FinnMack kirjoitti:Tuollainen otsikon mukainen pohdinta tuli mieleen....
Näin joku aika taakkepäin ilmoituksen mönkijästä joka oli rekisteröity moottorikelkaksi,taisi olla jossain
Torniossa päin...
Olen kuullut että se on mahdollista mutta paluuta ei mönkijäksi ole enää takaisin.
Se joka on tämän tehnyt niin mitä maksoi? mitä muutoksia? kannatti?
Ja tottakai tällä "mönkikelkalla" voisi ajaa mieli rauhassa ja laillisesti kelkkareitillä..
kertokaa kertokaa kertokaa ne jotka tämän rosessin on tehneet !!
Jeps Keminmaassa on kyseinen keksintö minulla ollut.
(CanA Outlander 500)
Se on nyt vaihtunut ja tarkoitus on kohtapuoliin tehdä tuosta uudesta taas kunhan lunta tulee ja laitan taas telat alle - kun telat jäi mulle ja "moottorikelkka" lähti renkailla vaihtoon..
(Mitäkö uus omistaja tekee kelkalla ilman teloja it's not my broblem - se ei halunnut teloista maksaa..)
Voin kirjoittaa sit juttua kun olen rekisteröinnin tehnyt niin saan ajantasaista tietoa. Ja miksi takaisinpäin mönkijäksi? Onko sinulla tieliikennemönkijä? Siinätapauksessa käsittääkseni jos sen haluaa uudelleen tieliikennemönkijäksi niin tietenkin tulee autovero uudelleen (vai mikävero niistä nyt menee?) Mutta jos sulla on maastomönkijä niin kuka estää sinua laittamasta siihen renkaita kesäksi? (Ei ainakaan Tapiolassa ollut ongelmaa kun heidän kantaansa asiasta kysyin, liikennevakuutus heidänmukaansa pysyy oli siinä sitten renkaat tai telat.) Tietenkin poliiseilla on oma kantansa asiaan mutta tuskin sie mihinkään "kaupungille" olet sillä kömpiäisellä menossa?
Eli ei tieliikennekömpiäisestä kaiketi kannata moista alkaa rakentamaan, menee iso maksettu verosiivu hukkaan.. ..mutta tosiaan jos vaikka tieliikennemönkijässä, traktorissa tai maastomallissa on telat niin silläpä ei saakkaan mennä kelkkareitille vaan jos se on moottorikelkka niin tietenkin.
Kartza kirjoitti:Telojen hinnalla saa jo tosi hyvän oikean moottorikelkan
a. Mikä on se "tosihyvä oikea moottorikelkka" minkä sillä telojen hinnalla saa?
(Skidoo Elan?)
b. Oletko koskaan ajanut telamönkijällä? Jos olet, niin mitä tekemistä sillä on "moottorikelkan" kanssa ominaisuuksiltaan vaikka se kelkka olisi "tosihyvä"?
(Molemmat on paikassaan hyviä muttei niillä mitään muuta yhteistä ole käyttöominaisuuksiltaan minunmielestäni.)