MXU 50 2.0

Täällä keskustellaan 50 kuutioisista mönkijöistä sekä kevyistä nelipyöristä.
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

Tuolla aiemmin puhuttiin ilmanputsarin "muovisesta holkista" niin missähän tuo mahtaa sijaita :-k
MXU:n uusi omistaja kun olen, niin en pahemmin vielä sitä ole tutkinut, vaan ajellut :biggrin:.
EDIT. mahtaskohan olla tuo pahalainen tuossa? :badgrin: :arrow: :arrow: Kuva
Viimeksi muokannut mutanenmxu, 22 Huhti 2009 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
|mxu rider|
6WD
Viestit: 371
Liittynyt: 06 Huhti 2007 08:15
Mönkijä:: Kymco MXU 50
Paikkakunta: Lieto

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja |mxu rider| »

No ei oo tuo... Se on siinä mist ilmanputsari imee ilmaa. Siin "snorkkelin" ja sen muovilaatikon välissä. Eli otat sen snorkkelin pois ja ja sit siit lähtee sormella vetämällä se kumiholkki... :mrgreen:
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

|mxu rider| kirjoitti:No ei oo tuo... Se on siinä mist ilmanputsari imee ilmaa. Siin "snorkkelin" ja sen muovilaatikon välissä. Eli otat sen snorkkelin pois ja ja sit siit lähtee sormella vetämällä se kumiholkki... :mrgreen:
ookkei, no kiitti tietämättömän avustamisesta :D
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

No niin -.-, tulipahan rikottua katteiden kiinnitys niittejä, ajoin metässä-->jäin jumiin---> nousin kyydistä ---->rupesin peruuttamaan---> en huomannut että oli sellanen kiva männyn runko siinä---> peruutin siihen ----> kuulu RUKS! ----> VOI PRKL!! -.-
kalliita oli muoviniitit vaikkei alkuperäisiä ollutkaan 2€ kappale! :shock:
Elikkä kannattaa kattoa vähän tarkemmin kun peruuttaa tai ajaa sellasessa paikassa missä saattaa olla esteitä, onnea oli kuitenkin mukana :) katteet pysy ehjänä.
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

paljos teillä muilla on muuten renkais painetta? Mulla on 1bar etu ja 1,25bar taka renkais.
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
|mxu rider|
6WD
Viestit: 371
Liittynyt: 06 Huhti 2007 08:15
Mönkijä:: Kymco MXU 50
Paikkakunta: Lieto

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja |mxu rider| »

Mul on painetta ainaki ihan liikaa :D jotain tyyliin 3 bar -.-

Edit: Etkö voi laittaa noita viestejäs samaan ku v*tuttaa ku tulee miljoona viestii ja tyylii yks kysymys viestis... Sivut vaan vilisee. Sori foor complaining :)

Ja viel Edit: Nii ohjekirjan paineet on muistaakseni jtn 0.3 bar tai jottai -.- Siel ne on kymcon omistajan käsikirjas :P
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

juuh nii on siel ohjekirjas, mutta mxu kulkee puolet hitaammin ohjeiden mukaisella paineella (verrattuna omiin paine asetuksii) :mrgreen:
ja sori tosta sivutilan tuhlaamisesta.
Ai nii ja sitä vielä että , mun muxu o sinine :D oikeassa oot se on ainoa oikea väri.
EDIT
Siellä ohjekirjassa lukee että paineet pitäisi olla: 25~30 kpa (kilopascalia) eli 0,25~0,30 Baria eessä sekä takana...
Mutta jumaliste ku mun paineilma mittari ei ees näytä noin pientä :lol:
ei ainakaan kovin tarkasti...
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Itellä o yleensä jottain nollapilkkuviisi baaria. Sinäänsä paremmat, joustaakin sentään eikä kulu keskeltä kun ajelee asfaltilla. Tietenkin kulkis varmaan sen nollapilkkuviisi kilometriä tunnissa kovempaa vakiona, jos olis enempi ilmaa.
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

