Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
kivi
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Huhti 2008 20:56

Viesti Kirjoittaja kivi »

Eli olisi seuraavanlainen ongelma: vaihdoin comancheeni 112.5 pääsuuttimen ja nyt täyskaasulla ajettaessa mittarin mukaan noin 85 km/h rupeaa pätkimään? Kierrokset eivät mene rajoittimelle asti joten siinä ei voi olla vika... Mahtaako olla liian iso pääsuutin vai auttasko bensan pinnan nostaminen?
lazi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 15 Marras 2007 23:20
Mönkijä:: Dille
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja lazi »

kivi kirjoitti:Eli olisi seuraavanlainen ongelma: vaihdoin comancheeni 112.5 pääsuuttimen ja nyt täyskaasulla ajettaessa mittarin mukaan noin 85 km/h rupeaa pätkimään? Kierrokset eivät mene rajoittimelle asti joten siinä ei voi olla vika... Mahtaako olla liian iso pääsuutin vai auttasko bensan pinnan nostaminen?
Tyypillinen ongelma. Yleensä johtunut siitä että suodatin menee niin kovalla imulla tyhjäksi ja kone ei saa kakkua tarpeeksi, korjaantunut sillä että vetänyt uudet/lyhentänyt bensalinjoista ylimääräiset mutkat pois, jolloin bensa pääsee valuman paremmin "ylhäältä alas" tankista kaasarille, myös isompi pa-suodatin on auttanut. Noista kannattaa lähteä kokeilemaan alkuunsa, ja jos ei auta niin sit yrittää koittaa vaan säätää..
Dinli DMX 450 -08

ex. Hawai 200cc
ex. Bashan BS200S-7
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Bensansuodattimen tilavuus tuppaa olemaan tämmöisissä systeemeissä suoraan verrannollinen ajotaukojen määrään. Se ei siis tuo helpostusta.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Ei oo kukaan ajatellu laittaa comsuun pienen pientä pa-pumppua???
Onko tälle minkälaisia esteitä..??!!

Loppuis ainakin nämä taistelut bensansaannin kanssa.... Mut muuten en sit tiedäkään, et mitä kaikkee se vois sit vaatia...
Kulkine hakusessa
urpo600
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Huhti 2008 14:10
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Ehkä olis idea sekin.
Jos vaikka laittais tommonen:

Kuva

Pieni ainakin näyttää olevana.

Biltemasta:
Hinta 19,99€
Max kapasiteetti. 130 l/tunti.
Max paine 0,27-0,34 bar.

Ei kai se tolla paineella pitäis rikkoa mitään :shock:
Jos ei sit kaasari tulvii :?
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Taitaa neulaventtiilin jo avata tommonen paine. Joku turbopeleihin perehtyny osaisi veikata paremmin.
mönkkäri08
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Marras 2007 21:02

kuluneet yläpallot

Viesti Kirjoittaja mönkkäri08 »

tollaset tein kaverin bomberiin 30*40 pätkä keskeltä 18*32 ja sisällä 14 reikä ja ulompi pala 14 jenka 5,5mm ulomman pään jengasta porattu 13mm->menee syvemmälle niveleen..

http://kuvablogi.com/nayta/1027697/
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

X-Race kirjoitti:Taitaa neulaventtiilin jo avata tommonen paine. Joku turbopeleihin perehtyny osaisi veikata paremmin.
Niin.... Siis siihenhän voisi toki rakennella sitten paluu letkunkin... Tällöinhän häviäisi tuo paine käytännössä olemattomiin, mutta varmaankin saisi kuitenkin bensaa tarpeeksi.... Mutta joo, itsekin haluaisin kuulla jonkun viisaamman/kokeneemman kommentin tähän...

