Minkä ottaisin??apuva.
Minkä ottaisin??apuva.
Merkkiuskollisena jo pitkään olleena en voisi kuvitellakaan muita mönkijöitä kuin Hondaa. Kyseessä on ensimmäinen mönkijähankinta, joten askarruttaa mihin päätyä. Vaihtoehtoina TRX420FE,TRX420FA,TRX500FA. Eli ruiskua ja nestejärjestelmää vissiin tänä päivänä suositaan ja noita elektronisia vaihteita.
Käyttö:
- reittejä pitkin jäälle reki perässä
- metässä ja pellolla viljan ajoa, esim. kärry perässä
- joskus mahdollisesti rankakuorman vetoa metästä
- vähähköä lumien ja hiekkojen työntelyä
- huviajelua
hintaa sais olla max. 7000€ varusteineen (vinssi, koukku, levy). Kertokaa ystävällisesti mielipiteitä ja omia kokemuksia! kiitti! Myös mistä hankkia?
Käyttö:
- reittejä pitkin jäälle reki perässä
- metässä ja pellolla viljan ajoa, esim. kärry perässä
- joskus mahdollisesti rankakuorman vetoa metästä
- vähähköä lumien ja hiekkojen työntelyä
- huviajelua
hintaa sais olla max. 7000€ varusteineen (vinssi, koukku, levy). Kertokaa ystävällisesti mielipiteitä ja omia kokemuksia! kiitti! Myös mistä hankkia?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Re: Minkä ottaisin??apuva.
420 mallista ottaisin tuon FE:n, sillä sähkövaihteet ovat mukavammat käyttää ja harvassa ovat vikaantumiset olleet tuon kanssa. Laite on myös kevyt j avarustettu ruiskulla ja on nestekone.
500 Rubicon on varmasti hyvä laite kaikenlaiseen ajoon. vaihteisto on mainio, mutta ei ole ruiskukone, vaan perinteinen kaasutinkone.
420:n saat aika edukkaasti tällä hetkellä. Mistäpäin olisit hankkimassa?
500 Rubicon on varmasti hyvä laite kaikenlaiseen ajoon. vaihteisto on mainio, mutta ei ole ruiskukone, vaan perinteinen kaasutinkone.
420:n saat aika edukkaasti tällä hetkellä. Mistäpäin olisit hankkimassa?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kuopion alueelta. FA tarkoittanee automaattivaihteistoa jossa on myös sähkökäyttöinen manuaalivaihteisto? Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Mikä muuten tekee rubiconin vaihteistosta paremman kuin 420FE:ssä, onko se juuri tuo automaattisuus? Kumman suosittu tuntuu olevan tuo rubiconi muutenkin, vaikka on ilmajäähy- ja kaasarikone?? Perinteinen ratkaisu toki varma.
kaasarikone, ilmajäähy = edut, haitat?
ruiskukone, nestejäähy = edut, haitat?
kiitos neuvoista!
Mikä muuten tekee rubiconin vaihteistosta paremman kuin 420FE:ssä, onko se juuri tuo automaattisuus? Kumman suosittu tuntuu olevan tuo rubiconi muutenkin, vaikka on ilmajäähy- ja kaasarikone?? Perinteinen ratkaisu toki varma.
kaasarikone, ilmajäähy = edut, haitat?
ruiskukone, nestejäähy = edut, haitat?
kiitos neuvoista!
- Don Padre
- 6WD
Ensinnäkin Rubicon ei ole ilmajäähdytteinen. Muistini mukaan kylläkin 500FE on sitä. Rubiconin vaihteisto on hydrostaattinen. Aiheesta löytyy varmasti monia kirjoituksia Hondaa koskevissa keskusteluissa omassa osiossaan. Itselläni ko. peli on ollut pääsääntöisesti metsätyökäytössä. Vaihteisto tekee laitteesta pehmeän ja vaivattoman käyttää. Vaihteistosta löytyy sekä hidas, että nopea ajoalue. Vaihteita voi käyttää sekä manuaalisti, että automaattisesti. Automaattisesti käytettäessä on vielä kaksi eri vaihtotapaa D1 ja D2 joista D1 tuntuu antavan parhaan tehon kun taas D2 vaihtaa aiemmin pitäen kierokset alempina.
Kaasarikone on toiminut hyvin. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia käyntiinlähdön kanssa ja toimivuudessa. 20 tunnin huollossa säätivät vielä kohdalleen säädöt, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut koskea. Yksi mielenkiintoinen piirre ainakin Rubiconissa on. Jos olet pitkään koneen kanssa joko jyrkässä ala tai ylämäessä, tuppaa kone sammumaan eikä saa bensaa. Liekö sitten siinä jokin tunnistin joka aistii koneen olevan liian kallellaan vai mikä. Näitä sattumuksia on kuitenkin ollut ehkä pari kappaletta vuosien saatossa.
Mulla ei ole pidempää kokemusta muista Hondan laitteista. Itse olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Palstalta löytyy monia joilla on kokemuksia sekä Rubiconista, että muista malleista. Kannattaa myös käyttää hakua sekä perehtyä Honda-osioon jossa tarkemmin laitteesta ja sen vaihteistosta puhutaan.
Kaasarikone on toiminut hyvin. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia käyntiinlähdön kanssa ja toimivuudessa. 20 tunnin huollossa säätivät vielä kohdalleen säädöt, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut koskea. Yksi mielenkiintoinen piirre ainakin Rubiconissa on. Jos olet pitkään koneen kanssa joko jyrkässä ala tai ylämäessä, tuppaa kone sammumaan eikä saa bensaa. Liekö sitten siinä jokin tunnistin joka aistii koneen olevan liian kallellaan vai mikä. Näitä sattumuksia on kuitenkin ollut ehkä pari kappaletta vuosien saatossa.
Mulla ei ole pidempää kokemusta muista Hondan laitteista. Itse olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Palstalta löytyy monia joilla on kokemuksia sekä Rubiconista, että muista malleista. Kannattaa myös käyttää hakua sekä perehtyä Honda-osioon jossa tarkemmin laitteesta ja sen vaihteistosta puhutaan.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Sen verran voin sanoa kokemuksesta kun olen DonPadren perässä ajellut, että melkein loppuunkuluneilla vakiorenkailla jättää jännissä paikoissa 27" renkailla varustetun järeämmän koneen kuljettajineen ikäänkuin "noloon tilanteeseen" tuolla Rubiconnallaan. Lisäksi näyttää tuo DonPadren "hevonen" kestävän ajoittain jokseenkin rajuakin piiskausta, pyytää vaan piru lisää siinä vaiheessa kun alkaa olla ruoskakäsi hapoilla...
Noista ajatuksistasi mönkijän suhteen ottaisin itse joko 420:sen taikka tuon 500:sen jäykkäperäisen. Jos otat 500:sen tuolla hydrostaattivaihteistolla, et varmasti kadu.

