Tyhjäkäynti ongelma!
Tyhjäkäynti ongelma!
Mistä johtuu,että välillä jää tyhjäkäynti niin isolle,ettei pysty vaihteita vaihtaan,ennenkuin sammuttaa vehkeen välillä?Ja ei vaikuta onko kesä tai talvi.Kyseessä on 500cc ruisku-07 

Polaris 500 efi deluxe-07
- Polaris330Magnum
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI EU
Re: Tyhjäkäynti ongelma!
Mulla on sama juttu, normaali kierrosluku silloin kun vaihde menee kevysti päälle on n. 1000-1300rmp ja silloin kun ei mene, niin on n. 1700-2500rpm ja välillä liikkuu itestään eteenpäin jos ei paina jarrua vaikka olisi ylämäessä. Yleensä kierrokset nousee kun tuuletin lähtee pyörimään ja laskee kun lopettaa pyörimisen. Mönkijä on Sportsman 500 EFI -09.
- Riisseli
- Noppeli
- Mönkijä:: 500 efi-rattori
Jep jep, samaa tekee -09 efirattori täällä...
-
- 2WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman H.O 500 EFI
..ja samaa myös -08 efi täällä.viimeksi äsken.ja toinen mikä on niin saattaa sammua ihan kesken ajon mitään varoittamatta,ihan kun virrat hävittäs.on kyllä aina lähtenyt heti seuraavalla starttauksella käyntiin ilman ongelmia...(sitä odotellessa että koska ei lähde..)
- Polaris330Magnum
- 3WD
Noin viikko sitten mönkkäri oli huollossa, niin joku piuha oli ollu löysällä. Nyt kun aurasin n.1h niin ei kertaakan tyhjäkäyti ollu liian isolla, eikä puhallin nostanu kierroksia. Johtukohan piuhasta?
Tiedätkö mikä piuha siinä oli löysällä? Mulla nyt samat oireet et tyhjäkäynti nousee itsestään liian korkealle välillä.Mikään muu ei auttaa kun virrat pois ja uudestaan käyntiin sit käy ihan normityhjäkäyntiä taas.Mulla -08 EFI
- Polaris330Magnum
- 3WD
En tiedä. Piuha irtos jo kerran uudestaankin, käytin huollossa ja olisin kysynytkin mikä piuha kyseessä, mutta huoltaja oli jo ehtiny lähtee pois.
-
- 6WD
- Mönkijä:: can-am outlander 570pro t3
mulla on magnum 330 , kun jättää minuutin ajaks vapaalle niin sammuu joskus , yleensä talvella.
kierroksia on yhtä paljon kun kesällä , sammuu myös joskus ajaessa kun neliveto hyppää päälle.
missä olis vika ?? , välillä ituttaa kun suolla sammuu !
kierroksia on yhtä paljon kun kesällä , sammuu myös joskus ajaessa kun neliveto hyppää päälle.
missä olis vika ?? , välillä ituttaa kun suolla sammuu !
Kyllä maalla on mukavaa
Kuvia Can Am 570 pro rakentelusta ja ajoista
Tyhjäkäynti epikriisi kuulostaa vähän saman sukuiselta kuin mulla ja josta kirjoittelin tossa EFI:n diagnostiikka topikissakin.
Eli sattuisiko vika olemaan siinä imusarjan kyljessä olevan "map sensor" anturin liittimessä. Mulla piuhasarjan suoja oli jotenkin liian pitkä ja se repi liittimen nastoja. Sitä suojaa piti kuulema vähän lyhentää ja paljastaa piuhoja lisää, ettei jääny spännille.
Jokatapauksessa ton anturin pätkiminen aiheutti koneen huonon (kylmä)käynnistyvyyden sekä jatkuvan sammahtelun juuri esim. tyhjäkäynnillä. Harmillisinta oli, että EFI:n lokiin ei jäänyt mitään, josta itse olisi arvannut lähteä vikaa etsimään.
Eli sattuisiko vika olemaan siinä imusarjan kyljessä olevan "map sensor" anturin liittimessä. Mulla piuhasarjan suoja oli jotenkin liian pitkä ja se repi liittimen nastoja. Sitä suojaa piti kuulema vähän lyhentää ja paljastaa piuhoja lisää, ettei jääny spännille.
Jokatapauksessa ton anturin pätkiminen aiheutti koneen huonon (kylmä)käynnistyvyyden sekä jatkuvan sammahtelun juuri esim. tyhjäkäynnillä. Harmillisinta oli, että EFI:n lokiin ei jäänyt mitään, josta itse olisi arvannut lähteä vikaa etsimään.
-
- 6WD
kaikki piuhat on kinni kunnolla ja kylmänä kone lähtee helposti käyntiin vetonarua käyttäen , on kevyt käynnistää ei ole edes raskas .
huollossa sanottiin että on kunnossa vaikka pihassa heti sammu kun kärryyn ajo
huollossa sanottiin että on kunnossa vaikka pihassa heti sammu kun kärryyn ajo
Kyllä maalla on mukavaa
- Polaris330Magnum
- 3WD
Mulla oli Polaris 330 Magnum -04 ja sekin sammuili aina sillon tällön, ihan normaali ajossa oli kesä tai talvi. Vuosihuollon yhteydessä mainitsin asiasta, niin vika löyty ohjaustangon sammutus kytkimestä. Sitten loppu sammuilut.
-
- 6WD
mun on -05 mitä katkaisijalle tehtiin

Kyllä maalla on mukavaa
- Polaris330Magnum
- 3WD
Laitettiin kontaktisprayta.
-
- 6WD
pitää testata jos ei sen jälkeen sammuis .
ettei tarvis lainata naapurin pikku kaivuria(kelluva) suolle kaivaan mönkijää ylös.
kiitos vinkistä

ettei tarvis lainata naapurin pikku kaivuria(kelluva) suolle kaivaan mönkijää ylös.
kiitos vinkistä

Kyllä maalla on mukavaa