Falmekin FORCE 400 PRO
Harkitsen vakavasti falmek force 400:n ostamista tieliikenteeseen joten kysyisin niiltä joilla kokemusta pelistä on muutaman asian.
1) Paljonko huippunopeus ilman kummempia säätöjä?
2) Mitä säätöjä/muutoksia suosittelisit, että peli kulkisi laillisena ~100km/h
3) Mitä säätöjä/muutoksia suosittelisit, että peli pysyy "vakaana" vielä ~100km/h tuntumassa.
4) Ajo tulee olemaan pääasiassa kaupungissa, mitä muutoksia suosittelisitte? renkaat, välitykset, viritykset.
5) Onko mahdollista muuttaa vehkeen rajoitustapaa toisenlaiseksi, esim kaasuun stopperi tai muuta (laillisesti).
6) Mitä moitittavaa ja kehuttavaa löydätte laitteesta?
7) Onko ylikuumeneminen todellinen ongelma/onko helppo ratkaista jos on?
Tarkoituksena olisi pitää peli laillisena tieliikenteeseen.
Toivoisin vastauksia ja näkemyksiä yhteen tai useampaan kysymykseen. kyseessä nimenomaan force 400 siis.
Uskoisin, että nämä kysymykset kiinnostavat monia muitakin ensimönkärin hankkijoita.
-Inso
1) Paljonko huippunopeus ilman kummempia säätöjä?
2) Mitä säätöjä/muutoksia suosittelisit, että peli kulkisi laillisena ~100km/h
3) Mitä säätöjä/muutoksia suosittelisit, että peli pysyy "vakaana" vielä ~100km/h tuntumassa.
4) Ajo tulee olemaan pääasiassa kaupungissa, mitä muutoksia suosittelisitte? renkaat, välitykset, viritykset.
5) Onko mahdollista muuttaa vehkeen rajoitustapaa toisenlaiseksi, esim kaasuun stopperi tai muuta (laillisesti).
6) Mitä moitittavaa ja kehuttavaa löydätte laitteesta?
7) Onko ylikuumeneminen todellinen ongelma/onko helppo ratkaista jos on?
Tarkoituksena olisi pitää peli laillisena tieliikenteeseen.
Toivoisin vastauksia ja näkemyksiä yhteen tai useampaan kysymykseen. kyseessä nimenomaan force 400 siis.
Uskoisin, että nämä kysymykset kiinnostavat monia muitakin ensimönkärin hankkijoita.
-Inso
- juhakone
- 6WD
- Viestit: 301
- Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
- Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
- Paikkakunta: Iisalmi
1. Vakio välityksillä n. 75-80kmh gps nopeutta
2. Välityksiä vaihtamalla ja änkkärin vaihtamalla saa sen 100kmh rikki.
3. Vakiona vakaa ajettava, jos renkaat tasapainossa. Madallus parantaa asiaa, mutta etunivelet ei anna paljoa madaltaa.
4. Katurenkaat vakiovanteilla tasapainotettuina. 15 tai 17 piikkinen eturatas. Jorkilta wrp:n e-hyväksytty putki ja 155:nen pääsuutin ni ei mene laihalle.
5. ??
6. Ei ole isompia moittimisen aiheita. Hyvä peli verrattuna tuohon 350:seen raptoriin, josta on kopioitu.
7. Ei ole ollut kuumenemis onkelmia. Ne on kai jo korjattu tehtaalla.
ps. Mulla on just myynnissä huollettu peli..
2. Välityksiä vaihtamalla ja änkkärin vaihtamalla saa sen 100kmh rikki.
3. Vakiona vakaa ajettava, jos renkaat tasapainossa. Madallus parantaa asiaa, mutta etunivelet ei anna paljoa madaltaa.
4. Katurenkaat vakiovanteilla tasapainotettuina. 15 tai 17 piikkinen eturatas. Jorkilta wrp:n e-hyväksytty putki ja 155:nen pääsuutin ni ei mene laihalle.
