flektit...

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
edviina
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Heinä 2007 17:51
Mönkijä:: BomberCat
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja edviina »

PK kirjoitti:
Uno_mas kirjoitti:Hieman haistettavissa sarkasmia X-Racen kommentissa. :lol: :lol: :lol:
Niinpä. :lol:
Jos ei tajua asentaa sitä flektiä oikein päin, niin saattais olla parempi, ettei koske koko vehkeeseen... :wink:
Eipä kaikkia flektejä voi asentaa kahdella tavalla ja on olemassa flektejä jotka tulee syylärin etupuolelle ja ovat silloin pughaltavia ja kaikki ei oo välttämättä käyny amiksen autopuolta. Monesti kun liikeestä menee ostamaan jotain flektiä (siis ei mihinkään tiettyyn merkkiseen autoon mönkijään) niin ainakin täälläpäin kysyy et puhaltava vai imevä kun kaikkia ei tosiaankaan voi laittaakummin päin tahansa. Sen takia ajattelin jakaa tiedon myös muidenkin kanssa, mut ku tällä sivustolla kaikki tuntuu olevan niin saatanan näsäviisaita ja joka ikiseen kysymykseen vastus on et "käytä hakua".
santtu^
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Kesä 2008 19:03
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu^ »

mulla riittää että pyöräyttää flektistä ku laittaa käymään ni rupee pyörii
ja pyörii kunnens sammuttaa mönkkärin
ja auton asentajana en paljo jaksa duunin jälkeen moottori härveleihin
koskee et ei oo paljo tullu viriteltyy mitään
mut pitää kattoo ku tos alkaa loma ens viikol
ni jos sit jaksais perehtyy kysiseen comanchen vessaan :P
edviina
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 13 Heinä 2007 17:51
Mönkijä:: BomberCat
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja edviina »

Nyt omaan laitettu go cart autosta otettu flekti. Kooltaan suunnilleen tuplaten isompi kuin vakio, aika samankokoinen syylärin kanssa. Nyt moottorikin käy huomattavasti viilempänä kun tehokkaasti puhaltaa myös koneen suuntaan :D
mörö66
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Kesä 2007 18:14
Paikkakunta: Tahko Vuori

Viesti Kirjoittaja mörö66 »

Motonetissä on ns.tarvike flektejä autokäyttöön.Muistaakseni pienimmän halkaisia oli 22cm.Löytyy puhalluksella ja "imevää" versiota.
On meinaan itsellänikin tuulettimien vaihto edessä.Kerran jo vaihdettu ja taas saa vaihtaa.
Comanche
200ST-7
mörö66
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Kesä 2007 18:14
Paikkakunta: Tahko Vuori

Viesti Kirjoittaja mörö66 »

Noniin nyt tuli vaihdettua flekti kömpiään.
Eli Motonetin tarvike hyllystä löytyy hintaan 49,90.
Halkasia on 23cm ja virrankulutus on 3A.
Tuotekoodi on kuitissa 48-0950 ja puhallus voimaa riittää.
Comanche
200ST-7
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

edviina kirjoitti: Eipä kaikkia flektejä voi asentaa kahdella tavalla ja on olemassa flektejä jotka tulee syylärin etupuolelle ja ovat silloin pughaltavia ja kaikki ei oo välttämättä käyny amiksen autopuolta. Monesti kun liikeestä menee ostamaan jotain flektiä (siis ei mihinkään tiettyyn merkkiseen autoon mönkijään) niin ainakin täälläpäin kysyy et puhaltava vai imevä kun kaikkia ei tosiaankaan voi laittaakummin päin tahansa. Sen takia ajattelin jakaa tiedon myös muidenkin kanssa, mut ku tällä sivustolla kaikki tuntuu olevan niin saatanan näsäviisaita ja joka ikiseen kysymykseen vastus on et "käytä hakua".
Tässä on tähän mennessä ollut puhe lähinnä laitetuulettimista, jotka voi ihan yhtä hyvin asentaa kummin perin vain.
mörö66 kirjoitti:Noniin nyt tuli vaihdettua flekti kömpiään.
Eli Motonetin tarvike hyllystä löytyy hintaan 49,90.
Halkasia on 23cm ja virrankulutus on 3A.
Tuotekoodi on kuitissa 48-0950 ja puhallus voimaa riittää.
Kummalle puolelle syyläriä tämä tulee?
mörö66
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Kesä 2007 18:14
Paikkakunta: Tahko Vuori

