650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Tarkoitus olisi vaihtaa 400 -08 metsä malli tiemalliin. Ongelmana on vain, että minkälainen/-hintainen. Tarkoitus olis ensin 500 XT TL musta, mutta niitä ei kuulemma enää saa -09 vaan myöhään syksyllä tulee -10 malli ja hinta on vielä kysymysmerkki. Tilalle on tarjottu ajamaton, ylivuotinen 650 XT TL noin tonnin kalliimmalla vaihdolla, kuin vaihtohinta -09 malliseen 500, näillä nykyisillä hinnoilla.
Kysymys kuuluukin, että onko kohtuutonta maksaa pahoin ylivuotisesta koneesta enemmän, kuin pykälää pienemmästä uudesta tai onko sitä edes mitään järkeä hankkia? 2010-malliseen tulee aika huomattavasti päivityksiä, mutta hinta on kysymysmerkki ja omani vaihtohintaa laskee myös eli se lopullinen vaihtohinta varmaan asettuu lähes samoihin. Teho kuitenkin kutkuttelee mielessä ja ajo on usein sellaista, joka tehoa vaatii. Mitkä on huomattavimmat päivitykset 2010-malliin? Uusi kahva ilmeisesti tulee, jossa on vilkun sun muut paremmin, mutta voisiko sen mahdollisesti jälkiasentaa myös vanhempaan? Visco on myös uudessa nopeampi, mutta onko sen ero sitten merkittävä. 650 on kuitenkin parempi keula ja sitä tehoa jonkin verran enemmän. Kai se -07 on kuitenkin ruiskukone?
Suoraa vastausta tähän ei varmaan ole, mutta antakaa jotain vinkkejä. Ja kertokaa, jos tuntuu, että mua yritetään viedä villikelkalla tuon ylivuotisen suhteen.
Kysymys kuuluukin, että onko kohtuutonta maksaa pahoin ylivuotisesta koneesta enemmän, kuin pykälää pienemmästä uudesta tai onko sitä edes mitään järkeä hankkia? 2010-malliseen tulee aika huomattavasti päivityksiä, mutta hinta on kysymysmerkki ja omani vaihtohintaa laskee myös eli se lopullinen vaihtohinta varmaan asettuu lähes samoihin. Teho kuitenkin kutkuttelee mielessä ja ajo on usein sellaista, joka tehoa vaatii. Mitkä on huomattavimmat päivitykset 2010-malliin? Uusi kahva ilmeisesti tulee, jossa on vilkun sun muut paremmin, mutta voisiko sen mahdollisesti jälkiasentaa myös vanhempaan? Visco on myös uudessa nopeampi, mutta onko sen ero sitten merkittävä. 650 on kuitenkin parempi keula ja sitä tehoa jonkin verran enemmän. Kai se -07 on kuitenkin ruiskukone?
Suoraa vastausta tähän ei varmaan ole, mutta antakaa jotain vinkkejä. Ja kertokaa, jos tuntuu, että mua yritetään viedä villikelkalla tuon ylivuotisen suhteen.
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Eihän me voi tietää etukäteen mitä sitä itse haluat.
Toinen voi haluta -10 vuosimallin iliman herkkuja vs -09 kaikilla maisteilla.
Näisä asioissa jokkainen taaplaa tyylillään
Siis jokkainen taaplaa sen verran kun rahaa!
Toinen voi haluta -10 vuosimallin iliman herkkuja vs -09 kaikilla maisteilla.
Näisä asioissa jokkainen taaplaa tyylillään
Siis jokkainen taaplaa sen verran kun rahaa!
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Ei tietysti, mutta tarkoituksena on tiedustella, onko tuossa -07 mallissa jotain sellaista puutetta verrattuna -10 malliseen, jota en ole nyt tässä huomannut. Esimerkiksi, jos -07 650 on kaasarikoneella tms. muuta vastaavaa, niin saa jäädä kauppaan. Ja toinen juttu, että minkälaista hintatasoa niistä pidetään eli montako tonttua siitä voi kohtuudella vaatia alennusta ylivuotisuutensa johdosta.
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Onkohan se nyt kuitenkin -08 vai tosiaanko vielä -07? En paljon päälle kymppiä siitä maksaisi jos on noin vanha (Vaikka itsellä juuri moinen). Vuosi sitten jolloin -07 oli jo ylivuotinen sai peruslaiteen (ei XT) suoralla kaupalla reiluun 11k€.
-08 taisi tulla se nopeampi etulukko. Ruiskuja 650 kuutioset ovat olleet aina joten sen puoleen ei hätää. Ja voimaa siinä ylivuotisessa isossa on varmasi silti enempi ko uudessa 500:sessa. Peruskonstruktio on ollut sama jo kauan joten lienee tuo lukon vaihtuminen nopeampaan se suurin muutos ennen tätä päivää eli ensivuoden malleja. Maskaja, katteita, takavaloja ja muuta sellaista pientä päivitystä on tullut mutta ensivuoden malleissa on taas jotain vähän enempi. Pelkään vaan että hintakin löytää taas uusia ulottuvuuksia.
-08 taisi tulla se nopeampi etulukko. Ruiskuja 650 kuutioset ovat olleet aina joten sen puoleen ei hätää. Ja voimaa siinä ylivuotisessa isossa on varmasi silti enempi ko uudessa 500:sessa. Peruskonstruktio on ollut sama jo kauan joten lienee tuo lukon vaihtuminen nopeampaan se suurin muutos ennen tätä päivää eli ensivuoden malleja. Maskaja, katteita, takavaloja ja muuta sellaista pientä päivitystä on tullut mutta ensivuoden malleissa on taas jotain vähän enempi. Pelkään vaan että hintakin löytää taas uusia ulottuvuuksia.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Kyllä se muistaakseni -07 XT on. Analoginen nopeusmittari, jossa on pieni näyttö siitä ainakin löytyi eli ilmeisesti se vanhemman mallinen mittari. Ja vanhan mallinen vinssi.
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Jyväsmarinesta saa 08:ja digimittarilla ja uudella takavalolla oikeaan hintaan. Suosittelen! Siis 650 XT.
- erik.loka
- 6WD
- Viestit: 299
- Liittynyt: 03 Maalis 2006 20:37
- Mönkijä:: ex BRP 1000XT ja ex DS
- Paikkakunta: Kuggisby/Hollola
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Ehkä yksi suurimmista eduista 08--> on se nopeampi lukko.
Ihminen on kuin leipäpussi, sulkijasta näkee koska vanhenee.
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Se nopia lukko on hyvä asia ja toisaalta yliylivuotisen hinta pitää olla sitten jo huomattavasti halvempi jos sellaisen ottaa.
Mutta otin itse yliylivuotisen mopon ja edellinen oli ylivuotinen,ei se menoa haittaa.
Mutta otin itse yliylivuotisen mopon ja edellinen oli ylivuotinen,ei se menoa haittaa.

Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Ehottomasti -10 vuotinen viissatanen. Herkut parantuneet jo selkeästi ja hien saa jo silläkin hyvin pintaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Kuinkas paljon vaikuttaa ajettavuuteen tuo 650 erilainen etupää vauhdikkaassa ajossa? Nelisatasella erittäin usein vaivaa tehopula, niin sen vuoksi tuo 650 houkuttaa paljon. Ajattelin huomenna soitella sinne Jyväsmarineen, että mitä ne tarjoaa vaihdossa.
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Kyllä se 650 keula on hieman löysän oloinen mutta paranee selkeästi kun siihen päivittää kaasuiskarit eteen. Lukkoa jos tarkoitit niin hidas lukko on aavistuksen tempoilevampi nopeassa ajossa mutta kyllä sen kanssa tulee toimeen.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Jalleenmyyntiarvo on sitten tietysti se toinen asia mitä tartee miettiä. Kummassa häviää vähemmän. Riippuu paljon siitä kuinka kauan aikoo pitää enneko vaihtaa tai muuta. Uusimmissa tahtoo hinta tippua vauhdikkaammin mutta -07 on jo parin vuoden paasta nelja vuotta vanha olkoonkin että on otettu käyttöön vasta -09. Siinäpä pulma
Minä tein valinnan sen mukaan mikä tuntu parhaimmalta minulle sillä rahalla mikä oli käytössä. Aikasemmissa pahin puute oli tehonpuute joten otin mitä sain
Isommankin olisin ostanut jos olis pörssi antanu myöten. Muulla mitään väliä 

Minä tein valinnan sen mukaan mikä tuntu parhaimmalta minulle sillä rahalla mikä oli käytössä. Aikasemmissa pahin puute oli tehonpuute joten otin mitä sain


- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Homma on kääntynyt siihen suuntaan, että kiikarissa on -08 mallinen 650 XT TL. Siihen on vakka tällä hetkellä kallistumassa. Teho on kuitenkin kilven lisäksi ainut, mitä oon kaivannut.
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Homma ratkesi! Tallissa seisoo 650 XT TL -08 (nyk. -09
) ja pikkuoutti meni vaihdossa. Jos joku kaipaa vihreää metsämallista 400 outlanderia käytettynä, niin niitä löytyy nyt Jyväsmarinesta useita. Ps. Kiitoksia Miklille vinkistä.

- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: 650 XT TL -07 vs. 500 XT TL -10
Myöhässä pääsen siis vastaamaan, monitoimi-katkaisia (vilkku,startti,hätävilkku,sammutus+valot) -10 mallin katkaisijan saa aikaisempiin myös, mutta jossain vaiheessa.
Hinta avoin.
Miinuksena vilkun "palautusta" ei ole siihenkään vielä saatu.
Ehkäpä pääsee hiplailemaan tuossa elokuun alussa ja kokeilemaan.
Hinta avoin.
Miinuksena vilkun "palautusta" ei ole siihenkään vielä saatu.
Ehkäpä pääsee hiplailemaan tuossa elokuun alussa ja kokeilemaan.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA