Melestäni menny huonompaa suuntaa ja reippaasti, ei hyppää ojanylityksisä, vaikia pyörittää ratasta rauhallisesti suosa, kumi haisee herkästi myös mäki ossuuksilla Huollosa selevittivät, ainua ero 08 reinon kans on painot, mulla meni vaihtoo, ovat vai meleko tyyriit
Sama simmitys on tuossa Wanhan -09 ja siinä pelovaa mainiosti. Ryömii ja reippaalla kaasuttelulla hyppääkin ihan mukavasti, mutta Oton ja toisen samanlaisen -2010 mallin pätkän kummittelun olen saanut todeta vierestä joten jotain mystistä...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kyllä minulla loikkaa ojan yli ja tasamaallakin saa keulan tukin yli ihan ok. Myös rattaan rauhallinen pyörittely suossa onnistuu eikä kumin käryäkään ole ilmennyt. Eli joko yksilöeroja (lue laatupoikkeamia) tai huollon puutetta.
Catiska kirjoitti:Kyllä minulla loikkaa ojan yli ja tasamaallakin saa keulan tukin yli ihan ok. Myös rattaan rauhallinen pyörittely suossa onnistuu eikä kumin käryäkään ole ilmennyt. Eli joko yksilöeroja (lue laatupoikkeamia) tai huollon puutetta.
,
Joo näi se pitäis toimia mut mulla ei, huollosa siihe ei syytä löytyny jollei tehtaan poikien kuommentti," viimeisissä oouteissa paras kytkin" , mitä lie tarkottaa. mulle pantiin 08 renen painot, kattotaa mite nyt pellaa.
Moi!
Mulla ulahtelee satunnaisesti liikkeelle lähtiesä variaattorin remmi 800 outlanderisa vm. 10! Vehkeellä ajettu 13h ensimmäiset ulahukset kuulu muutaman tunnin ajon jäläkeen! Huollosa olivat kahtoneet variaattorin ja on kuulemma kaikki ok!? ite en ymmärrä vielä mittään variaattoreista ku on eka vekotin misä semmonen on, mutta eiköhän tuo vielä tutuksi tuu! "asiantuntija" kaverit sano ettei kuulus vinkasta!?
otto soittelin tehtaalle niin siinä 800R koneeessa on erinlaiset sytytyskäyrät ja eri kone niin siitä on tehty pehmeämpi kuin vanhasta sillä sytytyksellä niin ne painot ei tod. näk. paljon vaikuta. eli siis uudessa ja vanhassa variaattorissa ei ole mitään eroa vaan koneen ECU-boksissa ja vanhaa boksia ei voi laittaa uuteen koneeseen koska imu- ja pakopuoli + nokka-akseli ja yleensäkin koneen rakenne erinlainen. näin siis tehtaalla tuumattiin, mahdollinen lääke alkukytkentään voip olla 2011 nelarikelkoissa joissa saattaa tulla olemaan jäykempi variaattorin jousi (ja sama vari kuin isoissa outeissa) jolla saataisiin kytkentäkierrokset korkeammalle. Infoa saat lisää kun saan räj. kuvat kyseisistä kelkoista. Toki korjaa jos olen väärässä ja ilmoittele jos painot vaikuttaa kytkentään merkittävästi
Kunnioittaen paikallinen varaosamyyjä
spare kirjoitti:otto soittelin tehtaalle niin siinä 800R koneeessa on erinlaiset sytytyskäyrät ja eri kone niin siitä on tehty pehmeämpi kuin vanhasta sillä sytytyksellä niin ne painot ei tod. näk. paljon vaikuta. eli siis uudessa ja vanhassa variaattorissa ei ole mitään eroa vaan koneen ECU-boksissa ja vanhaa boksia ei voi laittaa uuteen koneeseen koska imu- ja pakopuoli + nokka-akseli ja yleensäkin koneen rakenne erinlainen. näin siis tehtaalla tuumattiin, mahdollinen lääke alkukytkentään voip olla 2011 nelarikelkoissa joissa saattaa tulla olemaan jäykempi variaattorin jousi (ja sama vari kuin isoissa outeissa) jolla saataisiin kytkentäkierrokset korkeammalle. Infoa saat lisää kun saan räj. kuvat kyseisistä kelkoista. Toki korjaa jos olen väärässä ja ilmoittele jos painot vaikuttaa kytkentään merkittävästi
Kunnioittaen paikallinen varaosamyyjä
Kiitti tievoista ja vaivan näöstä, en oo päässy vielä kokkeilee tositoimisa ku tuo kylyki on vihotellu, tiistaina yritetää josko pystys ajjaa kattotaa sitte.
Oton kanssa poristessa vaikuttaa jotta voima menee kytkimestä läpi. Kunhan mies on testannut päivitetyn kytkimen, pittää asiaa tuumata lissää jos on tarpeen.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Hieman samaa havaintoa oli yhden 2010 650 kanssa, tuntui siltä että kytkin/vari luisti jatkuvasti. Tallilta sattui löytymään 2006 800 varin hilppeet ja siitä siirrettiin painot/jouset/hexi kuuspuokkiin, johan alkoi vari pelittämään, vähän vielä kikkaillaan jousien kanssa niin saa pelittämään 28" renkaillakin.
kytkennän pehmeydestä sanottiin vielä että "toiset tykkää äitistä ja toiset tyttärestä"
eli aikaisempina vuosina kun on ollut ärhäkämpi/ottavampi niin on sanottu että tulisi olla pehmeämpi ja nyt kun on ollut pehmeämpi niin se on liian pehmeä. Eli siis mielipiteitähän on yhtä monta kuin käyttäjääkin. mielestäni muokkaamisen varaa pitäisi löytää enemmän niin saisi "tehtyä" omia tarpeita palvelevan työ- hupi tai tieliikennelaitteen. mutta olkoon se vaikka sitten tulevaisuuden haavekuvia.
Onhan siinä sitä muokkaamisen varaa vaikka kuinka. Ei muuta kuin säätämään kytkintä ja varia mieleisekseen, näinhän se yleensä menee. Kaikki säädöt on kuitenkin kompromisseja vaikka itselleen tekisi, saati sitten kun tehdas joutuu tekemään kompromissin kaikkien käyttäjien väliltä.
Joo jäi koeajo vähä lyhkäseksi, ku kaverit säikähti tulevaa ukon ilimaa no on parempi sen voi sanua jo nyt, kattotaa kuha päästää oikiasti koittaa. Tuo kylykiki tekkee vielä vähä varovaseksi.