Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Tilattu, ens viikon lopulla tulee kotiinkuljetus. Sovin että maksan 500 varausmaksun ja loput ku mönkijä on kotipihassa. Näinköhän se munki viripaketti on sama. Mistä erotan onko sopiva vai ei purkamatta eturatasta paljaaks ja vertaamalla? Täytyy varmaan myös se rullakaasu tilata kun joku laittoi linkin aikasemmin täällä..
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

tatu77 kirjoitti:Tilattu, ens viikon lopulla tulee kotiinkuljetus. Sovin että maksan 500 varausmaksun ja loput ku mönkijä on kotipihassa. Näinköhän se munki viripaketti on sama. Mistä erotan onko sopiva vai ei purkamatta eturatasta paljaaks ja vertaamalla? Täytyy varmaan myös se rullakaasu tilata kun joku laittoi linkin aikasemmin täällä..
Koitin sitä eturatasta ketjulle ja ei sopinut.Ketju taitaa olla 520 eikä 428.Korjatkaa jos olen väärässä. :shock:
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

tatu77 kirjoitti:Mites toi maksupuoli on hoitunu teillä jotka ootte motolandilta ostanu mönkkärin? Varausmaksu ja sitte loput ku tulee pihaa vai uskaltaako etukätee maksaa koko summan?
Maksettiin 500€ kaverin kanssa etukäteisvarausmaksua. Erittäin hyvää palvelua Virtaselta, homma hoitui nätisti. Antoi viripaketit ja kypärät kaupanpäälle, kun ostettiin kaksi kerralla. Tosin kaverini hävitti eturattaat johonkin :badgrin: . Onneksi laittoi sentään suuttimet talteen lompakkoon. No offence tyriz :wink:
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

cossupoika kirjoitti:
tatu77 kirjoitti:Mites toi maksupuoli on hoitunu teillä jotka ootte motolandilta ostanu mönkkärin? Varausmaksu ja sitte loput ku tulee pihaa vai uskaltaako etukätee maksaa koko summan?
Maksettiin 500€ kaverin kanssa etukäteisvarausmaksua. Erittäin hyvää palvelua Virtaselta, homma hoitui nätisti. Antoi viripaketit ja kypärät kaupanpäälle, kun ostettiin kaksi kerralla. Tosin kaverini hävitti eturattaat johonkin :badgrin: . Onneksi laittoi sentään suuttimet talteen lompakkoon. No offence tyriz :wink:

Nyt saa kans ennakkovaraajan etuna Motolandilta kypärän ja viripaketin sekä tingin uudet öljyt viel mukaa. Ja hinta oli se mikä nettimotossa eli halvempi kun sieltä kautta otin yhteyttä. Kotisivuillahan hinta on 100€ enemmän. Meneeköhän muuten päästöistä läpi kun ne suuttimet vaihtaa, miten yleensä vaikuttaa? Ja oliks tässä muuten katalysaattoria? Tuliko kahvasuojat mukaan? Onko tässä rajotettu kierroksia mekaanisesti?

Sitte vähän yleisiä kysymyksiä kun mulla eka mönkijä:
Kuinkas helposti noi rungot lähtee ruostumaa kiinan peleissä? Kannattaako heti uutena vetää putken päälle massa vai onko ihan turhaa hommaa? Miten toi öljyn voitelu jos ajelee kovin kallellaa, toimiiko joka-asennossa missä pysyy pyörillään? Kilvet saa vissii saman tien konttorilta ku menee papereitten kaa sinne? Mistä löytyy stanssattu rungon numero? Löytyyks paremmin virtaavia vapareita vai voiks tähän ees vaihtaa? Mitä öljyä voi käyttää?

Sitte kun tuo peli saapuu loppuviikosta niin mitä kaikkea pitää/kannattaa tehdä ennen ajoa? Oon nyt kahlannu tätä palstaa läpi ja nämä ainakin: Mutterit kiristys ja lukite, heti uudet öljyt sisään, uus tulppa, rasvaa rasvanippoihin, ketjujen rasvaus, aurauskulmat(muutama milli haritusta eteen), renkaiden napojen kiinnityksien tarkistus, sisäänajoa vaihtelevilla kierroksilla.

