"halpamönkijöiden" tarkoitus
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
No eihän sitä tarvitse kuin mennä polkupyöräfoorumille ja sanoa, että osti 500€ Scottin Intersportista kun jo alkaa kauhea älämölö "tosiharrastajien" taholta. Nääs alle 2000€ ei saa fillaria millä polkisi työmatkat.
Kinroad XT250ATV-C
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Itse ostin kinkin jotta pääsisin kokeilemaan miltä mönkijä tuntuu. Lisäksi haluan päästä sisään niiden tekniikkaan korjailun kautta. Rahaa kun ei ollut suoraan laittaa myöskään 10 tuhatta kiinni ilman lainaa, niin päädyin ostamaan käteisellä tämän. Jos kyllästyn ja laitan myyntiin niin arvonalennuksesta ei kärsi niin paljon kuin kalliimmassa vehkeessä.
Onhan näissä aina jotain pientä laitettavaa, mutta tykkään ropeltaa ja otan sen osana harrastusta. Ei ole vielä koskaan tielle jättännyt ja korjaukset olleet halpoja tai takuuseen. Vielä ainakin ihan tyytyväinen valintaani.
Jos into kasvaa, niin seuraavaksi 4-veto vehje alle, on jo hiukan alkaneet sellaisetkin mielessä kummittelemaan.
Onhan näissä aina jotain pientä laitettavaa, mutta tykkään ropeltaa ja otan sen osana harrastusta. Ei ole vielä koskaan tielle jättännyt ja korjaukset olleet halpoja tai takuuseen. Vielä ainakin ihan tyytyväinen valintaani.
Jos into kasvaa, niin seuraavaksi 4-veto vehje alle, on jo hiukan alkaneet sellaisetkin mielessä kummittelemaan.
Cana T3 500 DPS
Ex. Kinroad XT250ATV-C
Ex. Kinroad XT250ATV-C
- Jippanen
- Tracks
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
- Mönkijä:: 2 rengasta
- Paikkakunta: Kangasala
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Eipä kyllä mun mielestä.. Jos menee pyörävoorumilla sanoon että menee töihin, kauppaan ym. 1000e pyörällä niin tulee kauhee älämölö että "mitä järkee, mitäs sitten ku varastetaa" ym. En sitten tiedä millä pyörävoorumilla pyörit mut muutamalla missä mä niin on ainakin noin kuten sanoinB12 kirjoitti:No eihän sitä tarvitse kuin mennä polkupyöräfoorumille ja sanoa, että osti 500€ Scottin Intersportista kun jo alkaa kauhea älämölö "tosiharrastajien" taholta. Nääs alle 2000€ ei saa fillaria millä polkisi työmatkat.

Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Jep, jep tään on taas tätä "kinkki" osastoa.. älä ostaa.... ei se kestä kuin myymälästä ulos tyyliin.
Suhteessa kestää siinä missä "merkki"-laitteetkin.
Jos joissain merkeissä onkin ollut ongelmana, kiristämättömät osat ei se tee että tuote itse on täys pask*.
Kuskin asiahan periaatteessa ja lain mukaan tarkistaa ajoneuvo ennen liikkelle lähtöä.
Autoa hankkiessa täällä varmaan osa suosittelee ostamaan "Jenkin" on se niin paree kun se on vaan "Jenkki".
Jos joskus on jotain ollut ei se sitä tarkoita että se pätee nykyään.
Teilläkin ne ost tulee aika pitkälle mistä?
Ei muuta kuin Chervolet kauppan taimikäseoli ja missä (Daihatsu) taimikä hutsu.
Suhteessa kestää siinä missä "merkki"-laitteetkin.
Jos joissain merkeissä onkin ollut ongelmana, kiristämättömät osat ei se tee että tuote itse on täys pask*.
Kuskin asiahan periaatteessa ja lain mukaan tarkistaa ajoneuvo ennen liikkelle lähtöä.
Autoa hankkiessa täällä varmaan osa suosittelee ostamaan "Jenkin" on se niin paree kun se on vaan "Jenkki".
Jos joskus on jotain ollut ei se sitä tarkoita että se pätee nykyään.
Teilläkin ne ost tulee aika pitkälle mistä?
Ei muuta kuin Chervolet kauppan taimikäseoli ja missä (Daihatsu) taimikä hutsu.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
juu minä kans samoilla linjoilla muiden kanssa. ostin tuon kiinalaisen ihan vain kokeilu mielessä tieliikenteeseen, koska hinta on todellakin halpa...jää melko paljon rahaa paranteluihin ja korjauksiin verrattuna kalliimpiin "merkki" laitteisiin. eihän nämä ole mitään ihan poro peukaloiden laitteita, mutta jos vähänkään älyää ja osaa korjailla niin näistä saa kelpo vehkeitä.
erillaiset vanteet ja renkaat, kulmat kuntoon, nivelet ja laakerit vaihtaa kunnollisiin, madaltaa ainakin perä päätä niin alkaa ajaminen maistua jo ihan hyvältä ja rahaa jää vielä muutamia tonneja bensoihin ja virityksiin.
erillaiset vanteet ja renkaat, kulmat kuntoon, nivelet ja laakerit vaihtaa kunnollisiin, madaltaa ainakin perä päätä niin alkaa ajaminen maistua jo ihan hyvältä ja rahaa jää vielä muutamia tonneja bensoihin ja virityksiin.

