
comanchen ketjujen kiristys
-
- 3WD
- Viestit: 87
- Liittynyt: 23 Touko 2007 16:01
comanchen ketjujen kiristys
eli voisko joku selittää miten comanche 200cc crossin ketjujen kiritys tapahtuu? jossain on voinut olla siitä jo puhetta mutta en löytänyt kyllä mitään siitä asiasta 

http://www.bashan-atv.com/cpg1410/displ ... m=2&pos=38 Laitat pultin rissan läpi kuvassa näkyviin reikään ja säädät kireyden renkaista pyörittämällä. lukitus tietysti ensin auki.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Nyt pitäisi ainakin simahtaa kun tupla vastaus samalla minuutilla 

http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
-
- 3WD
- Viestit: 87
- Liittynyt: 23 Touko 2007 16:01
Kiitos tästä aiheesta! Eilen kyykin tunnin kikottimen perää ihmetellen enkä keksinyt millään mistä ketjut kiristyy. Meinasin jo ruveta lyhentämään ketjuja 
Viestin luettuanikin piti kokeilla ennenkuin uskoin. Perin merkillinen kiristysmekanismi.
Onko tämä yleinen kiristystapa kiinteäkaselisilla vehkeillä? Ensimmäinen nelipyöräinen menossa niin ihmeteltävää löytyy

Viestin luettuanikin piti kokeilla ennenkuin uskoin. Perin merkillinen kiristysmekanismi.
Onko tämä yleinen kiristystapa kiinteäkaselisilla vehkeillä? Ensimmäinen nelipyöräinen menossa niin ihmeteltävää löytyy

Sellainen ongelma tuli vastaan, että jos pyöritän napaa toiseen ääripäähän, niin saan ketjut sopivan kireiksi, kunnes kiristän mutterit, jolloin ketjut löystyy ja hyppii.
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".
Miten keksit pyörivään liikkeeseen ääripään? Koska viisarikello tulee ääripäähän? Toivottavasti ei pian, piti vielä mennä mönkimään.profiili kirjoitti:Sellainen ongelma tuli vastaan, että jos pyöritän napaa toiseen ääripäähän, niin saan ketjut sopivan kireiksi, kunnes kiristän mutterit, jolloin ketjut löystyy ja hyppii.
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".
Ei mulla ainakaan pyöri ympäri asti se, ilmeisesti pitäis pyöriä?X-Race kirjoitti:Miten keksit pyörivään liikkeeseen ääripään? Koska viisarikello tulee ääripäähän? Toivottavasti ei pian, piti vielä mennä mönkimään.profiili kirjoitti:Sellainen ongelma tuli vastaan, että jos pyöritän napaa toiseen ääripäähän, niin saan ketjut sopivan kireiksi, kunnes kiristän mutterit, jolloin ketjut löystyy ja hyppii.
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".
hehX-Race kirjoitti:Miten keksit pyörivään liikkeeseen ääripään? Koska viisarikello tulee ääripäähän? Toivottavasti ei pian, piti vielä mennä mönkimään.profiili kirjoitti:Sellainen ongelma tuli vastaan, että jos pyöritän napaa toiseen ääripäähän, niin saan ketjut sopivan kireiksi, kunnes kiristän mutterit, jolloin ketjut löystyy ja hyppii.
Kuitenkaan jos toiseen ääripäähän pyörittää napaa niin ketjuja ei saa niin löysälle, että saisi otettua lenkin pois ketjuista.
Ja napakin tuntuu olevan hieman ajattelematta duunailtu, kun toisessa ääripäässä akseli on suunnilleen alhaalla, ja toisessa ääripäässä suunnilleen ylhäällä, ei siis edessä ja takana, niinkuin ketjujen kiristyksen kannalta olisi fiksuinta.
Eli mitä ideoita tulee ratkaisuehdotuksiksi?
Isommalla/pienemmällä takarattaallahan asiaa saisi korjattua.
Ylimääräisillä ketjurullilla voisi yrittää.
Ja parastahan olisi jos taka-akseliston voisi purkaa ja kasata uudestaan niin, että säätövara olisi "akseli edessä-akseli takana".


http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2009 16:33
- Mönkijä:: Comanche 200cc TL '08
- Paikkakunta: Lahti
Re: comanchen ketjujen kiristys
Kiristelin ketjut, en tosin käyttänyt mitään pultteja vaan löysytin mutterit, tunkkasin perseen ilmaan ja samantien se perä pyörähtikin niin että ketjut kiristyi sopivasti. Sitten pultit kiinni ja pieni testilenkki jossa pari terävää kiihdytystä ja ketjut löystyi uudelleen, kusinko ton kiristyksen vai mikä mahtaa olla kökkönä ? 

Comanche 200 TL '08
Re: comanchen ketjujen kiristys
"Perämurikan" kiinnityspulttien momentit tai alunperin vituiks pistetty takaswingin kiinnityskohta...T-Fibby kirjoitti:mikä mahtaa olla kökkönä ?

Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Dinli 901/450
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2009 16:33
- Mönkijä:: Comanche 200cc TL '08
- Paikkakunta: Lahti
Re: comanchen ketjujen kiristys
Pultit tuli kyllä vedettyä kokolailla, tiukkaan, voihan tuota vielä tietysti varuulta uudemman kerran kokeilla kiristellä..pat-1 kirjoitti:"Perämurikan" kiinnityspulttien momentit tai alunperin vituiks pistetty takaswingin kiinnityskohta...T-Fibby kirjoitti:mikä mahtaa olla kökkönä ?
Eli voisitko vääntää rautalangasta ?

Comanche 200 TL '08
Re: comanchen ketjujen kiristys
Mönkijän päälle istuessa etu- ja takarattaan etäisyys toisistaan lyhenee, eli ketjuista tulee liika pitkät. Automaattisen ohjurin/ kiristimen irroitettuaan sen huomaa hyvinT-Fibby kirjoitti:pat-1 kirjoitti:Eli voisitko vääntää rautalangasta ?T-Fibby kirjoitti:mikä mahtaa olla kökkönä ?Ei menny nyt ihan jakeluun mitä meinasit tolla swingin kiinnityskohdalla..

Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Dinli 901/450