mönkijän rumpujarrut!

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
†Jani†
2WD
Viesti:

mönkijän rumpujarrut!

Viesti Kirjoittaja †Jani† »

nii elikkäs onko kenelläkää kokemusta mönkijän rumpujarrujen kestävyydestä, kun niillä ajellaan vedessä mudassa ja lumessa jne.. :D
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Rumpujarrut ovat mielestani paremmat kuin levyjarrut. Tama siksi, etta rumpujarrut ovat tiiviit, ja niihin ei mene vetta kun ne upottaa. Tehot rumpujarruissa jaavat levyjarrujen tehoista. Ja jos on mekaaniset levyjarrut, niin niita joutuu saatamaan usein. Rumpujarruissa pitaisi olla myos huohotinletkut ja tiivis rumpurakenne!

Hemmetti kun ei toimi kun aa ja oo. Eli saattaa olla tuo teksti vahan taman tyylista.
tomizu
3WD

Viesti Kirjoittaja tomizu »

mulla on eessä rumpujarrut eikä niissä oo moittimista. se vaan et ne ei oo parhaat ko mönkiäki on semmonen ja tämmänen eli halppis :D
kukkumyy
Tracks

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Luulen että rumpujarru ei ole niin tiivis etteikö sinne vesi löytäisi.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Nesteellä toimivat levyjarrut toimii kelissä kuin kelissä täysin moitteetta, en kuuna päivänä ostaisi mönkkäriä jossa on Babylonian aikaiset rumpujarrut :wink:
Hate
2WD
Mönkijä:: ???

Viesti Kirjoittaja Hate »

Hyvin on Babylonian aikaiset rumpujarrut pelittänyt ajo sit suossa tai savessa tai talvella.
rubicon
4WD

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Heh, ajettiin Haten kanssa Kangasniemellä peräkanaa ja hyvin pysähtyi - rumpujarruilla.
Ei minkäänlaista huonoa sanottavaa rumpujen toiminnasta, oli keli mikä tahansa.
Kyllä ihminen on viisas mies?
†Jani†
2WD
Viesti:

kiitän kaikkia vastanneita tiedoista :wink:
anton
Tracks

kukkumyy kirjoitti:Luulen että rumpujarru ei ole niin tiivis etteikö sinne vesi löytäisi.
Ainakin yamahassa kun purin rumpujarrut, tarkistaakseen jarrupalojen kunto, ei meinannut rumpu tulla ulos! Vähän tuli, sitten kun siitä päästi irti, niin alipaine imaisi sen takaisin!
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ei se ole alipaine vaan kengät tulevat rummun mukana palan matkaa ulos ja jossain vaiheessa toppaavat ja jouset vetää ne takaisin kun päästät rummusta irti.

En ole koskaan nähnyt vedenpitävää jarrurumpua, paitsi jos se on koteloitu öljyyn kelluvaksi. Sellainenkin on aika harvinainen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
nipapn
6WD

Viesti Kirjoittaja nipapn »

anton kirjoitti:
kukkumyy kirjoitti:Luulen että rumpujarru ei ole niin tiivis etteikö sinne vesi löytäisi.
Ainakin yamahassa kun purin rumpujarrut, tarkistaakseen jarrupalojen kunto, ei meinannut rumpu tulla ulos! Vähän tuli, sitten kun siitä päästi irti, niin alipaine imaisi sen takaisin!
Siellä oli vettä, limaa ja liejua??? :roll:
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
anton
Tracks

Ihan tiiviit, kuivat ja puhtaat ne oli!

Kun vedin ulos, niin rummut tulivat ulos kokoajan ihan tasaisesti, eikä missään vaiheessa tuntunut siltä, että jarrupalat ottaisivat rumpuun kiinni, saatika sitten toppaisivat!!! Rummussa on kumitiivisteet, että on tuo sen verran vedenpitävä, että ei siihen vettä mene. Ei ainakaan ole mennyt, eikä pitäisi mennä.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Laitappa anton Digikuva moisesta tiiviistä rummusta. Missä se tiiviste on? Rummun ulkokehällä ja tiivistyy jarrupeltiin? vai toisinpäin. Mikä sen voitelee tuon tiivisteen?

Epäileväjoonas kyseleepi :wink:
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
†Jani†
2WD
Viesti:

"Laitappa anton Digikuva moisesta tiiviistä rummusta. Missä se tiiviste on? Rummun ulkokehällä ja tiivistyy jarrupeltiin? vai toisinpäin. Mikä sen voitelee tuon tiivisteen?"

on sielä kyllä tiiviste, mutta se on sitte toinen juttu miten se pitää vettä :) ku mä avasin mun jarrut niin oli sielä kyllä vähä ruosteista vettä pohjalla, että ei se kyllä niin hyvin voi pitää vettä :?
de_Lortto
4WD
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa Mönkijä: Honda Rincon Skype: de_Lortto

Viesti Kirjoittaja de_Lortto »

†Jani† kirjoitti:"Laitappa anton Digikuva moisesta tiiviistä rummusta. Missä se tiiviste on? Rummun ulkokehällä ja tiivistyy jarrupeltiin? vai toisinpäin. Mikä sen voitelee tuon tiivisteen?"

on sielä kyllä tiiviste, mutta se on sitte toinen juttu miten se pitää vettä :) ku mä avasin mun jarrut niin oli sielä kyllä vähä ruosteista vettä pohjalla, että ei se kyllä niin hyvin voi pitää vettä :?
mikäs mönkijä on kyseessä`?
Ride the red or stay home...
Vastaa Viestiin