Pätkii ja sammuu Comanche 200cc
Pätkii ja sammuu Comanche 200cc
Outoa vikaa ilmeni comanhce 200cc TL mallissa. Välillä käy ja kukkuu hyvin, mutta yht,äkkiä sammuu ja lähtee käyntiin just just ja jos hipaseekaan kaasua niin sammuu heti. Oireiluun kuuluu myös että kierrosluku näyttö menee lähes pimeäksi. ei näytä kierroksia juuri ollenkaan.
Sitten saattaa taas yks´kaks rupee toimimaan ja pystyy pari kilometriä ajamaan ja vika taas tulee päälle.
Tietäiskö kukaan mistä on kysymys?
Eli siis
- Sammuu kesken ajon
- käynnistyy juuri ja juuri
- jos koskee kaasuun niin sammuu heti (Tukehtuu?)
- Kierrosluku mittarilta katoaa kierrokset
- välillä pystyy ajamaan kyllä silleen että ei näy kierrokset mittarissa mutta silti tehoton ajaa.
Kiitollinen olisin neuvoista.
Sitten saattaa taas yks´kaks rupee toimimaan ja pystyy pari kilometriä ajamaan ja vika taas tulee päälle.
Tietäiskö kukaan mistä on kysymys?
Eli siis
- Sammuu kesken ajon
- käynnistyy juuri ja juuri
- jos koskee kaasuun niin sammuu heti (Tukehtuu?)
- Kierrosluku mittarilta katoaa kierrokset
- välillä pystyy ajamaan kyllä silleen että ei näy kierrokset mittarissa mutta silti tehoton ajaa.
Kiitollinen olisin neuvoista.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Moikka..
Itellä oli tota tukehtumista omassa shinerayssa ku ajeli täydel kaasul.. kokeile ens kerral ku tekee noin ni avaat bensatankin korkin ja takas kii ja starttaa.. itsellä tosiaan ei saa mistään korvausilmaa ni voipi olla et syynä tämä. En tiedä mistä tuo mittarinvalo johtuu. Voisko jotenkin virrankäyttö olla syynä. Et akku ois jotenkin huono tms. eli ku sammuu ni ei lataa -> akku huono -> valot himmenee.. vai himmeneekö esim. ajovalot kans?
Ite porasin 5mm terällä keskelle tankin korkkia reiän, sit 4mm letkua ja sen ujuttaa piiloon ettei näytä antennilta.. Tulppa vaihdettu?
Itellä oli tota tukehtumista omassa shinerayssa ku ajeli täydel kaasul.. kokeile ens kerral ku tekee noin ni avaat bensatankin korkin ja takas kii ja starttaa.. itsellä tosiaan ei saa mistään korvausilmaa ni voipi olla et syynä tämä. En tiedä mistä tuo mittarinvalo johtuu. Voisko jotenkin virrankäyttö olla syynä. Et akku ois jotenkin huono tms. eli ku sammuu ni ei lataa -> akku huono -> valot himmenee.. vai himmeneekö esim. ajovalot kans?
Ite porasin 5mm terällä keskelle tankin korkkia reiän, sit 4mm letkua ja sen ujuttaa piiloon ettei näytä antennilta.. Tulppa vaihdettu?
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
Shineray XY 250 STIXE
Mulla mittaristosta katoaa toisinaan kierrosluvunnäyttö, ja korjaantuu kun kääntää virrat pois ja taas takaisin päälle. Tuo käyntiongelma on ilmennyt itselläni kerran kaatosateen jälkeen, ja lähti kylmänä käyntiin kuin palmun alta, ja parinsadan metrin ajon jälkeen hyyty. Lähti jotenkuten käymään tyhjäkäynnillä ja ryypyllä ja ei suostunut ottamaan kierroksia millään. Ryypyn kansaa kikkailua ja varovaisesti kaasua lisäten pääsin liikkeelle, ja kun oli tullut ajeltua jonkun aikaa niin rupes taas toimimaan. Viaksi paljastui bensatankkiin päässyt vesi, ja nyt seisoo
Kinkki yöt pressun alla, ja aina on toiminut. Kumma sinällään, sitä vettä ei mene sinne tankkiin ajaessa, monetkin kaatosateet ajeltu, mutta jos seisoo paikallaan, niin vettä pääsee tankkiin, ja ilmeisesti se kiinalaisella tarkkudella toteutettu bensatankinkorkki on syyllinen.
Kinkki yöt pressun alla, ja aina on toiminut. Kumma sinällään, sitä vettä ei mene sinne tankkiin ajaessa, monetkin kaatosateet ajeltu, mutta jos seisoo paikallaan, niin vettä pääsee tankkiin, ja ilmeisesti se kiinalaisella tarkkudella toteutettu bensatankinkorkki on syyllinen.
mulla teki sitä että vaihtoin kaasariin isomman suuttimen 88 tais olla vakio ja sitten tuuppasin sinne dellorton 100 suuttimen, samallainen kuin se vanhakin mutta hieman isompi... kaasu pohjassa joka vaihteella alkoi räkimään ja lopuksi sammui, hetken odottelun jälkeen lähti taas normaalisti käyntiin
korvausilmaongelma tämä ei ole
ja luistin neulan säädöllä ei vaikutusta
mietin vaan nytte että oisko kiinan pojilla käyny niin että neulaventtiilin reikä on pienempi kuin se 100 suutin ja imee kammion tyhjäksi ja hetken odottelun jälkeen taas saa bensat kaasariin, koska osakaasulal ajettaessa toimii matkaajossa ihan hyvin.
letkut oli tosiaan vaihdettu ja hana ohitettu.
korvausilmaongelma tämä ei ole
ja luistin neulan säädöllä ei vaikutusta
mietin vaan nytte että oisko kiinan pojilla käyny niin että neulaventtiilin reikä on pienempi kuin se 100 suutin ja imee kammion tyhjäksi ja hetken odottelun jälkeen taas saa bensat kaasariin, koska osakaasulal ajettaessa toimii matkaajossa ihan hyvin.
letkut oli tosiaan vaihdettu ja hana ohitettu.
säädä bensan pintaa kuasarista. itellä korjaantu sama vika sillä.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Nyt on tulpan johto vaihdettu (siinä oli murtuma jo aiemmin). Ei vaikuttanut vikaan. Löysin kyllä Ilmanputsarin kaulasta ison repeämän mutta ei vaikuttanut vikaan vaikka sen korjasin.. Pitää tutkia vielä kaasari ja putsata jos sinne olis joku isompi roska mennyt, koska vaikuttaa siltä että jaksaa mennä jos ajaa kaasu pohjassa, jos hetkeksi höllää ja antaa kaasun tasaantua niin sammuu kun yrittää kiihdyttää uudelleen.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...