comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Repetti »

No sillä takavarin jousella on sama vaikutus kuin etuvarin rullilla. Eli jäykkä jousi ei laske varia aukeamaan niin helposti ja välitys pysyy pitempään pienenä.
Huippunopeutta et siis saa vaan vääntöä.
Tuossa Majestyssä voisi olla samanlainen kytkin. :shock:
http://www.martinracingdealer.com/SPD/m ... 566189.jsp

Enkä oikein usko tuon virivariaattorin antavan sulle lisää nopeutta paljonkaan, ei se hihna jaksa nousta paljonkaan ylemmäs (välitys suurenee). Kierrokset eivät riitä.

Etsi sitä nopeutta kaasarin säädöillä / kaasarin vaihdolla ja esteettömällä pakopuolen virtauksella. :D
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja sku »

Repetti kirjoitti:No sillä takavarin jousella on sama vaikutus kuin etuvarin rullilla. Eli jäykkä jousi ei laske varia aukeamaan niin helposti ja välitys pysyy pitempään pienenä.
Huippunopeutta et siis saa vaan vääntöä.
Tuossa Majestyssä voisi olla samanlainen kytkin. :shock:
http://www.martinracingdealer.com/SPD/m ... 566189.jsp

Enkä oikein usko tuon virivariaattorin antavan sulle lisää nopeutta paljonkaan, ei se hihna jaksa nousta paljonkaan ylemmäs (välitys suurenee). Kierrokset eivät riitä.

Etsi sitä nopeutta kaasarin säädöillä / kaasarin vaihdolla ja esteettömällä pakopuolen virtauksella. :D
ja virinokalla ja sylinterisarjallla..

ps.tuo maxi delta clucth kuluu äkkiä paskaks
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Mitäs eroa näillä kahdella kytkimellä on?

http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0

http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0

Kumpi näistä on sopiva comsuun?

Mitäs noitten jousien väri kertoo, onko valkonen kaikkein löysin ja punainen taas kaikkein kirein jousi?
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
mjl
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 17 Helmi 2007 12:29

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja mjl »

Uutena comsu omistajana kyselisin että mitä nämä pitäis kulkee? Viikolla tuli mönkijä ja eipä tuota saa menemään yli 53km/h vaikka kuinka huudattaa.Vai onko vaan uutuudenjäykkä :D
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Maanantaina pitäs vehe tulla tän vuoden malli... jännäkakka...
Ite tilasin 150 suuttimen samalla et voi sit heti vaihtaa ellei poijjaat oo jo vaihtanu. mites noi orgish renkaat tykkä asfaltista vai onkos niillä edes asiaa ajella. Pitiäs kyllä kestää sanoottiin kaupassa, mut kyl nii lentää vesilinnuille. Edellisessä 250cc kesti jopa pari viikkoa kunnes oli yks lähes kalju. Toivotaan et ne ymmärsi kun sanoin et sellaset nappulat sit mitkä kestää mustaatietä.
Millanes tuo on muuten? Millanen se varashälytin on kun pitäs kai sellanen olla vakiona?
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Enpä tunne kytkimiä niin paljon, että osaisin sanoa sopivimman comsuun.
Täällä yleistä juttua kytkimen ja variaattorin säädöstä:
http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... C3%A4minen
Keltainen jousi lienee jäykin, sehän tulee mukana Malossin virivarissa. Puhutaan 15- 30 ja 60 %: n jousista mutta värien järjestystä en muista. Eli ne sopivimmat rullat, kytkimen jouset ja varin jousi on etsittävä kokeilemalla sillä yhden vaihtaminen vaikuttaa myös toisten vaihtamistarpeeseen.

Eli kyse on painojen ja jousien avulla koneen parhaan tehoalueen etsimisestä, niin että kytkin ja variaattori toimisivat parhaiten sillä alueella.

Vauhti riippuu siitä, millä Comsulla ajetaa.

