TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Jos tyhjäkäynti meinaa hirttää silloin ainakin itsellä vika oli ilmaruuvin säädössä.
infinitus
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2008 07:15

niin

Viesti Kirjoittaja infinitus »

kimmop kirjoitti:Jos tyhjäkäynti meinaa hirttää silloin ainakin itsellä vika oli ilmaruuvin säädössä.
Miksei sitten huoltomiehet osaa säätää sitä kuntoon!!? Sanoin niillekkin ilmaruuvista ekas huollos jo niin eivät saa säädettyä kuntoo. Pitä kokeilla sitten itse.
infinitus
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2008 07:15

Omituinen Pamaus..

Viesti Kirjoittaja infinitus »

(TGB 250) Ajaessa jostain katukivetykseltä vaikka alas ja käännyn vasemmalle kuuluu ilmeisesti takaa vetoakselista vasemmalta jokun kummallinen pamaus välillä, ei aina. Ei ole ennen moista kuulunut.
Alkanu viimeaikoina kuulumaan. Huoltomies sanoi olevan normaalia lukkoperälle.. Onkohan huolestuttavaa...
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

Katos että on noi takapään pultit kunnolla kiinni,kaverilla kanssa rupesi yks kaks kolisemaan niin siellä oli yksi pultti päässyt löystymään,olisiko ollut svingin pultti,en nyt tarkalleen muista.
infinitus
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2008 07:15

perkl!

Viesti Kirjoittaja infinitus »

TGB 250 Tehot täysin kateissa kun ei kierrä enään 25" renkail kun 6500 kierroksil ja huiput jää alle 80km/h.Toisilla kellä samat renkaat ja samat asetukset kiertää kone 8000!
Ei auttanu mitkää säädöt asiaan, tehoton edelleen!
Perkl jos huoltoukot ei saa tehtyä asialle mitää niin soitan ja kysyn modularboxista et maksaako ne viulut sitte jos se toimitetaa penkityksee ja todetaa et on tehoton kone vai suostuvatko suoraa tekemää asialle jotain! Pakkohan se on kulkea niinku on luvattu!
kimmop
6WD
Viestit: 339
Liittynyt: 08 Touko 2007 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Kaverin 250 oli hieman tehottomampi mitä omani ja syy löytyi taka-akselista. Stefa oli irronnut ajatsitten ja laakerit kökkönä, rupesi jo kolisemaan/rutiseen. Mikä parasta maahantuoja sanoi asiaan että lue ohjekirjaa siellä sanotaan että takuu ei korvaa laakeri vikoja. Eipä nuo nyt kalliita laakereita ollut n.10€ kipale, mutta omahommansa vaihtaa. En tiedä koskeeko takuu myös moottorin laakereita, jos kone kökkönä se on laakeri vika ei korvata??
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

kimmop kirjoitti:maahantuoja sanoi asiaan, että lue ohjekirjaa, siellä sanotaan että takuu ei korvaa laakeri vikoja. En tiedä koskeeko takuu myös moottorin laakereita. Jos kone hajoaa ja se on laakeri vika, niin ei sitten korvata??
Ei juma... Lukeeko siellä ohjekirjassa myös, että jos haluat laitteellesi monia kilometrejä, kannattaa kaikki laakerit vaihtaa parempiin?

Bullshit, valmistevika, sanon minä.

Kyllähän laakerit kuuluvat ehdottomasti vielä pyöriä, vaikka runko olisi ruostunut moottorin ympäriltä jo aikaa sitten pois.

-M-
infinitus
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2008 07:15

nii

Viesti Kirjoittaja infinitus »

Nii onhan se outoa et ku isommat kumit lyö alle niin nopeus senku laskee...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: nii

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

infinitus kirjoitti:Nii onhan se outoa et ku isommat kumit lyö alle niin nopeus senku laskee...
Ei se kovin outoa ole, välitykset kasvaa ja voimanpuutteesta kärsivä kone ei jaksa kiertää niin paljoa kuin pienemmillä renkailla. Vertaa vaikka autoa, moni auto ottaa huiput nelosvaihteella ja kun törkätään viitonen sisälle niin meno alkaa hyytymään :wink:
Kylätason mönkijäkuski
infinitus
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Helmi 2008 07:15

no joo

Viesti Kirjoittaja infinitus »

