MÖNKIJÄ-lehti
- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
02/2008 lehden sisältö on laaja. Lehti herättänyt keskustelua, se on hyvä asia, etenkin kun nyt asiana on lajon lajin turvallisuudesta kyse. Pienenä mielipiteenä haluan sanoa sivun 22 kuvasta (Vertailussa pienet nelivetoiset): Kypärä, missä? Ymmärrän ettei metsätöissä ole ehkä kuin metsurinkypärä (näin minullakin), eikä maastomönkijällä ajaessa ole "pakko" käyttää kypärää. Mutta kyseessähän on testi/vertailu ajo. Muissa artikkelin ajo kuvissa kypärä on asianmukaisesti/esimrkillisesti päässä. Kuten pääkirjoituksessa on: näyttäisipä uutisten mukaan olevan kypärän käyttökin pirun hankalaa. ....ajamme ja testamme.., pyrimme tekemään sen mahdollisimman turvallisesti, koska kyseessä on oma terveytemme ja työkykymme.
Mielestäni jokin on tainut unohtua tuosta kirjoituksesta, ei se niin pirun hankalaa ole.
Lehti on täyttä tavaraa mönkijälle, siinä on vain sitä. Hienoa.
Mielestäni jokin on tainut unohtua tuosta kirjoituksesta, ei se niin pirun hankalaa ole.
Lehti on täyttä tavaraa mönkijälle, siinä on vain sitä. Hienoa.
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Selailin mönkijä lehden numeroa 1/2008. Tämä oli ensikosketukseni lehden saloihin. (oon joskus selannu muitakin lehtiä mutta niistä kirjotellaan ihan eri foorumille)
Lehdessä oli hyviä ja mielenkiintoisia juttuja, hienoja kuvia sekä tietysti paljon mainoksia. Hiukan harkitsen ihan jopa lehden tilaamista mutta kuitenkin epäilen että riittääkö mönkkäreistä tarpeeksi uutta ja hyödyllista/mielenkiintoista kirjoitettavaa joka numeroon.
Siksi ainakin toistaiseksi vielä seurailen tilannetta irtonumeron ostajana.
Lehdessä oli hyviä ja mielenkiintoisia juttuja, hienoja kuvia sekä tietysti paljon mainoksia. Hiukan harkitsen ihan jopa lehden tilaamista mutta kuitenkin epäilen että riittääkö mönkkäreistä tarpeeksi uutta ja hyödyllista/mielenkiintoista kirjoitettavaa joka numeroon.
Siksi ainakin toistaiseksi vielä seurailen tilannetta irtonumeron ostajana.
Pikaisesti selattu ja myönnettäkööt että niitä ajovaatteiden esittely kuvia oli jostain kumman syystä kiva katella
Jos siinä olisi joku karvanaama esittelemässä niin siinä tapauksessa monta sivua menisi hukkaan, hyvä oivallus ja pisteet siitä
Näyttää siltä että Mönkijä lehti parantaa vauhtia numeroiden edetessä, alkaa tällaiselle ainaiselle rutisijallekkin kelpaamaan. Katotaan nyt vielä tarkemmin jos jotain marisemista löytäisi...



Jos siinä olisi joku karvanaama esittelemässä niin siinä tapauksessa monta sivua menisi hukkaan, hyvä oivallus ja pisteet siitä

Näyttää siltä että Mönkijä lehti parantaa vauhtia numeroiden edetessä, alkaa tällaiselle ainaiselle rutisijallekkin kelpaamaan. Katotaan nyt vielä tarkemmin jos jotain marisemista löytäisi...

