Polariksen ostoa harkitseva...

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Imotsukram
Noppeli

Polariksen ostoa harkitseva...

Viesti Kirjoittaja Imotsukram »

Olen hankkimassa vähän käytettyä mönkkäriä ja vaihtoehtoni ovat; Can-am 650 outti, Polaris sportsman 800, Honda 680 rincon, Suzuki 700/750 king quad tai Yamaha 700 gizzly. Pitkään pohdiskeltuani asiaa on valintani kääntymässä Polarikseen. Kertokaa ko. Polariksen omistajat kokemuksianne? Lähinnä toimivuus/luotettavuus kiinnostaa. Testien mukaan Polariksen "yleiset" ominaisuudet ovat hyvällä tasolla.
-P-
6WD
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO

Re: Polariksen ostoa harkitseva...

Viesti Kirjoittaja -P- »

Ykskään noista vaihtoehdoista ei tietenkään ole huono, eli metsään et voi mennä. Itse olen tyytyväinen Polleen ja jos vaihto olisi ajankohtainen, merkki olisi Polaris. Traktorina ehkä, jotta tankkausreissut yms olisi laillisen puolella.

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
HiaceJanski
4WD

Viesti Kirjoittaja HiaceJanski »

kyllä mä noista vaihoehdoista ehdottomasti yammun ottaisin... yammul tuli ajettua n.4000km ja ei mitään isompaa remonttia.. voimaa sais tietty olla enemmän.. nyt itelläni 800 polle ja remonttia on tehty ihan kiitettävästi... neliveto ei meinaa toimii ja vinssatessa virrat meinaa loppuu.. +polle painaa ihan sairaasti ja vie bensaa aivan järkyttävän paljon.. suzukia vaivaa jotenki kaatuma tauti.. meinaa mennä kovin helposti etunurkan kautta nurin.. honda... ei ole voimaa mutta ei myöskään kuluta paljoa ja kestää... mutta.. neliveto puuttuu.. can-am.. voimaa on ihan kivasti mut virrat loppuu heti jos tarvii vinssata.. ja aika usein tarvii kun siitäkin puuttuu se neliveto...
Vilho
3WD
Mönkijä:: Can Am Renegade TL

Viesti Kirjoittaja Vilho »

Omat kokemukseni Polariksesta rajoittuvat lähinnä 10 000:n kilometriin tieliikennekäytössä, eikä mitään erityistä "isompaa" ole toistaiseksi ilmennyt, mutta sähköjen ja jarrujen kanssa on välillä hiukan ongelmia. Eniten parannettavaa Polariksella on mielestäni takuuasioiden käsittelyssä sekä huollossa/varaosien toimituksessa, tosin tähän vaikuttaa tietenkin myös paikallinen Polaris huolto / jälleenmyyjä. Polttoaineen kulutus on ainakin tieliikennekäytössä siedettävä; vanha totuushan on, että kaikki menee mitä tankkiin kaadetaan.

Kaikissa koneissa on varmasti puolensa ja valinta on aina tiettyjen ominaisuuksien kompromissi, mutta itse en kokemusteni perusteella ehkä tältä istumalta valitsisi Polarista edellä mainituista syistä.
mmc-tero
6WD

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Itse ostaisin tällähetkellä joko Can-amin tai Suzukin,polaris olisi kyllä pois valinnoista...
nimim.4000km, 1kpl sytkäpokseja,moottoriin kiinnikekumi(ei kuulu Tre bike worldin mukaan takuuseen koska on heidän mielestä kuluva osa)1kpl vaihdelaatikon korjaus(ketju venynyt ja otti laatikon pohjaan kiinni),4kpl kardaanin ristikot,1kpl etuperän öljyvuodot (jotka uusiutu 10h remontin jälkeen MUTTA kun NYT ei ole takuuta enää jäljellä niin omasta pussista) ja mitäköhän kivaa vielä tuleekaan ,nyt on laatikkokin alkanut ääntämään ja Kyseessa on siis Tieliikenne Belarus porttimies 800 -07

anteeksi avautuminen ;-)
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Killaah
6WD
Mönkijä:: -

Viesti Kirjoittaja Killaah »

Mä taas voisin kuvitella ostavani kolmannenkin polariksen. Eli mitään niin hatuttavaa ei ole tullut vielä vastaan :)
Vielä kun huolto (ja loistava sellainen) löytyy samasta kaupungista niin kaikki on hyvin.
isix2
Noppeli
Mönkijä:: Outlander 650

Viesti Kirjoittaja isix2 »

Markustomihan esitti kyssän johon on yhtä monta vastausta kuin miestäkin:-)

Olin alkuvuodesta juurikin samassa tilanteessa... päädyin lopulta kuitenkin laittamaan uuden Cana 650xt:n... valintaan vaikutti eniten Canan kokonaispaketti joka vaikutti toimivimmalta (ei tarvi miettiä lukkojen kanssa ja tehoa tuntui olevan tarpeeksi, tehostin,vinssi ja kohtuu pohjapanssari vakiona), toki nuo detaljit koskevat 2010 mallia.