No joo mut samoil asetuksil muil kulkee paremmin ni vertaan siihen...
Avatar
fka
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 12 Elo 2007 09:12
Mönkijä:: TGB 525 Targetr
Paikkakunta: Espoo

Etuperä piti rutinaa

Viesti Kirjoittaja fka »

410km kohdalla etuperä piti ihme naksutusta, korjattu Modularilla takuuseen. Tähän asti sekä Rallyn että TGB:een kanssa ei ole ollut takuun kanssa minkäänlaista vääntöä vaan kaikki on tehty mitä pitänytkin.

TGB (425) saattaa vuotaa jäähdytysnesteet uutena ulos, kannattaa seurata tilannetta säiliöstä joka näkyy hyvin etulokasuojan alta.

Akku oli uutena aika huonossa hapessa valmiiksi ja meni takuuseen sekin.

Etuperän saa kuulema rikki kun laittaa käsijarrun lisäksi oikean puolen etujarrun lukkoon ja rynkyttää nelivedolla sitä vasten sitten. Tälläistä en ollut tajunnu kokeilla edes vahingossa kun nelivetoa ei ole tarvinnut vielä kertaakaan, mutta varoittivat vaan ettei tule huolimattomuudella rikottua sitä.

Iridium tulppa parantaa käyttäjien mukaan käynnistystä, se kannattaa hankkia, itse laitan sen seuraavassa ( 1000km ) huollossa. Talvikäyttöä varmaan parantaisi kunnon akku, en tiedä vaan että kenen mallistosta moisen löytäisi.

Tuntuu että kuten autossakin kaikki lastenviat on heti uutena, sitten alkavat toimimaan kuten pitääkin. Linhain kanssa kävi myös että ongelmat tuli heti uutena, sitten ei enää mitään vaivoja.
TGB 525 4x4 | Musta
---
http://www.bikersavenue.com
Avatar
Ecu
6WD
Viestit: 397
Liittynyt: 18 Marras 2007 16:48
Mönkijä:: ei óle
Paikkakunta: Joensuu

Re: Etuperä piti rutinaa

Viesti Kirjoittaja Ecu »

fka kirjoitti:TGB (425) saattaa vuotaa jäähdytysnesteet uutena ulos, kannattaa seurata tilannetta säiliöstä joka näkyy hyvin etulokasuojan alta.
Joopa, itellä itkee jostain vesipumpun juuresta pisara kerrallaan, mutta kun on sen verran pieni tuo vuoto niin ei kehtaa vielä ruveta remontoimaan :roll:
-HUSABERG-
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri- :( lähti 21.08.09
Ex: Keeway atv 50cc

http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Etuperä piti rutinaa

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

Ecu kirjoitti: Joopa, itellä itkee jostain vesipumpun juuresta pisara kerrallaan, mutta kun on sen verran pieni tuo vuoto niin ei kehtaa vielä ruveta remontoimaan :roll:
Katos ne letkut mitkä tulee pumpulle että on riittävän kireellä.
Avatar
Ecu
6WD
Viestit: 397
Liittynyt: 18 Marras 2007 16:48
Mönkijä:: ei óle
Paikkakunta: Joensuu

Re: Etuperä piti rutinaa

Viesti Kirjoittaja Ecu »

P3t3 kirjoitti:
Ecu kirjoitti: Joopa, itellä itkee jostain vesipumpun juuresta pisara kerrallaan, mutta kun on sen verran pieni tuo vuoto niin ei kehtaa vielä ruveta remontoimaan :roll:
Katos ne letkut mitkä tulee pumpulle että on riittävän kireellä.
Klemmarit on jo kertaalleen kiristetty...
-HUSABERG-
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri- :( lähti 21.08.09
Ex: Keeway atv 50cc

http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
tuurim
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Helmi 2007 13:17
Paikkakunta: Seinäjoki

TGB 425 Vetari poikki

Viesti Kirjoittaja tuurim »

Eilen loppu ajelut lyhyeen kun vasen vetari paukahti poikki... saas nähdä kauanko tegu viihtyy korjaamolla. :evil:
Vastaa Viestiin