Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

sama homma yhdessä traktorimönkkärissä, pelkällä ruuvilla rajoitettu ja 15v kuskihan kiersi tietty heti ruuvin mäkeen. Se siitä turvallisuudesta kun tollanen 15v. rikkaan talon poika pöllyttää kaupungilla 45hp pelillä.
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

No hyvä tietää tuokin asia sitten kun tuo katsastus on ajankohtainen tietää miten tehdä..
Insomnium
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Huhti 2008 15:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Insomnium »

Harkitsen vakavasti falmek force 400:n ostamista tieliikenteeseen joten kysyisin niiltä joilla kokemusta pelistä on muutaman asian.

1) Paljonko huippunopeus ilman kummempia säätöjä?
2) Mitä säätöjä/muutoksia suosittelisit, että peli kulkisi laillisena ~100km/h
3) Mitä säätöjä/muutoksia suosittelisit, että peli pysyy "vakaana" vielä ~100km/h tuntumassa.
4) Ajo tulee olemaan pääasiassa kaupungissa, mitä muutoksia suosittelisitte? renkaat, välitykset, viritykset.
5) Onko mahdollista muuttaa vehkeen rajoitustapaa toisenlaiseksi, esim kaasuun stopperi tai muuta (laillisesti).
6) Mitä moitittavaa ja kehuttavaa löydätte laitteesta?
7) Onko ylikuumeneminen todellinen ongelma/onko helppo ratkaista jos on?

Tarkoituksena olisi pitää peli laillisena tieliikenteeseen.


Toivoisin vastauksia ja näkemyksiä yhteen tai useampaan kysymykseen. kyseessä nimenomaan force 400 siis.

Uskoisin, että nämä kysymykset kiinnostavat monia muitakin ensimönkärin hankkijoita.

-Inso
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

1. Vakio välityksillä n. 75-80kmh gps nopeutta
2. Välityksiä vaihtamalla ja änkkärin vaihtamalla saa sen 100kmh rikki.
3. Vakiona vakaa ajettava, jos renkaat tasapainossa. Madallus parantaa asiaa, mutta etunivelet ei anna paljoa madaltaa.
4. Katurenkaat vakiovanteilla tasapainotettuina. 15 tai 17 piikkinen eturatas. Jorkilta wrp:n e-hyväksytty putki ja 155:nen pääsuutin ni ei mene laihalle.
5. ??
6. Ei ole isompia moittimisen aiheita. Hyvä peli verrattuna tuohon 350:seen raptoriin, josta on kopioitu.
7. Ei ole ollut kuumenemis onkelmia. Ne on kai jo korjattu tehtaalla.

ps. Mulla on just myynnissä huollettu peli..
Viimeksi muokannut juhakone, 09 Huhti 2008 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Insomnium kirjoitti: 2) Mitä säätöjä/muutoksia suosittelisit, että peli kulkisi laillisena ~100km/h
Muutokset tarvii sitten tehdä lakiin eikä mönkijään.
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Mutta ei mielestäni välitysten muuttaminen ole laitonta?? Ja käytännössähän e-hyväksytty putkikaan ei ole, jos teho ei ylitä 15kw..

:roll:
Insomnium
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Huhti 2008 15:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Insomnium »

juhakone kirjoitti:Mutta ei mielestäni välitysten muuttaminen ole laitonta?? Ja käytännössähän e-hyväksytty putkikaan ei ole, jos teho ei ylitä 15kw..

:roll:
Jep harkinnassa myös putken vaihto, mutta sitten herää kysymys, että miten rajoittaa se käteviten tuohon 15kw. 6000 kiertävä boxi ei taida enää tuossa vaiheessa riittää yksin.

kiitoksia vastauksista.
Ronen
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Loka 2006 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ronen »

"Miten rajoittaa viritetty peli"?!?!?!?
Jos virittää= tulee lisää tehoa se on tieliikenne pelissä laitonta jos tuon 15kw ylittää!!!

Putken saa laittaa jos e-hyväksytty (e-hyväksyntä äänen takia). Oikeasti pelkkä putki ei paljon nosta tehoja. Se miten poliisi tienpäällä tehoihin voi puuttua on kysymysmerkki. Rattaitahan voi mieleisekseen vaihtaa(=laillista). Nopeus kasvaa mutta tehot ei. Nopeuttahan ei laki mönkässä rajoita vain tehot. Katsastus asemalla ei tietääkseni tehoja voi mitata mutta voidaan tarkistaa "rajoitukset". Eli niitä EI SAA POISTAA ja korvata muilla itse tehdyllä"rajoittimilla". Kivahan se olisi jos voisi napilla stongassa säätää tehot kadulle ja montulle :lol: Ehkä jossain ruisku pelissä voisi sytytyksen/polttoaineen suihkutuksen avulla noin tehdä.

