Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tilattu, ens viikon lopulla tulee kotiinkuljetus. Sovin että maksan 500 varausmaksun ja loput ku mönkijä on kotipihassa. Näinköhän se munki viripaketti on sama. Mistä erotan onko sopiva vai ei purkamatta eturatasta paljaaks ja vertaamalla? Täytyy varmaan myös se rullakaasu tilata kun joku laittoi linkin aikasemmin täällä..
- Dobermann13
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
- Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Koitin sitä eturatasta ketjulle ja ei sopinut.Ketju taitaa olla 520 eikä 428.Korjatkaa jos olen väärässä.tatu77 kirjoitti:Tilattu, ens viikon lopulla tulee kotiinkuljetus. Sovin että maksan 500 varausmaksun ja loput ku mönkijä on kotipihassa. Näinköhän se munki viripaketti on sama. Mistä erotan onko sopiva vai ei purkamatta eturatasta paljaaks ja vertaamalla? Täytyy varmaan myös se rullakaasu tilata kun joku laittoi linkin aikasemmin täällä..

-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Maksettiin 500€ kaverin kanssa etukäteisvarausmaksua. Erittäin hyvää palvelua Virtaselta, homma hoitui nätisti. Antoi viripaketit ja kypärät kaupanpäälle, kun ostettiin kaksi kerralla. Tosin kaverini hävitti eturattaat johonkintatu77 kirjoitti:Mites toi maksupuoli on hoitunu teillä jotka ootte motolandilta ostanu mönkkärin? Varausmaksu ja sitte loput ku tulee pihaa vai uskaltaako etukätee maksaa koko summan?


