Tänään askartelin flektin termostaatin toimintaan. Laitoin väliin ihan tavallisen 30A sulkevan releen, ettei tarvitse arpoa kestäälö termostaatti flektin virran. Flektihän on kiinni vain kahdella ruuvilla, vaikka kiinnityskorvia on neljä. Ylempään tyhjään korvaan laitoin releen kiinni ja siitä on vain muutaman sentin matka termarille. Kokonaisuutena paketista tuli aika kompakti akti. Flekti lähtee pyörimään vasta melko hiljaisessa vauhdissa. Tiellä köröttelyssä ajoviima riittää jäähdyttämään.
Lämpömittari pitää vielä viritellä, kunhan saan aikaiseksi hommata. Anturihan on näissä valmiina jo tehtaan jäljiltä termostaattikotelossa.
Tankki näissä on kirotun pieni ja varatankkia eikä hanaa ole, saatikka mittaria tai merkkivaloa. Tänään ajelulla alkoi jo nikottelemaan, mutta onneksi 100m päässä mittarilta. Tankkiin meni hiukan vajaa 5L. Ei kyllä olisi pahitteeksi, vaikka olisi vähän isompikin tankki.
Todettakoon loppuun vielä, että kiinanpoikien mönkkäri on alkanut toimia kokolailla moitteettomasti pienten alkuvaikeuksien jälkeen. Täähän alkaa vaikuttaa melkein laatupeliltä

.
Laitetaan vielä koneen historiasta maininta. Kaikenlaista legendaa liikkuu siitä, että koneet näissä kiinan ihmeissä on milloin Hondan ja milloin minkäkin tekemiä tai 1:1 kopioita. Tämä 167MM on sama kuin mm. Shineray STIXE:ssä. Valmistajasta ei ole tarkkaa tietoa, mutta epäilen, että tämä on Kinroadin itse tekemä. Samaa moottoria tekee moni muukin kiinalainen moottorivalmistaja. Ja koneeseen on alunperin otettu vaikutteita Honda CG125 moottoripyörästä, jota tehdään Brasiliassa edelleen. Markkinoille se on tullut 1976. Suora kopio se ei ole, mutta rakennetta kopioitu aika pitkälle.