Huomasin tossa kun kävin tutkailemassa sitä ilmanputsarin holkkia, että ilmanputsarin sieni oli aivan bensasta märkä! Kuivasin sen koska ajattelin että ei voi olla kovin hyvä juttu jos entinen omistaja on pessyt sienen bensassa ja laittanut kuivaamatta takaisin -.-
En sitä holkkia sen paremmin löytäny :D, mutta ehkä se on jo otettu pois?
No jaa kuitenkin tutkailin samalla sitä bensaletkua siinä ja katoin että onpas roiskunu rapaa siihen, koitin pyyhkiä pois mut ei lähteny :S
katoin viellä tarkemmin ja huomasin että letkun sisäl oli jonkun verran hiekkaa... , että on se entinen omistaja pitäny hyvää huolta muxustaan.. Hiekkasta bensaa laittanu. Tuossa viel kuva bensaletkun sisällöstä ja muutama ilmanputsari kuva :arrow:
Kuva Kuva


Kuva Kuva



Kuva Kuva
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Tuossahan se holkkihässäkkä on. Sen kun väännät sormin irti ja hankit jostain isomman suuttimen.
Kuva
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

ai se oli toi :D, no hyvä että selvisi :) mä en sitte ymmärrä noista suuttimista tuon taivaallista -.-
mitä se numero tarkottaa esim #90 mikä on suutin missä on suutin? :oops: :oops: :?:
(joo olen tyhmä..)tiiän vaan sen että on olemassa tyhjä- ja työkäynti suutin jossain moottorisahassa -.-
ömm... siis mitä isompi suutin (kaasarissa ?) sitä enemmän bensaa bensa-ilma seoksessa? eikö?
ja jos otta ton holkin pois ni saa liika laihaa seosta tai liikaa ilmaa suhteessa bensaan vakio suuttimella, olenko oikeassa?
Ja onko mitään vaikutusta mihinkään pelkäl holkin poistolla ja suuttimen vaihtamisella suurempaan?
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Suutin on kun avaat kaasarista sen "pohjalevyn" ja siellä on yleensä sellanen kullan värinen "ruuvi" eli suutin. #90 tarkottaa suuttimen kokoo.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
|mxu rider|
6WD
Viestit: 371
Liittynyt: 06 Huhti 2007 08:15
Mönkijä:: Kymco MXU 50
Paikkakunta: Lieto

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja |mxu rider| »

Saalistaja kirjoitti:Itellä o yleensä jottain nollapilkkuviisi baaria. Sinäänsä paremmat, joustaakin sentään eikä kulu keskeltä kun ajelee asfaltilla. Tietenkin kulkis varmaan sen nollapilkkuviisi kilometriä tunnissa kovempaa vakiona, jos olis enempi ilmaa.
Onhan se kikkailles kato hyvä olla kunnon paineet ;) Meilläki muuttunu kummasti toi 70 cc tuolt allekirjotuksest viiteenkymmeneen :D

Niin ja hei sinä mutanenmuksu ni onko sulla ollenkaan bensansuodatinta siinä paikallaan? Toi letkukaan ei näytä meinaan mul silmään ihan vakiolta... Ja ota ny hyvä ihminen se letku irti kaasarist ja raota vähän bensahanaa ni voit saada ne hiekat pois sielt ennen ku isoimmat tukkii suuttimen ja pienemmät pistää pytyn paskaks.

Se isomman suuttimen vaihto tekee joo seoksest rikkaamman ku on kaasu pohjassa tai melkeen pohjassa. Liian iso suutin -> liian rikas seos -> röpöttää. Liian pieni suutin -> laiha seos -> booaa, voi leikata kiinne ;P [tulpastakin sitte jotain kuulemma näkee. korjatkaa jos oon väärässä ku väitän että liian laihalla käydessä tulppaa muuttuu vaaleaksi..] Neulan asento vaikuttaa keskikierroksiin, muksun vakiokaasarissa ei oo säädettävää neulaa -.- Se onki hanurista, ku esim. mulla ei meinaa käydä kunnol muuta ku kaasu pohjassa ni ei oikeen saa säädettyy ku se on joku Pesän sonta se neulan tsydeemi :D