- Count
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 16 Loka 2008 09:21
- Mönkijä:: Keeway 400 IRS T3
- Paikkakunta: Vihti
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Nyt kun on jo huimasti kokemusta jo useammalta päivältä, uskallan kommentoida tähänkin ketjuun 
Me hankittiin mönkijä pääasiassa koiravaljakkoharrastusta varten. Etelän talvet kun ovat niin vähälumisia, että rekikelejä ei oikein ole mutta sohjoa ja jäätä on kuitenkin sen verran, että fillarilla ei uskalla. Kun rahaa ei kuitenkaan koskaan ole liikaa, valinta kohdistui kiinanpommiin, ja vielä risana ostettuun sellaiseen.
Toinen valintaa puoltanut seikka oli se, että 'merkkivehkeissä' näyttää olevan kokoa senverta paljon, että nykyisellä koiramäärällä moisen puntin kiskominen ei olisi luonnistunut. Haluttiin kuitenkin kilpipeli, ettei metsäteillä ajelusta tule ongelmia.
Toinen vaihtoehto olisi ollut 'merkillisempi' mopomönkijä, mutta niittenkin hinnat ovat melko korkealla tasolla ja muuhun käyttöön ei moposta oikein olisi sitten ollutkaan.
Rahaa on huvennut karvan vajaa tonni, ja kunhan takaswingin puslat saan vaihdettua niin sitten voi sanoa vehkeen olevan Täysin iskussa.

Me hankittiin mönkijä pääasiassa koiravaljakkoharrastusta varten. Etelän talvet kun ovat niin vähälumisia, että rekikelejä ei oikein ole mutta sohjoa ja jäätä on kuitenkin sen verran, että fillarilla ei uskalla. Kun rahaa ei kuitenkaan koskaan ole liikaa, valinta kohdistui kiinanpommiin, ja vielä risana ostettuun sellaiseen.
Toinen valintaa puoltanut seikka oli se, että 'merkkivehkeissä' näyttää olevan kokoa senverta paljon, että nykyisellä koiramäärällä moisen puntin kiskominen ei olisi luonnistunut. Haluttiin kuitenkin kilpipeli, ettei metsäteillä ajelusta tule ongelmia.
Toinen vaihtoehto olisi ollut 'merkillisempi' mopomönkijä, mutta niittenkin hinnat ovat melko korkealla tasolla ja muuhun käyttöön ei moposta oikein olisi sitten ollutkaan.
Rahaa on huvennut karvan vajaa tonni, ja kunhan takaswingin puslat saan vaihdettua niin sitten voi sanoa vehkeen olevan Täysin iskussa.
Kulkuneuvot kokojärjestyksessä:
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4, VW Caddy 1.8i Automaatti ja Keeway 400 IRS 4x4 T3
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4, VW Caddy 1.8i Automaatti ja Keeway 400 IRS 4x4 T3
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
helppo vastaus aiheeseen,niillä on tarkotus pitää hauskaa




Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Itelläni oli ensin kiinalainen mopo työmatkakäytössä vajaan vuoden. Ajelin n. 2000km ilman ongelmia. Tosin pitihän sitäkin huvikseen räpläillä. Talvea ajatellen mietin että mönkkäri ei kaadu yhtä helposti kuin skode ja melko pienellä välirahalla sain tehtyä vaihtokaupat, ja olen ollut tosi tyytyväinen hankintaani.
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Mikä luetaan halpamönkijäks,siis kysyn mitkä ne on kriteerit?
Jappa
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti

- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Käsitteet "halvalla ei hyvää saa", "köyhän ei kannata ostaa halpaa" jne jne ovat käsitteitä. Järkevää olisi käsitellä asiaa "edullinen" tai "käyttötarkoituksen mukainen". Myös se mitä on valmis mönkijään sijoittamaan on oma asia. Niin hyöty kuin harrastus käytössä rajana on vain taivas, myös mönkijä maailmassa. Aloittaako "halpamönkijällä" tai "laatumönkijällä" on myös oma asia, millä sitten jatkaa on toinen asia. Mielikuvilla, kavereiden kertomusten perusteella, testien/lehtien lukemisen, omien kokemuksien perusteella mennään.
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
toi "laatumönkijä" on vieläkin enemmän hukassa oleva käsite kun halpismönkijä.Täysin harhaanjohtavia sanoja kaikki.
Tässä vähän "laatumerkiltä" vai onko sittenkin halpis
HUOM.Tämä ei ole omakohtaista vaan lainattua tekstiä joten pienellä varauksella lukekaa
.
Vaihdoin 1/07 uuteen CanAm 800 XT MAXtie malliin.Tähän mennessä laite ollut korjattavana yhteensä yli 4 kuukautta. Siis lähes puolet koko ajasta.Vaihdettu tähän mennessä molemmat takavetareiden suojakumit,molempien takatukivarsien laakerointi,mittari,nelivedon kytkin yms.Varsinainen ongelma on moottorin varsin korkea käyntilämpötila sekä pakoputken ylikuumeneminen.Korkeat lämpötilat on maahantuojan ja myyjän mukaan tyyppivika jolle on erittäin vaikea tai mahdoton tehdä mitään. Tähän mennessä lämpötilasta johtuen sulanut yhteensä 11kpl.muoviosia esim.vasenkylkimuovi vaihdettu 4krt.kolmas kuskin penkki menossa, vas.astinlauta vaihdettu kerran,takamatkustajan penkin alla kaareva muovi kerran,variaattorin koppa sekä remmi kerran,variaattorin ilmajäähdytyksen poistopuolen kulmakappale sekä letkuliitin kerran, takimmaisen pytyn venttiilikoppa kerran ja tiiviste 2krt.Takuuseen vaihdettu myös maahantuojan mukaan "parempi" pakoputken lämpösuoja josta ei ollut mitään hyötyä ongelmaan
Tässä vähän "laatumerkiltä" vai onko sittenkin halpis

HUOM.Tämä ei ole omakohtaista vaan lainattua tekstiä joten pienellä varauksella lukekaa

