Loncin/5000 km
Loncin/5000 km
Onkohan jo kukaan ennättänyt Loncinin tieliikenneversiolla 5000 km rajapyykille?
Itselläni on 1500 km takana ja taka-akselin stefojen vaihtamisen jälkeen ei ole noita ongelmia ollut. Kilometrit tuommoista molemminpuolin 50 kmh. Kalareissuja, marjastelua jne. Korvaa myöskin pihassa seisovan pic-upin kilometrejä (v-8 ja bensalla)
On käyty muutama kymmenen tuntia maastossakin ja eteenpäin päästy.
Itselläni on 1500 km takana ja taka-akselin stefojen vaihtamisen jälkeen ei ole noita ongelmia ollut. Kilometrit tuommoista molemminpuolin 50 kmh. Kalareissuja, marjastelua jne. Korvaa myöskin pihassa seisovan pic-upin kilometrejä (v-8 ja bensalla)
On käyty muutama kymmenen tuntia maastossakin ja eteenpäin päästy.
samat kilsat mullakin
eli n.1400km. 0km ja öljyt tuli koneesta ulos, oli tiiviste asennettu väärin. Lähettivät uuden, asensin itse. 500km tuli perästä stefoista öljyt ulos, meni takuuseen. Nyt kumiosat hapertuneet (olleet jo koko kesän) sekä nopeusmittari rikki, pitäisi vaihtaa takuuseen. Ajettu vain asvaltilla 0-80? km/h lähinnä kaupungissa, kulutus n.6l/100km.
Itsekin ihmettelen voiko laite kestää tuhansia kilometrejä näillä alkutaipaleen murheilla.
Moilanen minkä suuttimen olet vaihtanut kaasariin?
Itsekin ihmettelen voiko laite kestää tuhansia kilometrejä näillä alkutaipaleen murheilla.
Moilanen minkä suuttimen olet vaihtanut kaasariin?
Re: samat kilsat mullakin
Kauhea kulutus noille tehoille :/moisiop kirjoitti:eli n.1400km. 0km ja öljyt tuli koneesta ulos, oli tiiviste asennettu väärin. Lähettivät uuden, asensin itse. 500km tuli perästä stefoista öljyt ulos, meni takuuseen. Nyt kumiosat hapertuneet (olleet jo koko kesän) sekä nopeusmittari rikki, pitäisi vaihtaa takuuseen. Ajettu vain asvaltilla 0-80? km/h lähinnä kaupungissa, kulutus n.6l/100km.
Itsekin ihmettelen voiko laite kestää tuhansia kilometrejä näillä alkutaipaleen murheilla.
Moilanen minkä suuttimen olet vaihtanut kaasariin?
Mitkä kumiosat ovat ex?
muistaakseni 200 ja 250 on eri kone olen ajanut kumpaakin Modularboxissa ja 250 täristi huomattavasti vähemmän 200 verrattuna. Eli ton 250 pinnapultit ei ole niin kovilla.Cooleri kirjoitti:Ei tarvii odottaa niin kauaa, ihme on jos ennen 2000km ei pakoputken pinnapultti katkea, kun on aikas jäykällä putkella.Kone kuitenkin elää jonkun verran
Loncin/5000
Moisiop, suutin vaihdettiin huollossa, liikkeen suosituksesta. Sanottiin "pari pykälää suuremmaksi"??? Mitähän sekin nyt sitten tarkoitti, en kysynyt. Kyseessä kuitenkin pääsuutin, no sittenhän piti tulppakin vaihtaa, tietysti.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että kyllä kone pelittää ainakin toistaiseksi hinta/laatusuhteen huomioiden ihan hyvin.
Muuten ne kumiosat pitää heti uutena käsitellä silikonilla, niin piti tehdä Pollenkin kanssa ja sittenkin vuoden jälkeen tulivat esiin ensimmäiset uusimistarpeet, se silikoni tekee lisää ikää kumiseoksille. Kumiosiahan ei nykyään tapaa enää missään kulkuneuvoissa, kyllä ne ovat kumiseososia.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että kyllä kone pelittää ainakin toistaiseksi hinta/laatusuhteen huomioiden ihan hyvin.
Muuten ne kumiosat pitää heti uutena käsitellä silikonilla, niin piti tehdä Pollenkin kanssa ja sittenkin vuoden jälkeen tulivat esiin ensimmäiset uusimistarpeet, se silikoni tekee lisää ikää kumiseoksille. Kumiosiahan ei nykyään tapaa enää missään kulkuneuvoissa, kyllä ne ovat kumiseososia.
Loncin
No yritämpä ottaa selvää siitä suuttimen koosta.
Tähän 5000-topiciin tuli yllättävä vastaus kaveriltani.
Osti 9000= yhdeksäntuhatta ajetun Rallyn m-2005. Kertoi hyvin toimivan, ei siis ongelmia. Rekisteröity Rally 250.
Tähän 5000-topiciin tuli yllättävä vastaus kaveriltani.
Osti 9000= yhdeksäntuhatta ajetun Rallyn m-2005. Kertoi hyvin toimivan, ei siis ongelmia. Rekisteröity Rally 250.
Siinä taitaa olla samanlainen mittari kun mulla oli Trail Bossissa, näytti 350km/h vaikka vehje kävi tyhjäkäyntiä. Kilometrit vaihtui samaa tahtia...No yritämpä ottaa selvää siitä suuttimen koosta.
Tähän 5000-topiciin tuli yllättävä vastaus kaveriltani.
Osti 9000= yhdeksäntuhatta ajetun Rallyn m-2005. Kertoi hyvin toimivan, ei siis ongelmia. Rekisteröity Rally 250.
