Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Valaiskaas hondamiehet minkälaisilla välityksillä hondan hitaimmat vaihteet menee vakiona ?
420FE ja 420FA ykkönen lähes sama, 2-5 FA:ssa 21% hitaampi?
500FE suhteessa 420FE ?
500FA hidas puoli taitaa olla melko hidas ja yksi parhaista hitaalle kuormitetulle ajolle ?
680FA taitaa ykkönen olla turhan nopea ?
Eli jos pitää ehdottaa vaihteilla varustettua konetta käyttäjälle joka haluaa ajaa hiljaa mutta usein isolla kuormituksella, mitkä mallit parhaiten soveltuu ?
420FE ja 420FA ykkönen lähes sama, 2-5 FA:ssa 21% hitaampi?
500FE suhteessa 420FE ?
500FA hidas puoli taitaa olla melko hidas ja yksi parhaista hitaalle kuormitetulle ajolle ?
680FA taitaa ykkönen olla turhan nopea ?
Eli jos pitää ehdottaa vaihteilla varustettua konetta käyttäjälle joka haluaa ajaa hiljaa mutta usein isolla kuormituksella, mitkä mallit parhaiten soveltuu ?
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
RSH kirjoitti:Valaiskaas hondamiehet minkälaisilla välityksillä hondan hitaimmat vaihteet menee vakiona ?
420FE ja 420FA ykkönen lähes sama, 2-5 FA:ssa 21% hitaampi?
koko voimalinja on 21% lyhyempi, myös vaihde nro 1.
500FE suhteessa 420FE ?
500FA hidas puoli taitaa olla melko hidas ja yksi parhaista hitaalle kuormitetulle ajolle ?
680FA taitaa ykkönen olla turhan nopea ?
On turhan nopea isoilla renkailla, mutta saa lyhennettyä 420 FA:n tapaan Gear Reduction -kit:llä
Eli jos pitää ehdottaa vaihteilla varustettua konetta käyttäjälle joka haluaa ajaa hiljaa mutta usein isolla kuormituksella, mitkä mallit parhaiten soveltuu ?
Itse ottaisin duunikäyttöön 500 FA:n
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
työkäyttöön hondan mallistosta ehdottomasti 500 fa.vaihteisto on ihan omaa luokkaansa verrattuna muihin hondan malleihin.
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Välityksiin en ota kantaa kun en tiedä mutta kerran sattui silmään Ruotsin Hondan sivut, aika kattavat lisävarustevalikoimat ja valmiit työpaketit joissa on muutakin kuin vinssi ja ketjut.
http://www.hondamc.com/homc/templates/M ... _3621.aspx
Tuosta kun klikkaa laitetta niin saa varusteluettelot auki ja vasemmalla Honda TRX paketit niin löytyy esim. metsäpaketti.
TRX 500 FM (niillä on siis jalkavaihde Foremaniakin), FE ja FAahan tulee esim. metsäpaketissa lifkitti ja Rinconiin saa lyhyempiä välejä. Huomattavasti laajempi varustetarjonta kuin täällä. Ja kun noita katsoin läpi niin valmiiksi rakennetulla laitteella ihan normaalisti 5 vuoden takuu.
http://www.hondamc.com/homc/templates/M ... _3621.aspx
Tuosta kun klikkaa laitetta niin saa varusteluettelot auki ja vasemmalla Honda TRX paketit niin löytyy esim. metsäpaketti.
TRX 500 FM (niillä on siis jalkavaihde Foremaniakin), FE ja FAahan tulee esim. metsäpaketissa lifkitti ja Rinconiin saa lyhyempiä välejä. Huomattavasti laajempi varustetarjonta kuin täällä. Ja kun noita katsoin läpi niin valmiiksi rakennetulla laitteella ihan normaalisti 5 vuoden takuu.
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Mitenkäs peruutusvaihteen välitys 500 FE ja FA malleissa? Onko riittävän lyhyt molemmissa ja onko jommassa kummassa lyhyempi? Hyötykäytössä ainakin pihojen aurailussa ja metsäkärryn kanssa mielestäni tärkeä ominaisuus.
Lisäys: On muuten loistavat sivut nuo ruotsalaisten Honda-sivut. Löytyy teknisiä tietoja tehoineen, vääntöineen ym. vanhoistakin malleista.
Lisäys: On muuten loistavat sivut nuo ruotsalaisten Honda-sivut. Löytyy teknisiä tietoja tehoineen, vääntöineen ym. vanhoistakin malleista.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
500 FA peruutusvaihde on riittävän lyhyt, tuntuu ainakin että se on jopa lyhyempi kuin hidas 1. vaihde eteen. FE peruutusvaihteesta en tiedä, mutta luulisin olevan samaa luokkaa senkin.pusikkoon kirjoitti:Mitenkäs peruutusvaihteen välitys 500 FE ja FA malleissa? Onko riittävän lyhyt molemmissa ja onko jommassa kummassa lyhyempi? Hyötykäytössä ainakin pihojen aurailussa ja metsäkärryn kanssa mielestäni tärkeä ominaisuus.
