Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Paljonkos porukka on tota sytkää rälläköiny? Itellä nyt suuttimet ja vapari vaihdettu, katti poistettu & pönttö vaihdettu ja mietiskelen tässä että paljonko tosta jyystäis pois.
Viimeksi muokannut iku, 14 Loka 2009 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ei se akku vaikuta lataukseen, ellei sitten ole totaalisen oikosulussa ja lataus ei kykene akun virranhukkaan vastaamaan. Ja jos näin olisi, niin ei ole sitten hetkeen lähtenyt omin voimin käyntiin.Miksu76 kirjoitti:Onks sulla viel alkuperäinen akku?shinuprkl kirjoitti:Tere!
Aattelin sellasta kysellä et paljos teidän shinut oikein lataa? Itellä lataa tyhjäkäynnillä ilman valoja vähän yli 12v. Luulis et pitäs ladata jotai 13.5 vähintään.
Mulla akku vaihdettu parempaan 10Ah ja lataa jossain siel 13-14v paikkeilla.

Mikäli virranvähyyttä havaittavissa, niin yleismittari kouraan ja yön yli levännyttä akkua mittaamaan, ja jos akun lepojännite on alle 12.2 volttia, niin mönkyrä käyntiin ja katsotaan paljonko koneen käydessä on voltit, ja mikäli on yli 13 volttia niin akku kypsä ja vastaavasti jos koneen käydessä voltit alle 12.5 niin latausongelma. Ja useimmiten latausongelmana on itse säädin tai sitten kosketusongelma. Eli jos voltteja on aamusella akussa 12.3 niin akku ja lataus on todennäköisesti kunnossa ja vika jossain muualla.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Iteltä otin 10mm eli jotain 8 astetta.iku kirjoitti:Paljonkos porukka on tota sytkää rälläköiny? Itellä nyt suuttimet ja vapari vaihdettu, katti poistettu & pönttö vaihdettu ja mietiskelen tässä että paljonko tosta jyystäis pois.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
sprint kirjoitti:Iteltä otin 10mm eli jotain 8 astetta.iku kirjoitti:Paljonkos porukka on tota sytkää rälläköiny? Itellä nyt suuttimet ja vapari vaihdettu, katti poistettu & pönttö vaihdettu ja mietiskelen tässä että paljonko tosta jyystäis pois.
Onkos jengillä ollut tästä sytkän modaamisesta jotain oikein niinku huomattavissa olevaa hyötyä? Tuli tuokin nyt tossa laitettua ja en kyllä huomaa niin minkäänlaista eroa vanhaan. Rupesin jo miettimään että oonkohan väärästä paikasta ottanu mutta ei tossa nyt kyllä oikein oo vaihtoehtoja miten vois mennä vikaan

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Kyllä mulla huomas ihan selvästi. Ääni muuttui ja alko selkeesti tapahtumaan. Olihan mulla toisaalta jo ennestään kansi modattu ja laskettu.iku kirjoitti: Onkos jengillä ollut tästä sytkän modaamisesta jotain oikein niinku huomattavissa olevaa hyötyä? Tuli tuokin nyt tossa laitettua ja en kyllä huomaa niin minkäänlaista eroa vanhaan. Rupesin jo miettimään että oonkohan väärästä paikasta ottanu mutta ei tossa nyt kyllä oikein oo vaihtoehtoja miten vois mennä vikaan
No ei siinä voi tosiaan oikein mennä vikaan kun väärästä päästä ottaminen. Otithan vasemmasta reunasta ? Seuraavaksi kaasarin säätöä, jos et vielä oo tehny sitä.
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
luulenpa ettei hiomisesta ole hyötyä jos kantta ei ole laskettu yms. kun kansi lasketaan muuttuu sytytyskohta koska mäntä on aiemmin ylhäällä ja maximi puristuskohta muuttuu.
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Sytytyskohta ei muutu kannen laskemisen johdosta
Puristussuhde ainoastaan kasvaa.
Toinen juttu on että onkohan noissa kaikissa edes se sama CDI boksi? Parempi olisi mitata lampulla ennakko ennen ja jälkeen rälläköinnin.