Vaihdoin 1/07 uuteen CanAm 800 XT MAXtie malliin.Tähän mennessä laite ollut korjattavana yhteensä yli 4 kuukautta. Siis lähes puolet koko ajasta.Vaihdettu tähän mennessä molemmat takavetareiden suojakumit,molempien takatukivarsien laakerointi,mittari,nelivedon kytkin yms.Varsinainen ongelma on moottorin varsin korkea käyntilämpötila sekä pakoputken ylikuumeneminen.Korkeat lämpötilat on maahantuojan ja myyjän mukaan tyyppivika jolle on erittäin vaikea tai mahdoton tehdä mitään. Tähän mennessä lämpötilasta johtuen sulanut yhteensä 11kpl.muoviosia esim.vasenkylkimuovi vaihdettu 4krt.kolmas kuskin penkki menossa, vas.astinlauta vaihdettu kerran,takamatkustajan penkin alla kaareva muovi kerran,variaattorin koppa sekä remmi kerran,variaattorin ilmajäähdytyksen poistopuolen kulmakappale sekä letkuliitin kerran, takimmaisen pytyn venttiilikoppa kerran ja tiiviste 2krt.Takuuseen vaihdettu myös maahantuojan mukaan "parempi" pakoputken lämpösuoja josta ei ollut mitään hyötyä ongelmaan
Viimeksi muokannut Pietu71, 26 Joulu 2008 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Mitenkä olis "hiukanlaadukkaampi,"jotehtaallakasattu","uudelleenkasattava","jokapäiväkorjattava","hermotmenimönkijä",ym,ym,ym
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
On hieno että joku, uskaltaa avautua näin julkisesti että noissa kallimmissa laitteissa on ongelmia samoin niiden korjauksissa.
Ettei niiden omistaminen ja käyttö ole, kuin ruusuilla oloa.
Jos miettii hintaa ja käyttöä, olen tähän omaan Taiwan pommiin täysin tyytyväinen vaikka onkin "vajaa tehoinen" ja "vajaa vetoinen".
No alkuaan ostinkin sen, ei metsä käyttöön.
Sitten jos aletaan miettimään että käyttö on tosi rankoissa paikoissa.
Ei ole merkkiä eikä mallia, mitä jos jonkin verran on "työstetty" kun ei ominaisuudet riitä.
Se on tosi.
Itselläni oli aluksi myös erinnäisiä ongelmia, laitteeni kanssa joista olen näillä sivuilla kertonut.
Maahantuojan toimesta ne ovat takuu korjauksin + vaihdoin hoidettu, jos ei muuten onnistunut vaikka aikaa on mennyt.
Laite on tainnut pisimpää ollut 1,5 viikkoa "korjauksen" alla.
Silloinkaan ei ollut ongelmia siitä etteikö olisi ajamaan päässyt.
Tähän taasen epäilen että vastaavat merkit joilla 2-3x kalliimpi myyntihinta, eivät olisi ryhtyneet.
Lisäystä:
Näissä pätee sama kuin autopuolella.
Mitä kalliimpi ja "arvostetumpi" laite, varaosat+ huollot = käyttö kulut myös kasvaa.
On tosi että näistä parjatuista "kiinan pommi" tuotteista osa on, jos jotenkin ongelmallisia ja ajo turvallisuus mitä sattuu.
Samaa on kyllä keskihinta luokassa ja kalliissa kanssa varsinkin jos haluaa monitoimi laitteen.
Ei ole missään ajoneuvo luokassa, helppoa tehdä laitetta mikä toimisi sekakäyttöön, turvallinen, ajo-ominaisuudet kohdallaan, vähäruokainen.
Yhteenvetona sanoisin että Ns. halpismönkijöillä on samat tarkoitus perät kuin vastaavat "kalliit" laitteet.
Kunhan sitten muistetaan että, mihin tarkoitus perään kyseinen laite on suunniteltu.
Eli ensin on tyyppi, karkeasti Krossi/tie/maasto.
Sitten tulee vetotyyppi 2w ja 4w.
Sitten teho ja maa vara.
Näistä aletaan sitten miettimään, että mikä on käyttötarve.
Oma näkemys, paljon sekalaista ajoa 4x4, noin 400-500cc, maavara noin 250mm ja siitä ylöspäin.
Syinä: hakalempi maasto 4-veto helpottaa kulkua ja määrätyissä tilanteissa "pakollinen" ei kuitenkaan jatkuva koska suuremmissa nopeuksissa maantiellä ajo ominaisuudet alkavat kärsimään.
400-500cc on yleensä ihan tarvittavasti tehoa nousukorkeudessa (astekulmassa), kulutus noin 9-14l/100km(maantiliikenteessä) tunnissa maastossa riippuu jo sitten maasto ominaisuudesta mutta tuskin 18l enempää.
Maavarasta taasen mitä korkeampi maavara, pohjakosketuksen vaara vähenee mutta maastossakin paino piste alkaa olemaan sen verran korkealla että hallittavuudessa pitää tehdä enemmän "töitä".
Jos korkeutta aletaan lisäämään, pitäisi myös renkaiden etäisyys rungosta saada pidemmälle samoin pituusssunnassa jotta ajoominaisuudet pysyisivät samalla tasolla kuin alkujaan, syynä paino piste tulee tällä tavalla takaisin alaspäin. sitten taasen näillä tempuilla alkaa vetopäät/akselit kärsimään.
Toisissa laitteissa jo vakiona pitäisi olla joitakin senttejä-10snttiä pidempi jotta liiat kallistukset+ ravistelut olisi kurissa.
Renkaiksi puoli karkeat kumit toivat hiekalla/asfaltilla/lumella/nurmella/metsällä kohtuu hyvin. (niin sanotusti jokapaikan kumit)