Lisäys: On muuten loistavat sivut nuo ruotsalaisten Honda-sivut. Löytyy teknisiä tietoja tehoineen, vääntöineen ym. vanhoistakin malleista.
FE ja FA hidas 1. vaihde eteen on samaa luokkaa, kaasu pohjassa 10-11km/h.
Vaan 500FA laatikko on herkkua josta kannattaa maksaa se hintaero 500FE:hen. FA:ssa löytyy manuaalipuolikin jos niin haluaa, varsinkin hidasvauhtisissa työhommissa se on hyödyllinenkin.
Rinconissa on todella pitkä 1-vaihde, mutta siinä on momentinmuunnin, en ole tosin päässyt testaamaan vetoa raskaalla kuormalla. Mutta kaiken järjen mukaan pitäisi jaksaa hyvinkin sellaista. Tietyissä työhommissa Rinconin risuperä ei liene etu, jonka vuoksi itse päädyin 500FA:han.
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Näköjään on (kts. linkki) ja näin sen pitää ollakin, eli peruutusvaihde = laatikon lyhyin vaihde. Tuolta Hondien välityksiä malleittain listattuna: http://forum.highlifter.com/Gear-ratios ... 31196.aspxmarli kirjoitti:500 FA peruutusvaihde on riittävän lyhyt, tuntuu ainakin että se on jopa lyhyempi kuin hidas 1. vaihde eteen.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 11 Helmi 2009 20:18
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Eura
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Tälläkö Rinconin välityksiä saisi muutetua, siis 15% pienemmäksi? Tämä siis Ruotsin Hondan sivulta, jäi koulussa ruotsi lukematta 
NEDVÄXLINGSDREV 680
Nedväxlingsdrev till växellådan - sänker utväxling med cirka 15%. Passar utmärkt då man vill ha ökad dragkraft, till exempel tillsammans med större hjul. Beställ samtidigt packning 11345HN8000
artikelnr: ATVNV680
ca pris: 5994,00

NEDVÄXLINGSDREV 680
Nedväxlingsdrev till växellådan - sänker utväxling med cirka 15%. Passar utmärkt då man vill ha ökad dragkraft, till exempel tillsammans med större hjul. Beställ samtidigt packning 11345HN8000
artikelnr: ATVNV680
ca pris: 5994,00
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Jenkki foorumeissa oli että rinconiin sopisi suoraan "big red gear kit" jolla alenisi 30%:
http://redquads.com/bb/viewtopic.php?f=13&t=1643
420/680 malleissa etuna tuo ruiskukone, pakkasella aina hieman varmempi.
http://redquads.com/bb/viewtopic.php?f=13&t=1643
420/680 malleissa etuna tuo ruiskukone, pakkasella aina hieman varmempi.
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
500Fa tai Fe työhommiin, molemmissa todella hitaat ykköset. Fa:ssa ainakin on sähkölämmitetty kaasutin talven varalle. Jäykkäperäisinä kärrynveto juhlaa rinconiin verrattuna.
- scuderia rollaattori
- 6WD
- Viestit: 374
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Alla olevasta linkistä löytyy muutama kuva vanhasta kaasari-Rinconista kärrynvetohommissa. En ole itse ainakaan huomannutflyer kirjoitti:500Fa tai Fe työhommiin, molemmissa todella hitaat ykköset. Fa:ssa ainakin on sähkölämmitetty kaasutin talven varalle. Jäykkäperäisinä kärrynveto juhlaa rinconiin verrattuna.
mitään ongelmia isoillakaan kuormilla - momentinmuunnin antaa lähes rajattomasti voimaa, eikä retkuperäkään haittaa.
Teorettisesti ajatellen toki viissatanen voi olla vielä parempi työkone.
Lumihommissa ei ole mitään vaikeuksia myöskään. Olen tehnyt samalla vehkeellä onnistuneesti auraukset jo vuodesta 2004.
http://kuvablogi.com/nayta/2599501/
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 18 Marras 2009 21:51
- Mönkijä:: Hondat Rincon-10&350es
- Paikkakunta: Itä-uusimaa
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Kyllä Rinconin hydelaatikko pelittää vaikka pitkältä se ykkönen tuntuu, ennemmin loppuu veturin paino kuin voima eikä tarvi ryntäillä
Vai onko tarkoitus vetää useampia tonneja, minä en ole kokeillut kuin 1,5 t. painoilla

-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 18 Marras 2009 21:51
- Mönkijä:: Hondat Rincon-10&350es
- Paikkakunta: Itä-uusimaa
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
No kelpaisko herra Kuninkaalle momentinmuunnin?kingi kirjoitti:hydelaatikko![]()
Kiitos ja hyvästi !