MXU300-turhaketestiajo( +10 000km The end of story...)
Hieman ylimääräistä hässäkkää aiheutti huoltokirjan häviäminen. Varmaan laitoin sen jonnekin hyvään ja varmaan paikkaan "talteen"
Onneksi löysin vielä kuitit millä pystyin todistamaan että mönkijää on asianmukaisesti käytetty huollossa. Eivät ottaneet maahantuojalla asiaa käsittelyyn ennenkuin tuo asia selvisi. Öljyrengas siitä oli loppupeleissä mennyt. Kulunut niin väljäksi että olisi voinut vaikka solmuun laittaa. Tuon takia se ei tehoihinkaan vaikuttanut juurikaan.
Jotenkin ymmärtää nyt paremmin miksi kaikki huoltoliikkeet eivät ole innostuneita Kymcojen takuuhuoltoihin. Tuntuu olevan ikuista kädenvääntöä maahantuojan ja huoltoliikkeiden välillä kuinka paljon mihinkin menee aikaa ja mitä korvataan. Osat kyllä saa, mutta asennustyöhön käytetyn ajan korvaus on suunnilleen kellotettu tehtaan kokoonpanolinjalla. Näihin korjauksiin (koneremontti ja variaattorin akselin laakerointi ) oli korvattava tuntimäärä 4h
Siinä ajassa ei pura ja kasaa edes tuota konetta.
Sitten kun sattuu olemaan vielä niin " smurffi "
asiakas että varsinaiset huollot teettää muualla niin ei voi huoltojen yhteydessäkään laskuttaa "ylimääräistä".
Kuinka monen huoltoliikkeen perse sitä sitten kestää ?
Ja ennenkaikkea, kuinka kauan sitä kannattaa ilmaiseksi tehdä töitä ?
No, eihän se kuluttajaa tietysti hetkauta suuntaan eikä toiseen. Pistää vaan miettimään.
. Onko se todellakin maahantuojalla muutamasta sadasta eurosta kiinni ? Vai onko kyse periaatteesta,onko jokaiselle laitteelle laskettu tietty tuntimäärä mitä ei takuukorjauksissa ylitetä missään tapauksessa ? Ja se tuntimäärä kun tulee täyteen niin mitään ei korvata enään niinkuin kävi edellisen pelin kanssa ?
Aika lyhytnäköistä toimintaa
Pitääköhän sinne maahantuojalle laittaa muutama satanen menemään postissa kun sieltä meinaa rahat loppua kesken

Jotenkin ymmärtää nyt paremmin miksi kaikki huoltoliikkeet eivät ole innostuneita Kymcojen takuuhuoltoihin. Tuntuu olevan ikuista kädenvääntöä maahantuojan ja huoltoliikkeiden välillä kuinka paljon mihinkin menee aikaa ja mitä korvataan. Osat kyllä saa, mutta asennustyöhön käytetyn ajan korvaus on suunnilleen kellotettu tehtaan kokoonpanolinjalla. Näihin korjauksiin (koneremontti ja variaattorin akselin laakerointi ) oli korvattava tuntimäärä 4h

Sitten kun sattuu olemaan vielä niin " smurffi "

Kuinka monen huoltoliikkeen perse sitä sitten kestää ?

No, eihän se kuluttajaa tietysti hetkauta suuntaan eikä toiseen. Pistää vaan miettimään.

Aika lyhytnäköistä toimintaa

Pitääköhän sinne maahantuojalle laittaa muutama satanen menemään postissa kun sieltä meinaa rahat loppua kesken

Back in business
Home sweet home
2 viikon remontilla selvittiin.Vaihtoon meni männänrenkaat ja vaihdelaatikon laakerit. Kaikissa ei ollut havaittavaa kulumista, mutta kun laatikko oli levällään niin vaihdettiin kaikki. Samalla tehtiin 10 000km huolto. Sehän on nyt sitten kuin uusi peli
Ei ole helppoa huoltoliikkeelläkään, kolmen päivän työ, josta maahantuoja korvaa 4h ja asiakas maksaa 1h ja öljyt.
Kuulemma ensi kerralla jos tulee samanlainen remontti niin mönkkäri lähetetään maahantuojalle korjattavaksi.
Jos huoltoliikkeen kannalta ajattelee niin tuolla olisi kannattanut vaan ajaa niin kauan että kone kilahtaa. Ei toi männän öljyrengas olisi kauaa enään kestänyt. Liekö niin käynyt tuon edellisen mönkijän kanssa ?
Olisi ollut nopeampi vaihtaa koko kone kuin alkaa remontoimaan sitä.
Taka-akselille ei tehty tässä vaiheessa mitään kun oli vielä niin vähäistä tuo kuluminen. Seurataan tilannetta. Moottoriöljyksi laitettiin 10w-40, saa nähä miten toi alkaa nyt pysymään sisällä.
Eikun ajelemaan...

