"juuri sisäänajettu"

Tyhjäkäynti aiheuttaa 4 tahti moottorissa sylinterin kiilloittumisen josta seuraa puristus paineen nousu ja öljynkulutuksen lisääntyminen. Erityisesti sisäänajon aikana (n.400h) pitäisi ylenmääräistä tyhjäkäyntiä välttää. 2t moottoreissa ongelmaksi tulee karstoittuminen jolloin voi esim. pakoventtiili jumiutua.outlander 400 kirjoitti:Koskee 2t vehkeitä, eivät saa öljyä tarpeeksi jos kuumana jätetään tyhjäkäynnille! ja korkeampi viritteiset 4t vehkeet ei tykkää kun öljy ei kierrä tarpeeksi, vissiinpommipoika kirjoitti:mutta eikös tyhjäkäynti oo myrkkyä moottorille?kyllä "työ" mönkiät kestää...
Ei mulla peeveessä aikoinaa ollu ainakaan pakoventtiiliä... Tai no jos pakoputki lasketaan nii sitte... Ja hondan 400h sisäänajossa on käytetty noi 350h siihen et miten sais molemmat etupyörät vetämään silloin kun tarvis..Tuho1/95 kirjoitti:Tyhjäkäynti aiheuttaa 4 tahti moottorissa sylinterin kiilloittumisen josta seuraa puristus paineen nousu ja öljynkulutuksen lisääntyminen. Erityisesti sisäänajon aikana (n.400h) pitäisi ylenmääräistä tyhjäkäyntiä välttää. 2t moottoreissa ongelmaksi tulee karstoittuminen jolloin voi esim. pakoventtiili jumiutua.outlander 400 kirjoitti:Koskee 2t vehkeitä, eivät saa öljyä tarpeeksi jos kuumana jätetään tyhjäkäynnille! ja korkeampi viritteiset 4t vehkeet ei tykkää kun öljy ei kierrä tarpeeksi, vissiinpommipoika kirjoitti:mutta eikös tyhjäkäynti oo myrkkyä moottorille?kyllä "työ" mönkiät kestää...
Yleinen suositus onkin joko max. 5min tyhjäkäynti tai kierrosten nostaminen.
Ja varsinaiseen otsikkoon
Taitamaton rikkoo laitteen jo ensimmäisenä päivänä, joten en ostaisi kenenkään ensimmäistä mönkijää vaan etsisin myyjän jolla on ollut laitteita useampi. Se ensimmäinen menee opetellessa ja rajoja hakiessa piloille (ainakin jetset porukan kamppeetja h.... miestä hymyilyttää). Tietysti välillä löytyy helmiä jotka ovat olleet käytössä sokealla papilla saaressa.