Taitaavat mainostaa 1200rpm korkeampaa rajoitinta predaan tuolla procomilla - siis nostaa dinlissä 600rpm, ennakoissa on kans pieniä eroja.frosty kirjoitti:Eli onko tällasesta Procom -boxista mitään apuja Dinliin?
Viri CDI boxi
Kyllä vaikutuksen huomasi. Vastaa kaasuun vähän paremmin ja tosiaan huippuja tulee lisää. Ei siltä kuitenkaan paljon kannata odottaa.Laitoin lisäksi dynojetin suuttimen ja neulan niin nyt vaikutuksen jo huomaa.frosty kirjoitti:Eli onko tällasesta Procom -boxista mitään apuja Dinliin?
Tulin myös laitettua nyt jäykemmän venttiilijouset toivossa että venat pysyisi mukana.
Tuli jenkeistä myös 560cc kitti jonka laitoin predatorin pyttyyn ja piti laittaa paikalleen mut vi..u oli mennyt männänrengas poikki paketissa ja eihän sellaista saa mistään tähän hätään.No kone takaisin nippuun alikokopytyllä tänään päivällä ja savutkin jo tuli otettua.Aika nopea homma kyllä sylinterin vaihto.
Mitä sulle frosty on tulossa???
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Mulle on tulossa Aaen:ltä 550cc 105mm sylinteriputki, mäntä ja tiivisteet. Hollannista on lisäksi tulossa käytetty Predatorin kampiakseli-kiertokankipaketti.
Meinasin tilata vielä HPD:ltä nokat, kupit ja venttiilinjouset.
Kansi olis tarkotus teetättää kotimaassa vasta sitten kun kaikki muut palikat on kotona kasassa.
Haaveilin jo jos jonkinlaista kamaa tilata, mutta emäntä "onnistu" muuttamaan mielen toistaiseksi.
Meinasin tilata vielä HPD:ltä nokat, kupit ja venttiilinjouset.
Kansi olis tarkotus teetättää kotimaassa vasta sitten kun kaikki muut palikat on kotona kasassa.
Haaveilin jo jos jonkinlaista kamaa tilata, mutta emäntä "onnistu" muuttamaan mielen toistaiseksi.

Mä laitan kans 560 pytyn paikoilleen kun saan uuden männänrenkaan vaan.Ei muuten pahemmin jäänyt vesitilaa enää pyttyyn kun ton putken laittoi siihen.Saan nähdä kuinka kuumana käy eikä sylinteriputkessa ollut edes ulkorivoitusta.
Jätin noi nokat vakioksi vaikka teki mieli laittaa virit mut tieliikenne peli ja katsastamaankin joskus joutuu eikä varmasti mene niillä läpi päästöt ja muutenkin jenkkien mukaan nostaa käyttöaluetta aika ylös ja alashan tossa dinlissä voimaa tarvitaan.
Laitoin kuitenkin noi hpd:n jäykemmät venttiilijouset ja nyt en oo varma enää kannattaako laittaa
Otin myös sen kisakytkimen samalla jotta pitää varmasti.
Kannessa muuten ei kauheasti ole siistimistä eli on aika hyvä tehtaanlaiseksi.Vähän voisi kaivaa kyllä.
Mitä frosty muuten meinaat predan kampiakselilla???Ja hyvä et joku muukin piristää dinliä, ei tolla silti viellä kuuhun mennä
,mut lähelle jo pitäisi päästä.
Jätin noi nokat vakioksi vaikka teki mieli laittaa virit mut tieliikenne peli ja katsastamaankin joskus joutuu eikä varmasti mene niillä läpi päästöt ja muutenkin jenkkien mukaan nostaa käyttöaluetta aika ylös ja alashan tossa dinlissä voimaa tarvitaan.
Laitoin kuitenkin noi hpd:n jäykemmät venttiilijouset ja nyt en oo varma enää kannattaako laittaa

Otin myös sen kisakytkimen samalla jotta pitää varmasti.
Kannessa muuten ei kauheasti ole siistimistä eli on aika hyvä tehtaanlaiseksi.Vähän voisi kaivaa kyllä.
Mitä frosty muuten meinaat predan kampiakselilla???Ja hyvä et joku muukin piristää dinliä, ei tolla silti viellä kuuhun mennä