2 viikon remontilla selvittiin.Vaihtoon meni männänrenkaat ja vaihdelaatikon laakerit. Kaikissa ei ollut havaittavaa kulumista, mutta kun laatikko oli levällään niin vaihdettiin kaikki. Samalla tehtiin 10 000km huolto. Sehän on nyt sitten kuin uusi peli

Ei ole helppoa huoltoliikkeelläkään, kolmen päivän työ, josta maahantuoja korvaa 4h ja asiakas maksaa 1h ja öljyt.

Kuulemma ensi kerralla jos tulee samanlainen remontti niin mönkkäri lähetetään maahantuojalle korjattavaksi.

Jos huoltoliikkeen kannalta ajattelee niin tuolla olisi kannattanut vaan ajaa niin kauan että kone kilahtaa. Ei toi männän öljyrengas olisi kauaa enään kestänyt. Liekö niin käynyt tuon edellisen mönkijän kanssa ?
Olisi ollut nopeampi vaihtaa koko kone kuin alkaa remontoimaan sitä.
Taka-akselille ei tehty tässä vaiheessa mitään kun oli vielä niin vähäistä tuo kuluminen. Seurataan tilannetta. Moottoriöljyksi laitettiin 10w-40, saa nähä miten toi alkaa nyt pysymään sisällä.
Eikun ajelemaan...
Back in business
No voi sun vanha vihtahousu!
Eka reissu remontin jälkeen ja välillehän se jätti. Kesken ajon vaan hyytyi. käyntiin kyllä lähti mutta kaasua ei voinut antaa yhtään vaan sammui heti. Aikani siinä rassailin ja sit piti nostaa kädet pystyyn kun ei ollut mitään työkaluja matkassa. Soitto kaverille 70km päähän jotta tuutko hinaamaan taas
Tulihan se
Pihaan päästyä tarkistin että bensaa saa ja kipinää tulee. Noista ei ollut apua niin sitten tyhjensin kaasarin, josko siellä olisi roska. Eipä ollut apua. Sit ei auttanut kuin ottaa kaasutin irti ja mitä sieltä löytyikään :
Kaasuttimen neula oli pudonnut luistista pois
Puristin kärkipihdeillä lukkorengasta kasaan, jotta olisi tiukempi urassaan, ja laitoin paketin taas läjään. Nyt pelaa mutta kuinka kauan ?
edit



Tulihan se

Kaasuttimen neula oli pudonnut luistista pois


Puristin kärkipihdeillä lukkorengasta kasaan, jotta olisi tiukempi urassaan, ja laitoin paketin taas läjään. Nyt pelaa mutta kuinka kauan ?
edit
Back in business
Kävinpä kyselemässä huollosta tuota neulan prikka asiaa, ei kuulemma ole irroitettu koko luistia kaasuttimesta
Sattui vaan niin sopivasti tuon huollon jälkeen neula putoamaan eka lenkillä että ensimmäisenä tuli mieleen että jotain siellä huollossa on tapahtunut. No, ihminen on erehtyväinen.
Ei muuta kuin kaasutin uusiksi irti ja ihmettelemään neulan prikkaa ja itse neulaa. Mites toi nyt pitäisi olla
Kaikkein alimman uran kohdalla oleva akseli missä lukkoprikka pääsääntöisesti on ollut on reilusti ohuempi kuin kaikki muut urat. Muihin uriin prikka oikein napsahtaa, mutta alimpaan on väljä
Voiko se itse neula kulua tuollain 10 000km ajolla
Täytyy huomenna käydä näyttämässä sitä huollossa mitä ovat mieltä siitä..



