moto kuumana sammuilee
moto kuumana sammuilee
mot 07 kun ajaa metsässä ja soilla noin parituntia yhttämit niin moto rupee sammuilemaan ikäänkun ei saisi pensiiniä koska imu päällä käy tyhjäkäyntiä
kun jähtyy niin pelaa normisti onko tyyppivika vai tapauskohtainen kiinalainen, muuten tosi hyvä kaikki pelaa ajettu 4000km eikä mitään mekaanista vikaa, mutta katteet ei taho pysyä mukana
kun jähtyy niin pelaa normisti onko tyyppivika vai tapauskohtainen kiinalainen, muuten tosi hyvä kaikki pelaa ajettu 4000km eikä mitään mekaanista vikaa, mutta katteet ei taho pysyä mukana
Viimeksi muokannut maitoreki, 15 Kesä 2009 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jusa
- 6WD
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19 Helmi 2007 18:46
- Mönkijä:: CF-Moto 500
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
Re: moto kuumana sammuilee
Kun seuraavankerran sammuu, niin kato onko bensansodattimessa ainetta.
Joskus tekee ihme ilmalukon bensaletkuun? (Ainakin oma härveli)
aikansa kun ravistelee letkua niin johan alkaa gaso virrata.
Vai olisko korkki liian tiivis tai hana jumis?
Kerrohan siiten mikä oli, jos vika löytyy
Joskus tekee ihme ilmalukon bensaletkuun? (Ainakin oma härveli)
aikansa kun ravistelee letkua niin johan alkaa gaso virrata.
Vai olisko korkki liian tiivis tai hana jumis?
Kerrohan siiten mikä oli, jos vika löytyy

Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
Re: moto kuumana sammuilee
"Sama vika" oli mullakin, tosin ei nyt ihan sammunut.. Hyyty vain johonkin 40-50km/h tienoille 70-80km/h vauhdista.. Kerkesin jo laittaa suoran pensaletkunkin kaasarille, vaihtaa suotimen, vaihtaa ilmanputsarin, pestä pariin otteeseen suotimet, mutta vika oli ilmeisesti vain tankin korkissa.
Olevinaan asian testasin hiljasessa vauhdissa ja bensaa oli aina suodattimessa ajon jälkeen, mutta totuus tuli vasta esille, kun ajoin about 80km/h ja alko hyytymään, -> tankin korkkia aukastaessa alko taas kulkemaan. Ei muutakun pari reikää korkkii sivulta ylöspäin. Ei pitäis mennä roskat, mutta tiedä sitten vedestä ja lumesta...
Mulla ei muuten bensahanaa ole tuossa näkyny, missä sen pitäis olla?
Olevinaan asian testasin hiljasessa vauhdissa ja bensaa oli aina suodattimessa ajon jälkeen, mutta totuus tuli vasta esille, kun ajoin about 80km/h ja alko hyytymään, -> tankin korkkia aukastaessa alko taas kulkemaan. Ei muutakun pari reikää korkkii sivulta ylöspäin. Ei pitäis mennä roskat, mutta tiedä sitten vedestä ja lumesta...

