Mikuni 40 CV kaasutin

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
toyotamr2
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Marras 2005 17:20
Paikkakunta: Kokkola

Mikuni 40 CV kaasutin

Viesti Kirjoittaja toyotamr2 »

Onko tuossa kaasarissa seoksen säätöruuvin päällä messinki plommi vai onko säätöruuvin reikä kokonaan suljettu ja säätömahd. ei olisi.
Ainakin 500 H.O koneissa on tuo kaasari.
Pitäis Dynojetin asen. jälkeen säätää seokset.
topi
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 02 Kesä 2004 15:05
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja topi »

Mun pollen mikunin seosruuvin päällä oli plommi mikä porattiin pois.
rwu
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Marras 2007 09:16
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja rwu »

Itsellä ollu ongelmaa tuon 500 sportsmanin -99 kaasuttimen(luultavasti)kanssa,ainakin oireet alkoi kaasuttimen putsausremontista,käynnistyy ja käy tyhjää hyvin vaan kierroksia annettaessa alkaa paukahtelemaan,jos ottaa ilmanputsarin pois ottaa ehkä hiukan enempi kiekkoja vaan paukahtelee ja tultakin roiskii.Pensaa näyttää tulevan ERITTÄIN REILUSTI kaasuttimeen oikeen roiskii sitä sieltä,alipaineluisti näyttäisi toimivan takertelematta ja kalvo vaikutta ehyeltä.Ihmetyttää vaan se alipaineluistissa oleva neula kun luistin ollessa alaasennossa neula pääsee liikkumaan sivusuunnassa yli miillin,ei kai se noin saisi olla ellei sitten siinä ole ollut jotain holkkia tms joka olisi hukkunut putsauksen yhteydessä,tuo neulan väljä liike näkyy hyvin kun ottaa kohokammion irti ja sieltä sitten suuttimen sieltä neulan alta pois,olen kyllä katsellut räjäytyskuvia vaan en ole saanut kyseisestä kohdasta selvää,jos muilla ollut kyseisiä oireita ja vika jossain muualla niin vinkkejä otan mielellään vastaan.Niin otsikosta poiketen tässä lienee mikuni cv 34.
There`s no business like a suo business
rwu
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Marras 2007 09:16
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja rwu »

Nyt näyttää siltä ettei vika olekkaan kaasuttimessa kokeilin tänään vastaavankokoisella luistikaasuttimella ja vika pysyi,sytytyksen tarkistin ja hiukan säädinkin ei vaikuttanut,mitähän sitten pitää ainakin tarkastaa vissiin venttiilien ajoitus ja säätää ne,toisaalta oire on samantapainen kuin pakittaessa ilman idioottinappulaa eli pätkii kierroksia,kaasukahvan klkkeri on ok,mitähän vielä keksisi katsoa,puristukset mittasin oli jonkun verran yli 7.
There`s no business like a suo business
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Aika vähäseltä vaikuttaa puristukset. Joku paremmin tietävä kertokoot mitä luokkaa pitäisi olla.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
rwu
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Marras 2007 09:16
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja rwu »

pidemmällä sahauksella puristus nouseekin yli 9.5 kuitenkin käynnistyy ja käy tyhjää erittäin hyvin,kovasti kuulostaa sähkövialta vaan vielä ei ole vika selvinnyt
There`s no business like a suo business
Hiba
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2007 16:25
Paikkakunta: Helsingby

Viesti Kirjoittaja Hiba »

Kuulostaa siltä että pakonokka kulunut pyöreäksi, tarkasta nokkaakseli!
rwu
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Marras 2007 09:16
Paikkakunta: paltamo

Viesti Kirjoittaja rwu »

hyvä vinkki tuo tattis vaan,minulla olikin jo venttiilikoppa auki kun tarkastelin venttiilikoneistoa päällisin puolin,mikään ei silloin pistänyt silmään nokkaakselin nokissa vaan täytyypä kiinnittää huomiota niihin
There`s no business like a suo business
rwu
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Marras 2007 09:16
Paikkakunta: paltamo

Re: Mikuni 40 CV kaasutin

Viesti Kirjoittaja rwu »

Jonkin aikaa polle ollut tallissa rauhassa,nyt pitkästä aikaa aloin reistaamaan sitä,tein eilen "omatoimisen ohivirtausmittauksen"pistin puristuspainemittarin letkun kautta paineilmaa sylinteriin ja venttiilien ollessa kiinni kuului pakoaukon puolelta selvää suhinaa joten ajattelin pakoventtiilin vioittuneen,siitäpä sitten kansi irti ja tutkimaan,ei venttiili pahalta näyttänyt karstaa vaan oli tiivistyspinnalla siitä siis vuoto luultavasti.Vaan todellakin pakonokassa näkyi leikkaantumisen jälkiä että siinä se vika varmaan on niin kuin edellä sanottiin,nyt kyselenkin mistä kannattais uutta nokkaakselia alkaa hommaamaan ja mitähän mahtaa maksaa,tietysti kannentiivistekkin pitää uusia
There`s no business like a suo business
rwu
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Marras 2007 09:16
Paikkakunta: paltamo

Re: Mikuni 40 CV kaasutin

Viesti Kirjoittaja rwu »

Uusi nokkaakseli ja pakoventtiilien keinuvipu paikallaan toimii hyvin taas :D kuulemma tuollanen vika saa alkunsa liian suuresta venttiilinvälyksestä,eli pitää katella välyksiä ajoittain
There`s no business like a suo business
Vastaa Viestiin