Mistäköhän sitä alottais...
Lähdin lauantaina kahden jälkeen kohti stormia hakemaan eturatasta ja otaniemen kohdalla irtos änkkäri etupäästä, no tankkauksen jälkeen potkin sitä vähän kiinnemmäs ja ajelin laruun hakemaan autosta pakarikiinnikkeen, jolla kuvittelin sen pysyvän kiinni kaverin mökille asti edes. No sehän irtos jo kivenlahdessa.
Ajelin sitten tulpat korvissa degerbyhyn asti ja avusten ku kaveri pulttaili putkea paremmin kiinni ja kiristeli ketjut, jotka hyppi yli, kun anto kunnolla kaasua.
Siinähän löytyy sitten kaikenlaista "pikkuvikaa" eli takarenkaissa sentti klappia molemmin puolin, käsikireydessä vanne...
Imukaula murtunut, huohotin paiskoo öljyä pitkin poikin (ei onneks paljoa), murtunut sekin koneen päästä.
Vilkku tipahti kans menomatkalla irti.
No saatiin kaikki about reilaan ja lähin ajeleen ehkä kympiltä illalla takas Espoota kohti ja pääsin 10km ni loppu bensa

En sitten tajunnut, että toi vie vähän enemmän ku pari litraa satasella. Tankkasin Otaniemessä ja sen jälkeen ajoin ahkä 60km max.
No, sain kyydin mukavalta nuoreltaparilta ja limupullon, johon tankkailin menovettä ja matka jatkui...kaikki pari kilsaa eli änkkäri räjähti kokonaan auki, putki putos kiinnikkeistä suoraan takajarrun kytkimen päälle ja sulatti sen oikkariin ja poltti sulakkeen...ja jäin taas tielle.
Reilu vanha motoristi oli liikenteessä onneks ja poimi mut tieltä ja hinas takas kaverin möksälle ja pärrä oli ajokunnossa ku änkkäri niitattiin uusiks kasaan ja villat heitettiin pellolle ja samalla kaveri nappas broidinsa mökkimoposta jarruvalon kytkimen.
Tässä vaiheessa mentiin nukkumaan ja aamulla uudet kujeet.
Ajelin kirkkonummelle päin ja jossakin vaiheessa äänet koveni snadisti ja kirkkonummella tajusin, että äänenvaimennin oli taas räjähtänyt auki vaikka se niitattiin kunnolla kii. Ja änkkäri jäi jonnekin Kirkkonummen ja Inkoon välille...ajelin sit ilman änkkäriä Kivenlahteen asti kun pakoäänet muuttuivat taas kerran ja tajusin, että nyt on putki jostakin muualta irti ja ajoin tebiksen pihaan, kurkkasin putkea ja se oli koneen päästä poikki ihan juuresta.
Menin sisälle, vedin kolan ja paninin ja rauhottelin hetken itseäni etten tuikkaa koko paskaa tuleen ja palasin säätämään. Putki irti ja nippareilla takapaksille ja kurkkasin sulanutta jarruvalokytkintä ja se olikin vielä ehjä, joten nappasin tebikseltä uuden sulakkeen ja pärrä oli taas ajokelpoinen ja kurvailin sen himaan.
Joten tällä hetkellä olis vikalistana:
Uus putki kokonaan
Pyöränpultit jotain muuta ku kiinanpaskaa (meni samantien kuusiokolo pyöreeks)
Jalkajarrusta yks prikka pois ja kiristys
Eturattaaks 15-17-hampainen 13 tilalle. Takaratas ehkä uusittava, pikkasen kulahtanut
uus imukaula kaasarille
mitäköhän vielä...hohhoijjaa. Nyt on vähän väsynyt olo, mutta on tää seikkailu parempaa kuin himassa istuminen, kun sentään kotiin asti pääsin