Kylätason mönkijäkuski
Olikos teillä missään vaiheessa enempää puita kärryssä kun testasitte "Kovia vetojuhtia" vai pelkästään nuo 7kpl. kuivia ja lahoja puita? Kun nyt lähinnä huvittaa tuo kuva ja teksti.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Kärryssä oli kunnon kuormat. Eli kyllä vetotestit tehdään realistisella kuormalla, samalla kärryllä ja kaikilla laitteilla samaa reittiä ajaen.
ps. kypärään ja kuormaan liittyen kuva on "lavastettu" syystä että paikakassa jossa vetotestit tehdään on synkkä metsä joten hyvän kuvan saaminen siellä, on lähes mahdotonta.
ps. kypärään ja kuormaan liittyen kuva on "lavastettu" syystä että paikakassa jossa vetotestit tehdään on synkkä metsä joten hyvän kuvan saaminen siellä, on lähes mahdotonta.

*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Polaris Scarmbler GNCC
Jos lähdettäisiin yhtä tiukalle linjalle tilannekuvien osalta esim aselehdissä niin aina kun on luikku kädessä niin kuvissa esiintyvillä henkilöillä pitäisi olla kuulosuojaus/ampujalasit päässä?
Järkikin sen sanoo että lehdissä on monesti kuvia mitkä räpsäistään Bossin mainitsemissa tilanteissa. Pilkkua voi halutessaan viilata monesta asiasta mutta joku tolkku siihenkin.
Mun mielestä paljon porua tyhjästä, väheksymättä kypärän tarpeellisuutta ajaessa, HUOM. Ajaessa.
Järkikin sen sanoo että lehdissä on monesti kuvia mitkä räpsäistään Bossin mainitsemissa tilanteissa. Pilkkua voi halutessaan viilata monesta asiasta mutta joku tolkku siihenkin.
Mun mielestä paljon porua tyhjästä, väheksymättä kypärän tarpeellisuutta ajaessa, HUOM. Ajaessa.
Kylätason mönkijäkuski
- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
Lehti täyttä tavaraa, foorumilla keskustelua, mielipiteitä, kommetteja, perusteluja - HYVÄ
Jossittelut... 


Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Siirsin painopiste keskustelun omaksi topiciksi: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 022#161022
T: Mote
T: Mote
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Jep luettu on uusin painos pääkirjoitusta myöden mikä on minun kohdalla harvianaista
Tuosta numerosta huomaa jo että paljon on hommia tehtävä ko lehden eteen että saa lukijoille tarpeeksi juttuja. Hienosti niitä kuitenkin on ja laajalla rintamalla.
Yksi juttu joka jo aikaisemmasta numerosta jäi mieleen niin CF moton koeajon yhteydessä molemmissa numeroissa sanotaan että tieliikenne rajoitettuna CF moto vie reilusti enempi polttoainetta kun mitä rajoittamattomana. Minä en tuota ihan allekirjoita. Rajoittimet on tehty kaasun liikettä rajoittamalla niin että kone ei ota täysiä kierroksia jne. Ei kait se silloin sen enempi vie polttoainetta kun raijoittamattomanakaan? Ainakin omien kokemusten mukaan poltttoainetta palaa just sen verran kun kaasua painaa. Jos kuristukset olisi tehty jotenkin hengitystä ahistamalla tai vastaavilla konsteilla siten että kaasun voi tosiaan laittaa pohjaan ilman että tehoja saadaan ulos ja polttoainetta poltetaan turhaan niin silloin voitaisiin puhua että kulutus rajoittamattomana olisi pienempi.
Noh tuo oli oma eriävä mielipide taas
, mutta bongatkaas tämä seuraava:
"Edessä ei ole lukkoa, joten käytännössä laite muuttuu kolmivetoiseksi kun toinen etupyöristä on ilmassa ja muut sutivat tyhjää."
Jotenkin hauska lause ja pitää paikkansa lukollisten laitteiden kanssa mutta niidenkin yhteydessä se on merkityksetön
Kaikki varmaan ymmärsi mistä oli kyse ja ei edes huomannut lauseessa mitään ihmeellistä mutta otti vain silmään.
Vaikka nyt nämä pikku jutut tähän laitoinkin niin kokonaisuudessaan tämä on kuitenkin lehti minun makuun ja odotan jo seuraavaa numeroa. Tässä lehdessä on vielä sellainen alan harastajien tekemisen maku.

