Kestäähän ne ja pystyy ajamaan. Tuolla konstilla ei tietenkään saa kaikista kiinankumeista moitteettomia, mutta omat takarenkaat lopetti pompottamisen, etuset taas ei.tatu77 kirjoitti:Kestääkö noi renkaat jos laittaa 2bar painetta? Voiks sellasilla paineilla samalla ajaa vai pitääks olla levossa pari päivää? En kyllä viitsisi ostaa uusia kumeja jos kotikonstein saa pomputtamisen ja vatkaamisen loppumaan.Kimi kirjoitti:Ja nuo alkuperäiset kiinankumit, pistä nyt muutamaksi päiväksi vaikkapa kaksi kiloa painetta niihin, niin venyvät siihen muotoon, missä ne on olleet, ennenkuin joku keksi laittaa ne mönkyn alle muokkautumaan kuukausiksi, tyhjänä!
Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
kiitoksia neuvoista, tosiaan aurauskulmat oli päin per***tä.. säädin ja muuttui huomattavaksi paremmaksi. tällä hetkel renkaissa pari päivää 2 bar paineet, saas nähä paraneeko vielä. Ja renkaat ilmassa en oo ehtiny vielä vanteita kiristämää, jospa sunnuntaina pajalle menisi säätämään. Jos vaan kiinnostus riittää niin putkiston(alkukäyrä saa jäädä) teen uusiksi.. takapönttö peilirosterista, tulee pikkasen komeampi kun tuo linnunpönttö. Myös muita parannuksia tiedossa kun on pelit ja vehkeet cnc levytyökeskuksista sorveihin 

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Käväise sitä ennen lähimmässä rautakaupassa hakemassa 8kpl jatkomuttereita "sellaisia millä jatketaan kierretankoa", ja kun pääset pajalle niin viistät smirgelillä tai vaikka rälläkällä jatkomuttereihin kartiot päihin. Sitten ei tarvitse enään kiristellä etusia ilmassa.jankemp kirjoitti: Ja renkaat ilmassa en oo ehtiny vielä vanteita kiristämää, jospa sunnuntaina pajalle menisi säätämään.

-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Millasilla tyhjäkäynneillä porukka on konetta pitäny? kirjassa sanotaa 1400-1600. Mulla ollu 2000 ja tuntuu huonosti käynnistyvän kylmänä. Täytyy varmaa pienentää
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Käväise sitä ennen lähimmässä rautakaupassa hakemassa 8kpl jatkomuttereita "sellaisia millä jatketaan kierretankoa", ja kun pääset pajalle niin viistät smirgelillä tai vaikka rälläkällä jatkomuttereihin kartiot päihin. Sitten ei tarvitse enään kiristellä etusia ilmassa.
[/quote]
ei hullumpi idea, täytyypi sorvilla tehdä kartiomutterit
ja tyhjäkäynti pyörii mulla siinä 1500-1600 välissä. Kylmänä käynnistyy mulla ainaki hyvin.

ei hullumpi idea, täytyypi sorvilla tehdä kartiomutterit

ja tyhjäkäynti pyörii mulla siinä 1500-1600 välissä. Kylmänä käynnistyy mulla ainaki hyvin.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mulla pyörii tyhjäkäynti ~2000 kiekkaa.
Käynnistyy kylmänä tosi hyvin lämpimänä sama juttu.
Käynnistyy kylmänä tosi hyvin lämpimänä sama juttu.
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Noniin, nyt on kaikki rasvanipat vaihdettu, paitsi se takahaarukan. Kyllä täytyy sanoa, että nuo kiinanpojjaan nipat oli kyl paskaa isolla P:eellä. Yks katkes, mutta sama juttu kuin edellisessä, postin jämät siihen tarkotetulla patentilla ja homma hoitui. Motonetin nipat ainakin oli vakuttavia, eivätkä murtuneet kannoistaan niinkuin kiinanipat. Hyvä esimerkki oli, kun kiinanipoihin ei uponnut millään 7mm hylsy, mutta motonetin versioihin taas ihan normaalisti. Täytyy viritellä vielä joku työkalu, että saa sen takarungon nipan pois, ilman vaaraa, että se menisi paskaksi. Jos se menee paskaksi, niin sitten tulee pesämäinen homma.
Eikös niin, että tuossa on 9 rasvanipaa kaikenkaikkiaan? Ainakaan muita ei löytynyt, vaikka miten etsi?
Mitä tyhjäkäyntiin tulee, niin mulla käy 1600-1700 välillä ja lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana.
Eikös niin, että tuossa on 9 rasvanipaa kaikenkaikkiaan? Ainakaan muita ei löytynyt, vaikka miten etsi?
Mitä tyhjäkäyntiin tulee, niin mulla käy 1600-1700 välillä ja lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
10 rasvanippaa löytyy. 8 edessä ja 2 takana.
-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ne molemmat takana irtos ihan kiintoavaimella, lenkki ei välttämättä mee mut se toinen pää sopii paremmin. Vaihoin ne molemmat uusii, toisee 90" kulmalla ja toinen suora. Ei saanu prässillä toisee rasvaa ollenkaa ennen ku vaihoin sen.kerppo kirjoitti:10 rasvanippaa löytyy. 8 edessä ja 2 takana.
- Näätämö
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
- Mönkijä:: Bashan 250-11b
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Melko tasan 500km kesti kiinanpoikien "laakerit" edessä. Nooh, SKF:ää tilalle ja taas mennään. 