Eli kun peli ei pidä mieletöntä mekkalaa niin eiköhän saa rauhassa ajaa mutta turha itse tehdyllä(tai ostetulla) teharilla jolla ei kasva kuin desibelit niin varmasti saa sakot "virittämisestä".
Raptor 350
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

Katsastus asemalla ei tietääkseni tehoja voi mitata mutta voidaan tarkistaa "rajoitukset". Eli niitä EI SAA POISTAA ja korvata muilla itse tehdyllä"rajoittimilla". Kivahan se olisi jos voisi napilla stongassa säätää tehot kadulle ja montulle :lol: Ehkä jossain ruisku pelissä voisi sytytyksen/polttoaineen suihkutuksen avulla noin tehdä.
Miksei saa poistaa ja korvata muilla kuristimilla? Laissa puhutaa vaan alle 15 kW.
Ronen
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Loka 2006 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ronen »

Huollossa sain tällaisen kommentin joskus aikoinaan. Olisikohan juuri siksi,että tarvittaessa niitä (=virallisia kuristuksia)helpompi valvoa esim katsastuksessa. Katsastuksessa ei taida penkkiä olla jolla tehoja voitaisiin testa (jos on korjatkaa). Jos kuristin toteutettu esim. kaasun liikettä rajoittaen on se aika helppo todentaa katsastuksessa. Yleensä se on tehty kaasarissa olevan "prikan" tai kaasulirpakkeen (stongassa) mekaanisella liikeradan estolla. Se miksi se ei ole tuollainen on/off tyyppinen helposti pois kytkettävä on varmasti kaikille selvä. Se onko katsastus asemilla tietoa miten jokainen mönkkäri on kuristettu? No ei tietenkään. Veikkaan, että aika huuli pyöreänä noita katsastus miehetkin katsastelee. Jos ääni liian räyhä katsotaan sliparin e-hyväksyntä/ mahdollinen mittaus(näin kuvittelisin).
Raptor 350
Mezcal
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 16 Maalis 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja Mezcal »

Ronen kirjoitti: Se onko katsastus asemilla tietoa miten jokainen mönkkäri on kuristettu? No ei tietenkään. Veikkaan, että aika huuli pyöreänä noita katsastus miehetkin katsastelee. Jos ääni liian räyhä katsotaan sliparin e-hyväksyntä/ mahdollinen mittaus(näin kuvittelisin).
Tuota just. Varsinkin ku konttorille ruvetaan parin vuoden sisällä lykkäämään jos jonkinlaista kiinan kitkotinta.
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

juhakone kirjoitti:Jorkilta wrp:n e-hyväksytty putki ja 155:nen pääsuutin ni ei mene laihalle.
Mulla on omassa tuo wrp putki ja jorkki sano et 145 suutin on paras mahollinen tuon putken kanssa että ei ala pätkimään kun laittaa kaasun pohjaan.. miten on?
Ronen
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Loka 2006 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ronen »

Eikös tuo suuttimen valinta ole aika kone kohtaista? Suutin sarjassa(ainakin DynoJetin) tulee n.10 eri kokoista suutinta ja niihin sopiva neula. Siitä sitten kokeillaan mikä toimii parhaiten. Itse en ihan jokaista kyllä jaksaisi kokeilla :wink: Mutta sieltä isoimmasta ehkä aloittaisin. Itsellä ainakin 350 raptorissa tuo vaihto aika työläs kun periaatteeessa joutuu purkamaan katteet ja tankin, että kunnolla pääsee kaasariin käsiksi. Mahdollisesti nyt seuraavalla kerralla voisi kokeilla pelkän kaasarin pohjan avaamista.
Raptor 350
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Se taitaa olla vähän sama juttu kun noissa Bashaneissakin eli jollain toimii suurempi ja toisella taas yskii heti kun laittaa vähänkin kaasua. Myytiin muutama 150 suutin ja tuli murinoita. 145 suuttimista ei oo kuulunu soraääniä joten julistin sen parhaaks. Muistaakseni Kaskinen laitti 150 suuttimen mut joutu tekemään jotaki sille ilmanputsarinkannelle. Voin kyl hyvinkin muistaa väärin. Tosiaan toi neulan asento kans vaikuttaa eli jos on liian iso suutin voi vähän kompensoida laskemalla neulaa ja toisinpäin.
Insomnium
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Huhti 2008 15:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Insomnium »

Ronen kirjoitti:"Nopeuttahan ei laki mönkässä rajoita vain tehot. Katsastus asemalla ei tietääkseni tehoja voi mitata mutta voidaan tarkistaa "rajoitukset". Eli niitä EI SAA POISTAA ja korvata muilla itse tehdyllä"rajoittimilla".
ok. tarkoituksena on kyllä säätää vehjettä ja ihanteellistahan olisi, että sen voisi jotenkin sitten saada hieman pirteämmäksi kun soveliaalle paikalle lähtee ajamaan.

aikasemmin on mainittu miten tuo peli on rajoitettu, mutta voisiko joku kertoa mitä vermeitä tästä sitten ei saa vaihtaa, jotta ei vahingossakaan koske näihin "virallisiin rajoittimiin".

jos joku tuntee jonku ministerin tai kansanedustajan, niin voisi pyytää, että jonkinlaisen tieliikenne/rata switchin saisi lakiin määriteltyä. :)
Vastaa Viestiin