Can-Am huoltojen hinnat?
-
- 6WD
- Viestit: 341
- Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
- Mönkijä:: Outlander 500 max xt
- Paikkakunta: kangasala
mulla oli eka huolto ilmanen vaikka en sitä tinkaillukkaan.samalla tasapainotettiin renkaat ja kun kyselin mitä se maksaa niin sanottiin että tuo pari kanveepakettia,no mulla ei ollu siihen hätään kun yksi paketti kahveeta niinpä laitoin höysteeksi muutaman tölkin olutta ja kaverit oli tyytyväisiä.paikka oli motorent kangasala.
Siis mitkä osat maksaa 6000km huollossa yli 200eKarvinen kirjoitti:Kyselin aikaa 6000km huoltoon niin pelkkä työn osuus oli jo 260e. Siihen tarvikkeet niin arvioi että 500ekua. Muilla tarvikkeet näkyy kuuluneen tuohon 260e hintaan mukaan?? Onkohan tuossa jotain "lapin lisää", ainakin tuntuu siltä..


Kannattaisko kysyä muualtakin hintaa?
Back in business
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Hmmm. 60€ on tuntihinta, joten yli 4 tuntiako ne meinaa sun konettasi huoltaa?
Jos Variremmi menee vaihtoo, niin voi jopa mennä lähelle.
Itse en ole koskaan maksanut 180€ enempää ja silloin jo oiottiin kolhiintuneita osia.
Jos Variremmi menee vaihtoo, niin voi jopa mennä lähelle.
Itse en ole koskaan maksanut 180€ enempää ja silloin jo oiottiin kolhiintuneita osia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
110 tunnin huolto 360€ osineen.
http://www.kyminkompijat.fi
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
http://www.mckone.fi
Ex:Polaris 330ATP, Outti 800, Rene 800X,Outti 650 XMR
Tuolla tokalla sivulla olen hieman perustellut huoltoveloituksia. Jos niiden päälle tulee vähänkään ylimääräistä niin hinta pumpsahtaa heti ylöspäin.
Toki huolto on osana myyntiä ja jälkimarkkinointia mutta fakta on se että korjaamohinnat nostaa loppusumman korkeaksi. Kuten myöskin käytettävät tarvikkeet, varsinkin jos ne valkataan sieltä kalliimmasta päästä ja alennusprossat jätetään kauppiaan taskuun.
Toki huolto on osana myyntiä ja jälkimarkkinointia mutta fakta on se että korjaamohinnat nostaa loppusumman korkeaksi. Kuten myöskin käytettävät tarvikkeet, varsinkin jos ne valkataan sieltä kalliimmasta päästä ja alennusprossat jätetään kauppiaan taskuun.
Kylätason mönkijäkuski
Toivottavasti noilla hinnoilla oikeasti tehdään ne kaikki toimenpiteet mitä huoltoon kuuluu eikä vain laskuteta. Eikä myöskään laskuteta asiakkaalta niistä tunneista mitä takuuremonteissa on kulunut ja mitä maahantuoja ei ole korvannut.
Harvemmin noissa takuuhommissa taidetaan saada korvausta vianetsinnästä, vai olenko ihan väärässä taas ? 


Back in business
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Oikeassapa olet. Onkin ongelma saada kohtuu ajassa laite kuntoon, jos vika alkaa haetuttaa itseään. Tuosta vian hakemisesta ei saa huoltoliike mitään korvausta ja usein vian löydyttyä korjausajasta maksettava korvaus on tehtyyn työmäärään naurettava. Aihe tuli tänäänkin esille, kun Can-Am Clubin mekaanikko korjasi erään asiakkaan 400max Outlanderin, jota oltiin pajotettu kiusallisen pikkuvian takia huoltoliikkeessä jo töineen, osien tilaamisineen, sekä niiden odotusaika mukaanlukien jo reilun kuukauden.
En syyllistäisi huoltoliikettä, jos järjestelmä mättää.
Taitaa vielä ole kaikilla maahantuojilla sama käytäntö, johon kyllä sietäisi saada muutos, joka ei kuitenkaan liene helppo toteuttaa.
Nyt pitäisi kuitenkin sällin laite pelittää ja saa Cana laulaa ilman ylimääräisiä korinoita.
En syyllistäisi huoltoliikettä, jos järjestelmä mättää.
Taitaa vielä ole kaikilla maahantuojilla sama käytäntö, johon kyllä sietäisi saada muutos, joka ei kuitenkaan liene helppo toteuttaa.
Nyt pitäisi kuitenkin sällin laite pelittää ja saa Cana laulaa ilman ylimääräisiä korinoita.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Niinpä. Tehdas ei maksa osien asennuksesta/vian hausta maahantuojalle riittävästi joten maahantuojakaan ei voi maksaa huoltoliikkeelle riittävästi ajasta mitä kuluu takuukorjauksiin. Jos huoltoliike on tehnyt maahantuojan kanssa sopimuksen niin se tuo työtä ja rahaa määräaikaishuoltojen puitteissa, mutta myös kuluja jos tulee takuuremontteja.
Jostainhan se työmiehen palkkaraha on kuitenkin revittävä. Onko se sitten helpompi laskuttaa asiakkaalta huollon yhteydessä "ylimääräistä" kuin alkaa sahaamaan omaa oksaansa ja riitelemään maahantuojan kanssa?
Tai sitten nostaa huoltojen tuntiveloitus niin korkealle että saa omiaan sitä kautta pois.
Näinhän ei yksikään huoltoliike kuitenkaan toimi, eihän

Jostainhan se työmiehen palkkaraha on kuitenkin revittävä. Onko se sitten helpompi laskuttaa asiakkaalta huollon yhteydessä "ylimääräistä" kuin alkaa sahaamaan omaa oksaansa ja riitelemään maahantuojan kanssa?

Näinhän ei yksikään huoltoliike kuitenkaan toimi, eihän

Back in business
6000 huolto oli sen takia arvokas koska se tehtiin 3000 ohjelman mukaan. Kaikki öljyt ja suodattimet uusiksi, varin puhdistus, venttilien säätö ym. 90% ajosta ollu nopeaa tieajoa niin parempi huoltaa liikaa kuin liian vähän. Toisekseen entisen omistajan teettämistä huolloista ei ikinä tiedä miten nuukailtu. 487e oli lasku. 1 - varin liikkuva lautanen ja muitakin hiluja kytkimeen tuli uutta takuuseen.
Can-Am 650XT TL