Noista ajatuksistasi mönkijän suhteen ottaisin itse joko 420:sen taikka tuon 500:sen jäykkäperäisen. Jos otat 500:sen tuolla hydrostaattivaihteistolla, et varmasti kadu.
l Kipu on vain tunne l
Ota se 500fa. Siinä on niin namiskuukkeli vaihteisto.
Tommonen vaihteisto kun olisi minun Honda 350fe:ssä, mutta on nää pelkät nappivaihteetkin hyvät.
Mutta honda 420fe on kyllä kans hyvä. Niitä saisi jo uusia hieman yli 5000euron.

Viimeksi muokannut jani1, 03 Tammi 2009 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda trx 350fe omistaja!
-
- 6WD
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Viesti:
Minä taas suosittelisin tuota Honda 420 FE: tä tuohon käyttötarkoitukseesi. Kokemukseni mukaan jäykkäperäinen on parempi kärryn vedossa, eikä se hupiajossakaan ole alustalleen ainakaan huono!
Uuden saat varustelusta riippuen viiden tonnin kahta puolen. Eikä lopu tehot kesken!

Uuden saat varustelusta riippuen viiden tonnin kahta puolen. Eikä lopu tehot kesken!

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
mistä sais alta 5K:n tuona 420FE:n?
-
- 6WD
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Viesti:
Pitäisi ehtiä etsimään. Mutta esim. Tässä mennään jo aika lähelle!jusanderi kirjoitti:mistä sais alta 5K:n tuona 420FE:n?

http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/pro ... 902218b245
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!