Uusi Hyosung TE450(tieliikenne)

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Jonska kirjoitti:No mitäs se R tarkottaa siinä siun kaasarissa?
Eipä löytynyt tietoa siitä. :?

http://www.motorcyclecarbs.com/Mikuni_O ... s_C682.cfm

BDS sarja on BS:ää kehittyneempi versio, jossain infoa etsiessä tuli sellainen tieto myös vastaan.
Mutta mitään tietoa BDS:n ja BSR:n kesken en löytänyt.
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Nyt ois käsisuojat paikallaan ja ne istui oikee hyvin. Vähä lämmitin ja taivutin sitä kytkinpuolen "Evää" joka siinä käsisuojassa on niin istu paremmin.
Aika kovaan jännitykseen ne jäi joten mietiskelin tossa että jos joku päivä vähä lämmittäis niitä että lähtis suurimmat jännitykset pois.

Sitte tuli jo seuraava ongelma eteen...
Kun olin koeajolla ja pistin pitkät valot päälle niin nehän sojotti suoraan puiden latvoihin.
Onko siinä lampussa mitään muuta säätö mahdollisuutta kuin se että löysää ruuveja ja kääntää koko umpiota alaspäin ?
Tosin sittehän lyhyet näyttäis suoraan nokan eteen.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Lyhyellä ristipäämeisselillä vasemmalta puolelta saa säädettyy. Siinä on semmonen hammasratas joka on ristipääruuvilla kiinni, siitä ruuvista meisselillä kaikki kierrokset myötäpäivään, eli kiinni päin, silloin on niin lyhkäset kuin pitkätkin kohillaan. En muista oliko siinä joku kumihattu päällä, mutta kyllä se sieltä löytyy.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Ok, kiitti taas kerran.
Pitää tänään kokeilla.
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Mullakin näyttää pität kohti taivasta :) en vaan ole jaksanut perehtyä säätämiseen vielä mut hyvä jos saa säädettyä.

Selvittelin vähän tuota kaasari asiaa niin tämä meidän digitaalinen raamattu Google kertoo aika ristiriitaista asiaa....->

Hyosung TE450 BSR42
Hyosung TE450 BSR42
Hyosung TE450 BDS42
Goes 450X BSR42
Goes 450X BSR42
Goes 450X BDS42

Ota nyt sit V**** selvää mikä kaasari tossa on ja mitä eroa noilla kahdella on. Jos katsoo valmistajien sivuja niin Hyosungissa olis BSR42 ja Goesissa BDS42., Ei mene oikein jakeluun... :?: :idea:
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Vai oisko tuo nyt niin että, kun tuo on vanha malli tuo bsr ja uudenpaan bds:ään ei ole muuta uutta keksitty kuin tuo kirjainyhdistelmä.?! :?
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Hiikeri / Maker / muut goessittomat voisko joku ottaa omasta kaasarista tarkempia valokuvia molemmilta puolilta niin voisi verrata että onko ulkoisesti mitään eroa?
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Mitä dynojetin sivuilta kattelin asennusojeitten kuvia, niin näytti tuon ds 650:n kaasari tutuimmalle. Muutenkin predan satsissa suuttimet aika pieniä, varsinkin jos koot on suoraan verrannollisia Mikunin omien suutinkokojen kanssa.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Mikse kirjoitti:Hiikeri / Maker / muut goessittomat voisko joku ottaa omasta kaasarista tarkempia valokuvia molemmilta puolilta niin voisi verrata että onko ulkoisesti mitään eroa?
Tässä Dilleni BSR42 oikea puoli. Kaasuvaijeri on toi joka tulee tuon "kolmion" yläpuolelle kiinni.
Kuva

Ja vasen puoli. Rikastimen vaijeri on toi "kullan" värisen pultin läpi menevä vaijeri.
Kuva
Jonska kirjoitti:Muutenkin predan satsissa suuttimet aika pieniä, varsinkin jos koot on suoraan verrannollisia Mikunin omien suutinkokojen kanssa.
Eivät ole verrannollisia.
Just eilen laittelin forumille linkin taulukkoon josta näet virtaus erot Mikunin ja Dynojetin suuttimien kesken:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=16720

Solexin suuttimet ovat samoja kuin Mikunin.
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Kyllä näyttää kaasarit hyvin samanlaisilta. Ainoat mitättömät erot mitä löysin on kaasu- ja ryyppyvaijerit mutta itse rungosta en löytänyt eroja. Eli uskoisin että suuttimet/neula ovat myös samoja.

Kuva

Kuva
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Hiikeri kirjoitti:
Jonska kirjoitti:Muutenkin predan satsissa suuttimet aika pieniä, varsinkin jos koot on suoraan verrannollisia Mikunin omien suutinkokojen kanssa.
Eivät ole verrannollisia.
Just eilen laittelin forumille linkin taulukkoon josta näet virtaus erot Mikunin ja Dynojetin suuttimien kesken:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=16720

Solexin suuttimet ovat samoja kuin Mikunin.
Sitä suuremmalla syyllä kannattaa mieluummin hommata tuo canan satsi. Predan satsissa loppuu suuttimet just tuohon kokoon 180, joka on seuraava koko tuosta vakiosuuttimesta, mikä Goessissa on 162,5.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Maker
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Joulu 2005 16:58
Paikkakunta: Ruovesi...

Viesti Kirjoittaja Maker »

Tässäpä joitain kuvia ja lisää viivan alta... Niin ja kaasarihan on BDS42-Type
Kovinhan nuo samoilta näyttää, joten uskon myös suuttimien sopivan.
Jammun 660 grizzlyssä on myös tuota BSR42 mallia.

Kuva
Kuva

Näyttäis goessissa menevän nuo jarruletkutkin erilailla kun hyorunkkarissa...
http://naulis.kuvat.fi/kuvat/
Can-am Outlander 650 -07 TL
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Jonska kirjoitti: Sitä suuremmalla syyllä kannattaa mieluummin hommata tuo canan satsi. Predan satsissa loppuu suuttimet just tuohon kokoon 180, joka on seuraava koko tuosta vakiosuuttimesta, mikä Goessissa on 162,5.
Löysin toiselta foorumilta tuollaisen tekstin:
Got this email back from Dyno Jet today.

Basically when using a Dyno Jet kit, the needle has to be a Dyno Jet or your jetting is anyones guess. A Mikuni is fat with a lean needle and Dyno jets are lean with a fat needle. Thats why a 160MJ is similar to a smaller 155DJ. It's all in the needle.

QUOTE
The conversion that you have for the Mikuni main jets to the Dynojet main jets is incorrect. The Mikuni main jets are about 5 points richer than the Dynojet main jets. So a DJ130 main jet is around a Mikuni 125. But this is not a direct cross reference. The tip of the needle has a large effect on the main jet size. The main jets that are in the ATV stock are rich already and the needle is very lean.

Eli neulan muodolla on suuri vaikutus suuttimen kokoon. Eli jos vaihtaa VAIN neulan niin alkup. suutin riittää pidemmälle..

Sitten vähän OT mut jos joku osaisi vastata: Mikä virka on neulan jousella kun luin että dynojetin kitissä neula ja jousi (löysempi?) ovat ne hyödyllisimmät osat. En tuon kaasarin sielunelämää muutenkaan tarkemmin ymmärrä niin jos joku osaisi selventää...rautalangalla :)
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Dynojetin asennusohjeissa mainitaan, että setin mukana tullutta jousta ei käytetä, vaan käytetään alkuperäistä jousta. Jousi on mukana vain siltä varalta, että alkuperäinen jousi on kadonnut.
Jousihan lentää aika vikkelästi pihalle, jos sitä ei osaa varoa, kun neulanpidikkeen ottaa irti.

Minkähän takia noita dynon neuloja ei sitte myydä irrallaan, suuttimia kuitenkin saa ilman neuloja.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Mitä on noi mutikat linkin kuvassa, onko vaseman puoleinen jonkin sortin alipaineella toimiva bensa"hana"? Mites tuo toinen mutikka mikä se on?
kuva

Osaako kukaan selittää miten tuo bensalinja toimii, olisiko mahdollista jotenkin ohittaa esim. bensahana. Pitäis selvittää mikä kuristaa bensan tuloa kohokammioon..
Vastaa Viestiin