Omani meni (Bull 4 x 4) pääsuuttimella 160, suoravirtausvaimentimella ja 11 gramman rullilla sekä katurenkailla 85 km/ h asfaltilla (mittarinopeutta).
Ja 150 pääsuuttimella, vakiopöntöllä ja CF-moton renkailla 72 km/ h.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

sku kirjoitti:
Repetti kirjoitti:No sillä takavarin jousella on sama vaikutus kuin etuvarin rullilla. Eli jäykkä jousi ei laske varia aukeamaan niin helposti ja välitys pysyy pitempään pienenä.
Huippunopeutta et siis saa vaan vääntöä.
Tuossa Majestyssä voisi olla samanlainen kytkin. :shock:
http://www.martinracingdealer.com/SPD/m ... 566189.jsp

Enkä oikein usko tuon virivariaattorin antavan sulle lisää nopeutta paljonkaan, ei se hihna jaksa nousta paljonkaan ylemmäs (välitys suurenee). Kierrokset eivät riitä.

Etsi sitä nopeutta kaasarin säädöillä / kaasarin vaihdolla ja esteettömällä pakopuolen virtauksella. :D
ja virinokalla ja sylinterisarjallla..

ps.tuo maxi delta clucth kuluu äkkiä paskaks
Toi virinokka olis houkutteleva mutta päästöt menee sen ansiosta varmaan sekaisin niin on vaikee saada katsastuksesta läpi.

Ottaako toi Maxi delta clutch sen verran korkeemilla kieroksilla kiini että sen takia se kuluu nopeasti paskaksi, vai onko ton kytkin palat helpommin kuluvia?
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

mjl kirjoitti:Uutena comsu omistajana kyselisin että mitä nämä pitäis kulkee? Viikolla tuli mönkijä ja eipä tuota saa menemään yli 53km/h vaikka kuinka huudattaa.Vai onko vaan uutuudenjäykkä :D
kyllä se 65km/h pitäis kulkea tasasella jopa nappularenkailla täysin vakiona.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja sku »

Janishell kirjoitti:
sku kirjoitti:
Repetti kirjoitti:No sillä takavarin jousella on sama vaikutus kuin etuvarin rullilla. Eli jäykkä jousi ei laske varia aukeamaan niin helposti ja välitys pysyy pitempään pienenä.
Huippunopeutta et siis saa vaan vääntöä.
Tuossa Majestyssä voisi olla samanlainen kytkin. :shock:
http://www.martinracingdealer.com/SPD/m ... 566189.jsp

Enkä oikein usko tuon virivariaattorin antavan sulle lisää nopeutta paljonkaan, ei se hihna jaksa nousta paljonkaan ylemmäs (välitys suurenee). Kierrokset eivät riitä.

Etsi sitä nopeutta kaasarin säädöillä / kaasarin vaihdolla ja esteettömällä pakopuolen virtauksella. :D
ja virinokalla ja sylinterisarjallla..

ps.tuo maxi delta clucth kuluu äkkiä paskaks
Toi virinokka olis houkutteleva mutta päästöt menee sen ansiosta varmaan sekaisin niin on vaikee saada katsastuksesta läpi.


Ottaako toi Maxi delta clutch sen verran korkeemilla kieroksilla kiini että sen takia se kuluu nopeasti paskaksi, vai onko ton kytkin palat helpommin kuluvia?


palat on heikkoa materiaalia ja korkeammillakierroksilla ottaa kiinni

virinokalla ei tarvitse leikkiä kaasarin suuttimilla ja auttaa huomattavasti paremmin (jos on katsastuksen kans ongelmia nii seoksia vaan säätämään)
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

sku kirjoitti: palat on heikkoa materiaalia ja korkeammillakierroksilla ottaa kiinni

virinokalla ei tarvitse leikkiä kaasarin suuttimilla ja auttaa huomattavasti paremmin (jos on katsastuksen kans ongelmia nii seoksia vaan säätämään)
Mitäs säätöjä on joutunu tekee kun laittaa ton malossin virinokan kiini, esim vakio kaasariin että saa vehkeen toimimaan hyvin? Tuleeko tosta virinokasta todellista kunnollista teholisäystä että kannattaa vaihtaa vakio pyttyyn?

