jarrujen ilmaus
jarrujen ilmaus
eli jarrujen ilmaaminen fudessani tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta...
vaihdoin vasemman etujarruletkun jonka jälkeen jarrut tietysti piti ilmata, mutta kun ei vaan tule ilmat pois. koitin myös ruutalla työntää ilmausnipasta nestettä eli ns. vääräänsuuntaan mutta ei vaikutusta.
olen jokuset jarrut ilmannut mutta ei ole ennen näin käynyt.
löytyykö teiltä vinkkejä, 5h jälkeen alkaa itseltä huumori ja hermot loppumaan..
vaihdoin vasemman etujarruletkun jonka jälkeen jarrut tietysti piti ilmata, mutta kun ei vaan tule ilmat pois. koitin myös ruutalla työntää ilmausnipasta nestettä eli ns. vääräänsuuntaan mutta ei vaikutusta.
olen jokuset jarrut ilmannut mutta ei ole ennen näin käynyt.
löytyykö teiltä vinkkejä, 5h jälkeen alkaa itseltä huumori ja hermot loppumaan..
omassa vekottimessa osu jarruputki pakoputkeen ja sit putkeen suli reikä, joten oli sama ongelma.
me pistettiin paineella neste kiertämään, mutta eiks sen pitäis toimii sillee, et täyttää ekana säiliön -> pumppaa jarrua ja jättää pohjaan -> samalla ku poljinta pidetään pohjassa niin avataan ilmausruuvi jarrusta niin et ilmat tulee ulos ja sitten ruuvi kiinni -> samaa toistetaan niin kauan kunnes ei tuu enää muutaku nestettä ulos. kaiken pitäis mennä hyvin, kunhan muistaa vaan katsoa että säiliössä on kokoajan nestettä ettei pumppaa ilmaa jarruihin.
jos olen väärässä niin korjatkaa miten homma menee
me pistettiin paineella neste kiertämään, mutta eiks sen pitäis toimii sillee, et täyttää ekana säiliön -> pumppaa jarrua ja jättää pohjaan -> samalla ku poljinta pidetään pohjassa niin avataan ilmausruuvi jarrusta niin et ilmat tulee ulos ja sitten ruuvi kiinni -> samaa toistetaan niin kauan kunnes ei tuu enää muutaku nestettä ulos. kaiken pitäis mennä hyvin, kunhan muistaa vaan katsoa että säiliössä on kokoajan nestettä ettei pumppaa ilmaa jarruihin.
jos olen väärässä niin korjatkaa miten homma menee
Bashan TL 200cc
jalkavipu ottaa molempiin etu sekä taka jarruihin ja sit käsikahva voidaan luokitella ainoastaan seisontajarruks.MikaR kirjoitti:Olisikohan siellä tieliikenne mallin 2-piiri jarrut. Eli käsi ja jalkavipu vaikuttaa kaikkiin jarruihin?
Sen yleensä huomaa siitä kun on T-kappaleita ympäriinsä, jarruletku järjestelmässä.
Mika
Bashan TL 200cc
joo tosiaan sen taki jouduttiinki käyttää kompuraa et saatiin neste liikkeelle ja tietysti pieniä apuvälineitä käyttäennicodemus kirjoitti:juu just noin se ilmaus menee, mutta kun sieltä ei vaan ilmat tule pois...
ennen jarruletkun vaihtoa jarrut toimi loistavasti ja nyt ei ollenkaan, joten en jaksa uskoa muuhun vikaan kun siihen että järjestelmässä on ilmaa.
tarvii varmaan antaa vkl valohoitoo ja maanantaina yrittää uudemman kerran.
Bashan TL 200cc
Kokeile irroittaa se jarruletku jarrusatulasta ja nosta letkun pää ylemmäs kuin jarrunestesäiliö. Sitten ilmaat sen pitämällä sormea letkun päässä, ettei ime ilmaa takaisinpäin. Syy miksi ei muuten ilmaannu, on siinä, että pääjarrusylinteri on pieni, ja ilmaa letkussa paljon, ja ilma kun on kevyempää kuin neste, niin se ilma siellä letkussa ei kulkeudu alaspäin, vaan jarrusylinterin olemattomuudesta johtuen, liikkuu ilmakuplana letkussa edes takaisin.
Tuurillaan voi toimia, mikäli se ilima jää sinne letkun alimman kohdan työsylinterin eli satulan puolelle. Jos se sattuu taas jäämään puolestaan pääsylinterin puolelle niin tahtoo se vaan nousta takasinpäin. Lopputulos taas on jotain ei niin hyvää.santtu^ kirjoitti:mitä jos painaa jarru letkuja alas päin niin että se tekee lenkin alas eikä ylös ja koittaa ilmata
Tuo letkunpää ylös taitaa olla se helpoin vaihtoehto. Tietenkin voisi rakennella jotain pumppu-juttua mutta helpompi tuo edellä mainittu juttu on.
It is just a fleshwound...
-Comanche Cross 200 TL-
-Comanche Cross 200 TL-
Minä sain omasta crossista ilmat pois takasatulasta,kun pumppasin männän niin pitkälle ulos ettei ihan pudonnut pois,sitten jarruletku irti ja laskin niin kauan,ettei ilmaa tullut ja kiinni satulaan,ilmausruuvi auki,ja valutusta ja sit mäntä niin sisään ku vaan sai.
Vähän joka paikassa roiskui,mut on hyvä takajarrukin...
Vähän joka paikassa roiskui,mut on hyvä takajarrukin...
Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
- Mönkijä:: xmr650 2014
- Paikkakunta: Nivala
Hitto että sai tapella etujarrujen kanssa kun ei ilmaantuneet millään, tänään sitten käytin satulat kokonaan irti (letkut jätin paikoilleen) huomasin siinä että vasen ja oikea satula täysin identtisiä ja siinäpä olikin syy miksi ei ilmaantunut. katsokaas molemmissa ilmausnippa samassa paikassa niin toisella puolella nippa onkin sitte jarruletkun alapuolella ja jarruletkun yläpuolelle jäi semmonen "tila" ilmakuplalle eikä se sieltä lähtenyt millään tavalla liikkumaan. Satulat irti ja letkunliitin ylempiin kohtaan niin johan alkoi kuplat liikkua ja jarrut toimia..meinasi jo usko loppua välillä.
tulikohan tarpeeksi epäselvästi
kuvia myöh. asian selventämiseksi 



Mutaa naamaan..
minä en oo saanu vieläkään ilmattuun, huomasin kans ton et nippa on toisella puolella alapuolella mut ei auta mikään, kumpaakaan etujarrua en pitämään ole saanu.
otin molemmat jarrusatulat irti ja t-kappaleen ja nostin letkujen kiinniollessa ylös jarrunestesäiliön yläpuolelle, mut ei mikään ei auttanu.
ja nyt meni hermot..ehkä huomenna käyn hakee motonetistä paineilmakäyttöisen jarrujen ilmaus laitteen, en vain jaksa uskoo et sekään auttaa.
että voi välillä välittää tuo kampe.
otin molemmat jarrusatulat irti ja t-kappaleen ja nostin letkujen kiinniollessa ylös jarrunestesäiliön yläpuolelle, mut ei mikään ei auttanu.
ja nyt meni hermot..ehkä huomenna käyn hakee motonetistä paineilmakäyttöisen jarrujen ilmaus laitteen, en vain jaksa uskoo et sekään auttaa.
että voi välillä välittää tuo kampe.
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
- Mönkijä:: xmr650 2014
- Paikkakunta: Nivala