Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Nonii nyt onkin jo rotiskoa katseltu tarpeeksi. Aluksi nuo hirveät tarrat halvattuun, sitten kilpeä kiinni JA heti ilmeni ensimmäinen ongelma. Kilpiteline rakennettu ihan päin helvettiä, joutuu tekemään uudet reiät telineeseen kilpeä varten. Sitten toinen, aloinpa starttaamaan peliä, kas kummaa eipä starttaa hyvä jos edes lupailee.
Ja kyllä, bensahana auki, tulppaan tulee kipinää, bensaa koneessa. Tiedä sitten onko tuo noin halvatun hankala saada ihan uutukaista konetta käyntiin. Akkukin alkoi jo lopussa sanomaan sopimuksiaan irti. Noh, huomenna uusi päivä ja uudet kujeet.
Ja kyllä, bensahana auki, tulppaan tulee kipinää, bensaa koneessa. Tiedä sitten onko tuo noin halvatun hankala saada ihan uutukaista konetta käyntiin. Akkukin alkoi jo lopussa sanomaan sopimuksiaan irti. Noh, huomenna uusi päivä ja uudet kujeet.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
- Näätämö
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
- Mönkijä:: Bashan 250-11b
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Nyt on 120 pääsuutin paikoillaan ja uudet mittaukset, herättää ajatuksia...Näätämö kirjoitti:Tänään tuli jälleen testailtua kiihtyvyyksiä armottomaan vastatuuleen. Sama paikka samat metodit.
Eli neula pykälän ylempänä, vaimentimesta rajotin poistettu ja vakio pääsuuttimella.
0-10 km/h: 0.5s
0-20 km/h: 1.1s
0-30 km/h: 1.7s
0-40 km/h: 2.6s
0-50 km/h: 4.0s
0-60 km/h: 5.7s
0-70 km/h: 8.2s
0-80 km/h: 11.6s
0-100m 7.9s
0-200m 12.5s
0-300m 16.8s

Onko suutin liian iso vai mikä ahdistaa? Jatketaan harjotuksia...
0-10 km/h: 0,6 s
0-20 km/h: 1,3 s
0-30 km/h: 2,0 s
0-40 km/h: 2,8 s
0-50 km/h: 4,1 s
0-60 km/h: 6,0 s
0-70 km/h: 8,4 s
0-80 km/h: 12,3 s
0-100 m: 7,8 s
0-200 m: 12,5 s
- Dobermann13
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
- Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Nyt on 120 pääsuutin paikoillaan ja uudet mittaukset, herättää ajatuksia... 
Onko suutin liian iso vai mikä ahdistaa? Jatketaan harjotuksia...
Perkule piti huomenna pistää toi 120 suutin mutta taidanki jättää vanhan paikalle jos tulokset huononi sillä
Hyvä että pistit noi tulokset

Onko suutin liian iso vai mikä ahdistaa? Jatketaan harjotuksia...
Perkule piti huomenna pistää toi 120 suutin mutta taidanki jättää vanhan paikalle jos tulokset huononi sillä

Hyvä että pistit noi tulokset

- Näätämö
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
- Mönkijä:: Bashan 250-11b
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Vääntöä kyllä tuntui tulevan reippahasti tuolla suuttimen vaihdolla vaikka tulokset sanoivat muuta.
Kun muuta en keksinyt niin suolestin ilmanputsarin pois kotelostaan, neula niin ylös kun sai ja taas testaileen:
0-10 km/h: 0,4 s
0-20 km/h: 0,9 s
0-30 km/h: 1,6 s
0-40 km/h: 2,5 s
0-50 km/h: 3,7 s
0-60 km/h: 5,6 s
0-70 km/h: 8,7 s
0-100 m: 7,7 s
0-200 m: 12,6 s
Kovasti taitaa olla hengitysongelmia moottoriparalla, tuon vakioputken liitokset on tehty niin päin #%""&! kun voi vaan olla.
Imukurkun ja kannen liitoksessa oli melkoinen pykälä, pakopuolta en ole vielä katsonut.
Kokeilin vielä kuinka neulan laskeminen vaikuttaa ja se kyllä hukkasi kaiken väännön.
Tosiaan tuon suuttimen vaihdon jälkeen meinasin keulia tuon rotiskon muutaman kerran ympäri kun testaisin lähtöjä asfaltilta, kyllä se suutin sinne jotain teki.
Bensahanan ja suodattimen kyllä joutui poistamaan, tyhjeni suodatin melko hätäsesti pitkissä kiihdytyksissä.

