Mulla oli comsussa toisesta takajarrulevystä yksi kiinnityspultti löysällä. Sen verran oli löystynyt että vastas jarrusatulaan, onneksi huomasin ajoissa.Nerd-O kirjoitti: perin outoa metallista kirskuntaa aina silloin tällöin.
Gooni kokemuksia
- Nerd-O
- 4WD
- Viestit: 235
- Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
- Paikkakunta: Kärkölä City
- Viesti:
Tuo pitää tutkasta. Muistelisin ohjeissa lukeneen että ennen ajoa pitää pulttien kireys tarkastaaVilleM kirjoitti:Mulla oli comsussa toisesta takajarrulevystä yksi kiinnityspultti löysällä. Sen verran oli löystynyt että vastas jarrusatulaan, onneksi huomasin ajoissa.


Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
Mulla ollu gooni vajaa vuoden. Hyvin on pelannut. Pari kertaa syytänyt öljyt ilmanputsarinkoteloon ja vesipumppu on vaihdettu. Vaihdelootasta sylkee öljyä vaihteen tunnistimen alta. Siellä on valuvika. Kone ollut yhteensä 2 kk huolloissa ko. ongelman takia ja miksikään ei ole muuttunut. Nyt aikoivat seuraavan huollon yhteydessä vaihtaa koko lootan. Tiiä sitten kuinka kauan sellanen operaatio kestää. Mut tuo öljyvuoto ei varsinaisesti ajoa estä. Ja käynnistys nappi on myös uusittu.
Syy miksi kone on ollut niin pitkään huollossa on maahantuojassa, koneen myyjässä ja huoltopaikoissa. Heillä on jotain keskinäisiä valtataisteluja. Mielestäni outoa, että maahantuoja ei voi toimittaa osia nettisivuillaan merkkihuolloksi nimeämälleen firmalle! Taistelu siitä kuka maksaa mitäkin on aivan uskomatonta ja laite olisi huollossa tod. näk edelleenkin, jos en itse olisi soitellut moneen kertaan kaikille kolmelle eri osapuolelle. (Sorry ot)
Kokonaisuudessaan mukava ja toimiva kampe.
Syy miksi kone on ollut niin pitkään huollossa on maahantuojassa, koneen myyjässä ja huoltopaikoissa. Heillä on jotain keskinäisiä valtataisteluja. Mielestäni outoa, että maahantuoja ei voi toimittaa osia nettisivuillaan merkkihuolloksi nimeämälleen firmalle! Taistelu siitä kuka maksaa mitäkin on aivan uskomatonta ja laite olisi huollossa tod. näk edelleenkin, jos en itse olisi soitellut moneen kertaan kaikille kolmelle eri osapuolelle. (Sorry ot)
Kokonaisuudessaan mukava ja toimiva kampe.
Tästä se lähtee, jos lähtee!
-
- 3WD
- Viestit: 88
- Liittynyt: 27 Maalis 2007 17:59
- Paikkakunta: Muurame
Mulla alkoi myös tihuuttamaan öljyä vaihdelaatikon kupeeseen. Ei ole ihan tarkkaa paikkaa selvinnyt mistä vuotaa mutta jostain sieltä "down" liittimen läheltä. Viimeisellä takuuviikolla sentään..Doma kirjoitti:Vaihdelootasta sylkee öljyä vaihteen tunnistimen alta. Siellä on valuvika. Kone ollut yhteensä 2 kk huolloissa ko. ongelman takia ja miksikään ei ole muuttunut. Nyt aikoivat seuraavan huollon yhteydessä vaihtaa koko lootan. Tiiä sitten kuinka kauan sellanen operaatio kestää. Mut tuo öljyvuoto ei varsinaisesti ajoa estä.
Ja yllättäen minunkin tapauksessa myyjäliike ja maahantuoja selvittelee kuka maksaa, millon maksaa, mitä maksaa. Ihan uskomatonta hommaa tuo kyllä.Doma kirjoitti: Syy miksi kone on ollut niin pitkään huollossa on maahantuojassa, koneen myyjässä ja huoltopaikoissa. Heillä on jotain keskinäisiä valtataisteluja. Mielestäni outoa, että maahantuoja ei voi toimittaa osia nettisivuillaan merkkihuolloksi nimeämälleen firmalle! Taistelu siitä kuka maksaa mitäkin on aivan uskomatonta ja laite olisi huollossa tod. näk edelleenkin, jos en itse olisi soitellut moneen kertaan kaikille kolmelle eri osapuolelle. (Sorry ot)
Itse soittelin maahantuojalle, vakuuttelivat ettei mitään ongelmia ole eikä tule. Senkun vie koneen huoltoon niin kuntoon tulee.
Nyt odotellaan jäähdyttimen tuulettimia ja samalla katsotaan lootaongelma. Saa nähdä kauanko kestää ennen kuin tuon saa huoltoon, onneksi nuo ei ajamista estä. Huoltoliike toimii mielestäni asiallisesti, mutta maahantuoja ei.
Linhai 260 4x4 '07 - parempi linhai kun iliman
www.kinnu.net/atv
www.kinnu.net/atv
- Nerd-O
- 4WD
- Viestit: 235
- Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
- Paikkakunta: Kärkölä City
- Viesti:
Tuolta perästä kuuluu edelleen sellainen perin outo metallinen kilke. Käytiin eilen hurauttamassa sillä n.15km lenkki. Melkein koko matkan se kuului. Tasaisella vähän hiljempana ja töyssysellä tiellä oikeen urakalla kuului. Voisko tuo olla jousi? Puolessa välissä matkaa alkoi taas edestä päin kuulua helvetinmoista vinkunaa, joka yllättäen hävisi tovin päästä.
Perässä päin ei tunnu olevan mikään irti tai löysällä. Hieman on outo ääni. Ääntä ei saanut esille perän nostolla. Ei sieltä silloin mitään kuulunut
Samalla huomasin että gooni pyrkii oikealle. Jos päästää ohjaustangosta irti niin samantien lähtee oikealle päin kaartaan. Oiskohan ohjauskulmat mennyt jotenkin persiilleen?
Hiekkatiellä pääsi muuten 73km/h kaksi päällä
Mittarin mukaan. 60 tulee melko helpolla mittariin, mutta siitä eteenpäin on vähän nihkeetä 
Perässä päin ei tunnu olevan mikään irti tai löysällä. Hieman on outo ääni. Ääntä ei saanut esille perän nostolla. Ei sieltä silloin mitään kuulunut

