mkaskine kirjoitti:
Omassa mönkijässäni comanhce 50 (whizz 50) oli käynnistys ongelmia. kun tutkin kaasutinta huomasin etteihän ryyppy edes mene kokonaan päälle koska runko tulee ryyppyvipua vastaan. Sahasin ryyppyvivun niin lyhkäseksi että mahtui toimimaan. Edelleen sama vaiva jatkui. Siispä vaihdoin uuden tulpan, ja siinähän se suurin vika olikin. aiemmin pelas kunnolla vain lämpösenä. nyt lähtee kylmänä käyntiin vaikka ilman ryyppyä. Siinä samassa vaihdoin myös välityksiä (12/51) jotta kulkis vähä hiljempaa.
Juu, ohjekirjan mukaan tulpan tyyppi olis NKG C7HSA jollasta ei paikalla ainaska ole. Mainittua tulppaa ei oulun seudun joka putiikissa olekkaan joten metsästys käynnissä... Tietysti toisen merkin i.e. bosch tai champion vois toimia mutta vastaavuus pitäs tietää tai sitte se oikea toimiva lämpöarvollinen
Minkäslaisen kipinän mkaskine vaihto paikalle:?:
Vaihdoin muuten 5W-40 öljyt sisään joten kylmänä -13 C yrittää jopa joteskuten käyntiin mitä ei originaaleilla tehny. Jäi askarruttamaan originaaliöljyn vähäinen määrä kun ohjekirjan mukaan 0,65l olis öljytilavuus, ja ulos sai kehrättyä vanhaa öljyä n. 0,3l verran...
Oliko ne edelliset öljyt olleet uudesta saakka? ne pitää vaihtaa heti, oli laite mikä hyvänsä. Ne kun ovat vaan jokku säilöntäöljyt eikä niitä ole ikinä tarpeeksi. Koska tuossa on mankin kone(osittain), oikea öljymäärä on 0,8 l, sano ohjekirja mitä hyvänsä.
Öljyjä vaihtaessani huomasin että öljyroppu on korkeammalla kuin koneen pohja. Eikun parrunpätkät takarenkaiden alle jotta kaikki öljy valuisi ulos. Menihän sinne öljyä ainakin 0,65 mitä ohjekirjassakin mainitaan.
Tulppa mikä nyt on koneessa NGK G7HSA eli sama kuin mankissa. Se löytyi paikalliselta essolta.
Joo uudesta asti oli tehdasöljyt, tuli vasta välipäivinä tuo ohjekirjan mukanen 5h aikaraja vastaan eikä ollu parempaa tietoa vaihtaa heti niitä.
Terästin värkin valaistusta kun nuo tuplahalogenit ei oikein pimeässä näyttäneet. Ostin biltemasta auton lisävalosarjan ja ruuvasin yhden lampun keulille (defaulttihalot kytkin irti) ja nyt näkee.
C7HSA näkyy kyllä olevan yleinen tulppa joten huoltoasemalle metsästään
itsekki oon miettiny tuota lumiketju asiaa ja tajusin että itsevetäviin lumilinkoihin tarkoitetut ketjut voisi olla hyvinkin sopivat. Rengas eikös ole 6"?
unlucky kirjoitti:itsekki oon miettiny tuota lumiketju asiaa ja tajusin että itsevetäviin lumilinkoihin tarkoitetut ketjut voisi olla hyvinkin sopivat. Rengas eikös ole 6"?
Olipas hyvä ajatus. En oo mitannu renkaita mutta varmaan lähellä ainaski.
Meillä löytyy kanssa whizzin 50 cc kiinanihme. Se on ollu talossa jo puoltoistavuotta, vaan ajotunteja ei ole kahta enempää. Ja tähän asti sattunutta:
- taka-akseli kiero
- ei käynnisty eikä käy...säädelty kaikenlaista, toimi jotenkuten
- polttaa öljyä, eli hirvee pilvi tulee takana, näytetty huollossa ja q:lemma normaalia...