5. ??
6. Ei ole isompia moittimisen aiheita. Hyvä peli verrattuna tuohon 350:seen raptoriin, josta on kopioitu.
7. Ei ole ollut kuumenemis onkelmia. Ne on kai jo korjattu tehtaalla.
ps. Mulla on just myynnissä huollettu peli..
Viimeksi muokannut juhakone, 09 Huhti 2008 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep harkinnassa myös putken vaihto, mutta sitten herää kysymys, että miten rajoittaa se käteviten tuohon 15kw. 6000 kiertävä boxi ei taida enää tuossa vaiheessa riittää yksin.juhakone kirjoitti:Mutta ei mielestäni välitysten muuttaminen ole laitonta?? Ja käytännössähän e-hyväksytty putkikaan ei ole, jos teho ei ylitä 15kw..
kiitoksia vastauksista.
"Miten rajoittaa viritetty peli"?!?!?!?
Jos virittää= tulee lisää tehoa se on tieliikenne pelissä laitonta jos tuon 15kw ylittää!!!
Putken saa laittaa jos e-hyväksytty (e-hyväksyntä äänen takia). Oikeasti pelkkä putki ei paljon nosta tehoja. Se miten poliisi tienpäällä tehoihin voi puuttua on kysymysmerkki. Rattaitahan voi mieleisekseen vaihtaa(=laillista). Nopeus kasvaa mutta tehot ei. Nopeuttahan ei laki mönkässä rajoita vain tehot. Katsastus asemalla ei tietääkseni tehoja voi mitata mutta voidaan tarkistaa "rajoitukset". Eli niitä EI SAA POISTAA ja korvata muilla itse tehdyllä"rajoittimilla". Kivahan se olisi jos voisi napilla stongassa säätää tehot kadulle ja montulle
Ehkä jossain ruisku pelissä voisi sytytyksen/polttoaineen suihkutuksen avulla noin tehdä.
Eli kun peli ei pidä mieletöntä mekkalaa niin eiköhän saa rauhassa ajaa mutta turha itse tehdyllä(tai ostetulla) teharilla jolla ei kasva kuin desibelit niin varmasti saa sakot "virittämisestä".
Jos virittää= tulee lisää tehoa se on tieliikenne pelissä laitonta jos tuon 15kw ylittää!!!
Putken saa laittaa jos e-hyväksytty (e-hyväksyntä äänen takia). Oikeasti pelkkä putki ei paljon nosta tehoja. Se miten poliisi tienpäällä tehoihin voi puuttua on kysymysmerkki. Rattaitahan voi mieleisekseen vaihtaa(=laillista). Nopeus kasvaa mutta tehot ei. Nopeuttahan ei laki mönkässä rajoita vain tehot. Katsastus asemalla ei tietääkseni tehoja voi mitata mutta voidaan tarkistaa "rajoitukset". Eli niitä EI SAA POISTAA ja korvata muilla itse tehdyllä"rajoittimilla". Kivahan se olisi jos voisi napilla stongassa säätää tehot kadulle ja montulle

Eli kun peli ei pidä mieletöntä mekkalaa niin eiköhän saa rauhassa ajaa mutta turha itse tehdyllä(tai ostetulla) teharilla jolla ei kasva kuin desibelit niin varmasti saa sakot "virittämisestä".
Raptor 350
Miksei saa poistaa ja korvata muilla kuristimilla? Laissa puhutaa vaan alle 15 kW.Katsastus asemalla ei tietääkseni tehoja voi mitata mutta voidaan tarkistaa "rajoitukset". Eli niitä EI SAA POISTAA ja korvata muilla itse tehdyllä"rajoittimilla". Kivahan se olisi jos voisi napilla stongassa säätää tehot kadulle ja montulleEhkä jossain ruisku pelissä voisi sytytyksen/polttoaineen suihkutuksen avulla noin tehdä.
