järjestysmiesten kypärän käyttö.
-
- 6WD
- Mönkijä:: Outlander 500 max xt
järjestysmiesten kypärän käyttö.
olin tossa viikko sitten iskelmäfestareilla himoksella ja siellähän on järkkäreillä paljon canoja käytössä.yhelläkään järkkärillä en nähnyt kypärää päässä vaikka ajelivat aika kovaakin vauhtia asfalttiteitäkin pitkin.tietenkin näistä ottivat muutkin mallia ja niimpä poliisit rapsautti muutamille mopokuskeille ja yhelle mönkkärikuskillekin sakot kypärättä ajosta.tiedustelin asiaa partiolta joka oli puhallullusratsiaa pitämässä että millä oikeudella järkkärit saa ajella ilman kypärää,niin sain vastaukseksi että ei kuulemma kuulu mulle.
Re: järjestysmiesten kypärän käyttö.
Sama juttu olis Ruisrockissa. Siellä poliisien seassa järkkärit ajeli kaks päällä ilman kypärää mönkijällä, jossa ei ollut kilpiä...
Polaris 500 H.O. TL + 3 lasten mönkkäriä
EX - Suzuki LT-R 450
EX - Suzuki LT-R 450
Liikenneturvan sivuilta:
"Tieliikennelaissa sanotaan kypärän käytöstä, että kuljettajan ja matkustajan on ajon aikana käytettävä tyypiltään hyväksyttyä suojakypärää, jollei hänen sairautensa tai vammansa taikka muu erityinen syy sitä estä, ajettaessa:
1) moottoripyörällä;
2) kolmi- ja nelipyörällä sekä kevyellä nelipyörällä, jota ei ole varustettu korilla;
3) mopolla;
4) moottorikelkalla."
Olisiko poliisi käyttänyt omaa harkintavaltaa?
"Tieliikennelaissa sanotaan kypärän käytöstä, että kuljettajan ja matkustajan on ajon aikana käytettävä tyypiltään hyväksyttyä suojakypärää, jollei hänen sairautensa tai vammansa taikka muu erityinen syy sitä estä, ajettaessa:
1) moottoripyörällä;
2) kolmi- ja nelipyörällä sekä kevyellä nelipyörällä, jota ei ole varustettu korilla;
3) mopolla;
4) moottorikelkalla."
Olisiko poliisi käyttänyt omaa harkintavaltaa?

Tuossa vaiheessa tarkistetaan Poliisin nimi rinnuksessa olevasta nimikyltistä ja partioautosta auton nomerotunnus. Sen jälkeen otetaan yhteyttä asemalle ja kerrotaan tilanne JP:n päivystävälle päällikölle. Jos tekee asiallisen kysymyksen aiheesta Poliisille niin tollasen vastauksen otan puhtaana vattuiluna ja silloin asia ei jää siihen.kate kirjoitti:tiedustelin asiaa partiolta joka oli puhallullusratsiaa pitämässä että millä oikeudella järkkärit saa ajella ilman kypärää,niin sain vastaukseksi että ei kuulemma kuulu mulle.
Kylätason mönkijäkuski
- tryyk1
- 6WD
- Mönkijä:: Canamilla mennään
Eipä sitä kypärää mönkijässä tarvikkaan olla. Suotavaa toki, mutta laki ei velvota.vaskin kirjoitti:Sama juttu olis Ruisrockissa. Siellä poliisien seassa järkkärit ajeli kaks päällä ilman kypärää mönkijällä, jossa ei ollut kilpiä...
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Koheltaja kirjoitti:Tuossa vaiheessa tarkistetaan Poliisin nimi rinnuksessa olevasta nimikyltistä ja partioautosta auton nomerotunnus. Sen jälkeen otetaan yhteyttä asemalle ja kerrotaan tilanne JP:n päivystävälle päällikölle. Jos tekee asiallisen kysymyksen aiheesta Poliisille niin tollasen vastauksen otan puhtaana vattuiluna ja silloin asia ei jää siihen.kate kirjoitti:tiedustelin asiaa partiolta joka oli puhallullusratsiaa pitämässä että millä oikeudella järkkärit saa ajella ilman kypärää,niin sain vastaukseksi että ei kuulemma kuulu mulle.
Niin tai sitte voi olla hyvä unohtaa tommoset kyselyt varsinkin silloin jos poliisisedällä on kiirusta

Jaaha, ai että jos palveluammatissa olevalla henkilöllä on kiire niin silloin saa vastata asiakkaan kysymyksiin epäasiallisesti?
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
himoksen canat oli ainakin kilvissä ja jos ajelut olis ollu vaan pelto ja metsäajelua niin en olis asiaan puuttunutkaan mutta ajot tapahtuivat muutaman kilometrin säteellä ihan yleisillä teillä muun liikenteen joukossa jota oli vielä aikas paljonkin.
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
oletko kenties itse poliisi vai millä tapaa asia juuri sinua henkilökohtaisella tasolla kosketti
vaikka kuinka puuttuisit näkemiisi vääryyksiin niin aina näitä kusipäitä/säännöistä piittaamattomia löytyy.miksi siis vaivautua turhan takia

