öljyt pihalle!!!!!
re
Ainakin tässä kopio linhais huohotin putki on ilmansuodattimen vieressä vasemmalla puolella ja näyttäs olevan noin 3mm halkaisijalla oleva reikä.Eli kun kone on käynnissä siitä pitäs tulla ilmaa... jos ei tule ei kannata ajella. Näytti tässäkin olevan vähän räkää siinä vaikka synteettiset öljyt sisässä ja ajettu öljyillä vasta 350km..Mutta ei ollut onneksi tukossa. 

Hakua http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... t=huohotinkivikko kirjoitti:"öljyt oli vaihdettu läpimenoreikä avarrettu ja putki eristetty"
Mistä tuo huohotin löytyy ja mikä on sen halkaisija? Entäs onko helppo avartaa tuo läpimenoreikä ja kuinka suureksi? Mitä öljyä tulisi käyttää?
Niin ja jos kuvia mahdollista saada niin ne olisi kivoja...
juu
Tulipa luettua tota ohjekirjaa ja siinä lukee että..kylmissä olosuhteissa anna moottorin käydä tyhjäkäyntiä vähintään 5 minuuttia
ennen kun lähdet ajamaan.. Tämä luulis olevan juuri sen vuoksi että kerkee koneen lämpö sulattaa paikkoja.Eli se putken eristäminen ei ehkä ole paras tapa..Mutta reikää ajattelin ite ainakin vähän suurentaa..

Re: juu
Tulipa lämmitettyä konetta riittävästi, parin tunnin ajo, ennenkuin huohotin jäätyi ja pukkas öljyt pihalle. joten ei se auta.
Korjatkaa seuraava jos olen hakoteillä.
Huohotinputkihan päättyy ilmanputsariin, jossa on kova ilmanvirtaus, eli viima joka kuurettaa/jäätää putkensuun. Putki on myös alttiina ajoviimalle joka eristää jäätymistä. Eli kuvittelisin, jos putki on eristetty, koneen lämpö ei ehdi haihtua ennen ilmanputsarissa olevaa huohottimen reikää, ja kas se pysyy sulana/auki. Luulisin että jää/kuura tukos tulee juuri reijän suulle.
Enkös ole fiksu,
Korjatkaa seuraava jos olen hakoteillä.
Huohotinputkihan päättyy ilmanputsariin, jossa on kova ilmanvirtaus, eli viima joka kuurettaa/jäätää putkensuun. Putki on myös alttiina ajoviimalle joka eristää jäätymistä. Eli kuvittelisin, jos putki on eristetty, koneen lämpö ei ehdi haihtua ennen ilmanputsarissa olevaa huohottimen reikää, ja kas se pysyy sulana/auki. Luulisin että jää/kuura tukos tulee juuri reijän suulle.
Enkös ole fiksu,

Re: juu
makehe kirjoitti:Tulipa lämmitettyä konetta riittävästi, parin tunnin ajo, ennenkuin huohotin jäätyi ja pukkas öljyt pihalle. joten ei se auta.
Korjatkaa seuraava jos olen hakoteillä.
Huohotinputkihan päättyy ilmanputsariin, jossa on kova ilmanvirtaus, eli viima joka kuurettaa/jäätää putkensuun. Putki on myös alttiina ajoviimalle joka eristää jäätymistä. Eli kuvittelisin, jos putki on eristetty, koneen lämpö ei ehdi haihtua ennen ilmanputsarissa olevaa huohottimen reikää, ja kas se pysyy sulana/auki. Luulisin että jää/kuura tukos tulee juuri reijän suulle.
Enkös ole fiksu,
Joo kyllä se jotakuinki noin menee. Itte tos viime viikolla eristin putken ja isonsin reijän, varmuuden vuoks. Kyllä se ainaki tos reilun 15 asteen pakkasessa pysy auki.
Joo näyttää tässä kopiossakin olla alkuperäisen viat..
Tänään posahti huohotin ja öljyt levis joka paikkaan..(ja vaimo tietenkin kyydissä
)..tankki ei saa korvaus ilmaa ja kylmänä saa naputella muutaman kerran ennen kuin starttaa..Että semmosta, saapa nähä saako paikallinen nyrkkipaja mitään aikaseksi huollossa..
Tänään posahti huohotin ja öljyt levis joka paikkaan..(ja vaimo tietenkin kyydissä

- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Tuli tuossa porattua huohottimen reikä siihen 8.5 milliin ja eristettyä letku erittäin huolellisesti.
Ei sitä ennen jaksanut hommaan vaivautua, mutta tuossa viikonloppuna tuli ajeltua neljällä linkulla sellaiset 160km ja kolmesta lensi öljyt tuosta huohotinputken yläpäästä yhteensä vajaa kymmenen kertaa (vaikka sitä metsässä hieman yritettiin avartaa ja joka tauolla tarkistettiin ilmanputsarista tilanne). Onneksi oli öljyä mukana riittävästi. Minulla ei itsellä ollut ongelmia ja vehje pelasi hyvin perjantainakin koko päivän tuossa -25 pakkasessa.
Ei sitä ennen jaksanut hommaan vaivautua, mutta tuossa viikonloppuna tuli ajeltua neljällä linkulla sellaiset 160km ja kolmesta lensi öljyt tuosta huohotinputken yläpäästä yhteensä vajaa kymmenen kertaa (vaikka sitä metsässä hieman yritettiin avartaa ja joka tauolla tarkistettiin ilmanputsarista tilanne). Onneksi oli öljyä mukana riittävästi. Minulla ei itsellä ollut ongelmia ja vehje pelasi hyvin perjantainakin koko päivän tuossa -25 pakkasessa.
- riksa
- 4WD
- Viestit: 221
- Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
- Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
- Viesti:
Öljyt pihalle
Tuli Comanchesta tänään öljy pihalle kun en ollut vielä jaksanut tehdä eristys ja poraus hommia (siis sama tekniikka kun linkussa).
Mietin olisiko mitään apua eristämisen ja porauksen lisäksi jos tekisi ns. imuilman esilämmityksen, Kun mulla oli ainakin jäätynyt siitä 3 mm reijän kohdalta tukkoon niin tuli mieleen jos väkäilis ilmanputsarikotelolle imuputken pakoputken kyljestä niinkuin vanhemmissa kaasariautoissa oli aikanaan.
Vaikka se systeemi oli tarkoitettu autoissa kaasarin jäätymistä ehkäisemään niin voisi kuvitella että jos kotelon sisällä hieman lämpimämpää niin voisi vaikka toimiakin?????
Mietin olisiko mitään apua eristämisen ja porauksen lisäksi jos tekisi ns. imuilman esilämmityksen, Kun mulla oli ainakin jäätynyt siitä 3 mm reijän kohdalta tukkoon niin tuli mieleen jos väkäilis ilmanputsarikotelolle imuputken pakoputken kyljestä niinkuin vanhemmissa kaasariautoissa oli aikanaan.
Vaikka se systeemi oli tarkoitettu autoissa kaasarin jäätymistä ehkäisemään niin voisi kuvitella että jos kotelon sisällä hieman lämpimämpää niin voisi vaikka toimiakin?????
Korjaamme kaiken minkä särjemme 
http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
Re: öljyt pihalle!!!!!
kyllä kyllä sama ongelma täälläkin pääsi käymään =) elikkäs tuohan vaikuttaa aivan kotikonstein korjattavalta vialta, milläs olette eristäneet sen putken sitten ? Eli ongelmana on siis että moottorin ja ilmanputsarin välillä oleva huohotinputki jäätyy pakkasen aiheuttamasta kylmästä viimasta, joka kasvattaa putkeen painetta ja jonka seurauksena sitten se huohotinletku räjähtää irti ? Eli sellasia neuvoja on tullut kuten: korkeampi viskositeettistä ja laatuöljyä koneeseen, eristää huohotinletku ja sitten pitäs vielä vissiin porata (8,5 mm(?)) sitä ilmanputsarin jotain aukkoa jostain? Mites tästä ongelmasta pääsis helpoiten ku itellä ei taidot kyllä hirveän pitkälle riitä eikä ole varmaa tietoa siitä ilmanputsarin sijainnistakaa koko linhaissa niin pitäs saaha sellane helpohko ratkaisu tähän, joka myös sitten toimii ja pitää =) vai pitäiskö lykätä huoltoon ns. "ammattilaisille" jotka korjaa vian tyyllin 20 euroa tunnista =/ ??
polttelee lähteä ajamaan; pikasia vastauksia =D
polttelee lähteä ajamaan; pikasia vastauksia =D
Re: öljyt pihalle!!!!!
Ilmanputsari löytyy penkin alta. Putsariin tulee koneesta ohut kumiputki jonka irroitat putsarista ja panet eristykseksi vaikka paksumman putken päälle. Poraat putsarissa olevan alkuperäisen reiän isommaksi.
Omassa entisessä kopio linkussa ei sen jälkeen öljyt pihalle tulleetkaan.
Nykyisessä Goonissa ei ole tätä ongelmaa vielä ollutkaan..

Omassa entisessä kopio linkussa ei sen jälkeen öljyt pihalle tulleetkaan.
Nykyisessä Goonissa ei ole tätä ongelmaa vielä ollutkaan..