Toinen juttu on että onkohan noissa kaikissa edes se sama CDI boksi? Parempi olisi mitata lampulla ennakko ennen ja jälkeen rälläköinnin.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Vasemmalta otin joo. Noh eipä tuo kulku nyt ainakaan onneksi huonompaan suuntaankaan mennyt. Huippuja tosin ei oo vielä kerinny koittamaan kunnolla. Mitäs kaasarin säätöjä pitäis alkaa roplaamaan? On muuten ollut suutinten ja putsarin vaihdon jälkeen havaittavissa pätkimistä tosi kovilla kierroksilla. Mitäs tähän porukka suosittelis fiksaukseksi?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Haeskeltiin sopivia rattaita kyseiseen kömpijään ja ainakin seuraavat sopivat löyty JT Sprockets:ilta
eturatas: JTF 1263 hampaita löytyy 11 - 17
takaratas:
JTR 838 hampaita 31- 49 pientä modifikaatiota, eli pultin reijät suuremmiksi (orkkis M8 shinukas M10) keskireikä alkuperäistä suurempi, tuskin vaikuttaa mihinkään
JTR 1842 hampaita vain 37, 42 ja ylöspäin yli 50, pulttijako 4 ja 6, reiät M8 ja M10 eli porattavaa on
JTR 843 hampaita 39 ja ylöspäin pulttijako ja reiät sopivat
Ja lisää mittoja jos tarttee ennen purkua:
Taka-akselin laakerit: 6007 2RS (35x62x14 muovisuojattu molemminpuolin)
Tiivisteet:
ulommat: AS 40x62x8
sisempi rattaan puolella: A 50x62x8 (tiivistekeskukselta/etralta löytyy 50x62x7)
sisempi jarrun puolella: A 50x62x12 ( - " - 50x62x10)
Etunapa:
ulompi laakeri: 6203Z (17x40x12)
ulompi tiiviste: AS 25x40x7
sisempi laakeri: 6004Z (20x42x12)
sisempi tiiviste: AS 30x42x7
eturatas: JTF 1263 hampaita löytyy 11 - 17
takaratas:
JTR 838 hampaita 31- 49 pientä modifikaatiota, eli pultin reijät suuremmiksi (orkkis M8 shinukas M10) keskireikä alkuperäistä suurempi, tuskin vaikuttaa mihinkään
JTR 1842 hampaita vain 37, 42 ja ylöspäin yli 50, pulttijako 4 ja 6, reiät M8 ja M10 eli porattavaa on
JTR 843 hampaita 39 ja ylöspäin pulttijako ja reiät sopivat
Ja lisää mittoja jos tarttee ennen purkua:
Taka-akselin laakerit: 6007 2RS (35x62x14 muovisuojattu molemminpuolin)
Tiivisteet:
ulommat: AS 40x62x8
sisempi rattaan puolella: A 50x62x8 (tiivistekeskukselta/etralta löytyy 50x62x7)
sisempi jarrun puolella: A 50x62x12 ( - " - 50x62x10)
Etunapa:
ulompi laakeri: 6203Z (17x40x12)
ulompi tiiviste: AS 25x40x7
sisempi laakeri: 6004Z (20x42x12)
sisempi tiiviste: AS 30x42x7
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Oliskos kellään mitään ideoita mistä mahtais tällä kertaa kiikastaa. Välillä ajossa (hyvin harvoin) kuuluu aivan petkeleellinen "kiljahdus". Joka kerta on tullu hiljasessa vauhdissa noin 20 km/h. Kypärä päässä vähän paha paikantaa mistä ääni lähtee mutta oon omassa päässäni tehny semmosen havainnon että ihan ku takaa jostain kuuluis. En oo vehjettä saanu vielä mihinkään ilmaan viritettyä sen verran että pääsis tota takapäätä pyörittelemään. Nopeat vilkaisut näytti että ainakaan jarrulevyyn ei mikään ota kiinni. Ja koko ajan ei ota kuitrnkaan kiinni koska ääni kuuluu tosi harvoin (esim päivän aikana paljon ajoa niin kuuluu kerran tai kaksi).
