No mun liitoksia nähneet ehkä tietävät että tyyliini sopii juuri tuo että neuvotaan muita tekemään hyvin siltikin ite tahtoo tulla tehtyä sillai että joutuu uusia hetkenpäästä kunnon liitoksilla ku eka "kokeilu" meinaa jäähä pysyväks

Eikö kukaan muka tiedä minkä värinen johto ja mistä löytyy?Jaski kirjoitti:Nyt on hondaan laitettu jonkin laiset peruutus/työvalot normi keinu katkaisijalla, tarkoitus ois laittaa vielä syttymään peruutusvaihteen ollessa päällä. Mutta en löydä moista johtoa josta semmosen ohjausvirran saisi. Yritin hakeakki mutta en löytänyt mitää yksiselkoista ohjetta sen paikallistamiseen. Että viittiskö joku näpätä vaikka kuvia tai jotain tai kertoa tarkemmin kun niitä ilmeisesti nuita valoja on muukki asennellu.
Samaa tietoa tääläkin kaipailtas. Peruutuksen merkkivaloltahan sen kyllä sais. Mutta miten tarkasti mitoitettu, kestääkö ottaa releelle herätin virtaa. Relehän ei paljoo virtaa herätykseen tarvi kuitenkaan.Jaski kirjoitti:
Eikö kukaan muka tiedä minkä värinen johto ja mistä löytyy?
golf5 kirjoitti:
Sitten itse kytkentä:
Tarvitset 4-tai 5-napaisen releen. Siis ihan normaali kytketä rele,esim. sellainen mitä käytetään lisävaloja asennettaessa. Sekä muutaman liittimen,millä saat johdot kytkettyä releen napoihin.
1. Kytke harmaasta johdosta rosvoamasi johto releen napaan nro. 85 (tämä ohjaa releen maadoitusta)
2. Kytke 12v jännite esim. suoraan akulta katkaisijan kautta releen napaan nro. 86 (itse tein näin,koska se oli helpointa. Toki virran voi ottaa muualtakin.)
3.Kytke työvaloille menevä virtajohto releen napaan nro. 87
4. Kytke virtajohto akulta (sulakerasia väliin) releen napaan nro. 30
Siinäpä se kytkentä olisi yksinkertaisuudessa. Nippusiteillä vielä johto- ja relehässäkkä nippuun.
Kuva: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1645113.jpg
Tälleen siis Rinconissa,voisikohan soveltaa myös 420:seen??!!
golf5 kirjoitti:680:sessä harmaaseen johtoon tulee virta silloin kun pakki ei ole päällä
golf5 kirjoitti:
1. Kytke harmaasta johdosta rosvoamasi johto releen napaan nro. 85 (tämä ohjaa releen maadoitusta)
2. Kytke 12v jännite esim. suoraan akulta katkaisijan kautta releen napaan nro. 86 (itse tein näin,koska se oli helpointa. Toki virran voi ottaa muualtakin.)
Rele vaatii plussan ja miinuksen että se toimii, jos molempiin virta->rele ei tee mitään. Pakki pesään->napa 85 maadoittuu ja rele toimii.isoarska420 kirjoitti:Kun pakki ei ole päällä tulee releen napoihin 85 ja 86 virta...?
Katkaisijalla saa koko keksinnön hiljaiseksi esim kesälläisoarska420 kirjoitti:Mitäs tuolla katkaisijalla haetaan?
Jeps, laittaa vaan 3 asentoinen katkaisija niin saa 1 on 2 off 3 auto. tolleen kytkin sen itelle rinconiin ja hyvä tuliisoarska420 kirjoitti:No tuostahan saa varmaankin tehtyä sellasen version ,että pakkivalot toimis työvalonakin? Valot palaisi vaikka pakki ei olisi päällä...
Hyvät ohjeet, mutta en löytänny kyseistä liitintä 420FA:sta vm.-012golf5 kirjoitti:680:seen onnistuu seuraavasti:
Sieltä jostain penkin alta löytyy liitin ja kolmen johdon nippu, jossa on harmaa, vaalean sininen/valkoinen ja vaalean vihreä johto. Harmaa on pakki, vihreä on vapaa ja sini/valkealla mennään eteenpäin. Vaihdeasentokytkin maadottaa niitä johtimia. Elikkä releellä saa harmaasta ohjauksen peruutusvalolle ja pakkirajoitin ohitetaan valehtelemalla ecm:lle, pakin ollessa päällä, että onkin d-vaihde päällä...
Laitan muutana kuvan ja kytkentäohjeet. Ainakin minulla pakkivalot toimivat nyt seuraavanlaisella kytkennällä oikein,eli kun pakkin laittaa päälle valot syttyvät.
Eli siis seuraavasti:
1. Etsi kyseiset johdot/liittimen
Kuva liittimestä päältäpäin: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1645109.jpg
Sivulta päin : http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1645110.jpg
2. Irroita liitin. Helpompi laittaa rosvoliitin paikoilleen.
Kuva: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1645111.jpg
3. Rosvoliitin/pätkä johtoa harmaaseen johtoon,joka on kolmesta johdosta keskimmäinen.
Kuva: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1645112.jpg
Sitten itse kytkentä:
Tarvitset 4-tai 5-napaisen releen. Siis ihan normaali kytketä rele,esim. sellainen mitä käytetään lisävaloja asennettaessa. Sekä muutaman liittimen,millä saat johdot kytkettyä releen napoihin.
1. Kytke harmaasta johdosta rosvoamasi johto releen napaan nro. 85 (tämä ohjaa releen maadoitusta)
2. Kytke 12v jännite esim. suoraan akulta katkaisijan kautta releen napaan nro. 86 (itse tein näin,koska se oli helpointa. Toki virran voi ottaa muualtakin.)
3.Kytke työvaloille menevä virtajohto releen napaan nro. 87
4. Kytke virtajohto akulta (sulakerasia väliin) releen napaan nro. 30
Siinäpä se kytkentä olisi yksinkertaisuudessa. Nippusiteillä vielä johto- ja relehässäkkä nippuun.
Kuva: http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1645113.jpg
Tälleen siis Rinconissa,voisikohan soveltaa myös 420:seen??!!