Viesti Kirjoittaja mörö66 »

Flekti tulee syylärin etupuolelle.
Eli puhaltava versio.
Mahtuu nippa nappa paikoilleen.
Syyläri vain pitää siirtää noin 5mm taaksepäin ja se onnistuu näppärästi
prikoilla.
Puhallusta on ihan törkeen paljon.
Comanche
200ST-7
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kertokaas miten orkkis flektin pitäisi toimia(siis sillon kun se toimii), eli millon alkaa puhaltamaan jne ilman mitään antureita ?
vai onko näissä vakiona jtn lämpöantureita?missä?
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

luultavasti on lämpötila-anturi jossakin flektin kuoressa. Pitää katsoa ennen kuin nakkaan roskiin tuon rupellin.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Jos 200-kuutioisesta on kyse, kuuluu kiinalaisten jäljiltä propellin pyöriä aina, kun kone käy.
hyseri
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Elo 2008 01:17

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja hyseri »

X-Race kirjoitti:Jos 200-kuutioisesta on kyse, kuuluu kiinalaisten jäljiltä propellin pyöriä aina, kun kone käy.
Yhdyn tähän. Näin ainakin minulla tekee.
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

no on vehkeitä jos koko ajan päällä pitäisi olla :) harvoin tarvii flektiä niin turhaahan se vie virtaa kun kerta koko ajan hurisee.

Pitänee viritellä jonkin näköinen "mikälie" sinne joka alkaa johtamaan kun tarpeeksi kiuas lämpenee..

Milloinhan tämän "mikälien" pitäisi alkaa päästämään sähköä läpi? 80c? lämmöt yleensä 60c, lämpimällä kelillä 80c, ja max on ollut jotain 115c.

mikälie=termistori? komponetti, jossa resistanssi pienenee lämmetessä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Flektihän tosiaan pyörii aina, paitsi että repäisin sen pois jo alkukilometreillä, kun hajosi.
Lämpömittarin asennuksen jälkeen, huomasin että en moista edes kaipaa. Lämmöt keikkuu 40:n ja 70:n asteen välillä ajaessa ja kerran on lämmöt noussut yli 90:n asteen. Silloinkin seisoin iltapäiväruuhkassa jumissa n.30min ja taisi olla viimekesän ainoa hellepäivä.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Sitä aavistelinkin että pyörii koko ajan kun moottori käy..talvi meni ilman flektiä/lämpömittaria mutta nyt aattelin laittaa ropellin toimintaan..
tuntuu että lämpenee liika kuumaks ku hissukseen möyrii metässä jolloin flekti olis tarpeellinen eli tökkään piuhat yhteen manuaalisesti kun siltä tuntuu..

ALKAA ROPAUSINTO MUTTERILINKOON HILJALLEEN HIIPUA :twisted:
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: flektit...

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

yaguza kirjoitti:Sitä aavistelinkin että pyörii koko ajan kun moottori käy..talvi meni ilman flektiä/lämpömittaria mutta nyt aattelin laittaa ropellin toimintaan..
tuntuu että lämpenee liika kuumaks ku hissukseen möyrii metässä jolloin flekti olis tarpeellinen eli tökkään piuhat yhteen manuaalisesti kun siltä tuntuu..

ALKAA ROPAUSINTO MUTTERILINKOON HILJALLEEN HIIPUA :twisted:

Silloin ku alkaa kone huokumaan lämpöä jalkoihin (toppahousut jalassa) niin silloin kannattee sammuttaa kone tai laittaa flekti päälle, yleensä kun rupeaa lämpöä hohkamaan niin mittari näyttää n.110c.

En tiedä sitte saisko tuota konetta sammuttaa noin kuumana, mutta mikäpä muukaan siihen auttaa jos ei ole mahdollisuutta lähteä viilentämään konetta maantiellä ja flekti on kökkönä.
Vastaa Viestiin