Ja joo se pääsuutin löytyy ihan mukavasti sielt kaasarinpohjan suojista. Irrotat kaasarii imukaulassa kiinni pitävät mutterit ja löysäät klemmarin sielt ilmaputsarin päästä. Irrotat möys ne ilmanputsarii moottorissa kiinni pitävät kaks 10 mm kannalla olevaa pulttia, jollon se putsari pääsee liikkuu vapaasti. Sitte vedät sitä kaasarii mönkijän takapäätä kohti niin kauan et ne imukaulan pultit tulee pois rei'istään. Sitte käännät kaasarin alaosan ittees kohti ja avaat sitä pohjaa kiinni pitävät kaks ruuvii ja otat pohjan pois. Tän jälkeen sul on edessäs se pääsuutin siin keskellä kaasaria, uloimmalle työntyvä on se pääsuutin. sit käänteinen järjestys... Niin ja bensahana kannattaa olla kiinni ennen ku avaa kaasarin pohjaa, muuten voi tulla kiire sulkee se ku valuu bensat pihalle :D

Ainanen kinastelun aihe: Suuttimen tieto "#90" tarkoittaa suuttimen reijän halkaisijaa 0,9 mm. Kertokaa nyt sitten versionne paikkaansapitävyydestä. Toisten mielestä kun on näin ja toisten mielestä on toisin -.-

Oliko vielä jotain?
Avatar
mutanenmxu
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009 21:12
Mönkijä:: MXU 50 (reverse)

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja mutanenmxu »

joo eipä mulla muuta ollu, ja se bensaletkussa ollu hiekka oli ennen suodatinta ja suodattimessa ja sitä paitsi se suodatin näkyy siinä kuvassa, kun kysyit että onko paikallaan.. Puhdistin molemmat heti asian huomattuani. Ja on se letku ihan vakio :) ai nii auttako se sitte nopeuteen/kiihtyvyyteen se suutin ja putsari "viri"? Ja minkä kokone se suutin kannattas olla? Nimittäin siihen pelkän putsarin holkin poistamisen jälkee?
/\/\ X U 50 rules :D ( o r'ly?) yeaah xD
Tulevaisuuden mönkijät hyödyntävät ekologista tekniikkaa , kulkevat sisäänrakennetusta septitankista saatavalla metaanilla...
(septitankki=p*ska säilio) WTF?
Avatar
Saalistaja
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 06 Marras 2006 18:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250
Paikkakunta: Rymättylä

Re: MXU 50 2.0

Viesti Kirjoittaja Saalistaja »

Suuttimen koko riippuu taas vaihteeksi monista eri asioista ja se selviää kokeilemalla, mutta jos pelkän ''kurin'' ottaa pois niin suutin nro. #90 tai #95 ovat kokeilun arvoisia. Ja tulpastahan sen siitten myös näkee kuten muksuraideri tossa jo sanoi. Tuo kuri ei kyllä mitään ihmeitä tee, pari kilsaa tunnissa voi huiput nousta ja vääntökin hieman nousee. Riippuen taas kuskin painosta ja näistä renkaiden paineista ymsyms.

EDITtii: Ei tuota kyllä vakiopytyn kanssa jaksaisi pitää, on niin saamarin vähän vääntöä... Suunnitelmissa on hankkia isokokoiset hoonauskivet ja hoonata tuo 70cc:n pienet pintanaarmut pois ja pistää vähemmän leikannut mäntä uusine männänrenkaineen sisään. {hieman vesihiomapaperilla tasoiteltuna}. (Raha kun ei kasva valitettavasti puussa.) Voisi tuokin patentti hetken toimia tai sitten ei. Ei luulisi olevan niin herkkä leipomaan kun todennäköisesti on jo sen verran väljä hoonailujen ja männän hiomisen jälkeen. :wink:
Vastaa Viestiin