Samalla huomasin että gooni pyrkii oikealle. Jos päästää ohjaustangosta irti niin samantien lähtee oikealle päin kaartaan. Oiskohan ohjauskulmat mennyt jotenkin persiilleen?
Hiekkatiellä pääsi muuten 73km/h kaksi päällä


Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Jos perästä kuuluu kilkekalkekolke ja menee kuin ajokoira, niin oliskos swingissä toinen pusla mennyt vallan isosti väljäksi?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57
Mulla kans goonista kuuluu kilinä varsinkin kun hiljaa ajaa. Mutta ite ainakin paikallistin kilinän lähteeksi jarrupalat.
Eikä tuo puoltaminenkaan ihan outo ominaisuus ole, ja suuntakin on sama...
Mutta sen syyksi paljastui lähes tyhjä takarengas.
Nelivetokin on toiminut sen jälkeen kun käytin kaikki liittimet auki moottorin ja ohjaus boksin sekä kahvan väliltä. Oisko ollu vaan joku liitin löysällä? En ainakaan ite keksi muuta selitystä.
Eikä tuo puoltaminenkaan ihan outo ominaisuus ole, ja suuntakin on sama...
Mutta sen syyksi paljastui lähes tyhjä takarengas.
Nelivetokin on toiminut sen jälkeen kun käytin kaikki liittimet auki moottorin ja ohjaus boksin sekä kahvan väliltä. Oisko ollu vaan joku liitin löysällä? En ainakaan ite keksi muuta selitystä.