Ei muuta kuin kaasutin uusiksi irti ja ihmettelemään neulan prikkaa ja itse neulaa. Mites toi nyt pitäisi olla

Kaikkein alimman uran kohdalla oleva akseli missä lukkoprikka pääsääntöisesti on ollut on reilusti ohuempi kuin kaikki muut urat. Muihin uriin prikka oikein napsahtaa, mutta alimpaan on väljä


Täytyy huomenna käydä näyttämässä sitä huollossa mitä ovat mieltä siitä..
Back in business
Vieläkös coolerilla paljon takuuta jäljellä, loppuis nyt niin saatais nopeasti kestotesti ajoon vaikka 500 mxu...
Öljynsyönti / vuotamis taipumukset taitaa 500 puuttua mitä ulkomaankin voorumeita 500 kohdalta plärännyt. Tosin ajamalla joka vehkeeseen vikoja saadaan kunhan vain saadaan tarpeeksi numeroita mittariin, 500 en tiedä mikä antautuu ekana mutta jos se selviäis tässä ajansaatossa itsellekkin. Nyt on kuitenkin 2kk tullut 1300km lisää mittariin kun ruvennut rypeminen ja soratiet kiinostamaan..
Itsellä 2650Km ajettu ja takuuseen olen vaihtanut yhden osan, flektin lämpötila anturin joka ei toiminut. Syttyi maastossa ylikuumenemisen merkkivalo niin tajus lopettaa ajon ennen katastrofia. Mutta tuolla vielä itse pärjätty, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan..
Öljynsyönti / vuotamis taipumukset taitaa 500 puuttua mitä ulkomaankin voorumeita 500 kohdalta plärännyt. Tosin ajamalla joka vehkeeseen vikoja saadaan kunhan vain saadaan tarpeeksi numeroita mittariin, 500 en tiedä mikä antautuu ekana mutta jos se selviäis tässä ajansaatossa itsellekkin. Nyt on kuitenkin 2kk tullut 1300km lisää mittariin kun ruvennut rypeminen ja soratiet kiinostamaan..

Itsellä 2650Km ajettu ja takuuseen olen vaihtanut yhden osan, flektin lämpötila anturin joka ei toiminut. Syttyi maastossa ylikuumenemisen merkkivalo niin tajus lopettaa ajon ennen katastrofia. Mutta tuolla vielä itse pärjätty, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan..
Takuu loppuu 14.12.2009Vieläkös coolerilla paljon takuuta jäljellä, loppuis nyt niin saatais nopeasti kestotesti ajoon vaikka 500 mxu...

Ei taida näillä bensanhinnoilla olla kannattavaa vaihtaa tuohon nelivetomalliin. Eikä taida toi nopeuskaan ihan piisata 300:en vauhtiin.

Tuo 500 malli kiinnostaisi jos sen saisi vain takavetoisena versiona. Ruotsissa saa, mutta Suomessa ei. Ilmeisesti mitätön hintaero nelivetomalliin aiheuttaa sen että sitä ei kannata Suomeen tuoda.
Tiedä sit voisiko tuosta nelivetomallista pudottaa etuperän pois ja ajaa ilman sitä.