Tai sitten, onko olemassa jotain noin pienellä paineella pelaavaa toimintavarmaa painekytkintä..??
Kulkine hakusessa
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Moron taas. Olin 1/2 vuotta kadoksissa tältä palstalta. Mutta nyt kun on tuo kelkkakausi finaalissa, niin ehkä tulee Comanchekin kaivettua tuolta tallin uumenista. Koko talvena en ajanut metriäkään. Vain muutama käyttö, ettei ihan jämähdä.
Jos joku haluaisi ostaa valmiiksi rakennetun 200cc niin saattaisin myydä. -> pistä privaa. Ajettu muutama sata, ja taatusti 100x parempi kuin kaupasta haettu.
kaugoh
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Helmi 2008 09:54
Mönkijä:: Raptor 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kaugoh »

tietääköhän kukaan comanchen katu mallin vanteen jakoa? hakua käytetty mutta ei tullu tulosta! tai voi tarjota suoraan aluvanteita kiitos!
urpo600
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Huhti 2008 14:10
Paikkakunta: Dragsfjärd

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

kaugoh kirjoitti:tietääköhän kukaan comanchen katu mallin vanteen jakoa? hakua käytetty mutta ei tullu tulosta! tai voi tarjota suoraan aluvanteita kiitos!
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ako#132054
kaugoh
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Helmi 2008 09:54
Mönkijä:: Raptor 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kaugoh »

urpo600 kirjoitti:
kaugoh kirjoitti:tietääköhän kukaan comanchen katu mallin vanteen jakoa? hakua käytetty mutta ei tullu tulosta! tai voi tarjota suoraan aluvanteita kiitos!
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ako#132054
eli en vaan osannu käyttää hakua :oops: kiitoksia tästä!
hefner
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2008 16:37
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja hefner »

Nyt tulee uudelta kuskilta tyhmiä kysymyksiä :)
Hakua oon käyttänyt mut ei aukee vastauksia....

Elikkä 200 tl baskani. Starttaa heikosti, tyhjäkäyntiä ei ole, hetken ku päristelee, niin eipä starttaa enään :(
Bensasuodatin, tulppa ja akku uusia, ilmanputsari näyttää olevan ok, bensa ainakin haisee.
Onko normaalia että koneesta puhisee ilmaa kun on sammutettu, siis heti ajon jälkeen, esim tulpan reiästä puhalsi aikas hyvin.
Eikä toi käydessään kyllä kauheesti kerännyt kierroksiakaan. Muutaman startin ku yrittää lämpimänä, niin johan alkaa akku piiputtamaan ja startti naksuttamaan.
Saako toi vaan liikaa bensaa ?

Auttaakaa joku tumpeloa näitten vehkeiden kanssa.
Huomenna alan purkamaan katteita maalausta varten, joten samalla putsataan kaasarikin ja tutkitaan, mutta mitä ????

Kiitoksia kaikille jo etukäteen.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Siis täh? Tulpan reiästä puhisi? Tarkoitatko kenties, että sulla oli tulppa irti, ja pyöritit konetta? Jos noin, niin sitten kuuluukin "puhista tulpan reiästä".
Onko se uusi bensansuodatin täynnä bensaa silloin kun ei käy? Noissa kun on ollut sitä vikaa, että bensa ei vaan yksinkertaisesti virtaa tankilta sinne kaasarille. Auttaa, kun ohittaa sen hanan kokonaan, ja vaihtaa kunnolliset bensaletkut. Ylimääräinen pituus pois, ettei tule turhia ilmalukkoja. Jätä kuitenkin suodatin, kun tankissa on jo uutena roskaa ihan riittävästi.
Jos ei käy tyhjäkäyntiä, niin saattaa olla myös tyhjäkäyntisuutin tukossa. Tai jopa molemmat suuttimet. Käykö paremmin, kun laittaa ryyppyä hiukan päälle? Kai oot muuten ottanut ryypyn pois kun kone lämmin...
Ja ootko jo nostanut sitä neulaa kaasarista? (Siis sokka 1 hahlo alemmas.)
Ainakin mulla oli kohokammion (kaasarin pohja...) pohjalla uutena aika kasa mitä lie moskaa. Kun sen kaasarin avaat, niin samallahan sinne ruuvais sen isomman suuttimenkin...
Aloita nyt noista kysymyksistä.
hefner
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2008 16:37
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja hefner »

Siis ilmaa puhaltaa ulos kun on konetta käyttänyt, ei tartte erikseen pyörittää konetta. Ilmaa tulee myös öljyn täyttöreiästä ku sen avaa.
Suodattimessa on kyllä löpöä, muttei missään nimessä täynnä.
Huomenna taas tutkitaan lisää.
Vastaa Viestiin