Piti laittaa tilaukseen 290cc rauta pytty ja toi malossin virinokka kun -10% alennuksen mopshopissa oli. Mites toi vakio kansi ja venttiilit tykkää tosta yhdistelmästä, joutuuko sitä koneistamaan jostakin että noi osat olis paremmin toimivia ja yhteensopivia?

Minkä kokonen sylinteri halkaisia on tossa comsun vakio pytytyssä? Tossa viripytyssä on 74mm että paljonkohan noissa on kokoeroja.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja sku »

Janishell kirjoitti:
sku kirjoitti: palat on heikkoa materiaalia ja korkeammillakierroksilla ottaa kiinni

virinokalla ei tarvitse leikkiä kaasarin suuttimilla ja auttaa huomattavasti paremmin (jos on katsastuksen kans ongelmia nii seoksia vaan säätämään)
Mitäs säätöjä on joutunu tekee kun laittaa ton malossin virinokan kiini, esim vakio kaasariin että saa vehkeen toimimaan hyvin? Tuleeko tosta virinokasta todellista kunnollista teholisäystä että kannattaa vaihtaa vakio pyttyyn?

Piti laittaa tilaukseen 290cc rauta pytty ja toi malossin virinokka kun -10% alennuksen mopshopissa oli. Mites toi vakio kansi ja venttiilit tykkää tosta yhdistelmästä, joutuuko sitä koneistamaan jostakin että noi osat olis paremmin toimivia ja yhteensopivia?

Minkä kokonen sylinteri halkaisia on tossa comsun vakio pytytyssä? Tossa viripytyssä on 74mm että paljonkohan noissa on kokoeroja.

sain laittaa vakio suuttimet kaasariin kyllä mä olin virinokkaa erittäin tyytyväinen

ostikko ton polinin pytyn se on 287cc
kun taas tuo malossin alumiininen on 287.29
vakio sylinterin halkaisija on 72.5mm ja 276cc
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

sku kirjoitti:
Janishell kirjoitti:
sain laittaa vakio suuttimet kaasariin kyllä mä olin virinokkaa erittäin tyytyväinen

ostikko ton polinin pytyn se on 287cc
kun taas tuo malossin alumiininen on 287.29
vakio sylinterin halkaisija on 72.5mm ja 276cc
Ton rautasen laitoin tilaukseen, kun ei oikeen tiedä miten toi alumiinen käyttäytyy yhdessä vanhan rautasen kannen kanssa, koska vakio pytty on rautanen myöskin.
Zylinder-Kit 290ccm Polini
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Voihan kerpele nyt sain kytkimen osan comsuun mutta se kytkimen halkaisia on 142mm ja komsun vakio kytkinpyörän halkaisia on sisältä 135mm. Nyt pitäis jostain löytää 145mm sisämitaltaan oleva kytkinvauhtipyörä ei taida näihin vehkeisiin olla edes olemassa sen kokoista kytkinvauhtipyörää?

Edit jaahas näyttää löytyvän 145mm kytkinvauhtipyörä linhaille.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
mjl
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 17 Helmi 2007 12:29

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja mjl »

Onko moni vaihtanut isompia/parempia renkaita,alkuperäiset tosi kovan tuntuset eikä ainakaan mitkään pitävät.Mahtuukohan esim.bearclawit 26" pyörimään.Vakio renkuloitten pitäis olla 25" mut tuskin on,vaikka kyllä nämä isommat on kuin eka mallissa.

Mites muuten,ajovalojen kanta taitaa olla ba20d?? eli ei taida saada suoraan käymään mitään xsenoneita,vai onko joku löytäny sopivaa?Omat tuikut niin onnettomat että kaipaa jotain päivitystä.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

26" Bear Clawit pitäis mahtua pyörimään.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Vastaa Viestiin