Ja äänestä vielä sen verran että paremmin en osaa sitä kuvailla kun että kovaa kuuluu ja on niinkun metalli liikkuis väkisin metallia vasten. Nopea ja kimakka kiljahdus.
Ja äänestä vielä sen verran että paremmin en osaa sitä kuvailla kun että kovaa kuuluu ja on niinkun metalli liikkuis väkisin metallia vasten. Nopea ja kimakka kiljahdus.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No nyt on laitos käynyt pukilla istuskelemassa ja seuraavia havaintoja tehty:
Renkasta kun pyörittelee niin mikään ei hankaa vastaan. Ketjut oli pikkasen löysällä joten kiristin niitä ja ajelin päivän, ääntä ei kuulunut.
Ajon jälkeen katselin että ihan kun olisi ketjut löysemmällä kun ennen ajoa ja laite takasin pukille. Nyt seuraakin se osuus jota en saanut pienessä päässäni selitettyä vaikka kuinka koitin. Eli kun pyöritän rengasta ketjut on osan kierroksesta kireät ja osalla kierroksesta ketjut löystyy ihan silminnähtävästi jonka jälkeen taas jossain kohtaa kierrosta kiristyvät. ???!!! Osaako joku selittää? Piikkejä kummastakaan rattaasta ei ollut poikki.
Renkasta kun pyörittelee niin mikään ei hankaa vastaan. Ketjut oli pikkasen löysällä joten kiristin niitä ja ajelin päivän, ääntä ei kuulunut.
Ajon jälkeen katselin että ihan kun olisi ketjut löysemmällä kun ennen ajoa ja laite takasin pukille. Nyt seuraakin se osuus jota en saanut pienessä päässäni selitettyä vaikka kuinka koitin. Eli kun pyöritän rengasta ketjut on osan kierroksesta kireät ja osalla kierroksesta ketjut löystyy ihan silminnähtävästi jonka jälkeen taas jossain kohtaa kierrosta kiristyvät. ???!!! Osaako joku selittää? Piikkejä kummastakaan rattaasta ei ollut poikki.
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
oisiko kiristetty vain rattaan puolelta ketjuja? onko molemmin puolin reiät samalla puolella?
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Toinen mahdollisuus on että ketjuista on jostain kohdalta lenkit jumissa eli ei suoristu täysin. Tämän näkisi parhaiten kun ottaa ketjut irti ja taivuttelee käsissä niin jostain kohdalta "kanittaa" vastaan. Karting autossa tuli tällaine vastaan samoilla oireilla.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Takaratas on vaan epäkesko. Kuuluu näissä asiaan.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Molemmilta puolilta on kiristetty. Vai epäkesko takaratas, tota vaihtoehtoahan vois jopa pitää hyvinkin mahdollisena kinuskivehkeellä
Pistetääs nyt tähänkin vielä samaa kysymystä mitä laitoin tonne nastarengas ketjuunkin.
Ajattelin iskeä katurengas duroihin (ei nappulat) best grip 1000 nastoja (näitä siksi että kuvio on todella
matala) talven jäätieajoja sun muita pieniä siirtymisiä varten. Ei kellään olis vastaavasta virityksestä kokemuksia?
Ei millään viittis uusia kumeja ostaa kun tulee
niin vähän päristeltyä talvella.
Jos muuten jollain on shinukan vanteille käyviä nappulakumeja / kumeja vanteineen myynnissä niin meikäläisellä vois olla kiinnostusta jos hinta on kohillaan.

Pistetääs nyt tähänkin vielä samaa kysymystä mitä laitoin tonne nastarengas ketjuunkin.
Ajattelin iskeä katurengas duroihin (ei nappulat) best grip 1000 nastoja (näitä siksi että kuvio on todella
matala) talven jäätieajoja sun muita pieniä siirtymisiä varten. Ei kellään olis vastaavasta virityksestä kokemuksia?
Ei millään viittis uusia kumeja ostaa kun tulee
niin vähän päristeltyä talvella.
Jos muuten jollain on shinukan vanteille käyviä nappulakumeja / kumeja vanteineen myynnissä niin meikäläisellä vois olla kiinnostusta jos hinta on kohillaan.