Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ei akku huono ole, mutta lukaiseppas vinssin käsikirjasta paljonko se hörppää virtaa käydessään.
Otolla kyllä vastiksia on ollut kuten kangasniemelläkin..." Ikävästi vain sattui kun X rene hörppäs hiukan ojavettä ja hukkasi hieman liikaa viirtaa...Yksi kone ja yksi mies pois vahvuudesta."
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
rane
6WD
Viestit: 809
Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rane »

PG kirjoitti:Ei suoranaisesti Canassa vikaa, pullahti WP:n ohjausiskari silmästä pois (messinkirinkula), pitääpä tutkia kun pikkujouluista selvitty. Meinas tulla happipaikka kun vasemmalle ei kääntynykkään... :oops:
Olin tossa yhteydessä Totaltek:iin ja kyselin samalla tosta asiasta.Olivat ihmeissään kun heille ei ole tullut mitään infoa asiasta.
Käskivät ottaa yhteyttä,sillä he mielellään korjaavat asian takuuseen ja ovat mielissään ,jos heille kertoo ongelmista.
Yleensäkin kannattaa ottaa yhteyttä laitteen edustajaan ongelmatapauksissa,koska niissä on takuu ja valmistaja osaa korjata ilmenneet viat.
Uudenmaan Mönkijät Ry
POLLE
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 08 Kesä 2004 18:25
Paikkakunta: VANTAA/SONKAJÄRVI CAN-AM RENEGADE 500

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja POLLE »

Mulla kanssa ongelmia renen virtojen kanssa tuolla kangasniemellä. Kaikki vikailmoitukset siellä näytössä vilahtelivat kunnes virta loppui sitten tyystin.Lisäksi joku sulake oli tullut tiensä päähän. Hinaamalla pois metsästä. Vinssattiin vain aamusta ja ajelin ilman valoja mutta silti virtaa ei tuntunut oikein riittävän.Latauksen jälkeen toimi kuitenkin normaalisti. Edelliseen 400 outtiin vaihdettiin akku takuuseen ja muistelisin että se olisi olllut ampeeri määrältään isompi kuin se vakio vai muistanko väärin? Noihin etuvaloihin pitäis päivittää jotain vähempi virtaa hukkaavaa. Aika isot noi 55w HB3?
Oisko ehdotuksia helppoon päivitykseen valoista tinkimättä?
Avatar
MR Charger
6WD
Viestit: 896
Liittynyt: 25 Maalis 2006 20:38
Mönkijä:: HELL RACER

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

exnonit
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ennen kun akkuja vaihdatte niin mitatkaa latausjännitteet akusta sekä säätimeltä, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Mce
6WD
Viestit: 441
Liittynyt: 21 Syys 2006 11:16
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Mce »

(Latauksen jälkeen toimi kuitenkin normaalisti) lainaus

Vakavasti kilpailuissa toimineet kaverit rakensivat tupla-akku systeemin. Ei voi jäädä yhden akun varaan, jää pisteet metsään muuten.
Tupla-akut ja ctec tms. tauolla. Jos vinssataan, niin varmistetaan virran riitto vinssille myös jatkossa.
Ja tietenkin varmistetaan että laite lataa normaalisti, kuten Koheltaja sanoo.
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

Viksma kirjoitti:Tyhjäkäynnillä ei juuri lataile ja akku on säälittävän pieni, jotain 15ah.
Pitäisi väkerrellä isompi teline, mahtuisi kyllä, ja laittaa joku 40ah vartalainen sinne.
no mehän väkerrettiin renessä nyt hyytelö akku kokoluokka noin 40-50 ämpäriä tehot varmaan 100 kutos diesel pyörii hyvin pari tuntia väkerrystä ja hitsausta loppupelissä oikeastaan helppo homma. valot on kirkkaammat mutta kun vinssaa laitetta betonilattialla virranvähyyttä se silti herjaa vaikka virtaa kyllä on.
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja poke »

Oisko syytä investoida vielä tuohon BRP:n vinssidiodiin, saattaisi herjatkin loppua. :wink:
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