Kannattaahan ne samalla laittaa kerta sellaiset löytyy.jappes kirjoitti: Laitoin kuitenkin noi hpd:n jäykemmät venttiilijouset ja nyt en oo varma enää kannattaako laittaa![]()
Onpahan varmempi peli laittaa sitten menemään liipasin tangossa eikä tarvitse maksimi kierroksilla ajatella että kestä, kestä, kestä vielä vähän aikaa...
Se on aika paljon kalliimpi homma jos vena käy lyömässä kättä päivää männän laen kanssa.
Jäi siihen jonkun verran venan ja männän väliin rakoa.Myös vakiomännissä aika syvät venakolot mut onhan toi varmistusta.Hiikeri kirjoitti:Kannattaahan ne samalla laittaa kerta sellaiset löytyy.jappes kirjoitti: Laitoin kuitenkin noi hpd:n jäykemmät venttiilijouset ja nyt en oo varma enää kannattaako laittaa![]()
Onpahan varmempi peli laittaa sitten menemään liipasin tangossa eikä tarvitse maksimi kierroksilla ajatella että kestä, kestä, kestä vielä vähän aikaa...
Se on aika paljon kalliimpi homma jos vena käy lyömässä kättä päivää männän laen kanssa.
Jäätävän iso muuten toi 105mm mäntä ja saa katsoa tuleeko kestämään kovinkaan kauaa mut siksi tein sen toiseen sylinteriin et vakio jää kuitenkin hyllyyn. jos/kun toi porsii.
Nyt kun noi jäykät jouset niin sammuu paljon nopeammin ja liikkeelle lähdossä kuuluu, että ottavat vastaan enemmän ja pelkään vaan että käy jakoketjun päälle turhan paljon.
Pienellä nostolla ei viellä eroa, mut kun vena kokonaan auki niin aika paljon jäykempi.Jousien alle tuli viellä korkeat speicerit ja oli vähän työtä jo painaa ne kasaankin.
Eiköhän toi tosiaan kuitenkin ole järkevä ratkaisu tolla viriboksilla kierrokset tapissa ajellessa.
Kyllähän ne työläitä on varmasti laittaa jos ei ole sopivaa venttiilien jousien puristus työkalua. Oikeat työkalut ovat jo 1/2 voittoa työpanoksesta, tai yleensä enemmänkin.jappes kirjoitti:Jousien alle tuli viellä korkeat speicerit ja oli vähän työtä jo painaa ne kasaankin.
Eiköhän toi tosiaan kuitenkin ole järkevä ratkaisu tolla viriboksilla kierrokset tapissa ajellessa.
Sopimattomilla työkaluilla kun ei koskaan saa muuta kuin näpit verille ja veret kiehumaan kotelossaan.
Viriboxilla varmaan pakolliset mieli saada pysymään venat oikeissa tahdeissaan.
Oli kyllä oikeat venttiilityökalut tosin ei paineilmakäyttöisiä, kun töissä ne laitoin paikoilleen.No nyt ne on siellä ja näillä mennään.Hiikeri kirjoitti:Kyllähän ne työläitä on varmasti laittaa jos ei ole sopivaa venttiilien jousien puristus työkalua. Oikeat työkalut ovat jo 1/2 voittoa työpanoksesta, tai yleensä enemmänkin.jappes kirjoitti:Jousien alle tuli viellä korkeat speicerit ja oli vähän työtä jo painaa ne kasaankin.
Eiköhän toi tosiaan kuitenkin ole järkevä ratkaisu tolla viriboksilla kierrokset tapissa ajellessa.
Sopimattomilla työkaluilla kun ei koskaan saa muuta kuin näpit verille ja veret kiehumaan kotelossaan.
Viriboxilla varmaan pakolliset mieli saada pysymään venat oikeissa tahdeissaan.
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Predan ja Dinlin kuutiotilavuusero syntyy juurikin sillä kampiakselilla.. Mutta perimmäinen syy on että Aaen:n mukaan vakio kampiakseli pitää vahvistaa jos meinaa käyttää konetta yli 10 000 kier./minuutissa. En viitsi ainoaan kampiakseliin alkaa muutoksia tekemään.jappes kirjoitti: Mitä frosty muuten meinaat predan kampiakselilla???Ja hyvä et joku muukin piristää dinliä, ei tolla silti viellä kuuhun mennä,mut lähelle jo pitäisi päästä.
Yritän pitää pelin ajossa mahdollisimman tehokkaasti, eli ensin hankin kaikki tarpeet muutoksiin ja sitten vasta kone atomeiksi ja uudet palikat käyttöön. Kansityö vaatii tosin reilun viikon seisonta-ajan, jos en jostain löydä huokeeta toista kantta.
Rakenteluhan on tän kokohomman suola. Kaikki alkoi kelkoista, mutta kesälelujakin täytyy olla, niin tässä sitä nyt ollaan.
Tuolta voi katsella viimeisintä kelkkaprojektiani...
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... pic=3705.0
Eikös isku ole sama molemmissa ja predatorissa n.5mm isompi vakio muki eli sillä tulee se 50cc lisää.frosty kirjoitti:Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Predan ja Dinlin kuutiotilavuusero syntyy juurikin sillä kampiakselilla.. Mutta perimmäinen syy on että Aaen:n mukaan vakio kampiakseli pitää vahvistaa jos meinaa käyttää konetta yli 10 000 kier./minuutissa. En viitsi ainoaan kampiakseliin alkaa muutoksia tekemään.jappes kirjoitti: Mitä frosty muuten meinaat predan kampiakselilla???Ja hyvä et joku muukin piristää dinliä, ei tolla silti viellä kuuhun mennä,mut lähelle jo pitäisi päästä.
Yritän pitää pelin ajossa mahdollisimman tehokkaasti, eli ensin hankin kaikki tarpeet muutoksiin ja sitten vasta kone atomeiksi ja uudet palikat käyttöön. Kansityö vaatii tosin reilun viikon seisonta-ajan, jos en jostain löydä huokeeta toista kantta.
Rakenteluhan on tän kokohomman suola. Kaikki alkoi kelkoista, mutta kesälelujakin täytyy olla, niin tässä sitä nyt ollaan.
Tuolta voi katsella viimeisintä kelkkaprojektiani...
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... pic=3705.0
Ylikokosarja 560 on 5.6mm muistaakseni, eli dinliin verrattuna 10mm isompi muki.
Ei tota konetta saa vissiin helpolla yli kymppiä kiertämään vai löytyykö noista ohjelmoitavista bokseista korkeammalle menevä rajoitin??Siis yli 10000rpm.
Rakentaminen muuten on mukavaa ja vähän haittaa tätä mönkijän tekemistä toi auto ja talo projekti mut omapahan on valintani
