Yamaha timberwolf 4x4 250 -94

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

No ei se raha kyllä taivaastakaan minulle tipahda! Opintotuet? Mitäs ne sellaiset? Olen vasta 8-luokalla..!? En minä ainakaan saa mitään opintotukia. Sillon tällöin työtä tehnyt ja bisnestä vääntänyt ja sillä kyllä tienaa jotain :wink: ... Ai niin, lapsilisä... en ole niitä rahoja ennenkään nähnyt. :roll:
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Eipä ihme että Iskä mököttää kun poika puhuu Hondasta ja ajaa Yamahalla,Vähemmästäkin sitä aikamies masentuu.Mitähän ne oikeen siellä koulussakin nykyjään opettaa... :cry: :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

anton kirjoitti:
Sportsman 500: Onko tuo työ kallista, eli siis: 50-60e maksaa pelkkä työ jolloin puretaan ja hoonataan muki ylikokoon, sekä oikastaan kansi, korjataan kannesta naarmut ja kasataan kansi valmiiksi? Eli työ sen reilu 50e. Ja sitten ne osat tulevat maksamaan jotain 250e-350e. En tiedä viellä tarkkaa osien hintaa, mut huomenna selviää. Yksi isän tuttu tekee.
No ei ole kyllä kallista, täällä maksaa pelkkä auton kannen oikaisu tuon 50-60 euroa :?
Sportsman 500
6WD
Viestit: 351
Liittynyt: 02 Kesä 2004 09:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 H.O -12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Sportsman 500 »

Saako Anton muuten kuvaa siitä soikeasta männästä josta oli puhetta?
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Ei minulla ole kuvaa männästä. Ei se niin soikea ole. Se on sen verran soikea vaan, että huomaa digitaalisella työntömitalla. Tavallisella työntömitalla sitä ei huomaa. Minä olen sen siihen kiinni nyt laittanut.
atv m
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Touko 2005 19:41
Mönkijä:: honda trx 420 fe
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja atv m »

Joko yamaha alkaa olla kasassa? Aattelin vaan, kun ei ole kuvia tullu lisää??
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Ei ole kuvia tullut lisää, kun vasta nyt tuli lohkon tiivisteetkin. Pitäisi enää noutaa ne ja alkaa sitten kasailemaan eteenpäin. Vaijeri puuttuu vielläkin :x Ja kaiken lisäksi se vaijeri on vaikea tehdä itse. Joutuu poraamaan vanhaa vaijjerintynkää ulos ja laittamaan siihen uusi vaijjeri ja juottamaan se kiinni. Sitten pitäisi tehdä viellä vaijerin kuori.

Kaikki ajallaan, hiljaa hyvä tulee.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

No niin! Tulipa sitten kasattua tämä värkki, ja näyttäisi toimivan jotenkin! Ensimmäinen käynnistys oli aika meileenpainuva! Sisäänajamattoman koneen puristukset pilvissä! Niin paljon että hirvittää! Nykäisemällä ei käyntiin lähde. Mäntää ei saanut nousemaan! Nousi kyllä ilman tulppaa, mutta tulpan kanssa ei, ellei lypsänyt konetta jolloin puristukset hellitti männänrenkaiden välistä. Piti sähköstartilla laittaa, ja kun akkua ei käytännössä ole, niin otin apuvirtaa kuorma-auton akusta, eli siitä mikä sattui nurkassa seisomaan. Nykyään vähän jo ajettu, niin alkaa nuo puristuksetkin tippumaan jos siedettävälle tasolle. Jaksaa nykiäkin jotenkin. Lämpimänä jaksaa hyvin. Kylmänä viellä raskasta.

Lähtihän tuo hemmetin hyvin käyntiin! Ei savuta ei mitään. Kytkin luisti, olen sen kiristänyt, toimi aluksi paremmin, mutta alkoi pienen lenkin jälkeen taas luistamaan. Pitäisikö kiristää lisää, vai eikö ole siitä kiinni? Mielestäni jätin aika löysälle, joten jos se vähän löystyi itsestään lisää...? :roll:

Neliveto toimii, samoin vaihteet. Suunnanvaihtaja ei suostu toimimaan!!! :x atc? vinkkejä! Eli suunnanvaihtajan vipu ei liiku. Kun purettuna, kaikki liikkuu mainiosti, mutta kun kasattu, niin ei liiku, ei sitten millään. Eri vaihteilla yritetty, ja kaikkee, ei toimi, ei! Kun paikat auki, niin kaikki toimii ja liikkuu normaalisti niinkunpitäisikin. Ajattelin että jospa tuo tuosta kun tuolla vähän ajaa, mutta ei, ei se suostu toimimaan. Siis suunnanvaihtaja on nyt päällä ja eteenpän. Ei mene vapaalle, eikä pakille. Onneksi vaihdelaatikossa on myös vapaa-vaihde suunnanvaihtajan lisäksi.

Käyntilämpötila! Mikähän on ilmajäähdytteiselle koneelle sopiva? Ajon jälkeen kun sylkäisin vaihdelaatikon päälle, niin vähän kiehahti! Aika kuuma tuntui olevan päältä. Öljytkin tietysti myös aika kuumia. Pitäisikö kehittää joku tuuletin systeemi? Öljyt kun lämpiää, niin ovat lämpimät viellä parin tunnin päästä. Öljyt tuntuvat kiertävän normaalisti kannessa ja vaihdellatikon eri osissa. Vaihdoin ekat öljyt 10 min jälkeen, joiden mukana tuli vähän hiekkaa, ja metallilastua ja roskia. Nyt on aika puhdas jo.