Huollossa sain tällaisen kommentin joskus aikoinaan. Olisikohan juuri siksi,että tarvittaessa niitä (=virallisia kuristuksia)helpompi valvoa esim katsastuksessa. Katsastuksessa ei taida penkkiä olla jolla tehoja voitaisiin testa (jos on korjatkaa). Jos kuristin toteutettu esim. kaasun liikettä rajoittaen on se aika helppo todentaa katsastuksessa. Yleensä se on tehty kaasarissa olevan "prikan" tai kaasulirpakkeen (stongassa) mekaanisella liikeradan estolla. Se miksi se ei ole tuollainen on/off tyyppinen helposti pois kytkettävä on varmasti kaikille selvä. Se onko katsastus asemilla tietoa miten jokainen mönkkäri on kuristettu? No ei tietenkään. Veikkaan, että aika huuli pyöreänä noita katsastus miehetkin katsastelee. Jos ääni liian räyhä katsotaan sliparin e-hyväksyntä/ mahdollinen mittaus(näin kuvittelisin).
Raptor 350
Tuota just. Varsinkin ku konttorille ruvetaan parin vuoden sisällä lykkäämään jos jonkinlaista kiinan kitkotinta.Ronen kirjoitti: Se onko katsastus asemilla tietoa miten jokainen mönkkäri on kuristettu? No ei tietenkään. Veikkaan, että aika huuli pyöreänä noita katsastus miehetkin katsastelee. Jos ääni liian räyhä katsotaan sliparin e-hyväksyntä/ mahdollinen mittaus(näin kuvittelisin).
Eikös tuo suuttimen valinta ole aika kone kohtaista? Suutin sarjassa(ainakin DynoJetin) tulee n.10 eri kokoista suutinta ja niihin sopiva neula. Siitä sitten kokeillaan mikä toimii parhaiten. Itse en ihan jokaista kyllä jaksaisi kokeilla
Mutta sieltä isoimmasta ehkä aloittaisin. Itsellä ainakin 350 raptorissa tuo vaihto aika työläs kun periaatteeessa joutuu purkamaan katteet ja tankin, että kunnolla pääsee kaasariin käsiksi. Mahdollisesti nyt seuraavalla kerralla voisi kokeilla pelkän kaasarin pohjan avaamista.

Raptor 350
Se taitaa olla vähän sama juttu kun noissa Bashaneissakin eli jollain toimii suurempi ja toisella taas yskii heti kun laittaa vähänkin kaasua. Myytiin muutama 150 suutin ja tuli murinoita. 145 suuttimista ei oo kuulunu soraääniä joten julistin sen parhaaks. Muistaakseni Kaskinen laitti 150 suuttimen mut joutu tekemään jotaki sille ilmanputsarinkannelle. Voin kyl hyvinkin muistaa väärin. Tosiaan toi neulan asento kans vaikuttaa eli jos on liian iso suutin voi vähän kompensoida laskemalla neulaa ja toisinpäin.
ok. tarkoituksena on kyllä säätää vehjettä ja ihanteellistahan olisi, että sen voisi jotenkin sitten saada hieman pirteämmäksi kun soveliaalle paikalle lähtee ajamaan.Ronen kirjoitti:"Nopeuttahan ei laki mönkässä rajoita vain tehot. Katsastus asemalla ei tietääkseni tehoja voi mitata mutta voidaan tarkistaa "rajoitukset". Eli niitä EI SAA POISTAA ja korvata muilla itse tehdyllä"rajoittimilla".
aikasemmin on mainittu miten tuo peli on rajoitettu, mutta voisiko joku kertoa mitä vermeitä tästä sitten ei saa vaihtaa, jotta ei vahingossakaan koske näihin "virallisiin rajoittimiin".
jos joku tuntee jonku ministerin tai kansanedustajan, niin voisi pyytää, että jonkinlaisen tieliikenne/rata switchin saisi lakiin määriteltyä.