Back in business
Jeps, en tiedä paljonko enemmän ainetta sitten tuon rasittamattoman etuperän pyöritys vie kun ajetaan 2wd:nä maantiellä... Onhan noissa kuitenkin aikas komiat vierintävastukset ynnä muut noissa mönkkäri kumeissakin + variaattorin voimahäviöt jne...
Itsellä muuten tuosta kulkupuolesta sen verran mainittavaa tuon 500 suhteen että itselle kun tuo tuli niin ei kulkenut mittariin edes kunnolla 75Km/h, huolto tutki asiaa ja sanoi variaattorin perussäädön olevan pielessä. Pistivät sitten sinne yhden säätöprikan ja kulkupuoli korjaantui huomattavasti, sen jälkeen rajoitin otti vastaan mittari näyttäessä lukemaa 105Km/h... Tosin alle sadan kilsan ajon jälkeen tuo lukema tasaantui tasan 100Km/h ja siinä on pysynyt, nyt hyvä max. matkanopeus on mielestäni 80Km/h. Siinä nopeudessa tuntuu variaattori saavuttaneen ääriasentonsa ja nopeus nousee vain reilujen kierrosten saattelemina.. Että toisaalta tuntuu tuossa 500 variaattorissakin olevan säädön varaa tuon kulun suhteen, harvalla varmaan tuo peli noin liukkaasti edes liikkuu...
Anteeksi että tulin taas sotkemaan coolerin komian testiajo topicin, mutta olihan mulla kysyttävääkin coolerilta. Noissa 300 ja 500 kun taitaa olla samanlevyiset vanteet niin mietin vain meneekö 500 orggis vanteelle eteen 10" kumi ja taakse 12", alkuperäisethän on 8" ja 10" ja ne ei kyllä juurikaan tunnu yli vanteen reunan tulevan joten näin voisin uskoa että vois jopa mennä??? Kukaan kun ei tunnu tuota tietävän niin arvelin vain että coolerilla vois olla vahvoja epäilyksiä ainakin asian suhteen...
Nyt pitää yrittää olla terrorisoimatta tätä topicia enemmän ja pistää seuraaan kerrän vaikka uusi topicci 500 pystyyn, tosin tätä kautta coolerin kyllä tavoittaa kivasti
Itsellä muuten tuosta kulkupuolesta sen verran mainittavaa tuon 500 suhteen että itselle kun tuo tuli niin ei kulkenut mittariin edes kunnolla 75Km/h, huolto tutki asiaa ja sanoi variaattorin perussäädön olevan pielessä. Pistivät sitten sinne yhden säätöprikan ja kulkupuoli korjaantui huomattavasti, sen jälkeen rajoitin otti vastaan mittari näyttäessä lukemaa 105Km/h... Tosin alle sadan kilsan ajon jälkeen tuo lukema tasaantui tasan 100Km/h ja siinä on pysynyt, nyt hyvä max. matkanopeus on mielestäni 80Km/h. Siinä nopeudessa tuntuu variaattori saavuttaneen ääriasentonsa ja nopeus nousee vain reilujen kierrosten saattelemina.. Että toisaalta tuntuu tuossa 500 variaattorissakin olevan säädön varaa tuon kulun suhteen, harvalla varmaan tuo peli noin liukkaasti edes liikkuu...
Anteeksi että tulin taas sotkemaan coolerin komian testiajo topicin, mutta olihan mulla kysyttävääkin coolerilta. Noissa 300 ja 500 kun taitaa olla samanlevyiset vanteet niin mietin vain meneekö 500 orggis vanteelle eteen 10" kumi ja taakse 12", alkuperäisethän on 8" ja 10" ja ne ei kyllä juurikaan tunnu yli vanteen reunan tulevan joten näin voisin uskoa että vois jopa mennä??? Kukaan kun ei tunnu tuota tietävän niin arvelin vain että coolerilla vois olla vahvoja epäilyksiä ainakin asian suhteen...
Nyt pitää yrittää olla terrorisoimatta tätä topicia enemmän ja pistää seuraaan kerrän vaikka uusi topicci 500 pystyyn, tosin tätä kautta coolerin kyllä tavoittaa kivasti

Etteivät vaan olisi ottaneet kaasuttimen imukaulasta ylimääräistä kuristusta poisItsellä muuten tuosta kulkupuolesta sen verran mainittavaa tuon 500 suhteen että itselle kun tuo tuli niin ei kulkenut mittariin edes kunnolla 75Km/h, huolto tutki asiaa ja sanoi variaattorin perussäädön olevan pielessä. Pistivät sitten sinne yhden säätöprikan ja kulkupuoli korjaantui huomattavasti, sen jälkeen rajoitin otti vastaan mittari näyttäessä lukemaa 105Km/h


Luulisi sen jotain vaikuttavanJeps, en tiedä paljonko enemmän ainetta sitten tuon rasittamattoman etuperän pyöritys vie kun ajetaan 2wd:nä maantiellä... Onhan noissa kuitenkin aikas komiat vierintävastukset ynnä muut noissa mönkkäri kumeissakin + variaattorin voimahäviöt jne...

Eipä tartte anteeksi pyydellä, niinkuin olen ennenkin sanonut niin hyvä vaan ettei mene yksinpuheluksi.Anteeksi että tulin taas sotkemaan coolerin komian testiajo topicin, mutta olihan mulla kysyttävääkin coolerilta. Noissa 300 ja 500 kun taitaa olla samanlevyiset vanteet niin mietin vain meneekö 500 orggis vanteelle eteen 10" kumi ja taakse 12", alkuperäisethän on 8" ja 10" ja ne ei kyllä juurikaan tunnu yli vanteen reunan tulevan joten näin voisin uskoa että vois jopa mennä??? Kukaan kun ei tunnu tuota tietävän niin arvelin vain että coolerilla vois olla vahvoja epäilyksiä ainakin asian suhteen..

Mutta eipä mulla sulle ole vastausta antaa, varmaan rengasliikkeessä osaisivat sanoa

Back in business