-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Voisko joku kokeilla omasta 250cc bashanista heiluuko muilla koko takajarrusylinteri?
Tää levy näyttäs heiluvan taka-akselin ympärillä: osanro kirjan mukaan missä jarrusylkkä on kiinni sivulla 60 on 243017-002
Ostin Biltemasta kartiosuodattimen http://www.biltema.fi/ Tuotenro 82261 ja kun avasin mönkkärin suodattimen kotelon niin siellähän on jo kartiosuodin ja vielä paljon isompi kooltaan mikä toi uus oli. Kannattaako vaihtaa?
Kysyin muuten kuluttajaneuvonnasta kuuluuko takuuseen renkaiden soikeus ja kuuluuhan ne oli vastaus. Tuntuu vaan typerältä ostaa uudet renkaat vain siksi että uuden mönkijän alla olevilla ei voi ajaa. Motolandilla Virtanen sanoi että takuu ei korvaa renkaita, bullshittiä. Taidan soittaa ja kysellä uusia kumeja.
Tää levy näyttäs heiluvan taka-akselin ympärillä: osanro kirjan mukaan missä jarrusylkkä on kiinni sivulla 60 on 243017-002
Ostin Biltemasta kartiosuodattimen http://www.biltema.fi/ Tuotenro 82261 ja kun avasin mönkkärin suodattimen kotelon niin siellähän on jo kartiosuodin ja vielä paljon isompi kooltaan mikä toi uus oli. Kannattaako vaihtaa?
Kysyin muuten kuluttajaneuvonnasta kuuluuko takuuseen renkaiden soikeus ja kuuluuhan ne oli vastaus. Tuntuu vaan typerältä ostaa uudet renkaat vain siksi että uuden mönkijän alla olevilla ei voi ajaa. Motolandilla Virtanen sanoi että takuu ei korvaa renkaita, bullshittiä. Taidan soittaa ja kysellä uusia kumeja.
-
- 6WD
- Viestit: 382
- Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
- Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Joo se Virtanen puhuu mitä haluaa... "3-vaihteen tyhjää lyöminen kuuluu ominaisuuksiin ,ei se mikään vika ole...." 

Pääsee sitä pienemmälläkin
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Joo, varsinkin Virtasella on se läppä että kahvasuojat ei kuulu mukaan vaan ovat lisävaruste. Muilla taas tulevat mukaan automaattisesti.
Ei se nyt ihan näinkään mene. Vähän sama ku esim. volvoliikkeessä poistavat peilit autosta ja sanovat että nää on lisävaruste
Ei se nyt ihan näinkään mene. Vähän sama ku esim. volvoliikkeessä poistavat peilit autosta ja sanovat että nää on lisävaruste

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Näätämö joko sait uuden takaiskarin? vai vieläkö ne koittaa vakuutella että on pelkkä jousi?
Tatu77 kerro sitten mitä sanovat motolandissa jos kysyt uusia kumeja soikeitten tilalle.
Tatu77 kerro sitten mitä sanovat motolandissa jos kysyt uusia kumeja soikeitten tilalle.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mulle vastas kans virtanen sähköpostiin että käsisuojat lisävaruste. 100euroa rahteineen pyysi niistä ja jalkaverkoista. tiedä vaikka nekin kuuluisi oikeasti tuohon. ja ei tullu muuta kun kypärä mukana vaikka lupasi öljypurkin ja olevinaan jonku virisarjan.
nyt reilu 100km ajettu. 60km jälkeen toinen yläpallo väljä. kulkee kyllä suoraan mutta pompottaa jumalattomasti. ensviikolla tasapainotukseen, mutta en usko paljon auttavan. näyttää ainakin toinen takavanne kierolta. . väänsin ylätukivarsia taakse päin ja viilasin kaasukahvasta tavaraa pois kun ei mahtunu aivan kokonaan aukeamaan.
paljonko muuten maksaa ne skf laakerit etupyöriin suomessa. Näytää saksassa olevan kaikenlaista näihin. ja menikö niitä 2 vai 1 puolelleen?
nyt reilu 100km ajettu. 60km jälkeen toinen yläpallo väljä. kulkee kyllä suoraan mutta pompottaa jumalattomasti. ensviikolla tasapainotukseen, mutta en usko paljon auttavan. näyttää ainakin toinen takavanne kierolta. . väänsin ylätukivarsia taakse päin ja viilasin kaasukahvasta tavaraa pois kun ei mahtunu aivan kokonaan aukeamaan.
paljonko muuten maksaa ne skf laakerit etupyöriin suomessa. Näytää saksassa olevan kaikenlaista näihin. ja menikö niitä 2 vai 1 puolelleen?