Yksi juttu joka jo aikaisemmasta numerosta jäi mieleen niin CF moton koeajon yhteydessä molemmissa numeroissa sanotaan että tieliikenne rajoitettuna CF moto vie reilusti enempi polttoainetta kun mitä rajoittamattomana. Minä en tuota ihan allekirjoita. Rajoittimet on tehty kaasun liikettä rajoittamalla niin että kone ei ota täysiä kierroksia jne. Ei kait se silloin sen enempi vie polttoainetta kun raijoittamattomanakaan? Ainakin omien kokemusten mukaan poltttoainetta palaa just sen verran kun kaasua painaa. Jos kuristukset olisi tehty jotenkin hengitystä ahistamalla tai vastaavilla konsteilla siten että kaasun voi tosiaan laittaa pohjaan ilman että tehoja saadaan ulos ja polttoainetta poltetaan turhaan niin silloin voitaisiin puhua että kulutus rajoittamattomana olisi pienempi.
Noh tuo oli oma eriävä mielipide taas

"Edessä ei ole lukkoa, joten käytännössä laite muuttuu kolmivetoiseksi kun toinen etupyöristä on ilmassa ja muut sutivat tyhjää."

Jotenkin hauska lause ja pitää paikkansa lukollisten laitteiden kanssa mutta niidenkin yhteydessä se on merkityksetön

Vaikka nyt nämä pikku jutut tähän laitoinkin niin kokonaisuudessaan tämä on kuitenkin lehti minun makuun ja odotan jo seuraavaa numeroa. Tässä lehdessä on vielä sellainen alan harastajien tekemisen maku.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- TATU
- 6WD
- Viestit: 433
- Liittynyt: 26 Joulu 2007 19:53
- Mönkijä:: Kymco Mxu 50 tulossa...
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Lues Jippanen sivun kolme loppupäästä mitä Joni vastasi kun mä kysyin tota samaa juttua siltä.Jippanen kirjoitti:Olisko mopomönkijä vertailu mitään tossa lehdessä?
Kymco Mxu 50 ainut oikea mopomönkijä
_________________
Kymco Mxu 50 avaimet vapauteen
_________________
Ei riemulla ole rajaa kun Muxulla ajaa
_________________
Kymco Mxu 50 avaimet vapauteen
_________________
Ei riemulla ole rajaa kun Muxulla ajaa
Olen ollut tyytyväinen lehteen, mutta nyt harmittaa kun nro 2/2008 tuli postilaatikkoon..
Lehden ladonnassa on sattunut kömmähdys ja osa lehdestä puuttu ja osa on kahteen kertaan...
sivun 18 jälkeen tulee 27-34 ja sitten taas 27-58 ja sitten hyppää takaisin sivuun 51-58 ja sivulle 67-loppuun
Eli sivut 19-26 ja 59-66 puuttuu !!
Sopivasti jää mielenkiitoiset jutut kesken
Lehden ladonnassa on sattunut kömmähdys ja osa lehdestä puuttu ja osa on kahteen kertaan...
sivun 18 jälkeen tulee 27-34 ja sitten taas 27-58 ja sitten hyppää takaisin sivuun 51-58 ja sivulle 67-loppuun
Eli sivut 19-26 ja 59-66 puuttuu !!

Sopivasti jää mielenkiitoiset jutut kesken

Outlander 400 HO, Jeep Grand Cherokee Limited
Eilen illasta lukasin jo tekstejäkin enkä vaan kuvia katsonut niin vinssi jutusta olisin kannen tekstin perusteella odottanut puolta parempaa. Vetoteho mittauksia, nopeus mittauksia, sisuksien tarkasteluja, vedenpitävyyden tarkastusta tai edes kaikkien merkkien esittelyjä.
Hyvääkin voi vielä parantaa.
Hyvääkin voi vielä parantaa.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/