Nyt on takuuhuollossa laite
Vaihdetaan vähän hapertuneita kumiosia ja nopeusmittari, samalla vaihdetaan pääsuutin isompaan jos sattuu olemaan sopivaa saatavilla.
Samalla näin avonaisen perämurikan kun tuli mieleen, että voisi tehdä harvemman välityksen perään, tarvetta varmaan olisi muillakin. Onhan siinä aikamoinen koneistaminen niissä kahdessa rattaassa, olivat kohtuullisen monimutkaisia. Joku koneistaja voisi tutkia asiaa ja hinnoitella osat, täällä niitä varmaan saisi myytyä. Vai olisiko helpompi/parempi vaihtaa vain 5.vaihteen välitys? Helpoin (ei välttämättä halvin) on vaihtaa isommat takarenkaat mutta välitys ei taida muuttua prosentteina kovinkaan paljoa.
Kerron kuinka takuuhuolto meni kun se on ensi viikolla ohi.
Samalla näin avonaisen perämurikan kun tuli mieleen, että voisi tehdä harvemman välityksen perään, tarvetta varmaan olisi muillakin. Onhan siinä aikamoinen koneistaminen niissä kahdessa rattaassa, olivat kohtuullisen monimutkaisia. Joku koneistaja voisi tutkia asiaa ja hinnoitella osat, täällä niitä varmaan saisi myytyä. Vai olisiko helpompi/parempi vaihtaa vain 5.vaihteen välitys? Helpoin (ei välttämättä halvin) on vaihtaa isommat takarenkaat mutta välitys ei taida muuttua prosentteina kovinkaan paljoa.
Kerron kuinka takuuhuolto meni kun se on ensi viikolla ohi.
Re: Nyt on takuuhuollossa laite
Perän rattaiden teettäminen asian osaavalla koneistamossa maksaa helposti 1000-1500€ joten se renkaiden vaihto saattaa sittenkin tulla hiukan huokeammaksi.moisiop kirjoitti:Samalla näin avonaisen perämurikan kun tuli mieleen, että voisi tehdä harvemman välityksen perään, tarvetta varmaan olisi muillakin. Onhan siinä aikamoinen koneistaminen niissä kahdessa rattaassa, olivat kohtuullisen monimutkaisia. Joku koneistaja voisi tutkia asiaa ja hinnoitella osat, täällä niitä varmaan saisi myytyä. Vai olisiko helpompi/parempi vaihtaa vain 5.vaihteen välitys? Helpoin (ei välttämättä halvin) on vaihtaa isommat takarenkaat mutta välitys ei taida muuttua prosentteina kovinkaan paljoa.
Kerron kuinka takuuhuolto meni kun se on ensi viikolla ohi.
Re: Nyt on takuuhuollossa laite
Totta ne on niin monimutkasia osia ettei ihan joka pajassa oo ees semmoseen koneita tai ammattiaitoaKoheltaja kirjoitti:Perän rattaiden teettäminen asian osaavalla koneistamossa maksaa helposti 1000-1500€ joten se renkaiden vaihto saattaa sittenkin tulla hiukan huokeammaksi.moisiop kirjoitti:Samalla näin avonaisen perämurikan kun tuli mieleen, että voisi tehdä harvemman välityksen perään, tarvetta varmaan olisi muillakin. Onhan siinä aikamoinen koneistaminen niissä kahdessa rattaassa, olivat kohtuullisen monimutkaisia. Joku koneistaja voisi tutkia asiaa ja hinnoitella osat, täällä niitä varmaan saisi myytyä. Vai olisiko helpompi/parempi vaihtaa vain 5.vaihteen välitys? Helpoin (ei välttämättä halvin) on vaihtaa isommat takarenkaat mutta välitys ei taida muuttua prosentteina kovinkaan paljoa.
Kerron kuinka takuuhuolto meni kun se on ensi viikolla ohi.

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Re: Nyt on takuuhuollossa laite
Joskus on tollasia parit kipaleet tehty, tosin itse olin joojoo miehenä vieressä seuraamassa kun ammattimies (teki työkseen kaikenlaisia rattaita) väänsi vipusia. Kaveri väänsi kahden perän rattaita melkein pari viikkoa joten ei ihan halvasta hommasta ole kyse.amis kirjoitti:Totta ne on niin monimutkasia osia ettei ihan joka pajassa oo ees semmoseen koneita tai ammattiaitoa
Koneistus on hyvin lähellä samanlaista kuin auton korjaus, eihän tossa hommassa mene kuin viisi minuuttia tai korkeintaan puoli tuntia...
Legendoihin kuuluu myös se että väsäätkö mulle tämmösen osan niin saat siitä kossupullon. Sitten kun aletaan selittämään että kossupullon hinnalla ei saa muuta kuin asennettua työkalut jyrsimeen ja kappaleen kiinni niin sitten vedetään palkokasvin siemenet syvälle hengitystiehyeisiin kun ei ymmärretä että päivän hommasta kossupullo on aika kehno korvaus.
selväks tuli
Selvä, on siis kallista. Olivat tosi monimutkaisia kappaleita. Mutta entä pelkkä 5. vaihteen välitysmuutos, onko kellään ollut laatikko auki tai tietoa onko "yksinkertainen"(osaajalle) homma? Nyt 4. menee 50km/h asti ja 5. jaksaa mennä 35km/h eteenpäin.
Ei tulisi turhaan 1. vaihde liian pitkäksi.
Ei tulisi turhaan 1. vaihde liian pitkäksi.