- Tepy
- 6WD
- Mönkijä:: Polleheppa
Välillä tuntuu että joillakin (ei kaikilla) nousee kusi päähän, kun pääsee järkkäriksi ym. ym nappimieheksi ja saa valtaa. Ni ei siinä mulle tulla vittuilemaan eikä mua koske laki, ku oon... 
Niin ja just tuollaiset saa taas maineen kohdalleen. Ei ole tainut äiti kertoa pojille että kypärä päähän kun TL-mallilla ajellaan tietä pitkin hä?

Niin ja just tuollaiset saa taas maineen kohdalleen. Ei ole tainut äiti kertoa pojille että kypärä päähän kun TL-mallilla ajellaan tietä pitkin hä?
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
- tryyk1
- 6WD
- Mönkijä:: Canamilla mennään
Siinä on suomalaisen lainsäädännön yx kukkanen. Peräkkäin ajavat Cana kilvillä ja toinen ilman kilpiä, niin kilvellisellä oltava kypärä aina maastomallilla ei tarvi. Pöljää hommaa sanon mie.Tepy kirjoitti:kypärä päähän kun TL-mallilla ajellaan tietä pitkin hä?

Toisaalta eihän sitä kiellettykkään ole.

Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
- rane
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
Niin tämmönenhän se tuppaa olee nykysin ihmisten asenne.Itse en henkilökohtaisesti yhdy tähän mielipiteeseen ja toivon että yhä useampi olisi samaa mieltä.kingi kirjoitti:oletko kenties itse poliisi vai millä tapaa asia juuri sinua henkilökohtaisella tasolla koskettivaikka kuinka puuttuisit näkemiisi vääryyksiin niin aina näitä kusipäitä/säännöistä piittaamattomia löytyy.miksi siis vaivautua turhan takia
![]()
Koska välinpitämättömyys näyttää yleistyvän ja mielestäni ei hyvä asia.
Uudenmaan Mönkijät Ry
-
- 6WD
en ole polliisi kunhan ohimennen kysäisin asiaa eikä se mua niin kauheesti koskettanut mutta ne jotka sakot saivat niin varmaan harmitti enemmän kun muilla on eri oikeuksia vaikka kaikilla pitäis olla samat säännöt.en olis tänne tätä edes kirjottanu jos olisin saanut poliisilta asiallisen vastauksen kysymykseeni.kingi kirjoitti:oletko kenties itse poliisi vai millä tapaa asia juuri sinua henkilökohtaisella tasolla koskettivaikka kuinka puuttuisit näkemiisi vääryyksiin niin aina näitä kusipäitä/säännöistä piittaamattomia löytyy.miksi siis vaivautua turhan takia
![]()
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
rane kirjoitti:Niin tämmönenhän se tuppaa olee nykysin ihmisten asenne.Itse en henkilökohtaisesti yhdy tähän mielipiteeseen ja toivon että yhä useampi olisi samaa mieltä.kingi kirjoitti:oletko kenties itse poliisi vai millä tapaa asia juuri sinua henkilökohtaisella tasolla koskettivaikka kuinka puuttuisit näkemiisi vääryyksiin niin aina näitä kusipäitä/säännöistä piittaamattomia löytyy.miksi siis vaivautua turhan takia
![]()
Koska välinpitämättömyys näyttää yleistyvän ja mielestäni ei hyvä asia.
vielä korostaisin että itsekkään en hyväksy kypärättä ajoa.enkä myöskään sitä ,että säännöt eivät koske kaikkia tasapuolisesti.poliisin toiminnastahan voi aina valittaa joka tosin harvoin taitaa johtaa toimenpiteisiin.
Ei, vaan miettiä kaksi kertaa onko ihan pakko mennä kyselemään työtehtävissä olevilta poliiseilta ylipäätään yhtään mitään jos asia ei itseä koske, eikä tilanne sitä muutenkaan edellytä. Ehkä poliisilaitos olisi hyvä paikka esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä.Koheltaja kirjoitti:Jaaha, ai että jos palveluammatissa olevalla henkilöllä on kiire niin silloin saa vastata asiakkaan kysymyksiin epäasiallisesti?

Palveluammatti toki ja asialliseen kysymykseen kuuluu asiallinen vastaus. Tommosesta ei kai ole mitään aihetta vetää niin suurta hernettä nenään, että valivali kierrosta ryhtyisi soittelemaan kenellekkään.