Onko muut huomannu, että olis ainakin Outlanderissa jarruvalon syttyminen työn takana? Eli pitää painaa tosi voimakkaasti kahvasta, ennenkun jarruvalo syttyy. Olis jonkinverran turvallisempaa, jos syttyis heti kun kahvasta vähänkään painetaan. Monesti jarrutukset on sen verran kevyitä ettei valo kerkeä palaa ollenkaan. Voiko tuota jarruvaloanturin herkkyyttä mitenkään säätää? Ite anturihan on siellä pääsylinterissä(?) rungon päällä alhaalla edessä.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joskus aikoinaan havaittu sama homma, itteä se ei häiritse kun käytän lähes poikkeuksetta jalkajarrua apuna niin saa takapään paremmin mukaan hillittemään vauhtia :wink:
Kylätason mönkijäkuski
otto13
6WD
Viestit: 815
Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
Mönkijä:: xmr 650
Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
Viesti:

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja otto13 »

poke kirjoitti:Oisko syytä investoida vielä tuohon BRP:n vinssidiodiin, saattaisi herjatkin loppua. :wink:
tilattu jo aiemmin, ootellaan.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ATC »

timpuri83 kirjoitti:Onko muut huomannu, että olis ainakin Outlanderissa jarruvalon syttyminen työn takana? Eli pitää painaa tosi voimakkaasti kahvasta, ennenkun jarruvalo syttyy. Olis jonkinverran turvallisempaa, jos syttyis heti kun kahvasta vähänkään painetaan. Monesti jarrutukset on sen verran kevyitä ettei valo kerkeä palaa ollenkaan. Voiko tuota jarruvaloanturin herkkyyttä mitenkään säätää? Ite anturihan on siellä pääsylinterissä(?) rungon päällä alhaalla edessä.
Kerropas seuraavaan huoltoon viedessäsi asiasta. On noita jarruvalokatkaisimia muutamia vaihdettu takuuseen, ja oireet passaisivat , nimittäin ensin syttyy vain kovaa painaessa ja sitten ei enää syty vaikka painaisi hikihelmi otalla.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Jonttu
6WD
Viestit: 365
Liittynyt: 01 Marras 2008 11:06
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Omassa outissa samaa "vikaa", että jarruvalo palaa vain kovaa kahvasta puristaessa.
Muita vikoja mitä on ehtinyt tulla 10/08 ikäisessä canasessa. Huollossa laittoivat liian vähän öljyä koneeseen, takavalonpoltin rikki, kaasuvivun lämmitin hajonnut. Lisäksi selkeä tehottomuus vaivasi aluksi, mutta tehoja löytyi lisää kun koneella oli ajettu n. 700 km. Tehoero oli huomattava, aiemmin max 95km/h ja nyt 109km/h vaatii tosin, että pata on kunnolla lämmennyt.
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja methocel »

ATC kirjoitti: Kerropas seuraavaan huoltoon viedessäsi asiasta. On noita jarruvalokatkaisimia muutamia vaihdettu takuuseen, ja oireet passaisivat , nimittäin ensin syttyy vain kovaa painaessa ja sitten ei enää syty vaikka painaisi hikihelmi otalla.
Nimimerkillä samaa vaivaa kysyy: Antaako tuo sama anturi tiedon kun starttaa vaihde päällä ja pitää painaa jarrua?
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
Avatar
timpuri83
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 12 Loka 2007 20:02
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 TL
Paikkakunta: Vaasa

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja timpuri83 »

methocel kirjoitti:Nimimerkillä samaa vaivaa kysyy: Antaako tuo sama anturi tiedon kun starttaa vaihde päällä ja pitää painaa jarrua?
Sieltä sen tiedon on tultava. Muita antureita ei jarrujärjestelmästä löydy.

Itsellä tuo vaiva on ollut sama uudesta asti, eikä ole muuttunut huonommaksi ajan saatossa. Eli anturi on ehjä. Samaa epäherkkyyttä muissakin outlandereissa.

Tulipa mitattua anturin resistanssi jarrua painettaessa. Anturi on analoginen, eli resistanssi muuttuu portaattomasti jarrua painettaessa eri voimalla. Skaala tosin on aika kapealla alueella. Resistanssin muutosta ei ollut havaittavissa, kun painaa vähän jarrua. Mittaukset tosin tein anturin piuhat kytkettyinä, joten mittaustulokset ei ole eksakteja. Piuhat oli kiinni kertakäyttösellä klemmarilla, niin en raaskinu tuhota sitä :oops: Analogisuuden mittauksila voi tosin todeta vaikka piuhat olikin kiinni.
Vastaa Viestiin