Ei myö myyvä vilihevosia
mäkin huomasin kun ajoi asfaltilla et linkku puoltaa aika hyvästi oikealle. oikeassa eturenkaassa oli aika hyvästi haritusta ja säädin pienemmäksi.
Ei vaikuttanut paljoa mut vähän parempi. pitää yrittää säätää lisää ku kerkiää. jospa tuo auttais. onkohan noita puslia sitten menny näistä gooneista?
Ei vaikuttanut paljoa mut vähän parempi. pitää yrittää säätää lisää ku kerkiää. jospa tuo auttais. onkohan noita puslia sitten menny näistä gooneista?
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
- Nerd-O
- 4WD
- Viestit: 235
- Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
- Paikkakunta: Kärkölä City
- Viesti:
Dodih. Vika löytyi viimein. Alettiin ihmetteleen kun sitä kilinää alkoi kuulua koko ajan. Takaveto päälle, perä ilmaan ja kepittelyä. Kilinän teki käsijarru. Eihän sitä paikallaan huomannut kun tuli aina vaiston varaisesti vedettyä se käsijarru päälle
Mut nyt kun perä oli uudelleen ilmassa niin tuo käsijarru vispas oikeen kunnolla. Irroitettiin se ja tutkittiin sitä hieman. Ei pysty millään kiristämään sitä
Siinä menee jotkin metallitapit, jotka oli aivan väljät. En sitten tiedä kuinka ne on voinut noin paljon kulua. Ei tuolla niin paljoo ole tullut ajeltua. Nooh. Ens viikolla pitää viedä huoltoon se. Ilmeisesti tuo takajarrulevy on saanut jotain kuumentumaa tms. Jarru vikisee hieman kun ajelee. Ei koko aikaa vaan kun on ajanut tietyn matkaa eteenpäin, joten viittais siihen että jarrulevy on käyrä.
Toimii muuten hienosti tuo uusi akku minkä sai. Vaikka olikin samanlainen kiinan ihme, mutta nyt vinssissä on potkua vähän pidempään kuin puolen metrin vetoon ja ei ole mitään ongelmia starttailla tuota.
Tuli sillä eilen vähän siivoiltua pihaakin. Vanhat lehden roudattiin kärryllä tuonne metsään. Sai yhdellä kertaa kaikki lehdet mäkeen. Kottikärryllä ois pitänyt tehdä vähän enemmän reissuja. Vanhoja oksia tuli kanssa vietyä. Viime syksynä kaadeltiin pari puuta ja oksat jäi tuonne tontin laitaan. Pääsi viimein niistäkin eroon.
Eilen tuli myös juteltua kylän poliisien kanssa. Ovat ottaneet skootterin käyttöönsä ja pysähtyi sitten tuohon jutustelemaan mönkkäreistä. Ei ole kuulemma kylän mönkkärikaverit aiheuttanut mitään hämminkiä. Oli suunnitellut jopa itselleen mönkkärin ostoa
Tuohon pysähtyi muutenkin yllättävän moni jutusteleen mönkkäristä. Tie kun menee ihan vierestä. Ilmeisesti se on hieman ihme jos sitä oikeesti hyötykäyttää, eikä rällää metsissä menemään.


Toimii muuten hienosti tuo uusi akku minkä sai. Vaikka olikin samanlainen kiinan ihme, mutta nyt vinssissä on potkua vähän pidempään kuin puolen metrin vetoon ja ei ole mitään ongelmia starttailla tuota.
Tuli sillä eilen vähän siivoiltua pihaakin. Vanhat lehden roudattiin kärryllä tuonne metsään. Sai yhdellä kertaa kaikki lehdet mäkeen. Kottikärryllä ois pitänyt tehdä vähän enemmän reissuja. Vanhoja oksia tuli kanssa vietyä. Viime syksynä kaadeltiin pari puuta ja oksat jäi tuonne tontin laitaan. Pääsi viimein niistäkin eroon.
Eilen tuli myös juteltua kylän poliisien kanssa. Ovat ottaneet skootterin käyttöönsä ja pysähtyi sitten tuohon jutustelemaan mönkkäreistä. Ei ole kuulemma kylän mönkkärikaverit aiheuttanut mitään hämminkiä. Oli suunnitellut jopa itselleen mönkkärin ostoa

Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
- Nerd-O
- 4WD
- Viestit: 235
- Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
- Paikkakunta: Kärkölä City
- Viesti:
Pitkästä aikaa tuli jopa tehtyä jotain mönkkärillä. Viikonloppuna tuli roudailtua multaa sillä ympäri takapihaa kärryn kera. Hieman on muuten vaikee peruutella tuolla mönkkäri kärryllä. Ei käyttäydy ihan samanlailla kuin auton kärry. Pitäs vielä joku kaunis päivä hakee metsästä raivattuja puita. Siellä ne on tovin aikaa odotellut..
Tuli se myös heitettyä takuu huoltoon tuon käsijarrun osalta. Mielenkiintoista oli että ostopaikka, Nasmoto, oli lopettanut toimintansa. Piti asioida ElämysCenterin kanssa. Sanoivat että se on mennyt konkurssiin. Mutta huoltopaikka löytyi sitten Eagle Motorsista mäntsälästä. Mukava heppu oli. Otti Linhain huoltoon 7 aikaan illalla
Sillä on kuulemma pari patenttia tuohon jarru hommaan, joten ei ole kait pitkään huollossa. Samalla se fixaa pikkusällin 110cc kiinan ihmeen. Startti on rikki ja niitäkin on kuulemma aika montaa eri versioo..
Hyvin jaksoi tuollainen -88 vuoden VW Caddy roudaa linhaita kärryssä ja 110cc peliä lavalla. Mustaa voima savua tulee putkesta vaan kun pöräytteli meneen. Yllättävän tehokas tuo 1.6 vapari diesel. Ei paljoo ryytynyt mäkeen.
Tuli se myös heitettyä takuu huoltoon tuon käsijarrun osalta. Mielenkiintoista oli että ostopaikka, Nasmoto, oli lopettanut toimintansa. Piti asioida ElämysCenterin kanssa. Sanoivat että se on mennyt konkurssiin. Mutta huoltopaikka löytyi sitten Eagle Motorsista mäntsälästä. Mukava heppu oli. Otti Linhain huoltoon 7 aikaan illalla

Hyvin jaksoi tuollainen -88 vuoden VW Caddy roudaa linhaita kärryssä ja 110cc peliä lavalla. Mustaa voima savua tulee putkesta vaan kun pöräytteli meneen. Yllättävän tehokas tuo 1.6 vapari diesel. Ei paljoo ryytynyt mäkeen.
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
- Ju-za
- 4WD
- Viestit: 126
- Liittynyt: 01 Helmi 2006 01:46
- Mönkijä:: Polaris Hawkeye 300 E 4X4 -06
- Paikkakunta: Parikkala ,Etelä-Karjala
Mitäs teki Eagle Motorsin miehet käsijarrun kiliseville paloille?Nerd-O kirjoitti:
Tuli se myös heitettyä takuu huoltoon tuon käsijarrun osalta...
...huoltopaikka löytyi sitten Eagle Motorsista mäntsälästä. Mukava heppu oli. Otti Linhain huoltoon 7 aikaan illallaSillä on kuulemma pari patenttia tuohon jarru hommaan, joten ei ole kait pitkään huollossa.
Olen ite koittanu miettiä mitä tekis, kun alkaa tuo kilinä jo käydä hermoille.
Kuuntelevat kävelijätkin, että kiinanihme se siinä menee, kun tuollasta kilinää ja kolinaa pitää

MotorPowerissa eivät osanneet sanoa, millä korjaisi...