oikeen hyvin kylmänä käyntiin...? siis pakkasesta n -15celssiusta... saattaa pörähtää hetken ja sit sammuu...
pitäiskö antaa ryyppyä kaasulla liputtamalla...
pitäiskö startata kaasu päällä...?
mikähän olis sellainen varma konsti ettei tärttes akkua tyhjäks suttuuttaa....
comance bull 4x4 kirjoitti:oikeen hyvin kylmänä käyntiin...? siis pakkasesta n -15celssiusta... saattaa pörähtää hetken ja sit sammuu...
pitäiskö antaa ryyppyä kaasulla liputtamalla...
pitäiskö startata kaasu päällä...?
mikähän olis sellainen varma konsti ettei tärttes akkua tyhjäks suttuuttaa....
Eihän siihen ihan pommin varmaa keinoa ole, mut mulla 200TL lähtee, jos akussa virtaa, kevyesti kaasua ja ryyppy täysillä. Jos on imuilmavuotoa tai muuten
vaan säädöt laihalla niin ei lähe .
Aika varmasti lähtee käyntiin kun painelet kaasuvipua 5 kertaa edestakaisin ja sitten ilman kaasun painamista starttaat, jos käynistyy niin älä pistä kaasua heti yhtään sammuu aika varmaan. Tee edellä mainittu asia uudestaan jos sammuu. kone on niin kylmä/jäykkä alussa ettei meinaa pysyä käynnissä.
hemuli81 kirjoitti:
Eihän siihen ihan pommin varmaa keinoa ole, mut mulla 200TL lähtee, jos akussa virtaa, kevyesti kaasua ja ryyppy täysillä. Jos on imuilmavuotoa tai muuten
vaan säädöt laihalla niin ei lähe .
Bullia ja comanche 200TL:llää ei voi kyllä verrata toisiinsa ei mitään samaa kuin valmistusmaa ja maahantuoja.
Itse huomannut että tässä omassa putkiperä bullissa kastuu tulppa jos vähäkään painaa kaasua kun starttaa. Pakkasesta lähtee helpommin käyntii kaukokäynnistimellä. Ei varmaan merkitystä käynnistääkö kaukosäätimellä tai mönkijän startti napista kunhan ei paina kaasua. Mukava vaan kylmällä ilmalla laittaa kaukokäynnistimellä käyntiin ovenraosta ja pukea ajovarusteet päälle, ennättää mönkijäkin hieman lämmetä.
mulla sama homma eli joutuu kovemmilla pakkasilla 2-4 kertaa ainaki startata ennenku jaksaa ruveta käymään eikä sammu.. kaasulla kikkailu ei oo vaikuttanu missääs vaiheessa.. (ennen starttia,startatesa,hörähtäessä) mulla on sisätilalämppäri huutamasa moottorin kylkeen jonkuaikaa niin kyllä lähtee hyvin käyntiin.. eli jos ei oo kiirus mihinkään nii pistän hyvissä ajoin lämppärin huutahan.. -10 - -25 pakkasella IIIIISO APU..
kuinka ollakkaan mun koneessa tahtoo talvi hankaloittaa kylmä käynnistyksiä, tuntuu siltä ettei starttauksen aikana puola saa tarpeeksi virtaa ku ei lupaa ei hörähdä vaikka kohtuu kivasti pyörittääkin. laturikiinni ja starttaamaan n.5ah lataa, pyörittää kivasti muttei käynnisty. starttiasento laturiin päälle 10ah niin nyt käynnistyy heti. niin ja mittaristo kivasti sekoilee kokoajan näin kylmällä.
tarttee ottaa toi bulli talliin ja tehdä paremmin "virtaava" johtosarja siihen....