Can-Am huoltojen hinnat?

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
Karvinen
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Huhti 2008 08:34
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Karvinen »

Kyselin aikaa 6000km huoltoon niin pelkkä työn osuus oli jo 260e. Siihen tarvikkeet niin arvioi että 500ekua. Muilla tarvikkeet näkyy kuuluneen tuohon 260e hintaan mukaan?? Onkohan tuossa jotain "lapin lisää", ainakin tuntuu siltä..
Can-Am 650XT TL
kate
6WD
Viestit: 341
Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
Mönkijä:: Outlander 500 max xt
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja kate »

mulla oli eka huolto ilmanen vaikka en sitä tinkaillukkaan.samalla tasapainotettiin renkaat ja kun kyselin mitä se maksaa niin sanottiin että tuo pari kanveepakettia,no mulla ei ollu siihen hätään kun yksi paketti kahveeta niinpä laitoin höysteeksi muutaman tölkin olutta ja kaverit oli tyytyväisiä.paikka oli motorent kangasala.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Karvinen kirjoitti:Kyselin aikaa 6000km huoltoon niin pelkkä työn osuus oli jo 260e. Siihen tarvikkeet niin arvioi että 500ekua. Muilla tarvikkeet näkyy kuuluneen tuohon 260e hintaan mukaan?? Onkohan tuossa jotain "lapin lisää", ainakin tuntuu siltä..
Siis mitkä osat maksaa 6000km huollossa yli 200e :shock: :shock:
Kannattaisko kysyä muualtakin hintaa?
Back in business
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Olisiko niin että Karvisen värkkiin vaihdetaan samalla varin remmi, muistaakseni 6000km kohdalla tarkistus/vaihto ja liike on päättänyt etukäteen vaihtaa remmin?
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Hmmm. 60€ on tuntihinta, joten yli 4 tuntiako ne meinaa sun konettasi huoltaa?
Jos Variremmi menee vaihtoo, niin voi jopa mennä lähelle.

Itse en ole koskaan maksanut 180€ enempää ja silloin jo oiottiin kolhiintuneita osia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Manu 67
6WD
Viestit: 317
Liittynyt: 17 Maalis 2007 18:35
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Manu 67 »

110 tunnin huolto 360€ osineen.
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi

Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

:shock: On kyllä aika kipeitä hintoja huolloilla.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuolla tokalla sivulla olen hieman perustellut huoltoveloituksia. Jos niiden päälle tulee vähänkään ylimääräistä niin hinta pumpsahtaa heti ylöspäin.

Toki huolto on osana myyntiä ja jälkimarkkinointia mutta fakta on se että korjaamohinnat nostaa loppusumman korkeaksi. Kuten myöskin käytettävät tarvikkeet, varsinkin jos ne valkataan sieltä kalliimmasta päästä ja alennusprossat jätetään kauppiaan taskuun.
Kylätason mönkijäkuski
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Toivottavasti noilla hinnoilla oikeasti tehdään ne kaikki toimenpiteet mitä huoltoon kuuluu eikä vain laskuteta. Eikä myöskään laskuteta asiakkaalta niistä tunneista mitä takuuremonteissa on kulunut ja mitä maahantuoja ei ole korvannut. :roll: Harvemmin noissa takuuhommissa taidetaan saada korvausta vianetsinnästä, vai olenko ihan väärässä taas ? :roll:
Back in business
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Oikeassapa olet. Onkin ongelma saada kohtuu ajassa laite kuntoon, jos vika alkaa haetuttaa itseään. Tuosta vian hakemisesta ei saa huoltoliike mitään korvausta ja usein vian löydyttyä korjausajasta maksettava korvaus on tehtyyn työmäärään naurettava. Aihe tuli tänäänkin esille, kun Can-Am Clubin mekaanikko korjasi erään asiakkaan 400max Outlanderin, jota oltiin pajotettu kiusallisen pikkuvian takia huoltoliikkeessä jo töineen, osien tilaamisineen, sekä niiden odotusaika mukaanlukien jo reilun kuukauden.
En syyllistäisi huoltoliikettä, jos järjestelmä mättää.
Taitaa vielä ole kaikilla maahantuojilla sama käytäntö, johon kyllä sietäisi saada muutos, joka ei kuitenkaan liene helppo toteuttaa.
Nyt pitäisi kuitenkin sällin laite pelittää ja saa Cana laulaa ilman ylimääräisiä korinoita. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Niinpä. Tehdas ei maksa osien asennuksesta/vian hausta maahantuojalle riittävästi joten maahantuojakaan ei voi maksaa huoltoliikkeelle riittävästi ajasta mitä kuluu takuukorjauksiin. Jos huoltoliike on tehnyt maahantuojan kanssa sopimuksen niin se tuo työtä ja rahaa määräaikaishuoltojen puitteissa, mutta myös kuluja jos tulee takuuremontteja. :-k
Jostainhan se työmiehen palkkaraha on kuitenkin revittävä. Onko se sitten helpompi laskuttaa asiakkaalta huollon yhteydessä "ylimääräistä" kuin alkaa sahaamaan omaa oksaansa ja riitelemään maahantuojan kanssa? :roll: Tai sitten nostaa huoltojen tuntiveloitus niin korkealle että saa omiaan sitä kautta pois.
Näinhän ei yksikään huoltoliike kuitenkaan toimi, eihän :wink:
Back in business
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Jälleen cooleri tuo asiat julki, kuten todellisuudessa tapahtuu. Vanha sanonta pitää paikkansa. Ilmaista lounasta ei ole.
Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

mitä noita piilottelemaan :?
Money talks...
Back in business
Avatar
Karvinen
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Huhti 2008 08:34
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Karvinen »

6000 huolto oli sen takia arvokas koska se tehtiin 3000 ohjelman mukaan. Kaikki öljyt ja suodattimet uusiksi, varin puhdistus, venttilien säätö ym. 90% ajosta ollu nopeaa tieajoa niin parempi huoltaa liikaa kuin liian vähän. Toisekseen entisen omistajan teettämistä huolloista ei ikinä tiedä miten nuukailtu. 487e oli lasku. 1 - varin liikkuva lautanen ja muitakin hiluja kytkimeen tuli uutta takuuseen.
Can-Am 650XT TL
kipsu
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 23 Marras 2007 15:46
Mönkijä:: cf moto
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja kipsu »

10H huolto 215e ja ei kuulemma ees tarvin säätää venttiileit, mikä kuulemma on harvinaist.. eli moottoriöljyn ja suodattimen vaihto ja alustan rasvaus. paras on myös nähtävästi,,,melko kallista.
honda trx250r/500 cc
Vastaa Viestiin