-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
cossupoika kirjoitti:Maksettiin 500€ kaverin kanssa etukäteisvarausmaksua. Erittäin hyvää palvelua Virtaselta, homma hoitui nätisti. Antoi viripaketit ja kypärät kaupanpäälle, kun ostettiin kaksi kerralla. Tosin kaverini hävitti eturattaat johonkintatu77 kirjoitti:Mites toi maksupuoli on hoitunu teillä jotka ootte motolandilta ostanu mönkkärin? Varausmaksu ja sitte loput ku tulee pihaa vai uskaltaako etukätee maksaa koko summan?. Onneksi laittoi sentään suuttimet talteen lompakkoon. No offence tyriz
Nyt saa kans ennakkovaraajan etuna Motolandilta kypärän ja viripaketin sekä tingin uudet öljyt viel mukaa. Ja hinta oli se mikä nettimotossa eli halvempi kun sieltä kautta otin yhteyttä. Kotisivuillahan hinta on 100€ enemmän. Meneeköhän muuten päästöistä läpi kun ne suuttimet vaihtaa, miten yleensä vaikuttaa? Ja oliks tässä muuten katalysaattoria? Tuliko kahvasuojat mukaan? Onko tässä rajotettu kierroksia mekaanisesti?
Sitte vähän yleisiä kysymyksiä kun mulla eka mönkijä:
Kuinkas helposti noi rungot lähtee ruostumaa kiinan peleissä? Kannattaako heti uutena vetää putken päälle massa vai onko ihan turhaa hommaa? Miten toi öljyn voitelu jos ajelee kovin kallellaa, toimiiko joka-asennossa missä pysyy pyörillään? Kilvet saa vissii saman tien konttorilta ku menee papereitten kaa sinne? Mistä löytyy stanssattu rungon numero? Löytyyks paremmin virtaavia vapareita vai voiks tähän ees vaihtaa? Mitä öljyä voi käyttää?
Sitte kun tuo peli saapuu loppuviikosta niin mitä kaikkea pitää/kannattaa tehdä ennen ajoa? Oon nyt kahlannu tätä palstaa läpi ja nämä ainakin: Mutterit kiristys ja lukite, heti uudet öljyt sisään, uus tulppa, rasvaa rasvanippoihin, ketjujen rasvaus, aurauskulmat(muutama milli haritusta eteen), renkaiden napojen kiinnityksien tarkistus, sisäänajoa vaihtelevilla kierroksilla.
Tuleeko muuta mieleen kellään?
Viimeksi muokannut tatu77, 02 Touko 2009 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Pariin kysymykseen voin ainakin vastata kokemuksien perusteella. Päästöistä ei kannata huolehtia kolmeen vuoteen, koska eka katsastus on vasta silloin. Kahvasuojat on lisävaruste, joten niitä ei tule mukaan. Saksasta saa kaikkea tilaamalla ja halvalla. Esim. matkustajan jalkatangot, tai se systeemi missä on verkko keskellä jne. Kuvista näkyy kun selaa saksan ebayta.tatu77 kirjoitti:cossupoika kirjoitti:Maksettiin 500€ kaverin kanssa etukäteisvarausmaksua. Erittäin hyvää palvelua Virtaselta, homma hoitui nätisti. Antoi viripaketit ja kypärät kaupanpäälle, kun ostettiin kaksi kerralla. Tosin kaverini hävitti eturattaat johonkintatu77 kirjoitti:Mites toi maksupuoli on hoitunu teillä jotka ootte motolandilta ostanu mönkkärin? Varausmaksu ja sitte loput ku tulee pihaa vai uskaltaako etukätee maksaa koko summan?. Onneksi laittoi sentään suuttimet talteen lompakkoon. No offence tyriz
Nyt saa kans ennakkovaraajan etuna Motolandilta kypärän ja viripaketin sekä tingin uudet öljyt viel mukaa. Ja hinta oli se mikä nettimotossa eli halvempi kun sieltä kautta otin yhteyttä. Kotisivuillahan hinta on 100€ enemmän. Meneeköhän muuten päästöistä läpi kun ne suuttimet vaihtaa, miten yleensä vaikuttaa? Ja oliks tässä muuten katalysaattoria? Tuliko kahvasuojat mukaan?
Sitte vähän yleisiä kysymyksiä kun mulla eka mönkijä:
Kuinkas helposti noi rungot lähtee ruostumaa kiinan peleissä? Kannattaako heti uutena vetää putken päälle massa vai onko ihan turhaa hommaa? Miten toi öljyn voitelu jos ajelee kovin kallellaa, toimiiko joka-asennossa missä pysyy pyörillään? Kilvet saa vissii saman tien konttorilta ku menee papereitten kaa sinne? Mistä löytyy stanssattu rungon numero? Löytyyks paremmin virtaavia vapareita vai voiks tähän ees vaihtaa? Mitä öljyä voi käyttää?
Sitte kun tuo peli saapuu loppuviikosta niin mitä kaikkea pitää/kannattaa tehdä ennen ajoa? Oon nyt kahlannu tätä palstaa läpi ja nämä ainakin: Mutterit kiristys ja lukite, heti uudet öljyt sisään, uus tulppa, rasvaa rasvanippoihin, ketjujen rasvaus, aurauskulmat(muutama milli haritusta eteen), renkaiden napojen kiinnityksien tarkistus, sisäänajoa vaihtelevilla kierroksilla.
Tuleeko muuta mieleen kellään?
Öljyt, kiristys, tulppa. Siinä ainakin kolme hyvää lähtöä, millä saa vähän lisäikää bashaniin. Ainakin ekat 100km jos yrität olla ajamatta "täysiä", niin hyvin jaksaa pelaa tulevaisuudessakin. Putkessa ei ole kattia. Rungot ei mun mielestä ruostu helposti, jos vaan jaksaa pestä kovan kurarallin jälkeen. Ja ne kohdat mistä lähtee maalia jos ja kun osuu kiviin, niin töpöttää vaikka hammeritea niihin. Älä ihmeessä massaa runkoa millään spräyllä, näyttää idiootilta sen jälkeen. Kilvet saat konttorilta heti, jos niillä on niitä. Mönkijää inssi ei ainakaan meidän tapauksessa halunut ottaa autosta ulos, vaan katsoi runkonumerot, jotka ovat etupäässä kiinni erillisellä kilvellä.
Jos tuossa oli jotain väärin, niin viisaammat korjatkoon.
-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Eli mönkkäri pitää olla mukana kun hakee kilvet?
- Dobermann13
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
- Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mä vein paperit vaan konttorille ja tein samalla vakuutuksen siellä.Kilven sain heti mukaan.tatu77 kirjoitti:Eli mönkkäri pitää olla mukana kun hakee kilvet?
Ne öljyt kannattaa todellakin vaihtaa heti

