200tl Ei starttaa
Re: 200tl Ei starttaa
Solenoidiksihan käy mikä vain tarvikemalli ihan yhtä hyvin. Josko olisivat laadukkaamoia kuin Kiinan alkuperäisasennukset. Aika monella ollut ongelmia noiden kanssa.
Kinroad XT250ATV-C
Re: 200tl Ei starttaa
laitetaan nyt tähän kun 200tl Ei starttaa. elikkäs sulake kärähtää. tuli tuossa luisuteltua kunnes valot ja mittari pimeni,,noh keula kotia kohti.. tarkistelin piuhaliitokset yms,niissä ei mtn mutta sulake oli kärähtäny,,uutta kehään ja tulille
hyvin toimi valot ja mittari sen 3s ku sulake taas,,siihen loppu meikäläisen sulakevarasto tältä päivältä. oiskohan tällä tekemistä tän kanssa: viikko sitte laitoin uuden flektin ja siihen lisäksi propellin pyörimisnopeudensäätönupin``oikeen vaikeesti-ilmaistuna´´ ja jossain vaiheessa tän päivän rundailua säädin propellin pyörimisnopeudensäätönupin täysille kun ajo oli senmukaista, meni n.15min ku katos valot ym eli palo sulake...kömpiä pysy kyl käynnissä kun sulake sano ittesä irti...että semmosta..

- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: 200tl Ei starttaa
Sulakkeiden tarkoitushan onkin palaa, jos liikaa virtaa menee läpi
Säädä pienemmälle ja testaa miten käy.

Säädä pienemmälle ja testaa miten käy.
Re: 200tl Ei starttaa
Ropeltamalla yleismittari kaverina löytynee ongelma alle puolen tunnin. Heitän kuitenkin veikkauksen, pelaanhan lottoakin. Olet pistänyt tavallisen potentiometrin propellin kanssa sarjaan, jolloin potikka on palanut ja alkanut johtamaan omaan runkoonsa. Potikassa on metallinen runko ja se on yhteydessä kömpijän runkoon. Ylimääräinen virta kulkee siis siinä.
Etuvastushan ei saa propellia ottamaan enempää virtaa kuin se ottaisi ilman vastusta.Duster kirjoitti:Sulakkeiden tarkoitushan onkin palaa, jos liikaa virtaa menee läpi![]()
Säädä pienemmälle ja testaa miten käy.
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: 200tl Ei starttaa
Juu aattelin, jotta olisi laitettu joku ihan muu kuin orkkis flekti jossa virrankulutus voisi olla ihan eri luokkaa.
Re: 200tl Ei starttaa
säädin pienemmälle ku sain sulakkeita hommattua ni hyvin pelittää. Eli tuolla potikalla meinaat sitä säätönuppia, joo siin on metallinen runko ja se on kiinni kömpiän rungossa komiasti.Sähköasennukset ei ole kovin vahva alue meikäläisellä, hetken kyl ihmettelin ropellin pyörimistä ku sain sen asennettua, ropellin kierrokset nousi ja laski tasasesti tyhjäkäynnillä mutta se jäi sit siihen kun sehän pyöri ja toimi ja potikkakin toimi kunnes nyt.. Täytynee laittaa muualle kuin runkoon tuo potikkka. ja tuo ropelli on samankokonen ku alkup. ampeereista/kultuksesta ei tietoo..X-Race kirjoitti:Ropeltamalla yleismittari kaverina löytynee ongelma alle puolen tunnin. Heitän kuitenkin veikkauksen, pelaanhan lottoakin. Olet pistänyt tavallisen potentiometrin propellin kanssa sarjaan, jolloin potikka on palanut ja alkanut johtamaan omaan runkoonsa. Potikassa on metallinen runko ja se on yhteydessä kömpijän runkoon. Ylimääräinen virta kulkee siis siinä.
Etuvastushan ei saa propellia ottamaan enempää virtaa kuin se ottaisi ilman vastusta.Duster kirjoitti:Sulakkeiden tarkoitushan onkin palaa, jos liikaa virtaa menee läpi![]()
Säädä pienemmälle ja testaa miten käy.
Re: 200tl Ei starttaa
Ei siihen noin voi vastusta kytkeä. En tiedä, mitä tavallisen potentiometrin tehonkesto on, mutta veikkaisin jotain 0,25W. Kyseisenlaisessa virityksessä tehonkestoa vaadittaisiin useita watteja, eli tjänare. Potentiometrin voit laittaa roskiin. Jos se on kuitenkin lankapotentiometri, säästä se parempia ideoita varten.