Tuleeko muuta mieleen kellään?
Viimeksi muokannut tatu77, 02 Touko 2009 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

tatu77 kirjoitti:
cossupoika kirjoitti:
tatu77 kirjoitti:Mites toi maksupuoli on hoitunu teillä jotka ootte motolandilta ostanu mönkkärin? Varausmaksu ja sitte loput ku tulee pihaa vai uskaltaako etukätee maksaa koko summan?
Maksettiin 500€ kaverin kanssa etukäteisvarausmaksua. Erittäin hyvää palvelua Virtaselta, homma hoitui nätisti. Antoi viripaketit ja kypärät kaupanpäälle, kun ostettiin kaksi kerralla. Tosin kaverini hävitti eturattaat johonkin :badgrin: . Onneksi laittoi sentään suuttimet talteen lompakkoon. No offence tyriz :wink:

Nyt saa kans ennakkovaraajan etuna Motolandilta kypärän ja viripaketin sekä tingin uudet öljyt viel mukaa. Ja hinta oli se mikä nettimotossa eli halvempi kun sieltä kautta otin yhteyttä. Kotisivuillahan hinta on 100€ enemmän. Meneeköhän muuten päästöistä läpi kun ne suuttimet vaihtaa, miten yleensä vaikuttaa? Ja oliks tässä muuten katalysaattoria? Tuliko kahvasuojat mukaan?

Sitte vähän yleisiä kysymyksiä kun mulla eka mönkijä:
Kuinkas helposti noi rungot lähtee ruostumaa kiinan peleissä? Kannattaako heti uutena vetää putken päälle massa vai onko ihan turhaa hommaa? Miten toi öljyn voitelu jos ajelee kovin kallellaa, toimiiko joka-asennossa missä pysyy pyörillään? Kilvet saa vissii saman tien konttorilta ku menee papereitten kaa sinne? Mistä löytyy stanssattu rungon numero? Löytyyks paremmin virtaavia vapareita vai voiks tähän ees vaihtaa? Mitä öljyä voi käyttää?

Sitte kun tuo peli saapuu loppuviikosta niin mitä kaikkea pitää/kannattaa tehdä ennen ajoa? Oon nyt kahlannu tätä palstaa läpi ja nämä ainakin: Mutterit kiristys ja lukite, heti uudet öljyt sisään, uus tulppa, rasvaa rasvanippoihin, ketjujen rasvaus, aurauskulmat(muutama milli haritusta eteen), renkaiden napojen kiinnityksien tarkistus, sisäänajoa vaihtelevilla kierroksilla.

Tuleeko muuta mieleen kellään?
Pariin kysymykseen voin ainakin vastata kokemuksien perusteella. Päästöistä ei kannata huolehtia kolmeen vuoteen, koska eka katsastus on vasta silloin. Kahvasuojat on lisävaruste, joten niitä ei tule mukaan. Saksasta saa kaikkea tilaamalla ja halvalla. Esim. matkustajan jalkatangot, tai se systeemi missä on verkko keskellä jne. Kuvista näkyy kun selaa saksan ebayta.

Öljyt, kiristys, tulppa. Siinä ainakin kolme hyvää lähtöä, millä saa vähän lisäikää bashaniin. Ainakin ekat 100km jos yrität olla ajamatta "täysiä", niin hyvin jaksaa pelaa tulevaisuudessakin. Putkessa ei ole kattia. Rungot ei mun mielestä ruostu helposti, jos vaan jaksaa pestä kovan kurarallin jälkeen. Ja ne kohdat mistä lähtee maalia jos ja kun osuu kiviin, niin töpöttää vaikka hammeritea niihin. Älä ihmeessä massaa runkoa millään spräyllä, näyttää idiootilta sen jälkeen. Kilvet saat konttorilta heti, jos niillä on niitä. Mönkijää inssi ei ainakaan meidän tapauksessa halunut ottaa autosta ulos, vaan katsoi runkonumerot, jotka ovat etupäässä kiinni erillisellä kilvellä.
Jos tuossa oli jotain väärin, niin viisaammat korjatkoon.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Eli mönkkäri pitää olla mukana kun hakee kilvet?
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