- akku sökö
- runko kiero...tasasella toinen etupyörä ilmassa...
- ohjauksessa tuuma klappia...joka nivelessä.
- pyöränlaakerit sököt...kaikki
- startti reistailee...voi olla akustakin kiinni...
- kulkee ihan liian lujaa, vaan kun rajoittaa kaasua, ei lähde liikkeelle. No hangessa voi mennä rajoituksetta.
- viikonloppuna poika kurvaili pari minuuttia pitkin nurmikkoa, ja kilikilikili...mooo.
tais mennä kone rikki...tai jotain.
Tästä tarvitsevalle, hyvä remonttikohde tai varaosiksi, kunhan itse noudat ja tuot jotain kivaa 6v sällille korvaukseksi.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best. Pariuraa
No voe jessus sentään Vekotinhan on täys pommi, eikö olisi aika ottaa kuluttajalautakuntaan vai mikä se oli yhteyttä jos huoltoliike on tuommonen mulkvisti?
Ilmeisesti lähes kaikki viat ovat olleet uudesta saakka? runko kiero ym...
Raastupaanhan se myyjä pitäs haastaa
Onko kukaan purkanut kyseisen laitteen moottoria. Onko kuinka identtinen kopio mankin koneesta?? Onko sisällä muiden vaihteiden rattaita.
Muistan että näitä olisi pari vuotta sitten myyty vaihteellisena (3 vaihteinen puol automaatti)
Kyllä ne muuten on mankista kopioituja, paitti että mitä ilmeisemmin ei ole kuin yhden vaihteen rattaat.
90 kuutioisia olen nähnyt myytävän "automaattina" eli se 1 vaihde, sekä 3 vaihtesena, muistaakseni myös oli pakki.
Aika pöljää koijata että olisi automaatti tai täys automaatti kun eivät sitä kuitenkaan ole. Vastaavalla "automaattivaihteistolla" on myös mopomönkijöitä, joita wihonen ja ainakin savenmaa kaupittelee.
Skygo kirjoitti:Aika pöljää koijata että olisi automaatti tai täys automaatti kun eivät sitä kuitenkaan ole. Vastaavalla "automaattivaihteistolla" on myös mopomönkijöitä, joita wihonen ja ainakin savenmaa kaupittelee.
eli wihosen ja savenmaan mopomönkkäreissä on ihan oikea variaattori. vain näissä lasten mallisissa täysautomaateissa on se yks ja sama vaihde ja keskipako kytkin.
Skygo kirjoitti:Aika pöljää koijata että olisi automaatti tai täys automaatti kun eivät sitä kuitenkaan ole. Vastaavalla "automaattivaihteistolla" on myös mopomönkijöitä, joita wihonen ja ainakin savenmaa kaupittelee.
eli wihosen ja savenmaan mopomönkkäreissä on ihan oikea variaattori. vain näissä lasten mallisissa täysautomaateissa on se yks ja sama vaihde ja keskipako kytkin.
Hah, ei muuten varmaan ole koska kuvan perusteella niissä on monkellssonin kone. Siinä ainakaan variaattoria ole
harrastelija kirjoitti:Onko kukaan purkanut kyseisen laitteen moottoria. Onko kuinka identtinen kopio mankin koneesta?? Onko sisällä muiden vaihteiden rattaita.
Muistan että näitä olisi pari vuotta sitten myyty vaihteellisena (3 vaihteinen puol automaatti)
Nyt tuli uteliaisuutta purettua tuo kone. Vaihteistossa ei ole kuin yhden vaihteen rattaat joten välitystä ei rattaita lisäämättä saa pienemmäksi.
Kulkee muuten aika hurjasti, veljenpoika ajoi ja tulin omalla catilla perässä 60km/H. Rupes kyllä hirvittämään......
Eikös jostain saa kokonaisia koneita (90 cc taisi olla vaihteellinen?).