No minulla oli 1. etuperä juuri tuollainen, eikä sitä saanut kuntoon huoltokorjaamokaan.Janishell kirjoitti:Itselläni on toi ongelma että etuveto menee pääle kun takarenkaat tarpeeksi vauhdikkaasti sutasee, vaikka on 2wd kytketty. En tajua mikä sen aiheuttaa, etuperässä on ollut pollen öljyä, moottoriöljyä, peräöljyä mutta mikään ei auta tohon kytkeytymis ongelmaa. Etuperä on purettu jo kerran ja kunnostettu kunnolla. No ei tässä auta vaan kuin olla sutimatta pelkällä takavedolla.

Mutta mikä sen voi aiheuttaa:
- paksut öljyt/ liikaa öljyä
- liian suuri välys pinionin ja planeettapyörästön välillä, jolloin se kovemmalla kierroserolla painaa planeettapyörästöä ja sormilevyä käämin reunaransseja vasten ja kitka kääntää sormilevyä ja kytkee 4-vedon päälle
- nelivedon sähköinen kytkin "vuotaa" ja kytkee 4-vedon päälle (ota kokeeksi se liitin irti ja kokeile sitten)
- toinen tai molemmat etuperässä olevat etuvetarien laakerit sököt, jolloin ne jarruttavat epätasaisesti ja siirtävät sitä kuulahäkkiä taaksepäin ja 4-veto kytkeytyy päälle.
Eniten epäilisin sitä pinioni/planeettapyörästön välystä. Oletko säätänyt sitä ja miten pieneksi?
Soitin muuten uudelle omistajalle kun ei ole kuulunut mitään ja aloin huolestua. Mutta aiheetta. Se modattu etuperä vaan kestää ja kestää. Ajettu jo reilusti enemmän kuin minä niillä 2,5 etuperällä yhteensä.

Kerrohan tuloksista, kyllä se etuperäsi saadaan toimimaan! Ja jos ei sitä niin sitten uusi perä. Mutta luovuttaminen on ajatuksenakin vieras!