Tämän päivän taistelu on ohi mutta sota jatkuu
Kun muuta en keksinyt niin suolestin ilmanputsarin pois kotelostaan, neula niin ylös kun sai ja taas testaileen:
0-10 km/h: 0,4 s
0-20 km/h: 0,9 s
0-30 km/h: 1,6 s
0-40 km/h: 2,5 s
0-50 km/h: 3,7 s
0-60 km/h: 5,6 s
0-70 km/h: 8,7 s
0-100 m: 7,7 s
0-200 m: 12,6 s
Kovasti taitaa olla hengitysongelmia moottoriparalla, tuon vakioputken liitokset on tehty niin päin #%""&! kun voi vaan olla.
Imukurkun ja kannen liitoksessa oli melkoinen pykälä, pakopuolta en ole vielä katsonut.
Kokeilin vielä kuinka neulan laskeminen vaikuttaa ja se kyllä hukkasi kaiken väännön.
Tosiaan tuon suuttimen vaihdon jälkeen meinasin keulia tuon rotiskon muutaman kerran ympäri kun testaisin lähtöjä asfaltilta, kyllä se suutin sinne jotain teki.

Bensahanan ja suodattimen kyllä joutui poistamaan, tyhjeni suodatin melko hätäsesti pitkissä kiihdytyksissä.

Tämän päivän taistelu on ohi mutta sota jatkuu

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tuota on pikkuisen vaikea uskoa, ei millään pahalla.Näätämö kirjoitti: Tosiaan tuon suuttimen vaihdon jälkeen meinasin keulia tuon rotiskon muutaman kerran ympäri kun testaisin lähtöjä asfaltilta, kyllä se suutin sinne jotain teki.![]()
Oma 200tl Comanche ei ole nostanut etutassujaan vapaaehtoisesti, edes 285 leveillä katukumeilla ja tiuhemmilla välityksillä. Ainoa keino saada tuo oma häkkyrä keulimaan, on seistä tarakalla ja kiskoa tangosta kuin viimeistä päivää, samalla kun lipsauttaa kytkimen näppösistä.. Siis nuo 285 leveet renkaat suti kyllä tyhjää, mutta ei se keulimaan suostunut.
PS: Koitan huomenna muistaa ottaa gps lutikan autosta mukaan, niin saan minäkin nuo telemetriat tallennettua.
- Näätämö
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
- Mönkijä:: Bashan 250-11b
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tuon selvityksen jälkeen en ihmettele miksi tuo keuliminen tuntuu niin mahdottomalta.Kimi kirjoitti:Tuota on pikkuisen vaikea uskoa, ei millään pahalla.
Oma 200tl Comanche ei ole nostanut etutassujaan vapaaehtoisesti, edes 285 leveillä katukumeilla ja tiuhemmilla välityksillä. Ainoa keino saada tuo oma häkkyrä keulimaan, on seistä tarakalla ja kiskoa tangosta kuin viimeistä päivää, samalla kun lipsauttaa kytkimen näppösistä.. Siis nuo 285 leveet renkaat suti kyllä tyhjää, mutta ei se keulimaan suostunut.

Mutta niin se vaan tekee, eikä tarvitse istua takaraudalla tahi repiä tangosta.
Tarvii yrittää ottaa jotain videopätkää ettei jotkut menetä yöuniaan tai "tietty henkilö" naura itseään hengiltä kun lukee näitä minun sepustuksia..

Juu ehdottomasti muistakin laitteista gepsimittauksia, saadaan jotain vertailtavaa.
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tänään sitten uutta tulppaa ja öljyä koneeseen, laitan myös akun lataukseen. Sitten uusi yritys starttaamisen kanssa. On se vaan hieno peli ulkoisesti, huhuh 

Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tuli sitten soiteltua vakuutusyhtiöihin noista vakuutuksista. Pohjolassa liikennevakuutus 300€ tasan vuodessa. Jokainen yhtiö perusteli hintojen nostoa kasvaneilla liikenneonnettomuuksilla mönkijäluokassa.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
ilmeisesti sitten "vanhoille" asiakkaille eivät nosta kun päinvastoin lasku tipahti edellisestä vuodesta. pohjolassa ja tapiolassa taitaa muutenkin olla sika hinnat näissä mönkkäreissä..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Niin, pahahan noista on mennä sanomaan, itse asun pääkaupunkiseudulla joten tiedä sitten onko sillä merkitystä vakuutuksen hintaan. Noh, menkööt nyt tuolla Pohjolassa.Esim. monihan on täälläkin maininnut, että Pohjola olisi edullinen paikka mönkijän vakuuttamiseen. Omalla kohdallani se oli kuitenkin lähes tuplaten kalliimpi kuin Lähivakuutus.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tapiola 289€ (täti sanoi suoraan jo aluksi, että heillä kallista mönkkäreille).
Pohjola 245€
Fennia 207€
Lähivakuutus 143€
Tuossa saldoa viime elokuulta Savonlinnasta, kun kävin 250cc Kinroadiin kyselemässä vakuutusta.
Pohjola 245€
Fennia 207€
Lähivakuutus 143€
Tuossa saldoa viime elokuulta Savonlinnasta, kun kävin 250cc Kinroadiin kyselemässä vakuutusta.
Kinroad XT250ATV-C
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Viime vuosi juurinkin meni edullisemmin. Nyt on paljon kalliimpaa. Johtuen edelleenkin noista liikenneonnettomuuksista.
Siis ei helve**i että menee hermo, Bashan ollut pihassa nyt 2 päivää ja 0 km ajettuna. EI STARTTAA!!!!!!
Helv***i sentään että riepoo, mäkistarttia ja kaikkea kokeiltu, tulppaan tulee kipinä jne, tosin tulppa on kiinalaista paskaa jota ei edes ammattilaiset tunnista.
Siis ei helve**i että menee hermo, Bashan ollut pihassa nyt 2 päivää ja 0 km ajettuna. EI STARTTAA!!!!!!
Helv***i sentään että riepoo, mäkistarttia ja kaikkea kokeiltu, tulppaan tulee kipinä jne, tosin tulppa on kiinalaista paskaa jota ei edes ammattilaiset tunnista.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
- Dobermann13
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
- Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Lyökö starti edes päälle? Tyhmä muistuttaa mutta kai muistat painaa jompaa kumpaa jarrua kun starttaat,tappokytkin pois päältä(meikäläisellä jäi pohjaan aluksi ja ihmetteli että joko hajosJared85 kirjoitti:Viime vuosi juurinkin meni edullisemmin. Nyt on paljon kalliimpaa. Johtuen edelleenkin noista liikenneonnettomuuksista.
Siis ei helve**i että menee hermo, Bashan ollut pihassa nyt 2 päivää ja 0 km ajettuna. EI STARTTAA!!!!!!
Helv***i sentään että riepoo, mäkistarttia ja kaikkea kokeiltu, tulppaan tulee kipinä jne, tosin tulppa on kiinalaista paskaa jota ei edes ammattilaiset tunnista.


-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Syvät pahoitteluni, olinpa todella todella typerä. En edes kehtaa kertoa vikaa miksi ei startannut, mutta nyt kävin uudella 10km lenkillä kyseisellä pelillä, mukavasti otti 70 km/h ja täristi jonkun verran, ei kuitenkaan pahasti. Muutenkin tuo uusi malli tuntuu aika hyvältä. On rasvanipat ja paranneltua moni muukin.
Hehe, tuosta tulpasta. Hyvin kyllä kipinää antoi nyt ja muutenkin, mutta vein kyseisen tulpan Motonettiin, jossa eivät todellakaan löytäneet vastaavaa kyseiselle tulpalle, noh voi olla kyllä nuoressa myyjässäkin hieman kokemattomuutta, mutta huomennaa uutta katsomaan, öljytkin on jo hommattu ja niiden vaihto tulee kohtapuoliin kunhan on hetken rallattanut noilla öljyillä.
Hehe, tuosta tulpasta. Hyvin kyllä kipinää antoi nyt ja muutenkin, mutta vein kyseisen tulpan Motonettiin, jossa eivät todellakaan löytäneet vastaavaa kyseiselle tulpalle, noh voi olla kyllä nuoressa myyjässäkin hieman kokemattomuutta, mutta huomennaa uutta katsomaan, öljytkin on jo hommattu ja niiden vaihto tulee kohtapuoliin kunhan on hetken rallattanut noilla öljyillä.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
NGK'n DR8E kirjaimet ja numeron sisältävät tulpat pitäis käydä, esim. DPR8EA-9 tai DR8EA jotka jo mainittu keskustelussa.