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Korjataan sitten.cossupoika kirjoitti: Putkessa ei ole kattia. Rungot ei mun mielestä ruostu helposti, jos vaan jaksaa pestä kovan kurarallin jälkeen. Ja ne kohdat mistä lähtee maalia jos ja kun osuu kiviin, niin töpöttää vaikka hammeritea niihin. Älä ihmeessä massaa runkoa millään spräyllä, näyttää idiootilta sen jälkeen. Kilvet saat konttorilta heti, jos niillä on niitä. Mönkijää inssi ei ainakaan meidän tapauksessa halunut ottaa autosta ulos, vaan katsoi runkonumerot, jotka ovat etupäässä kiinni erillisellä kilvellä.
Jos tuossa oli jotain väärin, niin viisaammat korjatkoon.
Katti löytyy putkistosta noin 10cm:ä ennen äänenvaimenninta.
Kertareissu suolatulla tiellä ja viikon kuluttua kaikki hitsatut rungonsaumat rusehtaa kuin viikonvanhat alushousut.
Runkonumero on stanssattuna oikeanpuoleiseen pitkittäspalkkiin, ja näkyy jäähdyttäjän etupuolella. Toki se löytyy myös siitä alumiinilätkästä, mutta hiukankaan skeptisempi inssi, vaatii sen myös rungosta nähtäväksi.
Viimeksi muokannut Kimi, 02 Touko 2009 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ja jatkokysymys, onko nämä uudet 200tl mallit kahdelle rekisteröity, niinkuin tehopekan sivuilla väittävät?
Ihmetyttää vain pitääkö kyytiläisen olla kääpiö, kun kantavuus näyttäisi edelleen olevan 105kg?
Entä onko nämä 250cc "isoveljet" kaksipaikkaisia, ja vastaukseksi ei riitä että tehopekan kotisivut näin kertovat.
Ihmetyttää vain pitääkö kyytiläisen olla kääpiö, kun kantavuus näyttäisi edelleen olevan 105kg?
Entä onko nämä 250cc "isoveljet" kaksipaikkaisia, ja vastaukseksi ei riitä että tehopekan kotisivut näin kertovat.
- Näätämö
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
- Mönkijä:: Bashan 250-11b
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
On, rek. otteessa istuimien lukumääränä 2.Kimi kirjoitti:Entä onko nämä 250cc "isoveljet" kaksipaikkaisia, ja vastaukseksi ei riitä että tehopekan kotisivut näin kertovat.
Ja ihan kivasti jaksoi mennä kaksi päälläkin, vaikka tuo eukko onkin hieman heavy duty mallia.

-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Te ketkä ootte jo ottanu vakuutukset ni onko tää 250cc nelipyörä vai mönkijä? Oli hintaeroa kun soittelin vakuutusyhtiöitä läpi sano että nelipyörä on kalliimpi. Ja mitä eroa on nelipyörällä ja mönkijällä?
-
- 6WD
- Viestit: 382
- Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
- Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Sano ens kerralla sinne: "Mulla on L7E nelipyörälaite, johon pitäisi saada vakuutus."
Jos ne tyhmää haluu leikkiä niin väännä rautalangasta, eli tuo on se jolla saat oikean vakuutuksen vehkeeseesi.
Jos ne tyhmää haluu leikkiä niin väännä rautalangasta, eli tuo on se jolla saat oikean vakuutuksen vehkeeseesi.

Pääsee sitä pienemmälläkin
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Onko noissa joku määräaikaishuolto-ohjelma takuun kannalta?
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ei se vaatinut nähtäväksi tietenkään niitä vehkeitä cossupoika oletti asioitamutta hiukankaan skeptisempi inssi, vaatii sen myös rungosta nähtäväksi.

- Näätämö
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
- Mönkijä:: Bashan 250-11b
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Cossupoika tuossa totesi että kahvasuojat ovat lisävaruste eikä tullut mukana, onko todellakin näin?
Meinaan omastani kahvasuojat kyllä löytyvät..ihan stokkina..
Meinaan omastani kahvasuojat kyllä löytyvät..ihan stokkina..
