kerppo kirjoitti:jankemp kirjoitti:Sitten vielä noista renkaista, oon nyt koittanu monia eri rengaspaineita ja ei tunnu oikeen löytyvän hyviä, jotta pysyisi tiellä 80 vauhdissa

saati sitten huiput 97km/h vauhdissa sai oikein tosissaan kammeta sarvista että pysyi tiellä

joten mistä eteen uudet katurenkaat?
Kait oot kattonu auraus kulmat oikein? ~3mm ulospäin aurausta niin hyvä tulee. Mulla pystyy ajamaan huoletta 95km/h vaikka yhdellä kädellä. Muistutan vielä että kumit ovat hieman soikeat ja isoa nyppylä kuviota joten pienet paineet on valttia. Mulla paineet 0.4-0.45 baria.
Sitten mulla olisi ongelma jos joku osaisi neuvoa.
Ketjut on löystyneet sen verta paljon että pitävät melkosta mekkalaa heiluessaan löysänä. Voiko noita ketjuja jotenkin kiristää vai pitääkö hommata isompi rulla siihen mikä pyörii ketjuja vasten? se jousi hässäkkä...
Maantiemalliin aurauskulmat haritukselle? Enpä suosittele, kokeile vaikka itse, jos aurauskulmat on harituksella, niin painonsiirto suuntaan/jos toiseen aiheuttaa tahattoman kaistaltaposistumisen. Mieluiten lähelle nollaa tai aavistuksen aurauksen puolelle, niin ei tule ruumiita kun vauhti nousee yli kaupunkinopeuden.
Ja nuo alkuperäiset kiinankumit, pistä nyt muutamaksi päiväksi vaikkapa kaksi kiloa painetta niihin, niin venyvät siihen muotoon, missä ne on olleet, ennenkuin joku keksi laittaa ne mönkyn alle muokkautumaan kuukausiksi, tyhjänä!
Ja tuo ketjunkiristys, ohjeita uusavuttomille/kädettömille/aivottomille/lukutaidottomille/ ja hakua vierastaville varmaan jo jokunen, mutta menköön nyt kerran vielä. Taka-akselin kiinnikepantojen mutterit löysäten ja taka hammasrattaan reiästä ruuvimeisseli/tahi joku muu sopiva teräsesine lukitsemaan perämurikan rattaaseen, ja ei kun työntämään kulkinetta eteen/taaksepäin vastaavasti ketjut löystyy/kiristyy.