Mulla ei muuten bensahanaa ole tuossa näkyny, missä sen pitäis olla?
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
- jusa
- 6WD
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19 Helmi 2007 18:46
- Mönkijä:: CF-Moto 500
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
Re: moto kuumana sammuilee
Vonjake kirjoitti:
Mulla ei muuten bensahanaa ole tuossa näkyny, missä sen pitäis olla?
Suodattimen ja kaasarin välillä. Heti penkin alla vasemmalla,vanhan kympin kokonen läpyskä missä kolme letkua,alipaine ja bensa sisään ja ulos
Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
Re: moto kuumana sammuilee
No olihan se siinä, senpä ohitin. Vissiinkin oli "kahva" katkennut, niin oudon näköinen pohjasta..jusa kirjoitti:Vonjake kirjoitti:
Mulla ei muuten bensahanaa ole tuossa näkyny, missä sen pitäis olla?
Suodattimen ja kaasarin välillä. Heti penkin alla vasemmalla,vanhan kympin kokonen läpyskä missä kolme letkua,alipaine ja bensa sisään ja ulos
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 22 Elo 2006 17:00
- Mönkijä:: Mönkiät 2370
- Paikkakunta: Vantaa Cana 1000 /650 ja Polaris 570
Re: moto kuumana sammuilee
Ei siellä motossa alkuperäisenä ole mitään pensahanaa(siis auki ja kiinni) siellä on alipaineella toimiva pumppu ja suodatin.
aikanaan kun ajelin motolla se saattoi sammua kun pensan pinta oli noin puolessa tankissa ja samalla moto kallistui johonkin suuntaan .Tästä ikävästä murheesta pääsi sillä pois kun heitti alkuperäiset pumput ja suodattimet pois ja laittoi tankilta suoran letkun kaasariin ja väliin yleismallisen pensan suodattimen ja esim mopon pensahanan,Samalla tietenkin piti tukkia alipaine putki koneen puolelta letku siihen ja toinen pää tukkoon.Ja johan moto kiipesi vaikka pysty suoraa seinää ylös ja alas ja välillä katollaankin mut kone kävi.
aikanaan kun ajelin motolla se saattoi sammua kun pensan pinta oli noin puolessa tankissa ja samalla moto kallistui johonkin suuntaan .Tästä ikävästä murheesta pääsi sillä pois kun heitti alkuperäiset pumput ja suodattimet pois ja laittoi tankilta suoran letkun kaasariin ja väliin yleismallisen pensan suodattimen ja esim mopon pensahanan,Samalla tietenkin piti tukkia alipaine putki koneen puolelta letku siihen ja toinen pää tukkoon.Ja johan moto kiipesi vaikka pysty suoraa seinää ylös ja alas ja välillä katollaankin mut kone kävi.
- jusa
- 6WD
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19 Helmi 2007 18:46
- Mönkijä:: CF-Moto 500
- Paikkakunta: Orimattila
- Viesti:
Re: moto kuumana sammuilee
pullakuski kirjoitti:Ei siellä motossa alkuperäisenä ole mitään pensahanaa(siis auki ja kiinni) siellä on alipaineella toimiva pumppu ja suodatin.
Saanen olla kanssasi erimieltä tuosta?
Käsittääkseni tuo osa on nimenomaan bensahana,varaosaluettelonkin mukaan "FUEL SWITCH",
ei Fuel pump.
Yleensä (ainakin mielestäni) kalvopumput tarvitsevat yli ja alipainetta toimiakseen,koska kyseisestä palikasta menee
letku kaasarinkurkkuun jossa ainakin pitäisi olla alipaine kokoajan..mistä ylipaine?
Saatan tietysti taas olla väärässäkin. Lisää tietoa tahtoo hän

Turhake--HAH--Kateellisten panettelua
-
- 6WD
- Viestit: 530
- Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
- Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli
Re: moto kuumana sammuilee
Ja kun se on vielä kaasarikone niin mihin sitä pumppua tarvittaisiin. Kyllä se bensa sieltä alaspäin valuu. Ruiskuissa tarvitaan pumppua että saadaan vähän painetta. Motossa on ihan puhas alipaineella toimiva automaattihana.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Re: moto kuumana sammuilee
Kiinalaisissa skoottereissa ne alipaineella avautuvat polttoainehanat saattavat joskus jumittaa kiinni. Aiheuttaa siten omat harminsa. Miksei sitten mönkijöissäkin voisi jumittaa. Toimintaa voi yrittää tarkastaa imemällä alipaineletkusta, jolloin hanan pitäisi aueta. Suuria alipaineitahan siellä imukurkussa ei ole. Kaasu täysin avattuna alipaine on olematon. Ehkäpä siksikin alipaineella toimivan hanan toiminta on epävarmaa.