tatu77 kirjoitti:Eli mönkkäri pitää olla mukana kun hakee kilvet?
Mä vein paperit vaan konttorille ja tein samalla vakuutuksen siellä.Kilven sain heti mukaan.
Ne öljyt kannattaa todellakin vaihtaa heti :!: Oudon näköstä oli kiina öljyt.Samoin se tulppa.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

cossupoika kirjoitti: Putkessa ei ole kattia. Rungot ei mun mielestä ruostu helposti, jos vaan jaksaa pestä kovan kurarallin jälkeen. Ja ne kohdat mistä lähtee maalia jos ja kun osuu kiviin, niin töpöttää vaikka hammeritea niihin. Älä ihmeessä massaa runkoa millään spräyllä, näyttää idiootilta sen jälkeen. Kilvet saat konttorilta heti, jos niillä on niitä. Mönkijää inssi ei ainakaan meidän tapauksessa halunut ottaa autosta ulos, vaan katsoi runkonumerot, jotka ovat etupäässä kiinni erillisellä kilvellä.
Jos tuossa oli jotain väärin, niin viisaammat korjatkoon.
Korjataan sitten.
Katti löytyy putkistosta noin 10cm:ä ennen äänenvaimenninta.
Kertareissu suolatulla tiellä ja viikon kuluttua kaikki hitsatut rungonsaumat rusehtaa kuin viikonvanhat alushousut.
Runkonumero on stanssattuna oikeanpuoleiseen pitkittäspalkkiin, ja näkyy jäähdyttäjän etupuolella. Toki se löytyy myös siitä alumiinilätkästä, mutta hiukankaan skeptisempi inssi, vaatii sen myös rungosta nähtäväksi.
Viimeksi muokannut Kimi, 02 Touko 2009 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ja jatkokysymys, onko nämä uudet 200tl mallit kahdelle rekisteröity, niinkuin tehopekan sivuilla väittävät?
Ihmetyttää vain pitääkö kyytiläisen olla kääpiö, kun kantavuus näyttäisi edelleen olevan 105kg?
Entä onko nämä 250cc "isoveljet" kaksipaikkaisia, ja vastaukseksi ei riitä että tehopekan kotisivut näin kertovat.
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

Kimi kirjoitti:Entä onko nämä 250cc "isoveljet" kaksipaikkaisia, ja vastaukseksi ei riitä että tehopekan kotisivut näin kertovat.
On, rek. otteessa istuimien lukumääränä 2.
Ja ihan kivasti jaksoi mennä kaksi päälläkin, vaikka tuo eukko onkin hieman heavy duty mallia. :wink:
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Te ketkä ootte jo ottanu vakuutukset ni onko tää 250cc nelipyörä vai mönkijä? Oli hintaeroa kun soittelin vakuutusyhtiöitä läpi sano että nelipyörä on kalliimpi. Ja mitä eroa on nelipyörällä ja mönkijällä?
Hypo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Hypo »

Sano ens kerralla sinne: "Mulla on L7E nelipyörälaite, johon pitäisi saada vakuutus."

Jos ne tyhmää haluu leikkiä niin väännä rautalangasta, eli tuo on se jolla saat oikean vakuutuksen vehkeeseesi. :wink:
Pääsee sitä pienemmälläkin
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Onko noissa joku määräaikaishuolto-ohjelma takuun kannalta?
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

mutta hiukankaan skeptisempi inssi, vaatii sen myös rungosta nähtäväksi.
Ei se vaatinut nähtäväksi tietenkään niitä vehkeitä cossupoika oletti asioita :-D
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

Cossupoika tuossa totesi että kahvasuojat ovat lisävaruste eikä tullut mukana, onko todellakin näin?
Meinaan omastani kahvasuojat kyllä löytyvät..ihan stokkina.. :o
Vastaa Viestiin