Sitten jos haluaa hyvät kumit johonkin erilliskäyttöön se on taasen erikseen, käytäntö sanoo että sitten pitäisi olla useampia kumeja itsellä jos haluaisi maksimaalista pitoa eri tilanteihin ja silloin myös vanne asia tulee kysymykseen joka tietenkin alkaa aina enemmän tuntumaan kukkaron päälle.
Joku sanoo että halpaa ja hyvää ei saa.
Tai sitten pitää ostaa kaksi kerroin (halpaa ja hyvää).
Joten tässäkin jos vertailee, miettii kokeilee ennen päätöksiään EDULLISESTI voi saada aivan HYVÄÄ.
Eikä tarvitse sijoittaa älyttömästi.
Suurin osa käyttäjistä on kuitenkin hupi/hyöty käyttöön.
Harvempi käyttää johonkin ammatikäyttöön (työkseen=elinkeinon harjoittamiseen).
Ettei niiden omistaminen ja käyttö ole, kuin ruusuilla oloa.
Jos miettii hintaa ja käyttöä, olen tähän omaan Taiwan pommiin täysin tyytyväinen vaikka onkin "vajaa tehoinen" ja "vajaa vetoinen".
No alkuaan ostinkin sen, ei metsä käyttöön.
Sitten jos aletaan miettimään että käyttö on tosi rankoissa paikoissa.
Ei ole merkkiä eikä mallia, mitä jos jonkin verran on "työstetty" kun ei ominaisuudet riitä.
Se on tosi.
Itselläni oli aluksi myös erinnäisiä ongelmia, laitteeni kanssa joista olen näillä sivuilla kertonut.
Maahantuojan toimesta ne ovat takuu korjauksin + vaihdoin hoidettu, jos ei muuten onnistunut vaikka aikaa on mennyt.
Laite on tainnut pisimpää ollut 1,5 viikkoa "korjauksen" alla.
Silloinkaan ei ollut ongelmia siitä etteikö olisi ajamaan päässyt.
Tähän taasen epäilen että vastaavat merkit joilla 2-3x kalliimpi myyntihinta, eivät olisi ryhtyneet.
Lisäystä:
Näissä pätee sama kuin autopuolella.
Mitä kalliimpi ja "arvostetumpi" laite, varaosat+ huollot = käyttö kulut myös kasvaa.
On tosi että näistä parjatuista "kiinan pommi" tuotteista osa on, jos jotenkin ongelmallisia ja ajo turvallisuus mitä sattuu.
Samaa on kyllä keskihinta luokassa ja kalliissa kanssa varsinkin jos haluaa monitoimi laitteen.
Ei ole missään ajoneuvo luokassa, helppoa tehdä laitetta mikä toimisi sekakäyttöön, turvallinen, ajo-ominaisuudet kohdallaan, vähäruokainen.
Yhteenvetona sanoisin että Ns. halpismönkijöillä on samat tarkoitus perät kuin vastaavat "kalliit" laitteet.
Kunhan sitten muistetaan että, mihin tarkoitus perään kyseinen laite on suunniteltu.
Eli ensin on tyyppi, karkeasti Krossi/tie/maasto.
Sitten tulee vetotyyppi 2w ja 4w.
Sitten teho ja maa vara.
Näistä aletaan sitten miettimään, että mikä on käyttötarve.
Oma näkemys, paljon sekalaista ajoa 4x4, noin 400-500cc, maavara noin 250mm ja siitä ylöspäin.
Syinä: hakalempi maasto 4-veto helpottaa kulkua ja määrätyissä tilanteissa "pakollinen" ei kuitenkaan jatkuva koska suuremmissa nopeuksissa maantiellä ajo ominaisuudet alkavat kärsimään.
400-500cc on yleensä ihan tarvittavasti tehoa nousukorkeudessa (astekulmassa), kulutus noin 9-14l/100km(maantiliikenteessä) tunnissa maastossa riippuu jo sitten maasto ominaisuudesta mutta tuskin 18l enempää.
Maavarasta taasen mitä korkeampi maavara, pohjakosketuksen vaara vähenee mutta maastossakin paino piste alkaa olemaan sen verran korkealla että hallittavuudessa pitää tehdä enemmän "töitä".
Jos korkeutta aletaan lisäämään, pitäisi myös renkaiden etäisyys rungosta saada pidemmälle samoin pituusssunnassa jotta ajoominaisuudet pysyisivät samalla tasolla kuin alkujaan, syynä paino piste tulee tällä tavalla takaisin alaspäin. sitten taasen näillä tempuilla alkaa vetopäät/akselit kärsimään.
Toisissa laitteissa jo vakiona pitäisi olla joitakin senttejä-10snttiä pidempi jotta liiat kallistukset+ ravistelut olisi kurissa.
Renkaiksi puoli karkeat kumit toivat hiekalla/asfaltilla/lumella/nurmella/metsällä kohtuu hyvin. (niin sanotusti jokapaikan kumit)
Sitten jos haluaa hyvät kumit johonkin erilliskäyttöön se on taasen erikseen, käytäntö sanoo että sitten pitäisi olla useampia kumeja itsellä jos haluaisi maksimaalista pitoa eri tilanteihin ja silloin myös vanne asia tulee kysymykseen joka tietenkin alkaa aina enemmän tuntumaan kukkaron päälle.
Joku sanoo että halpaa ja hyvää ei saa.
Tai sitten pitää ostaa kaksi kerroin (halpaa ja hyvää).
Joten tässäkin jos vertailee, miettii kokeilee ennen päätöksiään EDULLISESTI voi saada aivan HYVÄÄ.
Eikä tarvitse sijoittaa älyttömästi.
Suurin osa käyttäjistä on kuitenkin hupi/hyöty käyttöön.
Harvempi käyttää johonkin ammatikäyttöön (työkseen=elinkeinon harjoittamiseen).
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Olipas hankalaa luettavaa...koittakaa nyt oikeesti panostaa vähän tuohon kieliasuun ja oikein kirjoittamiseen 

Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: "halpamönkijöiden" tarkoitus
Jahas! Itse aloitin Comanche Bull 300: lla - tieliikennemallilla ja nyt olen reilun viikon ajellut käytetyllä Honda 350: llä, jalkavaihteellisella.
Hintaeroa niillä ei juuri ollut (-08 Comsu tl ja -06 Honda, maastomalli) mutta ominaisuuksissa on kyllä eroja. Siinnä kuin Comsu vaati vähän väliä ainakin kiristelyjä ja etuperän kanssa askartelua, tässä ei päivittäisestä käytöstä huolimatta ole ollut vielä mitään laitettavaa. Jotta siinnä mielessä tämä on "tylsä" laite.
Mutta kyllähän näillä halvemmilla (kiinalaisilla) on ollut ja on hyvinkin tärkeä rooli. Ensinnäkin tl - ovat niin paljon "merkkivehkeitä" edullisempia, että sellaisen hankkiminen puoltaa hyvin paikkaansa.
Ja toinen - vielä paljon tärkeämpi tehtävä - ne ovat tuoneet ns. "merkkivehkeiden" hintoja roimasti alaspäin, olisiko niiden maahantuojien ja myyjien ollut pakko tarkistella hintojaan?
Myös nämä kiinalaiset tulevat varmasti paranemaan laadullisesti ja jos niiden hinnoittelu pysyy kurissa, on niiden vaikutus jatkossakin mönkkärien hintatasoon merkittävä.
Mutta laite kuin laite, kyllä se on hankittava ajatellun käyttötarkoituksen ja omien remonttitaitojen ja -mieltymysten mukaan.
Hintaeroa niillä ei juuri ollut (-08 Comsu tl ja -06 Honda, maastomalli) mutta ominaisuuksissa on kyllä eroja. Siinnä kuin Comsu vaati vähän väliä ainakin kiristelyjä ja etuperän kanssa askartelua, tässä ei päivittäisestä käytöstä huolimatta ole ollut vielä mitään laitettavaa. Jotta siinnä mielessä tämä on "tylsä" laite.
Mutta kyllähän näillä halvemmilla (kiinalaisilla) on ollut ja on hyvinkin tärkeä rooli. Ensinnäkin tl - ovat niin paljon "merkkivehkeitä" edullisempia, että sellaisen hankkiminen puoltaa hyvin paikkaansa.
Ja toinen - vielä paljon tärkeämpi tehtävä - ne ovat tuoneet ns. "merkkivehkeiden" hintoja roimasti alaspäin, olisiko niiden maahantuojien ja myyjien ollut pakko tarkistella hintojaan?

Myös nämä kiinalaiset tulevat varmasti paranemaan laadullisesti ja jos niiden hinnoittelu pysyy kurissa, on niiden vaikutus jatkossakin mönkkärien hintatasoon merkittävä.

Mutta laite kuin laite, kyllä se on hankittava ajatellun käyttötarkoituksen ja omien remonttitaitojen ja -mieltymysten mukaan.

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!