Käytetyssä minusta vaikuttaa eniten ko. yksilön kunnon ja hinnan suhde... kaikki nuo ovat ns oikeita mönkkäreitä, varmaan kunnolla hoidettuna soivia pelejä ja reviteltynä vikapesiä:-)

Jallu,
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

mmc-tero kirjoitti:Itse ostaisin tällähetkellä joko Can-amin tai Suzukin,polaris olisi kyllä pois valinnoista...
nimim.4000km, 1kpl sytkäpokseja,moottoriin kiinnikekumi(ei kuulu Tre bike worldin mukaan takuuseen koska on heidän mielestä kuluva osa)1kpl vaihdelaatikon korjaus(ketju venynyt ja otti laatikon pohjaan kiinni),4kpl kardaanin ristikot,1kpl etuperän öljyvuodot (jotka uusiutu 10h remontin jälkeen MUTTA kun NYT ei ole takuuta enää jäljellä niin omasta pussista) ja mitäköhän kivaa vielä tuleekaan ,nyt on laatikkokin alkanut ääntämään ja Kyseessa on siis Tieliikenne Belarus porttimies 800 -07

anteeksi avautuminen ;-)
Eihän vaan ole täyttöproppu ja tyhjennysproppu vaihtuneet keskenään.
Täyttöproppu on saman näköinen kuin tyhjennysproppu, mutta aavistuksen pidempi ja ottaa ketjuun jos sen laittaa
tyhjennysreikään.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
mmc-tero
6WD

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Ei ole vaihtunut ,siis jopa itse Laatikonpohjassa oli noin 2mm syvä ura tullut ketjusta ja toki myös siihen tyhennys roppuun oli tullut ura.
Ja olen tietoinen että tyhjennysroppu on lyhyempi kuin täyttöroppu.
(ja ei se silti selitä ketjun venymistä,ero uuteen ketjuun oli silmin havaittavissa,onneksi se sentää meni vielä takuuseen silloin joskus)
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
uunari1
Noppeli

Viesti Kirjoittaja uunari1 »

Mulla on kolmas Polle, ensimmäiset (600 ja 800 efit) varastettiin ja nyt on 850 XP. Hyvin olen tyytyväinen. Mitään kokemusta ei ole muista merkeistä.
suortti
3WD
Mönkijä:: Can-am Outlander 650 XT 2010

Viesti Kirjoittaja suortti »

2010 mallin can-am 650:ssa on uuden mallinen laturi muistaakseni 650w joten ei ihan heti lopu virrat kesken.
Uusi visco-loc QT on vallan mainio ja alkaa kyllä pätemään pollen nelilvedolle. Kaksi toiminen ohjaustehostin löytyy vakiona kuten myös vinssi edestä ja puskurit edestä ja takaa. Siis puhun nyt XT mallista.
61 hv tuntuu puskevan kyllä kivasti. Pitää vaan saada pitävemmät renkaat että tehosta saa kaiken irti ainakin maastossa =). Negatiivisena puolena mainitsisin että tavaratilana löytyy yksi kälynen kohtuupieni laatikko.
Itse en juuri tieoptiota edes harkinnut koska pitävemmät renkaat jo estää käytön yleisillä teillä...
kosakki
3WD

Viesti Kirjoittaja kosakki »

kanasta voi mennä runko poikki
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

kosakki kirjoitti:kanasta voi mennä runko poikki
Voi elämän kevät :shock:
Pollesta voi mennä runko poikki.
Yammusta voi mennä runko poikki
Hondasta voi mennä runko poikki
Kawasakista voi mennä runko poikki
Arctic Catista voi mennä runko poikki
Mutta jos ei törmää laitteella on nuot kaikki semmottisia notta rungot kyllä kestää ja net antaa elämyksiä ja rikastuttaa elämätä. =D>

Omat kokemukset on tuosta ehdolla olevasta Polle 800 mallistakin ja ei siitä jäänyt pahaa sanottavaa, toimi ja kesti, omassa käytössä moitteetta ja kun takakate suli meni takuuseen nurkumatta. Uuden suojasin niin että on ehjä tänäkin päivänä.
Canoja ja Yammuja on sen jälkeen ollut vuoron perää ja ei ole pois suljettu etteikö vielä Pollekin tulisi.
Tänä päivänä alkaa kaikki olla hyviä joten omat mieltymykset ja käyttö määräävät pitkälti laitteen merkin ja mallin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

.....................mutta,jos se runko sittekkin menis poikki??
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
kosakki
3WD

Viesti Kirjoittaja kosakki »

Täytyy soittaa kaverille ettei se runko voi mitenkää murtuu monesta kohtaa ja silmät ne vaan huijaa.Voikohan sitä uutta runkoa palauttaa.
Vastaa Viestiin