Lamoksen tuplat / ilmanputsari , miten sinulla ? SMC / DERBI

Keskustelua SMC mönkijöistä.
ttkone
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Maalis 2008 21:47
Mönkijä:: SMC 250cc
Paikkakunta: Pohja / Karjaa

Lamoksen tuplat / ilmanputsari , miten sinulla ? SMC / DERBI

Viesti Kirjoittaja ttkone »

Eli miten olette tehneet ilmanputsari systeemin , näyttäis olevan muutama eri tapa toteuttaa ?

Miten on toiminut ?
Onko vaihdettu suuttimia ?
Onko kaasarit toimineet hyvin , huonosti vai hyvin huonosti ja millä putsari systeemillä ? :D
Nämä SMC / DERBI 250cc "viritykset"kiinnostaisi !

Lähinnä siis tuo ilmanputsari systeemi ja suuttimet kiinnostaa ei nokat ei sytkä boxsit sun muut aiheeseen liittyvät !
hayha
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2008 13:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hayha »

Tänään oli tarkoitus asentaa mut en jaksanut.. toisaalta en ollut varma asioista, eli letkujen paikoista.. ne kaksi ohutta letkuu ns. pohjassa oli tod.näköisesti vaan ns. ylivuoto tjsp ja se paksu mikä menee kaasareiden keskelle ja jakautuu molempiin niin pääletku, mutta ihmetty toisessa reunassa ja taisi olla suht alhaalla niin mikäs se letkun paikka on? (joku alipaine paikka?) eli jos tähän ihmetykseen saa vastauksen niin huomenna töissä jatkuu asentelu
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

kaikki letkut mitä niistä tuplista roikkuu on ylivuoto letkuja ja bensa letku pannaan sinne "hupun" alla olevaan liittimeen.

en ainakaan itse ole koskenut neulaan enkä ole suuttimia vaihtanut ja ihan kivasti pelaa...kaasu läpät kannattaa tarkistaa että avautuvat yhtä paljon molemmat (säädettävissä siinä läppien välissä olevalla ruuvi/jousi hässäkällä)

Tosi herkät ilman saannille... itsellä kaasareilta putsareille menevät letkut sellaista muovista ilmastointi letkua/putkea missä kiertää rautalanka sisässä (todella joustavaa ja muotonsa pitävää)... mahdollisimman lyhyet letku joiden päähän vapaa virtaus suodattimet, itsellä lamokselta ostetut punaiset malossin kartio filsut.. Ensin kokeilin pitkillä letkuilla mutta huippunopeus putosi 20km/h ja sitten kun katkaisin ne heti siitä rungon jälkeen niin alkoi pelata moitteettomasti.
ttkone
3WD
Viestit: 110
Liittynyt: 08 Maalis 2008 21:47
Mönkijä:: SMC 250cc
Paikkakunta: Pohja / Karjaa

jep

Viesti Kirjoittaja ttkone »

Sama homma täällä , ei toiminut pitkillä putkilla / letkuilla yläkieroksilla ! Nyt on lyhyet putkenpätkät niin toimii todella hyvin joka kierros alueella . . . Ihme juttu kun on niin tarkka siitä ilma-määrästä ! :roll:
Aja JEEPILLÄ niin ei tarvitse katua !
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

mulla ilmeni nyt ensimmäinen ongelma noitten tuplien kanssa. vasemmanpuoleinen kumikurkku ratkennu ympäripoikki. ihmettelin kun tuntui vähän laiskistuneen :D
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
roinitu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Helmi 2008 16:28

Viesti Kirjoittaja roinitu »

Mulla on kans vasemman puoleinen kurkku pahasti halki... odottelen juuri lamokselta uutta...

Kertokaa jos jollakin on tietoa että mistä nuo kurkut on ja passaako niihin jotku muut kurkut, ku pahoin pelkään että noita kurkkuja alkaa meneen.

Menisköhän nuo takuuseen?
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

Itekkin noita kattelin, mutta taitaa vielä olla ehjät..
Nuo mukana tulleet kurkut on kyllä niin laaduttomia,että varmaan kannattais teettää suosiolla uudet.. Jos joku teettää niin uskon että ostajia löytyy. :)
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Jos vaa leikkauttais sopivat laipat, pistäs siihen pienen pätkän putkee ja liitos silikoniletkulla kaasariin. Täytyypä laitella leikkeet maanantaina tilaukseen.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

sniveri kirjoitti:Jos vaa leikkauttais sopivat laipat, pistäs siihen pienen pätkän putkee ja liitos silikoniletkulla kaasariin. Täytyypä laitella leikkeet maanantaina tilaukseen.
Juurikin näin..
Kannattaa kattoo että laipan reikä osuu tarkalleen kannen imukanavaan.
Alkuperäinen ei todellakaan osu, ainakaan mulla.
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sniveri »

ja joku tuki noille kaasareille pitäs kyl keksiä samalla.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
etupyörä
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 06 Tammi 2008 17:20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja etupyörä »

Onkos noista tuplista oikeasti mitään hyötyä, eihän ne tietysti kalliit olis mutta monet grilli-illat niilläkin rahoilla viettäs :lol:
Tienoonpankit
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Touko 2008 17:28

Viesti Kirjoittaja Tienoonpankit »

sniveri kirjoitti:ja joku tuki noille kaasareille pitäs kyl keksiä samalla.
Tuossa päivänä muutamana tuli taiteltua pellistä sellanen tuki siihen tuplakaasareita yhdistävään levyyn (siinä putsareiden yläpuolella siis). Niihin tankin ruuveihin tuli kiinni kyseinen viritys. Vois tässä joskus vaikka näpätä kuvan jos muistaa.
Ticsa
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Ticsa »

Minkäs paksusta imuputkee noihin tarvii? Eli paljoko on kaasareitten imupuolen ulkohalkasija. Kaasarit ois postissa tuloillaan niin vois hakee putkee valmiiks.
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

Ticsa kirjoitti:Minkäs paksusta imuputkee noihin tarvii? Eli paljoko on kaasareitten imupuolen ulkohalkasija. Kaasarit ois postissa tuloillaan niin vois hakee putkee valmiiks.
Ei kannata laittaa ollenkaan imuputkea, ei tule toimimaan kunnolla.
Laitat putsarit suoraan kaasarin kurkkuun kiinni.
FudeKawa 500 -07

Ex. KTM 505sx -09
Ex. KTM 450sx -09
Ex. Mikroauto KTM 625cc
Ex. Suzuki LTR 450 -07
Ex. Shineray STIXE250 -09
Ex. FudeKawa 500 -07
Ex. Polaris Predator 500 Troy Lee
Ex. Derbi DXR 250 Street edition.
Ex. Whizz 200cc
Ticsa
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:16
Mönkijä:: Can-Am 450 pro+ -19
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Ticsa »

Oon ymmärtäny että derbissä ne ei mahu siihen. Ainakin mitä kattelin pikasesti niin tilaa on todella vähän.
Vastaa Viestiin