Tässä nyt jotain. Uusia kuvia minulla ei ole, kun kamera ei ole toistaiseksi käytössä.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jaahas kuullostaa kyllä aika kinkkiseltä jutulta.Jos oikeen muistan niin pitäisi olla ykkönen päällä kun laittaa pakille ja olikohan että piti vielä painaa jarruakin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Ykkönen, ykkönen, sen huomasin jo! Mutta kun suunnanvaihtajan vipu ei suostu liikkumaan! Koitetan tänään jarrunkin kanssa! Meinasin muuten tapista katkaista pari senttiä pois, niin saisi pakitettua kaikilla viidellä vaihteella, mutta järki käski olla tekemättä tuollaisia virityksiä. Tapin päästä kun katkaisee palan pois, niin ei ole mitään rajoittima pakkivaihteella. Saapi pakitella niin kovaa kun mönkijä vaan kulkee! :twisted: :P Se tappi sijaitsee tuolla suunnanvaihtajan sisällä.... Entäpä sitten onko sinulla antaa vinkkejä kytkimen suhteen? Koitan tänään ainakin laittaa kireämmälle kytkinlevyt. Eilen se auttoi, mutta kuitenkin alkoi lopuksi pikkuhiljaa luistamaan. :? Ja eipä tässä muita vikoja ainakaan toistaiseksi.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Dodii! Nyt olisi laite koeajettu tankin verran! Hyvin tuo neliveto liikkuu, mutta jääpi tuo kiinnikin pehmeään maastoon! Esim suo ojan ylitys, tms. josta otin kuviakin, mutta niitä kuvia ei julkisuuteen tuoda :oops: :oops: Lokasuojia myöten suo-ojassa... :oops: :lol: Sitten kävin myös ajelemassa muuten. Jonkun 5h lenkin tein, ajelin kavereiden luona mäessä ym. Saapi muuten tulla minun kanssa mäelle ajamaan jos täälläpäin mönkijän kanssa liikkuu. Mäki on oikeasti m-ä-k-i, eikä mikään pikkumäki! Tulipa sitä puhkaistua renkaaseen tosi iso reikäkin, - ihme kyllä - paikkausvaahto tekee ihmeitä. Reikä oli noin 1-2cm leveä! Hyvin pysyy nyt paineet kasassa. Metsätiellä tuo kulkee sopivasti 1/3 kaasua painaen noin 45km/h, kaasua kun painetaan niin lähtee viellä mukavasti kiihtymään. Huippuja en koittanut, mutta kulkee oman arvion mukaan yli 70. Kone taitaa nyt toimia. Sisäänajo tosin viellä kesken. Kytkimen luistamisen syy paljastui. Jousien kiristyspultit olivat löystyneet. Muokkasin pulteista "lukkopultit". Pulttien tarkempi rakenne jääköön minun tietooni, jos joku vinkkejä kaipaa, niin kyselee yv:nä. Kytkin toimii nyt, ei luista, eikä pultit löysyynny. Suunnanvaihtajan toimimattomuuden syytä ei vielläkään tiedossa. :?: :evil: :? Kävi kone kyllä tosin jo pöydällä, kuten tomizu tolla mainitsikin. Syy siihen on yksinkertainen, suunnanvaihtajaa ei saa auki, ellei pura konetta irti mönkijästä ja magneeton koppaa irti. Sitten vasta pääsee käsiksi suunnanvaihtajan koneistoon. Mikähän siinäkin mahtaa olla vikana. :?

Heh! Kyllä kura lentää kun tälläisillä vehkeillä ajelee mudassa vauhdilla ja välillä ryömien. Hauskuus alkaa sitten kun jäädään kiinni, ja pakkia ei ole, eikä viitsisi lenkkikenkiäkään liata. :)
Patu

Viesti Kirjoittaja Patu »

Moi.Et ei ois se vaijeri poikki,mikä menee jarrulta siihen suunnanvaihtaja vipuun,josta käsin vaihdetaan hidas,nopea,pakki?Sisällä on metalli tappi joka pitää vetää ulos et pakin saa kytkettyä.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Ei ei ei! Ei siinä mitään tuollaisia systeemejä ole! Ei mitään jarruvaijeri juttuja, paitsi että joku systeemi menee jalkajarrulle, mutta ei siinä vaijereita ole! Sain homman ratkaistua eilen, ja nyt kommentoimassa taas uudestaan!

Rajoitintappi oli "väärässä" asennossa, se piti "muljauttaa" oikeinpäin, niin ei kiilautunut enäää jumiin. Nyt toimii! Ihme että huomasin tuon ylipäätään. Oli meinaan ihan "oikeinpäin" asennetun näköinen, mutta ei...! No, nyt toimii, ja kivaa tuolla on ajaa ojaan tai mutalammikkoon ja pakitella sieltä sitten pois!

Samalla tein vähän muutoksia kulkupuoleen, mutta siitä ei sen enempää.
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

anton kirjoitti:...No, nyt toimii, ja kivaa tuolla on ajaa ojaan tai mutalammikkoon ja pakitella sieltä sitten pois! ...
Pienestä on anton iloinen :lol:

No, mutta olet nähtävästi vähän saman tyylin ajaja kun Roosa.
Toki Roosa ei pyri peruuttamaan saati sitten luovuttamaan, siitä mutamontusta ajetaan pois vaikka mikä olis.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Laitappa atc tänne 250cc jammun imu ja pako venttiilivälykset.
Vastaa Viestiin