LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Koskahan saadaan Suomeen tuota ruottissa kaupiteltavaaa uutta Linkkua?
http://www.linhai.se/linhai-atv.asp

Jos vaikka päivittelis tuota hyvin palvellutta vanhaa sotaratsua...
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja Emil »

Linhailla taitaa olla ainakin kaksi itseään viralliseksi nimittävää maahantuojaa tällä hetkellä. Motor-Power ja us-tuonti. Jälkimmäinen ei mainosta nelisatasta, ja uutissivun viimeisin päivitys näyttäisi olevan vuodelta 2007(!). Myöskään nettikaupasta ei näyttäisi löytyvän Linhaita ollenkaan. Porissa oli Linhain jälleenmyyjä, joka ei ollut kuullutkaan nelisatasesta.

Eli kuka ehtii ensin tuomaan tätä 550 Linhaita maahan? :wink:

Mikä mahtaa olla merkin jatkuvuus täällä Suomessa, jos maahantuontikuviot ovat näin sekavat. Linhai vaikuttaisi pätevältä, mutta 4600euroa mönkijästä, jonka varaosien saannista ei ole mitään tietoa, hiukan arveluttaa.
kampiveivi
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Näyttäs tuolla motor powerin sivuilla olevan linhai 520 5590E ja tl 7009E
US-tuonti ei kertonut hintaa. Ulkonäkö näyttäs olevan noissa ruotsalaisten linhaissa kauttaaltaan erilainen kuin näissä suomen markkinoilla olevissa. Lieneekö suomen mallit vanhaa varastoa. ts maahanuojat ostanu ison varaston mönkijöitä joita edelleen vuosien päästä koitetaan myydä. :D
Ei myö myyvä vilihevosia
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Motor-Power ja US-tuonti ovat jo pidempään tuoneet rinnakkain ja suurempia mutinoita ei ole ollut.

Nyt vaan kuluttajan tulee valita kummasta haluaa hankkia.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
vv
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Tammi 2007 19:24
Mönkijä:: can-am tl
Paikkakunta: Mettäkulma

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja vv »

Emil kirjoitti:varaosien saannista ei ole mitään tietoa, hiukan arveluttaa.
Motor-Power tampere hyllyssä paljon osaa ja toimitus suht nopeaa. Osaava henkilökunta ainaski Veli Keskinen osannu auttaa monessa propleemassa =D>
Avatar
riksa
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
Viesti:

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja riksa »

550 ja 520 on ainakin täysin eri laitteita, ainakin kuvien perusteella.
Korjaamme kaiken minkä särjemme :D

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI

Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Sama laite ainoastaan "kasvojen kohotus"sama runko ja kone molemmat 514cc...uuteen tulossa ainoastaan ruisku tekniikka päivitykseen.
"wanhan" 520 mallin pystyy päivittään täysin vastaamaan ns uutta 550 mallia.
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Nyt näkyy tulleen Motorpoweriin uutta Linkkua...

http://www.motorpower.fi/atv/linhai/atv ... &width=760

Kertokaapa nopeimmat kokemuksia, kun ehditte koeajolle. Ainakin lyhyen puolen ja pakin "lyhyys" sekä jousitus kiinnostaa minua.

ps. aika kova hintaero vanhaan 520:een, jos eroja ei juurikaan ole
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Kuten jo tuolla aiemmin sanoin koneet ovat muoveja ja sitä ruiskua lukuun ottamatta samat.
ja sen mitä sitä ruiskua olen ajanu niin pikkasen pirteämpi se on kaasari peliin verrattuna ja nyt käy jo nätisti tyhjäkäyntiä yms yms,eikä enää ole sitä "ongelmaa" että tyhjäkäynnillä etummainen sylinteri käy rikkaalla koska nyt on molemmille pytyille oma suutin/lambda joten ruiskutus on saatu suht "hyväksi".
ainoa ns negatiivinen asia imho on nuo jammu keulasen ajovalot jotka ovat HEHKULANKA mallia.

ps. ja jos välityksiä vertaa 260/300 linkkuun niin 5X0 mallilla voi oikeesti ajaa hitaasti metsässä ;-)
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Aavistuksen on samaa näköä kun yamahan keulassa..mutta tuo hinta kyllä hirvittää jo..eihän tuo enään mikään budjetti laite ole vaan ihan mönkijä siinä missä muutkin..ainakin hinnan puolesta.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Jokos näitä uusia linkkuja on jollain käytössä? Tai jos 520 on pitkälti sama, niin onko niistä jotain suurempaa kritiikkiä esittää?

Variaattori ja kytkin tuossa on ainakin asiallisemman oloinen kuin kuivalla keskipakokytkimellä varustetuissa pienemmissä vehkeissä. Onkohan itse tuo varikotelo enemmän vedenpitävä kuin pienemmissä? Lyhkäsen puolen välitys oikeasti lyhkänen, mutta onko myös pakki lyhyempi? Onko jousitus samanlainen "jämäkkä" kuin pienemmissä? Täytyy yrittää poiketa potkimaan renkaita ja koeajolle, jos vaan joutaa...

Näyttää vahvasti siltä, että pitää laittaa tilaukseen...tosin pitää tilata se 20 jalan kontillinen (8kpl) suoraan Kiinasta, että saa sen oikeasti halpamönkijän hinnalla.
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Yhden miinuksen vehkeestä löysin itsekin...
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2839

420 euroa varihihnasta alkaa olla jo ihanan kallista. :lol:
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Jos ei kukaan uskalla hankkia tuota uutta Linkutinta (http://www.motorpower.fi/atv/linhai/atv ... &width=760), niin kai mun täytyy sitten uhrautua koekaniiniksi?

Kiva olis kuulla kokemuksia vehkeestä...
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

LINHAI 520 VS LINHAI 550 efi

pienten testin jälkeen vertailua

520
-"käyntiongelma" imusarjan muodon vuoksi (takimmainen sylinteri käy rikkaammalla normaaliajossa)
- polttoaineen kulustus lähes polaris luokaa(yli 10L/100km)
- kylmäkäynnistys tarkkaa kuin pärekaton kulotus ettei kastele tulppia ;-)

+kaasutinversio helppo "korjailla" itse
+Huippunopeus (rajoittamattomana noin 100kmh)

550 efi
- ei vielä saatavana "viri" ruiskuboksia
- huippunopeus (rajoittamattomana noin 85kmh) :-(

+Kylmäkäynnistys /tyhjäkäynti
+Polttoaineen kulutus (noin 7L/100km)

Tuollaiset nyt äkkiseltään on havaittu .....
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
2x4Mönkii
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 25 Marras 2006 15:41
Mönkijä:: Kymco 500 irs

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Viesti Kirjoittaja 2x4Mönkii »

mmc-tero kirjoitti:LINHAI 520 VS LINHAI 550 efi


550 efi
- ei vielä saatavana "viri" ruiskuboksia
- huippunopeus (rajoittamattomana noin 85kmh) :-(

+Kylmäkäynnistys /tyhjäkäynti
+Polttoaineen kulutus (noin 7L/100km)

Tuollaiset nyt äkkiseltään on havaittu .....
Mönkijälehden mukaan huippunopeus 70km/h.

Ja Motorpower sai "mainetta" luovutus tarkastuksen laiminlyömisestä!! =D>
Kääntöympyrä vasemmalle hieman alle 8m- ja oikealle alle 3m . :doubt:
Vastaa Viestiin