Re: 200tl Ei starttaa
Joo OFFTOPIC
Nytkun näihin sähköihin päästiin niin missä raja kulkee termostaatissa asteissa? Eivät kyllä paljon maksa, mutta hullu idea lähti vanhan kahvinkeittimen termosta. Eli skulaako ropellin pyörittelyyn?
Nytkun näihin sähköihin päästiin niin missä raja kulkee termostaatissa asteissa? Eivät kyllä paljon maksa, mutta hullu idea lähti vanhan kahvinkeittimen termosta. Eli skulaako ropellin pyörittelyyn?
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Re: 200tl Ei starttaa
Vähän turhan korkeassa lämpötilassa reagoi keittimen termostaatti. Ennen kaikkea se kuitenkin reagoi väärin päin, eli sehän avautuu, kun lämpötila saavuttaa tietyn rajan. Suosittelen ennemmin jonkin auton flektin termostaattia. Ne toiminevat jossakin ~90c.knot62 kirjoitti:Joo OFFTOPIC
Nytkun näihin sähköihin päästiin niin missä raja kulkee termostaatissa asteissa? Eivät kyllä paljon maksa, mutta hullu idea lähti vanhan kahvinkeittimen termosta. Eli skulaako ropellin pyörittelyyn?
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: 200tl Ei starttaa
Ei muutakuin pesukone tarakalle,ja sieltä termarista johdot lektille.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: 200tl Ei starttaa
Mulla kans startin kans ongelmaa. Ei päästä edes naksahdusta. Akku on uusi ja puolan johto vaihdettu, tulppa kans, starttipainike saa virtaa, virtalukko vaihdettu tappokatkasijaan.
Startin miinukselle tulee kyllä virtaa mutta ei plussalle. Jonka liittimen vaihdoin ettei se voi olla sekään.
Sulake oli myös palanu, mikä ois voinu aiheuttaa.. Virransäädin saa ainakin plus-virtaa liittimen kohalta, enempää en oo mittaria osannu käyttää..
Vähän se koittaa pyöräyttää mut jotenki et ei niinku meinais jaksaa. Ja kyseessä siis -07 200cc ei tl. Osaisko joku neuvoa..???
Startin miinukselle tulee kyllä virtaa mutta ei plussalle. Jonka liittimen vaihdoin ettei se voi olla sekään.
Sulake oli myös palanu, mikä ois voinu aiheuttaa.. Virransäädin saa ainakin plus-virtaa liittimen kohalta, enempää en oo mittaria osannu käyttää..
Vähän se koittaa pyöräyttää mut jotenki et ei niinku meinais jaksaa. Ja kyseessä siis -07 200cc ei tl. Osaisko joku neuvoa..???
Re: 200tl Ei starttaa
Startin solenoidi. Akun kupeessa kiinni. Mä vaihdoin solenoidin normaaliin 70A releeseen, toiminut puoli vuotta moitteettomasti.Vipe kirjoitti:Mulla kans startin kans ongelmaa. Ei päästä edes naksahdusta. Akku on uusi ja puolan johto vaihdettu, tulppa kans, starttipainike saa virtaa, virtalukko vaihdettu tappokatkasijaan.
Startin miinukselle tulee kyllä virtaa mutta ei plussalle. Jonka liittimen vaihdoin ettei se voi olla sekään.
Sulake oli myös palanu, mikä ois voinu aiheuttaa.. Virransäädin saa ainakin plus-virtaa liittimen kohalta, enempää en oo mittaria osannu käyttää..
Vähän se koittaa pyöräyttää mut jotenki et ei niinku meinais jaksaa. Ja kyseessä siis -07 200cc ei tl. Osaisko joku neuvoa..???
Re: 200tl Ei starttaa
Orkkis startinrele sano ittensä irti lopullisesti ni hajin bebekistä 30a releen mutta ei oikeen tykkää toimia, välillä starttaa ja välillä ei..tuntuu että ei päästäisi tarpeeksi virtaa startille..
eli naksuu tai surisee ja 1/20 pyörittää starttia
tarviiko suuremmalla ampeeriluvulla varustetun releen vai mikähän ois tällä kertaa hätänä?
eli naksuu tai surisee ja 1/20 pyörittää starttia
tarviiko suuremmalla ampeeriluvulla varustetun releen vai mikähän ois tällä kertaa hätänä?
Re: 200tl Ei starttaa
Kokeile isompaa relettä, mulla toi 70A rele toimii moitteettomasti.
Re: 200tl Ei starttaa
tosiaan isompaa relettä tilalle. startti haukkaa varmaan enemmän kuin tuossa 30A releessä käret kestää
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä