comanche 4x4
Minäkin ostin tommosen virivari setin en kylläkään samasta puljusta, kun sku. Mutta yksi ongelma siinä on.
Eli vanhaan rullakuppiin tuli se stopperi (osa nro 9 Comsun manuaalissa) niillä neljällä pienellä pultilla kiinni, mutta tässä uudessa rullakupissa on kyllä pienet reiät, mutta ei ole kierteitä.
Oliko sulla sku kierteet siinä rullakupissa?
Eli vanhaan rullakuppiin tuli se stopperi (osa nro 9 Comsun manuaalissa) niillä neljällä pienellä pultilla kiinni, mutta tässä uudessa rullakupissa on kyllä pienet reiät, mutta ei ole kierteitä.
Oliko sulla sku kierteet siinä rullakupissa?
- qaw
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Viesti:
Tilailin tuossa Gerniltä taas kasan osia. Joskus on kyllä tosi vaikee käsittää miten ne voi sekoilla noin paljon noiden osien kanssa.
Laitoin osalistan sillä huomautuksella että itse päättävät mikä kuuluu takuuseen ja mikä ei. Ajattelin että kun väännän oikeen rautalangasta niin kerrankin tulee mitä pitääkin. Listalla oli juuri näin kirjoitettuna:
- * Moottorin vasemmanpuoleinen alatuki *, eli käytännössä se "8":n muotoinen metalliosa jossa kaksi puslaa.
- * Raidetankojen palloniveliä *, vähintään molemmat oikeanpuoleiset ja sisempi vasemmanpuoleinen
- * Etualatukivarsien puslat * kaikki 4kpl
- * Vasemman takavalon alle tuleva pyöreä kiinnityskumi
- * Etualatukivarsien / vetonivelien kumien suojamuovit *, siis ne ruuveilla kiinnitettävät muoviosat joissa lukee selvästi "Feishen"
Lupasivat lähettää "ainakin moottorin alatuen ja tukivarsien/vetonivelien kumien suojat takuuseen" (vaikka ehdotin että ne suojat maksan kyllä itse).
Tänään melkein kolmen viikon odotuksen jälkeen putkahti postissa:
- 2kpl moottorin alatuen puslia, joutuu sitten vissiin itse prässäilemään
- 4kpl kirkkaan vihreitä hyppynarujen käsiosia muistuttavia MUOVIputkiloita. Lähetteen mukaan nämä ovat "tukivarren puslia". Entiset on kyllä mustaa kumia, hmm...
- 2kpl mustia ikään kuin suppilon muotoisia kumeja, halkaisijaltaan n. 4cm. Lähetteessä lukee "etualatukivarsien suojamuovit". En tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa, mulla ei ole kyllä sitten pienintäkään käsitystä mihin noi voi kuulua. Se ainakin on varmaa että niissä ei lue "Feishen"

Laitoin osalistan sillä huomautuksella että itse päättävät mikä kuuluu takuuseen ja mikä ei. Ajattelin että kun väännän oikeen rautalangasta niin kerrankin tulee mitä pitääkin. Listalla oli juuri näin kirjoitettuna:
- * Moottorin vasemmanpuoleinen alatuki *, eli käytännössä se "8":n muotoinen metalliosa jossa kaksi puslaa.
- * Raidetankojen palloniveliä *, vähintään molemmat oikeanpuoleiset ja sisempi vasemmanpuoleinen
- * Etualatukivarsien / vetonivelien kumien suojamuovit *, siis ne ruuveilla kiinnitettävät muoviosat joissa lukee selvästi "Feishen"
Lupasivat lähettää "ainakin moottorin alatuen ja tukivarsien/vetonivelien kumien suojat takuuseen" (vaikka ehdotin että ne suojat maksan kyllä itse).
- 4kpl kirkkaan vihreitä hyppynarujen käsiosia muistuttavia MUOVIputkiloita. Lähetteen mukaan nämä ovat "tukivarren puslia". Entiset on kyllä mustaa kumia, hmm...
- 2kpl mustia ikään kuin suppilon muotoisia kumeja, halkaisijaltaan n. 4cm. Lähetteessä lukee "etualatukivarsien suojamuovit". En tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa, mulla ei ole kyllä sitten pienintäkään käsitystä mihin noi voi kuulua. Se ainakin on varmaa että niissä ei lue "Feishen"

Etutukivarsien puslat ovat kovaa mustaa muovia ainakin 4x4 comanchessa ja niihin pítää välillä lisätä vaseliinia että ne pysyvät tiukkoina.qaw kirjoitti:Tilailin tuossa Gerniltä taas kasan osia. Joskus on kyllä tosi vaikee käsittää miten ne voi sekoilla noin paljon noiden osien kanssa.
- 2kpl mustia ikään kuin suppilon muotoisia kumeja, halkaisijaltaan n. 4cm. Lähetteessä lukee "etualatukivarsien suojamuovit". En tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa, mulla ei ole kyllä sitten pienintäkään käsitystä mihin noi voi kuulua. Se ainakin on varmaa että niissä ei lue "Feishen"![]()
-
- 4WD
-
- 6WD
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Viesti:
Veikkaisin liian pientäpääsuutinta. Kierrosrajoitin alkaa tulla vastaan siellä 7800-8100 rpm.tummu kirjoitti:Mikä on vialla kun ajaa kaasupohjassa ja kun kiekka mittarin mukaan 70 niin tekee ihmeellistä poo austa (ihankun bensan saanti loppuisi mutta, tapahdu kuin korkeilla kierroksilla.) Bensa hanaa olen käännellyt mutta ei auta. En ole itse löytänyt vielä ainakaan vikaa?

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
mulla teki samaa ja vikana oli että ryyppy jäi päälletummu kirjoitti:Mikä on vialla kun ajaa kaasupohjassa ja kun kiekka mittarin mukaan 70 niin tekee ihmeellistä poo austa (ihankun bensan saanti loppuisi mutta, tapahdu kuin korkeilla kierroksilla.) Bensa hanaa olen käännellyt mutta ei auta. En ole itse löytänyt vielä ainakaan vikaa?
koita ottaa automaatti ryypyltä sähköt pois
-
- 6WD
- Viesti:
No se lähtee kaasarilta (2-napainen) ja yhtyy liittimellä akun etupuolella olevaan johtonippuun. Nykäise se liitin irti.tummu kirjoitti:Mikä mahtaa olla automaatti ryypyn johto? Voisi olla että siinä on vika kun ei ole aikaisemmin temppuillut noin.
Mulla oli sama vika muttei se tuota tehnyt vaan kasteli tulppia jo pienilläkin kierroksilla. Meni puolenkymmentä tulppaa, ennenkuin huomasin vian ja tilasin Gerniltä takuuseen uuden ryypyn johdon. Siinnähän on kaasarin puoleisessa pässä vain vahakenno, joka reagoi lämpöön.
Ryyppy ei myöskään toimi (lähde pois) jos kaasarin pohjaan tulevat kaksi johtoa eivät ole paikoillaan.
Veikkaan kuitenkin edelleen bensapulaa huippukierroksilla, en liikaa bensaa.

-
- 6WD
- Viesti:
Ei siinä mitään sulaketta ole. Lähtee kaasarin yläosasta luistikammion vierestä ( se musta mötikkä) ja menee mönkkärin toiselle puolelle ja yhditetään punaisella liittimellä siellä olevaan johtoon.tummu kirjoitti:Eli ne ovat ryypynjohtoja jotka on siinä satulan alla siinä mötikässä jossa on 20A sulake, kolmejohtoa? Kaasarissa on kaikki johdot kiinni sen tarkastin!
Ne kaasarin alaosaan tulevat ovat maadoitus ja ryypylle moottorin lämpötilan kertova johto. Ne siis laukaisevat ryypyn pois kun kone lämpiää.
Kuva johdosta on tässä:
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=853